Mokomoji praktika
5 (100%) 1 vote

Mokomoji praktika

Turinys

Įvadas………………………………………………………………………………………………… 3

1.Bendra įmonės charakteristika ………………………………………………………………………….. 4

1.1 IKI veikla ir rezultatai …………………………………………………………………………………….. 4

2. Rinka …………………………………………………………………………………………………………….. 5

3. Marketingas ……………………………………………………………………………………………………… 6

3.1 Rėmimas ir reklama ……………………………………………………………………………………….. 6

4. Įmonės valdymas ………………………………………………………………………………………………. 7

4.1 IKI parduotuvės organizacinę struktūrą ……………………………………………………………… 7

4.2 Valdymo personalas ir darbuotojai …………………………………………………………………….. 7

4.3 Motyvavimas ……………………………………………………………………………………………………. 7

5. Vadovo veiklos vaidmuo ……………………………………………………………………………………… 9

6. Vadybos sritis …………………………………………………………………………………………………….10

6.1 Vadybos funkcijos ………………………………………………………………………………………………………10

6.2 Vadybos rūšys …………………………………………………………………………………………………..10

7. Vadybininko pareigybines nuostatas ………………………………………………………………………11

Išvados …………………………………………………………………………………………………………………..13

Literatūros sarašas …………………………………………………………………………………………………..14

ĮVADAS

Dirbdama parduotuvėje „IKI“ atlikau, pažintinę verslo organizavimo praktiką įmonėje.

Šio darbo objektas yra UAB “ Palink”.

Susipažinau su parduotuvės struktūra, darbo sąlygomis su prekybos technologiniu procesu. Padirbėjau prekių priėmime, buvau supažindinta su prekių laikymu.

Tyrinėjau prekių paklausą ir pasiūlą rinkoje. Konkurentų analizavimas.

Padirbėjau su prekių išdėstymu lentynose.

Darbas salėje yra gana sunkokas, nes reikia mandagiai elgtis su klientais, būti specialistas savo skyriaus žinovu kad galėtum atsakyti į klientams kylančius klausimus.

Daugiausia įmonės sėkmė priklauso nuo jos santykių su išorine aplinka. Šiuos santykius kuria įmonės darbuotojai, bendraudami su klientais, partneriais, konkurentais bei kitais įmonės veikla suinteresuotais asmenimis. Įmonių savininkai bei vadovai nori, kad apie jų įmonę būtų atsiliepiama kaip apie garbingą, patikimą verslo partnerę, sąžiningą konkurentę, darbuotojais bei klientais besirūpinančią įmonę. Norint to pasiekti, reikia nemažai pastangų, nes, kaip sakoma, ką pasėsi, tą ir pjausi. Tikintis palankaus kitų elgesio bei gerų atsiliepimų ir patiems reikia atitinkamai elgtis.

1.Bendra įmonės charakteristika

Šiandien, prabėgus 15-ai metų nuo parduotuvių tinklo IKI įkūrimo, net sunku patikėti, kad 1991-aisiais, kai trys broliai – George’as, Oliveris ir Nicolas Ortizai iš Belgijos – atvyko į Lietuvą, čia dar nebuvo nė vienos šiuolaikiškos savitarnos parduotuvės.

Pirmąją naujovišką maisto prekių parduotuvę trys broliai iš Belgijos atidarė 1992 m. Vokiečių g. 6, Vilniuje. Tuomet pirkėjus čia stebino viskas: ir prekių įvairovė, ir pardavėjų paslaugumas. Kai 1993 m. Vilniuje Antakalnio mikrorajone buvo atidaryta pirmoji Lietuvoje šiuolaikiška savitarnos parduotuvė ir ji iškart sulaukė ypatingai didelio pirkėjų dėmesio, tapo visiškai aišku, kad Lietuvoje įsitvirtina naujas, kokybiškas, pagarbus ir draugiškas pirkėjų aptarnavimo modelis.

Štai šios pirmosios parduotuvės pradeda parduotuvių tinklo, pavadinto skambiu lietuvišku žodeliu „iki“, istoriją. „Iki“ reiškia džiaugsmingą atsisveikinimą trumpam laikui. „Iki greito pasimatymo“, „iki susitikimo“, „iki kito karto“ sakome tada, kai žinome, kad netrukus vėl susitiksime. „Iki!“, – sako parduotuvių tinklas IKI savo pirkėjams, kviesdamas juos vėl sugrįžti ir visuomet žinoti, kad jie čia laukiami ir mylimi.

1.1 IKI veikla ir rezultatai

Sėkmingą prekybos tinklo vystymąsį ir veiklą rodo nuolat augančios apyvartos, didėjantis lojalių pirkėjų ir parduotuvių skaičius, augantis “pirkinių krepšelis”, o įvertinant nuolat stiprėjančią konkurenciją IKI tinklas tvirtai laikosi tarp lyderių.

IKI vizija – pirmas ir teisingas kiekvieno žmogaus pasirinkimas. Rūpindamiesi prekių šviežumu ir kokybe, formuodami išskirtinį prekių asortimentą, kurdami jaukų ir šiuolaikišką interjerą, diegdami moderniausią prekybos įrangą, dėmesingai ir
pagarbiai aptarnauja kiekvieną pirkėją .

Dar savo veiklos pradžioje IKI pirmieji Lietuvoje pasiūlė didžiausią prancūziškų vynų ir sūrių asortimentą.

IKI pirmieji ir vieninteliai siūlo šviežius kulinarinius ir konditerijos gaminius, pagamintus pagal prancūziškus receptus.

IKI pirmieji pasiūlė platų šviežios žuvies asortimentą.

Siekdami patenkinti augantį kokybės ir išskirtinumo poreikį, IKI pirmieji pasiūlė specialią prekių liniją IKI Gurmanai.

Gamybinės įmonės pagrindinis tikslas yra gamtoje randamų natūralių objektų perdirbimo ir keitimo veikla siekianti suteikti jiems papildomų vartojamųjų savybių, kurios geriau tenkintų vartotojų poreikius. [ Pranulis, V.,Pajuodis, A.,Urbonavičius,S.,Virvilaitė, R.,1999,p,141]

2. RINKA

Rinka – visuma santykių tarp realių ir potencialių pirkėjų ir pardavėjų, laisvai, be išorinės prievartos, perkančių prekes bei paslaugas. Pagrindiniai rinkos dalyviai yra vartotojai (pirkėjai) ir gamintojai (pardavėjai). [Lietuvos Junior Achievment] 1997 m. Vilnius

Marketingas rinką traktuoja kaip tam tikroje geografinėje vietoje esančias prekes ar teikiamas paslaugas. Šioje susitikimų vietoje vykstantis mainų procesas yra reguliuojamas pasiūlos ir paklausos pusiausvyros mechanizmo, nusakančio prekės, paslaugos vertę – kainą, kurią pasirengęs ar galėtų sumokėti realus pirkėjas arba potencialus vartotojas. Taigi rinka – tai pirkėjų ir pardavėjų susitikimo vieta, kur prekių mainų proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas, išreiškiamas kaina. Rinka tyrinėjama ir analizuojama įvairiais tikslais, klasifikuojama pagal skirtingus požymius ir segmentuojama. O rinkos segmentavimas – tai į vartotoją orientuota veiksmų filosofija, kuri sutampa su marketingo koncepcijos reikalavimais.

Rinkos segmentavimas apibūdinamas kaip strategija, leidžianti paslaugų rinką suskirstyti į atskirus segmentus. Rinkos segmentas – tai pagal tam tikrą požymį išskirta rinkos dalis, kai iš tai daliai priklausančių pirkėjų tikimasi vienodos reakcijos į marketingo veiksmus. Rinkos segmentavimas pradedamas nuo rinkos tyrimo, kurio tikslas – rinkos dalies išskyrimas į atitinkamas grupes (segmentus), kad paslaugų įmonė galėtų užtikrinti kuo geresnį pasirinktų klientų aptarnavimą.

Paslaugų rinkos segmentavimas atliekamas išanalizavus vartotojų skirtumus ir sugrupavus juos taip, kad visos grupės turėtų joms būdingų ypatybių, pagal kurias galima būtų nustatyti esamus ir potencialius vartotojus.

”IKI‘‘ parduotuvėje pirkejas gali išsirinkti plačiausią maisto ir buities prekių asortimentą.

Prekes pagal savo skonį šioje parduotuvėje tikrai išsirinks kiekvienas: parduotuvėje nuolat siūlomas išskirtinis, tik IKI parduotuvėms būdingų maisto prekių asortimentas: šviežia žuvis iš Prancūzijos, prancūziški sūriai, įvairūs stalo bei rūšiniai vynai, kurių pirkėjai neras kituose prekybos centruose. Aplinkinių rajonų gyventojai čia kasdien gali mėgautis ne tik šviežiais mėsos gaminiais, salotomis, pagamintomis čia pat – parduotuvės kulinarijos ceche, bet ir pasivaišinti šviežia duona, jos gaminiais, pyragais ir tortais, pagal specialius prancūziškus receptus kepamais parduotuvės kepykloje.

Šalia musų parduotuvės yra nuolat konkuruojančios parduotuves nuo kurių priklauso ir musų kainos.

Pav. 1 Plėtros šakos.

3. Marketingas.

„Mainų procese dalyvauja pirkėjas (vartotojas) ir pardavėjas (gamintojas). Tiek vartotojui, tiek gamintojui yra svarbu prekės kaina“ – [R. Virvilaitė, R. Urbanskienė, 1991, p.67]. „Nagrinėjant kainą, kaip marketingo komplekso elementą, ji laikoma ne tiek abstrakčia ekonomine kategorija, kiek praktiniu marketingo veiklos įrankiu. Todėl daugiau dėmesio skiriama kainų nustatymo ir reguliavimo nagrinėjimui, o ne jų esmės analizei.“ – [Urbonavičius, 1990, p.85]. Sprendimai dėl kainos efektyviausi tada, kai suderinami su kitais marketingo komplekso elementais (preke, paskirstymu, rėmimu).

Kiekvienos įmonės galimybės vykdyti kainų politiką yra vis kitokios. Įmonė turi mažiau laisvės nustatydama kainas, jeigu gamina prekes, kurios yra panašios, neišsiskiria iš kitų įmonių gaminamų prekių. Įmonė gaminanti nepanašias prekes gali laisviau nustatyti kainas.

Kainų nustatymo kuriai nors prekei pobūdį lemia tai, ar pasiūla yra koncentruota ir kiek. Jei gamyba ir pardavimas nekoncentruoti, t.y. egzistuoja daug pardavėjų – vyksta atvira kainų konkurencija. Jei gamyba ir pardavimas koncentruoti nedaugelio įmonių pardavėjų rankose, šios įmonės gali daugiau ar mažiau veikti rinką, taip pat ir kainas savo nuožiūra. Tada kaina nėra vienintelė prekės pardavimo sąlyga. Čia įtaką daro prekės kokybė, aptarnavimas,mokėjimo sąlygos ir kiti veiksniai.

Įmonei būtina žinoti konkurentų prekių kokybę ir kainas. Tas pasiekiama įvairiais būdais. Įmonė gali pavesti savo atstovams išmėginti palyginamąjį pirkimą, kad kainos ir prekės būtų tarpusavyje palygintos. Taip pat galima apklausti vartotojus, koks jų požiūris į konkurentų prekių kainą ir kokybę. Dar galima nupirkti konkurento prekę ir ją ištirti.

Kaina yra labai svarbus komponentas ir vartotojui ir gamintojui. Gamintojui, kadangi jis gali užimti tam tikrą vietą rinkoje, vadovaudamasis

įmnės pasirinkta strategija bei kainos funkcijas.

Kainos nustatymo metodai ypač svarbūs sėkmingai įmonės veiklai, kadangi tik šie metodai padeda išsirinkti tinkamą būdą prekės įliejimui į rinką.

Norėdama sėkmingai parduoti savo prekes, įmonė turi ne tik gerai žinoti kainos nustatymo metodus, būtina gerai susipažinti su kainų strategijomis, kadangi kainai didelę įtaką turi ir pašaliniai veiksnai.

3.1 RĖMIMAS IR REKLAMA

Reklama, tai yra vienas iš svarbiausių veiksnių, skirta paveikti potencialius pirkėjus.Reklama yra žinių, duomenų apie ką nors skleidimas, norint išpopulerinti, išgarsinti ką nors, padidinti paklausą. Reklama dažniausiai susijusi su materialine nauda. Kaip pavizdį galėčiau pateikti kremus: yra parduodama 5 rūšių kremai, tačiau tik vienas iš jų yra reklamuojamas per radiją, televiziją, skrajučių pagalba, lauko reklama. Tokiu atvėju patikrinus visų kremų pardavimus, reklamuojamojo kremo pardavimai būtu žymiai didesni, nei kitų kremų.

Rėmimas taip pat yra neatsiejama verslo skatinimo priemonė. Rement yra suinteresuotumas tam tikra nauda, rėmėjas yra viešinamas, taip jis yra išgarsinamas, formuoja apie save teigiamą viešąją nuomonę.

4. Įmonės valdymas

4.1 IKI parduotuvės organizacinę struktūrą

Pav.2

4.2 VALDYMO PERSONALAS IR DARBUOTOJAI

Personalas yra apibūdinamas, kaip žmogiškieji ištekliai, darbo jėga – tai visi organizacijoi dirbantieji.

Įmonė kurioje aš dirbu, yra didelis mažmeninės prekybos centras, čia dirba 98 žmonės, penkiolika jų yra administracijos darbuotojai.

Vadovas, kuris baigęs aukštajį moksą, dvi administratorės jos dar mokosi, vyr, kasininkė baigusi apskaitos kursus ir vedėjos kurios prieš pradedant dirbi kėlė savo kvalifikaciją pagal užimančias pareigas. Kursus organizuoja įmonė už savo lėšas. Visi kiti darbuotojai yra aptarnaujantis personalas, dirbantys salėje, kasoje, kepykloje, šviežių prekių skyriuose.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 1536 žodžiai iš 3059 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 1,45 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.