Dazniausiai sutinkamos klaidos svetainiu kurime
5 (100%) 1 vote

Dazniausiai sutinkamos klaidos svetainiu kurime

Nors interneto sprendimų kompanijos jau senokai be perstojo linksniuoja frazę „Interneto svetainės – vizitinės kortelės yra neefektyvios!“, dauguma įmonių vis dar nesigilina į šį faktą ir paleidžia investicijas vėjais. Reta įmonė naudojasi interneto teikiamomis galimybėmis konkurenciniam pranašumui įgyti. Mąstymą, jog internetas yra reklamos priemonė ar komunikacijos kanalas, turi pakeisti platesnio pobūdžio supratimas – internetas vis labiau tampa neatsiejama įmonės rinkodaros strategijos dalimi. Palaipsniui keičiasi pačios komunikacijos supratimas. Anksčiau interneto svetainė buvo išimtinai orientuota į vienpusę išorinę komunikaciją, o dabar stengiamasi stiprinti dialogą tarp įmonės ir vartotojų. Svetainės labiau orientuojamos į vidinę įmonės komunikaciją, stengiamasi naudoti interneto priemones kompanijos valdymo procesuose: santykiams su klientais valdyti, aptarnavimo operatyvumui didinti, pardavimo procesams spartinti bei optimizuoti ir pan. Interneto priemonėmis yra renkama ir analizuojama informacija, atsižvelgiant į turimus duomenis kuriamos ilgalaikės rinkodaros strategijos.

Nėra tinkamai apibrėžtas svetainės kūrimo tikslas, neapibrėžiamos svetainės vykdomos funkcijos

Pradiniame etape tinkamai neapibrėžus svetainės kūrimo tikslo, sunku įvertinti jos efektyvumą. Turi būti apibrėžiamos pagrindinės svetainės funkcijos, o atsižvelgiant į tai, kuriamas tas funkcijas realizuojantis interneto sprendimas. Jei pagrindinė svetainės funkcija – reprezentavimas ir įvaizdžio kūrimas, daugiausia dėmesio skiriama dizainui, grafikai ir apskritai unikaliai idėjai kurti. Jei svetainės tikslas – komunikacija, svarbiausia, kad svetainė būtų funkcionali, lengvai administruojama; kad būtų sukurti turinio valdymo sistemos moduliai, skatinantys lankytoją užmegzti kontaktą. Šiuo atveju svarbu aktyviai komunikuoti su lankytojais – greitai atsakyti į užklausas, el. laiškus, komentarus. Analogiškai turi būti ieškoma tinkamiausio sprendimo, jei svetainė turės atlikti kitas funkcijas: informavimo, edukacijos, priminimo ir kt. Jei numatoma, kad svetainė bus tiesioginis pardavimų kanalas (el. parduotuvė, el. komercijos sistema) ar pardavimų rėmimo ir jų didinimo priemonė, reikia atkreipti dėmesį į šiuos uždavinius:

sukurti lengvai perprantamą ir aiškią svetainės struktūrą

integruoti patogią ir patikimą užsakymo/apmokėjimo sistemą

sudaryti kainodarą, skatinančią lankytojus pirkti prekes internetu

kurti nuolaidų programas ar akcijas

sukurti interneto rinkodaros strategiją

reguliariai organizuoti reklamines kampanijas, kurios padėtų nuolat didinti svetainės lankomumą ir pan.

Svetainė nėra orientuota į tikslinę rinką ar klientus

Vienas iš svarbiausių aspektų, lemiančių svetainės kūrimo investicinę grąžą – tinkamas orientavimasis į tikslinę auditoriją. XIX a. pabaigoje populiarumo viršūnę pasiekė rinkos segmentavimo teorija, pagal kurią įmonės konkurencingumą lemia sugebėjimas orientuotis į tikslines grupes ir tenkinti jų poreikius. Deja, interneto rinkodaros srityje kol kas gerokai atsiliekama. Nėra apibrėžiami rinkos segmentai, į kuriuos orientuojamasi. Kuriant svetaines, daugiausia atsižvelgiama į užsakovo interesus, o užsakovo klientų interesai nėra analizuojami. Tai aktualu tiek B2C, tiek B2B tipo įmonėms. Svarbu apibrėžti rinkos segmentą į kurį orientuojamasi, nustatyti tikslinės auditorijos bruožus, išsiaiškinti interesus. Pvz. Reklamos agentūrą vertiname pagal jos kūrybiškumą ir originalumą; Konsultacinę kompaniją pasirenkame atsižvelgdami į jos patikimumą, patirtį ir solidų įvaizdį. Drabužius, avalinę ar kosmetiką perkame iš salono, kuris pateikia mūsų stiliaus ir skonio produkcijos asortimentą. Taigi, svetainė turi būti priartinama prie potencialių klientų savo informacijos turiniu, vaizdiniais elementais ar funkcionalumu

Įmonė nesupranta savo tikrųjų klientų.

Dar 1960 m. Harvardo universiteto dėstytojas Teodore’as Levittas apibendrino dažniausiai pasitaikančias rinkodaros klaidas, ilgainiui lemiančias įmonės konkurencingumo mažėjimą. Kaip vieną iš pagrindinių klaidų jis nurodė nesugebėjimą suprasti lankytojų poreikių. Dauguma svetainių iki šiol yra orientuotos labiau į paslaugų ar produkcijos pristatymą, nei į vartotojų poreikių tenkinimą. Tačiau internautus ne visada galima paveikti standartinėmis reklamos priemonėmis (pvz. paskatinti pirkti produktą, intensyviai jį reklamuojant, arba siūlant papildomas nemokamas paslaugas). Mat internautai savarankiškai ieško informacijos, norėdami priimti racionalų ir pamatuotą sprendimą. Norint užsitarnauti lankytojų palankumą, būtina pateikti jiems aktualią informaciją, atsakymus į rūpimus klausimus, patarimus. Ieškodamas produkcijos, lankytojas tikisi rasti glaustai pateiktą pagrindinę informaciją, nuotrauką ir kainas, kurias dauguma įmonių vengia atskleisti. Reikalinga nuosekli interneto rinkodaros strategiją, kurios tikslas – paversti tikslinę auditoriją pastoviais jūsų svetainės lankytojais.

Įmonė nesistengia išsiaiškinti lankytojų poreikių.

Dažnai sukūrus svetainę nesistengiama išsiaiškinti lankytojų poreikių. Siūlytina reguliariai organizuoti lankytojų apklausas, sudaryti galimybę jiems svetainėje palikti atsiliepimus ar užduoti
klausimus, teikti vartotojams el. konsultacijos paslaugą, analizuoti svetainės lankomumą, lankytojų veiksmus svetainėje ir pan. Vartotojų poreikiai nuolat keičiasi. Atsižvelgiant į tai, svetainės turėtų būti nuolat atnaujinamos. Dinamiškumas ir sugebėjimas lanksčiai prisitaikyti prie vartotojų poreikių – savaime yra didelis konkurencinis pranašumas.

Įmonė nepakankamai planuoja savo rinkodaros veiklą.

Svetainės sukūrimas yra tik dalis padaryto darbo. Svarbu užtikrinti nuolatinį svetainės lankomumą, jos populiarumą. Nemaža dalis įmonių iki šiol kuria svetaines, neturėdamos net menkiausio interneto rinkodaros plano ir visiškai neatsižvelgdamos į svetainės lankomumo didinimą. Mokėti už tokią svetainę yra tas pats, kaip mokėti už reklaminį stendą, stovintį, pavyzdžiui, džiunglėse. Siekiant užtikrinti investicijos rentabilumą, svarbu turėti nuoseklią interneto rinkodaros strategiją.

Kas yra interneto rinkodara? Interneto rinkodarą galima būtų apibūdinti kaip interneto ir susijusių skaitmeninių (mobiliųjų) technologijų panaudojimą, siekiant realizuoti įmonės rinkodaros strategiją.

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 861 žodžiai iš 1614 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 1,45 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.