Agroserviso sistema ir jos formavimosiypatumai poreforminiu laikotarpiu
5 (100%) 1 vote

Agroserviso sistema ir jos formavimosiypatumai poreforminiu laikotarpiu

11

1. Įžanga…………………………………………………………………………………………..3

2. Esamų agroserviso įmonių veikla ………………………………………………………………4

3. Agroserviso įmonių mašinų sistema ir jų poreikis……………………………………………..5

4. Lėšų poreikis ir agroserviso plėtojimo programos realizavimo finansavimas…………………5

5. Moksliniai tyrimai agroserviso programai įgyvendinti………………………………………….5

6. Išvados………………………………………………………………………………………….7

7. Literatūra……………………………………………………………………………………….8ĮŽANGA

Agroservisas – tai paslaugos, teikiamos žemės ūkio sektoriaus ūkiniams vienetams. Dar 1993 m. rugsėjo 9 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 690 buvo pritarta Nacionalinei žemės ūkio plėtojimo programai. 1993 m. rugsėjo 30 d. Respublikos Vyriausybė priėmė nutarimą Nr.732 „Dėl priemonių Nacionalinei žemės ūkio veiklos programai įgyvendinti“, kuriame numatyta parengti pasiūlymus dėl agroserviso tolesnio plėtojimo.

Dėl mažo, senstančios technikos kiekio šalies žemės ūkyje palyginus su Šiaurės – Vakarų Europos valstybėmis, vis sunkiau darosi gaminti žemės ūkio produkciją, ypač mažuose, besikuriančiuose bei asmeniniuose (2-3ha) ūkiuose ir kitose žemės ūkio įmonėse. Nors agrarinė reforma oficialiai buvo orientuota į žemės ūkių (bei žemės ūkio produkcijos stambinimą), šios reformos išdavoje (dėl įvairių valdininkų sprendimų klaidų ar sąmoningų tam tikrų veiksmų) išryškėjo žemės ūkio produkcijos gamintojų smulkėjimo tendencijos. Daugelis mažažemių ūkininkų ir asmeninių ūkių savininkų dėl lėšų stokos negali įsigyti būtiniausios žemės ūkio technikos, įdirbti žemę, gaminti produkciją. Kita vertus, apsirūpinti žemės naudotojams žemės ūkio technikos komplektais visiems procesams mechanizuoti ekonomiškai netikslinga, nes technika būtų menkai išnaudota, nors būtų įdėtos didelės lėšos. Siekiant padėti žemdirbiams spręsti šias problemas, tuo pačiu didinti žemės ūkio produkcijos gamybą bei mažinti bedarbių kaimo vietovėse skaičių, būtina plėsti ir naujai kurti agroserviso tarnybas rajonuose.

Agroserviso, kaip vieno iš paslaugų sferos atstovo, pagrindinis tikslas ir veiklos misija yra modernios, našios ir mobilios techninės bazės sukūrimas ir paslaugų teikimas ūkininkams, asmeninio ūkio (2-3 ha) savininkams bei kitoms žemės ūkio įmonėms žemės dirbimo, sėjos, pasėlių priežiūros, derliaus nuėmimo, jo transportavimo bei kitose srityse, taip pat to pasekoje mažinti bedarbių skaičių kaimo vietovėse.ESAMŲ AGROSERVISO ĮMONIŲ VEIKLA

Pertvarkant žemės ūkį ir buvusias postsovietines serviso įmones, formuojasi najos mechanizuotų darbų, techninio aptarnavimo ir remonto serviso struktūros: kaimynų tarpusavio pagalba, fizinių asmenų grupės, agroserviso bendrovės, agroserviso kooperatyvai, įvairių valstybinių ir privačių įmonių agroserviso padaliniai bei kiti daliniai.

Reformos metu suiro anksčiau susiklostę ekonominiai santykiai tarp žemės ūkio serviso paslaugų vartojų ir paslaugų tiekėjų. Susidarė „kainų žirklės“tarp teikiamų serviso paslaugų kainų ir žemės ūkio produkcijos kainų. Susiformavo neracionalus tarnybų teritorinis išsidėstymas. Daugeliui vis dar neapsimoka (o dažnai tik neįprasta, nes lietuvių mentalitetui būdingas savininkiškumo bruožas, ir jis viską stengiasi turėti ir atlikti pats) naudotis šių tarnybų paslaugomis dėl didelių atstumų. Kaip ir visur, taip ir agroserviso srityje, pradžioje neišvengta klaidų, tačiau pati rinka tai koreguoja ir priverčia įmones arba persitvarkyti, prisitaikyti prie naujų sąlygų ir poreikių, mažinti kaštus, arba bankrutuoti. Pastaraisiais metais šis persitvarkymas ir prisitaikymas ypač ryškus – iš naujo nustatomi tikslai, tikslinami prioritetai, minimizuojami įmonių veiklos ir teikiamų paslaugų kaštai. Vykstant Eurointegraciniams procesams ūkininkai, asmeniniai ūkiai, žemės ūkio bendrovės, ir valstybiniai ūkiai siekia pagaminti ir pasiūlyti rinkai produktą kuo mažesnėmis kainomis ir kuo aukštesnės kokybės, o tai nemaža dalimi įtakoja perkamų paslaugų kaina iš agroserviso įmonių, todėl įmonės, nesugebėjusios pateikti pigios ir kokybiškos paslaugos bus priverstos bankrutuoti.

Daug paslaugų teikia žemės ukio bendrovės. Jos dažnai yra vis dar arčiau paslaugų vartotojų, o produkto įkainiai mažesni negu kitų agroserviso padalinių. Ten, kur veikia stoprios agroserviso bendrovės, galima sakyti, kad agroserviso problemos nėra.

Daugumoje šiaurės ir vakarų Europos šalių vieni stipriausių agroserviso padalinių yra prie žemės ūkio mokyklų. Jie naudojasi biudžetonėmis lėšomis ir gerai suformuota technikos baze. Serviso veiklai vadovauja akštos kvalifikacijos specialistai. Deja Lietuvoje (su nedidelėmis išimtimis) situacija dar gerokai skiriasi – skiriamos lėšos yra labai mažos, arba jos išvis nepasiekia „tikslo“.

Galima išskirti keletą priežasčių, stabdančių agroserviso tinklo plėtrą:

1. Kai kuriuose rajonuose mažėja mechanizuotų darbų, agroserviso paslaugų
paklausa, tai lemia:

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 720 žodžiai iš 1426 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.