Optimizavimas paieškos sistemoms
5 (100%) 1 vote

Optimizavimas paieškos sistemoms

Jeigu tu ją sukursi, ar jie pas tave ateis?

“Jeigu tu ją sukursi, jie ateis”- tai garsi frazė iš filmo Svajonių laukas. Deja, kaip bebūtų gaila, šios frazės negalima pritaikyti svetainių kūrimo rinkai. Daugelis verslo savininkų vis dar galvoja, kad sukūrus svetainę ir paleidus ją veikti, visas darbas jau nuveiktas. Realybė yra visai kitokia, norint gauti apčiuopiamos naudos iš virtualioje ervėje patalpinto kūrinio, darbas tik prasideda.

Užeikite į Google.com svetainę ir surinkite, kad ir frazę „nekilnojamas turtas“. Jums bus išmesti tūkstančiai rezultatų, o svetainės labiausiai atitinkančios jūsų paieškomą frazę bus reitinguojamos nuo viršaus į apačią (kiekviename puslapyje po 10).

Kiek iš tų rezultatų jūs peržiurėsite? Pirmus 100, tai būtų 10 pirmų puslapių? Tikriausiai ne. Labiau tikėtina pirmus 30 arba 3 puslapius, o daugelis turbūt neperžiūrės nei pirmų 5 rezultatų.

Tai dar kartą patvirtina, kad jeigu jūsų svetainė gyvuoja Internete, tai dar negarantuoja, kad ji bus rasta.

Kas yra optimizavimas paieškos sistemoms?

Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization) yra procesas, kurio metu siekiama padidinti lankytojų skaičių svetainėje ir pakelti svetainę kuo aukščiau tarp paieškos rezultatų. Kad jūsų svetainė būtų reitinguojama aukščiau negu konkurentų, reikia padaryti ją kuo „draugiškesnę“ paieškos sistemoms, o tada ir šansai pritraukti lankytojus bus jūsų pusėje.

Kas yra paieškos sistemos?

Yra trys pagrindinės paieškos sistemų rūšys:
1) Paieškos sistemos turinčios “vorus”, tai Google, Yahoo ir kitos.
2) Žmonių valdomi katalogai, kuriuose taip pat vykdoma informacijos paieška.
3) Taip pat yra maišytų arba “hibridų” paieškos sistemų ir katalogų.

Kaip dirba paieškos sistemos?

Tam kas nesusipažinęs, čia bus trumpai paaiškinta kaip dirba paieškos sistemos: daugelis paieškos sistemų savo “vorų” pagalba naršo Internetą ir ieško naujų svetainių, kurias galėtų įtraukti pas save į duomenų bazes, o vėliau tarp jų atlikti paiešką. Jeigu nenorite laukti, kol jūsų svetainę atras, jūs galite rankiniu būdu arba programų pagalba užregistruoti svetaines patys.

Kai tik svetainės puslapiai yra suindeksuojami, žmonės gali rasti ją pagal ieškomus raktažodžius, bet tik tokiu atveju, jeigu ji atitiks paieškos kriterijus. Rasti rezultatai bus rikiuojami svarbumo tvarka, t.y. labiausiai atitinkantys paiešką, bus pirmose pozicijose. Todėl, jei norite, kad lankytojai jus rastų, atsidurti pirmuose paieškos rezultatuose yra labai svarbu. Skirtingos paieškų sistemos, naudoja skirtingus rikiavimo algoritmus, be to jie dažnai tobulinami ir keičiami.

Kaip paieškos sistemos reitinguoja svetaines?

Kai svetainė randama ir suindeksuojama, ji patenka į paieškos sistemų duomenų bazę. Bet kad nustatyti, kurios svetainės yra svarbiausios, jos yra reitinguojamos naudojant technologiją, kuri vadinama algoritmu. Svetainės reitinguojamos pagal svarbumo faktorių, kai labiausiai atitinkančios paieškos kriterijus atsiduria pirmuose paieškos rezultatuose.

Dauguma pagrindinių paieškos sistemų naudoja sudėtingas technologijas, tam kad akimirksniu įvertintų milijonus dokumentų, failų, svetainės puslapių ir grąžintų sąrašą atitinkančios informacijos, kurią vartotojas ir norėjo išvysti. Žmonės, kurie randa svetainę per paieškos sistemas yra labiausiai tinkami įsigyti jūsų prekes, paslaugas, nes jie jau įvedė frazes, kurios susijusios su jūsų svetainės turiniu. Tai yra puiki svetainės reklama!

Kodėl jums reikia optimizavimo paieškos sistemoms?

Yra daug būdų kaip lankytojai gali rasti jūsų svetainę, tačiau vienas iš pirmaujančių metodų yra per paieškos sistemas, tokias kaip Google, Yahoo ir kitas. Žemiau pateikiami keli faktai, kurie be abejonių patvirtins, kad optimizavimas paieškos sistemoms privalo būti kiekvienos svetainės populiarinimo strategijos dalimi:

• Virš 80% Interneto vartotojų randa jiems reikalingas svetaines per paieškos sistemas.
• 90% Interneto vartotojų neieško toliau nei 30 pirmų paieškos rezultatų. Jie paprasčiausiai suveda kitą ieškomą frazę, jei neranda ko ieškojo.
• 75% Interneto vartotojų ketina įsigyti produktą arba paslaugą kurios ieško per paieškos sistemas.
• Profesonalus optimizavimas paieškos sistemoms yra bent du kartus efektyvesnis negu kiti Internetinio marketingo metodai.

Kaip bebūtų gaila, labai daug e-verslų vis dar nepakankamai įvertina paieškos sistemų faktorių, ir tai, kokią naudą galėtų atnešti ši savireklamos priemonė Internete, jeigu tik svetainė būtų profesonaliai optimizuota.

Pabaigai.

Klausimas: Kaip jūsų svetainė gali įveikti tūkstančius kitų konkurentų virtualioje erdvėje?
Atsakymas: Rinkitės optimizavimą paieškos sistemoms. Tai vienas iš efektyviausių būdų pritraukti tikslinę auditoriją į jūsų svetainę.