Anykčių vynas ekonomika
5 (100%) 1 vote

Anykčių vynas ekonomika

EKONOMIKA

AB „ANYKŠČIŲ VYNAS“ PRODUKCIJOS ITALIJOS RINKOJE MARKETINGO PROGRAMA

SD – 503034505 – TM

TURINYS

ĮVADAS 3

1. ĮMONĖS PRISTATYMAS 4

1.2. Gamyba 5

1.3. Prekių pristatymas 5

1.4. Prekių asortimentas 5

2. ITALIJOS MAKROAPLINKOS VEIKSNIŲ ANALIZĖ 9

2.1. Italijos istorinė raida 9

2.2. Italijos geografinė padėtis 11

2.3. Demografiniai duomenys 11

2.4. Religija 11

2.5. Italijos ekonomika 12

2.6. Italijos kultūra 12

2.7. Italijos papročiai 13

3. MAKROAPLINKOS MATRICA 16

4. TARPTAUTINIO MARKETINGO PROGRAMA 18

4.1. Prekė 18

4.2. Prekių konkurentabilumas. 18

4.3. Prekės identifikavimas 19

4.4. Prekės įpakavimas 19

4.5. Patrauklumas esamai vartotojų rinkai 20

4.6. Kaina 21

4.7. Prekių pateikimas 26

4.8. Prekių judėjimas. 26

4.9. Rėmimas 27

4.10. AB “Anykščių vynas” ir jos reklamos strategija. 27

4.12. Televizijos ir radijo reklama 28

4.13. Kitos reklamos priemonės 28

4.14. Reklaminės strategijos įgyvendinimas ir kontrolė 29

IŠVADOS 30

LITERATŪRA 31

ĮVADAS

Šiame darbe pateiksiu AB „Anykščių vynas“ produkcijos (įvairių rūšių alkoholiniai gėrimai) Italijos rinkoje marketingo programą. Rašydas šią programą sužinojau labai daug naudingos ir įdomios informacijos apie šalį, į kurią eksportuosiu AB „Anykščių vynas“ produkciją. Taip pat man yra labai naudingos žinios apie Italiją. Galbūt aš jas galėsiu pritaikyti ir panaudoti savo gyvenime. Labai daug sužinojau apie jos ekonominę, istorinę, geografinę, politinę situaciją. Italija pasirinkau, todėl, kad ši šalis man patinka ir aš ja domiuosi. Ji yra man kažkuo artima. Todėl buvo labai įdomu išanalizuoti Italijos rinką.

Darbo tikslas:

Parengi marketingo programą, kuria integruosime AB „Anykščių vynas“ prekes į Italijos rinką.

Darbo uždaviniai:

1. Pristatyti įmonę ir ruošiamas eksportui prekes

2. Išanalizuoti Italijos makroaplinkos veiksnius (istorinius, geografinius, politinius, ekonominius);

3. Sudaryti makroaplinkos matricą;

4. Parengti tarptautinio marketingo programą.

Darbo metodika:

• Įvairių šaltinių analizė

• Statistinė analizė

1. ĮMONĖS PRISTATYMAS

Akcinė bendrovė “Anykščių vynas” įkurta 1926 m. – seniausia rytinio Baltijos regiono įmonė, pramoniniu būdu pradėjusi gaminti vyną. Jos įkūrėjas – diplomuotas agronomas Balys Karazija. Energingas ir sumanus B.Karazija sugalvojo panaudoti ligi tol nelabai vertintas sodų bei miškų gėrybes – vaisius ir uogas.

Nuolat plėsdamas dirbtuves, pirkdamas vis modernesnius įrenginius, B.Karazija gan greitai tapo pirmuoju plačiai pripažintu Lietuvos vyndariu. Jau 1938 m. atėjo pripažinimas ir tarptautiniu mastu. 1938 metų tarptautinėje parodoje Paryžiuje vynas “Birutė” pelnė pagrindinį prizą, o dvi vyno rūšys – aukso medalius.

1940-aisiais B.Karazijos vyninė buvo suvalstybinta. Pokario metu truko žaliavų, naujų įrengimų, technologijų. Tik septintajame dešimtmetyje, po maždaug dešimt metų trukusios rekonstrukcijos, gamykla vėl suklestėjo. 1968 metais sąjunginėje liaudies ūkio pasiekimų parodoje “Anykščių vynas” už naujas vyno gamybos technologijas pelnė diplomą ir tris medalius, sėkmingai dalyvavo tarptautinėse parodose JAV, Kanadoje, Čilėje, Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje ir kitur.1969 ir 1972 metais natūraliems lietuviškiems vynams – obuolių, šermukšnių, vyšnių, ”Jubiliejiniam” ir “Šermukšnėlei” – suteiktas prestižinis to meto valstybinis kokybės ženklas. Prasidėjus M.Gorbačiovo antialkoholinei kampanijai, šalies vyno gamybos įmonių lyderė buvo paversta maisto produktų kombinatu, gaminančiu gaiviuosius gėrimus, saldainius bei kitą nealkoholinę produkciją.

Paskutinį XX a. dešimtmetį, kartu su Lietuvos nepriklausomybės atkūrimu, prasidėjo AB “Anykščių vynas” atgimimas. Anykštėnai vyndariai sugebėjo išsaugoti per daugelį metų sukauptą patyrimą bei išbandytas technologijas. Šiandien “Anykščių vynas” – akcinė bendrovė, viena stambiausių vyno gamyklų visame rytiniame Baltijos regione, apsirūpinusi šiuolaikiniais šveicariškais, itališkais, vokiškais įrengimais, galinčiais perdirbti iki 35 tūkstančių tonų vaisių ir uogų, iš natūralių žaliavų ir produktų gaminanti per 50 pavadinimų įsidėmėtino skonio, aromatingus, aukščiausios kokybės gėrimus – vaisių-uogų vyną, putojantį vyną, vynuogių vyną, karčiąsias ir saldžiąsias trauktines, degtinę, likerį, brendį.

Nuo 1988 m. pagal šveicarų firmos “Unipektin” technologiją gaminamos koncentruotos obuolių sultys, 1995 m. už kokybę apdovanotos tarptautine deimantine žvaigžde bei tarptautiniu Europos apdovanojimu, eksportuojamos į Vokietiją, džiovintos obuolių išspaudos ir obuolių aromatas eksportuojami į Vokietiją, Šveicariją bei kitas Vakarų Europos šalis.

1992 m. sumontuota naši vyno išpilstymo linija, sukomplektuota iš itališkų bei vokiškų įrengimų, 1998m. sumontuota moderni itališka putojančio vyno gamybos linija ir pradėta putojančio vyno gamyba. Nuolat atnaujinami bei modernizuojami įrengimai, nerūdijančio plieno talpos, pakeitusios senąsias emaliuotas talpas leido žymiai pagerinti išleidžiamos produkcijos kokybę. 1998 ir 1999 metais eilė AB “Anykščių vynas” gaminių buvo
apdovanoti tarptautinių konkursų pagrindiniais prizais, aukso bei sidabro medaliais, diplomais.

1999 m. įmonei įteiktas sertifikatas, liudijantis, kad AB “Anykščių vynas” įdiegta kokybės sistema pagal ISO 9002 standarto reikalavimus.

Už produkcijos kokybę įmonė apdovanota tarptautine deimantine žvaigžde, jai įteiktas tarptautinis Europos apdovanojimas.

1.2. Gamyba

AB “Anykščių vynas” gamina koncentruotas vaisių – uogų sultis, natūralius, sausus, specialios technologijos vaisių – uogų vynus, putojančius vynus (gamino iki antialkoholinės kampanijos, kai įranga, skirta šio produkto gamybai buvo išmontuota), vynuogių vynus, degtinės – likerio gaminius, nealkoholinius gėrimus, mineralinį vandenį, pasterizuotas sultis, saldainius, džiovina ir realizuoja išspaudas, gamina šiluminę energiją ir vykdo kitą veiklą.

1.3. Prekių pristatymas

Prekė – tai pirmas ir svarbiausias marketingo programos elementas. Kaip teigia mokslas: prekė – tai produktas, skirtas mainams, arba tai fizinių ir funkcinių savybių visuma, skirta vartotojo poreikiams patenkinti. Rinkos sąlygomis pirkėjas perka tik tą prekę, kuri tenkina jo poreikius.

Mūsų nagrinėjami alkoholiniai gėrimai yra trumpalaikio naudojimo prekė – tai materialūs gaminiai, visiškai suvartojami per vieną ar keletą vartojimo ciklų.

Nors alkoholis nėra būtina prekė, tačiau jis priskirtinas prie paklausių prekių. Įsigydamas jį vartotojas atsižvelgia į tokius kriterijus kaip:

1.4. Prekių asortimentas

AB „Anykščių vynas“ labai svarbūs asortimento platumo sprendimai. Asortimentas laikomas siauru, jei pelnas gali padidėti papildžius jį naujomis prekėmis, o per plačiu laikomas tada, kai pelnas gali padidėti, atsisakant kai kurių prekių.

Taigi, siūlau Italijos rinkai štai tokį prekių asortimentą, kurį pateikiame 1 lentelėje.

AB „Anykščių vynas“ prekių asortimentas (1lent.)

Gaminio pavadinimas

Fasavimo rūšis Stiprumas

%

1.KARČ.TRAUKTINĖS

-Puntukas 0.5 l 38

-Puntukas 0.25 l 38

-Puntukas (plokščias butelis) 0.25 l 38

2. DEGTINĖ

-Aukštaičių degtinė 0.5 38

-Aukštaičių degtinė 0.25 38

-Aukštaičių degtinė (plokščias butelis) 0.25 38

-Dzūkų degtinė 0.5 38

-Dzūkų degtinė 0.25 38

-Dzūkų degtinė (plokščias butelis) 0.25 38

-Suvalkiečių degtinė 0.5 38

-Suvalkiečių degtinė 0.25 38

-Suvalkiečių (plokščias butelis) 0.25 38

-Žemaičių degtinė 0.5 38

-Žemaičių degtinė (plokščias butelis) 0.25 38

-Degtinė Lituanica 0.7 40

3.SALD.TRAUKTINĖS

-Džinas su tonika 0.5l. 20

-Citrinų 0.5l 20

-Bananų 0.5l 20

-Juodoji vyšnia 0.5 l 20

-Braškių 0.5 l 20

-Aviečių 0.5 l 20

-Bobelinė 0.5 l 20

-Bobelinė 0.35 l 20

-Bobelinė 0.7 20

-Bobelinė 0.5 l 35

-Bobelinė 0.35 l 35

4.LIKERIS

-Šokoladinis vyšnių 0.5 l 25

-Šokoladinis vyšnių 0.75 l 20

-Šokoladinis juodųjų serbentų 0.5 l 25

-Šokoladinis juodųjų serbentų 0.75 l 20

-Šokoladinis juodųjų slyvų 0.5 l 25

-Šokoladinis juodųjų slyvų 0.75 l 20

-Misisipė 0.5 l 42

-Kremo likeris “Braškių” 0.5 l 17

-Kremo likeris “Braškių” 0.75 l 17

-Kremo likeris “Šokolado” 0.5 l 17

-Kremo likeris “Šokolado” 0.75 l 17

-Kremo likeris “Vanilijos” 0.5 l 17

-Kremo likeris “Vanilijos” 0.75 l 17

-Kremo likeris “Brendžio” 0.5 l 17

-Kremo likeris “Brendžio” 0.75 l 17

5.KONJAKAS IR BRENDIS

-Brendis” Oskaras” 0.7 l 38

-Brendis “Oskaras” 0.35 l 38

-Brendis “Oskaras” ( su dėže ) 0.35 l 38

-Brendis “Oskaras” (su dėžute) 0.7l 38

-Brendis “Oskaras” (su taurėm) 0.7 l 38

6.VAISIŲ-UOGŲ VYNAS

-Arija 0.7 l 18

-Jara 0.7 l 18

-Rubinas 0.7 l. 18

-Šilelis 0.7 l 18

-Šaltupys 0.7 l 18

-Koralas 0.7 l 18

-Kaprizas 0.7 l 18

-Versmė 0.7 l 17

-Viesulas 0.7 l 18

-Vega 0.7 l 18

-Venta 0.75 l 18

-Anykšta 0.5 l 18

-“Pikų dama” 0.7 18

-Aronijos (firm. but.) 0.7 l 16

-R.serbentų (firm. but.) 0.7 l 16

-Juodųjų serbentų (firm. but.) 0.7 l 16

-Senasis (firm. but.) 0.7 l 16

-Medžiotojų 1.0 l 17

-Kalėdinis 1.0 l 12

-Žvejų 1.0 l 17

-“ 2000” 1.0 l 12

-Vyšnių vynas (firm. but.) 0.7 l 16

-Spanguolių (firm. but.) 0.7 l 16

7.VYNUOGIŲ VYNAS

– “Torontes” (pusiau sausas) 0.75 l 12

– “Ugni blanc” (pusiau saldus) 0.75 l 9.5-11,5

– “Charentes” (pusiau saldus) 0.75 l 9.5-11

– “Cabernet” 0.75 l 10-12

– “Muscat” (pusiau saldus) 0.75 l 9.5-12

– “Karmen” (pusiau saldus) 0.75 l 10-11.5

– “Kagor” 0.7 l 16

– Liturginis (baltas sausas) 0.75 l 9.5-11

– Liturginis (raudonas sausas) 0.75 l 9.5-11

– Domingo (pusiau sausas) 0.75 l 11-12.5

8.PUTOJANTIS VYNAS

-“Muskatinis” (pusiau saldus) 0.75 l 9.5-11

-“Gabija” (pusiau saldus) 0.75 l 9.5-11

-“Margiris” (pusiau saldus) 0.75 l 9.5-11

-“Juodųjų serbentų” 0.75 l 10

-“Spanguolių” 0.75 l 10

9. VYNO KOKTEILIAI

“Magija” 0.75 11

“Disco” 0.75 10

10.Koncentruotos obuolių sultys (bakeliuose) 5.0 l –

Manau, kad šis prekių asortimentas yra pakankamai platus Italijos rinkai ir, kad vartotojas ras visa tai ko jam reikia.

2. ITALIJOS MAKROAPLINKOS VEIKSNIŲ ANALIZĖ

Šiame skyriuje analizuosime Italijos makroaplinkos veiksnius, tokius kaip:

Istorija

Geografija

Demografinius duomenys

Religija

Ekonomika

Kultūra

Papročiai

2.1. Italijos istorinė raida

Graikai
įsikūrė pietiniame Italijos pusiasalio smaigalyje VIII – VII a. pr. Kr. Etruskai ir Romėnai apsigyveno pietinėje ir centrinėje žemyno dalyje. Vėliau pusiasalis buvo prijungtas prie Romos respublikos. IV a. Romos imperija buvo padalinta į rytinę ir vakarinę dalis. Rytinė Romos dalis (Bizantijos Imperija) tęsėsi iki kito tūkstantmečio, bet vakarų Romos imperija greitai suiro. V a. pabaigoje pusiasalis ir salos patyrė keletą įsibrovimų, tad politinė vienybė buvo prarasta. Italija tapo dažnai besikeičiančių valstybių, karalysčių, kunigaikštysčių eilė, kurios kovojo tarpusavyje ir buvo pavergtos svetimšalių ambicijomis. Romos popiežius valdė centrinę Italiją ir rungtyniavo tarp popiežių bei šventųjų Romos imperatorių, kurie tvirtino, jog Italija yra jų teritorija ir dažnai ją paversdavo mūšio lauku. XI a. pradžioje nepaisant politinės suirutės Italijos miestai (ypač šiaurinėje bei centrinėje dalyje) mėgavosi ekonominiu klestėjimu kuris tęsėsi iki XVI a. Šiame amžiuje daugelis Italijos mažų valstybių buvo nugalėtos ir užkariautos kitataučių, ypač Ispanija. Italija iškentė svarbiausia prekybos kelią nuo Viduržemio jūros iki Atlanto, taipogi reformaciją bei kontrreformaciją, kuri stabdė mokslo raidą.

Po Napoleono karų ankstyvajame XIX a. vystėsi nacionalistinis judėjimas ir vedė prie Italijos nepriklausomybės karų, dažniausiai prieš Austriją (Ispanija buvo išstumta kaip dominuojanti svetima jėga). Galiausiai maža Sardinijos karalystė (įskaitant šiaurės vakarinius kontinentinės Italijos regionus) pasiekė, kad visa Italija būtų sujungta išskyrus Romą. 1860 m. dėl Sardinijos ministro pirmininko Count Camillo Benso di Cavour talentingumo tai buvo padaryta. 1861 m. Victor Emmanuel II buvo paskelbtas Italijos karalius. Roma buvo įregistruota 1890 m. Nuo 1861m. iki 1922 m. Italija buvo konstitucinė monarchija su parlamentu, kurį rinko tik balsavimo teisę turintys piliečiai. Pirmojo pasaulinio karo metu Italija atsisakė stoti į aljansą kartu su Vokietija bei Austrija- Vengrija ir 1915 m. pradėjo karą Antantės sąjungos pusėje. Po pirmojo pasaulinio karo Italija specialiuoju susitarimu gavo buvusių Austrijos šiaurės rytuose esančių žemių. 1922 m. B. Musolini (fašistų partijos lyderis) atėjo į valdžią ir per keletą metų pašalino politines partijas , apribojo žmogaus laisves, įvedė diktatūrą pavadinimu Kolektyvinė valstybė. Karalius Victor Emmanuel II pritarė pokyčiams ir pasiliko nominali valstybės galva. Prasidedant antrajam pasauliniam karui Italija su Vokietija sudarė sąjungą ir 1940 m. paskelbė karą Didžiajai Britanijai ir Prancūzijai. 1941 m. Italija, Vokietija bei Japonija paskelbė karą Jungtinėms Amerikos Valstijoms bei Sovietų Rusijai. 1943 m. Vokietijos, Italijos, Austrijos-Vengrijos sąjunga įsiveržė į Siciliją, karalius išmetė Musolini ir paskyrė maršalą Pietro Bodoglio premjeru. 1943 m. Bodoglio vyriausybė paskelbė karą Vokietijai, kuri okupavo didesnę šalies dalį ir išlaisvino Musolini. Jis įkūrė Italijos Sovietinę respubliką šiaurinėje dalyje. 1945 m. Vokiečiai buvo išstumti iš šalies. 1946 m. referendumo dėka buvo atsisakyta monarchijos ir 1946 m. birželio 2 d. Buvo įkurta Italijos respublika.

Po 1947 m. taikos sutarties nedideli pataisymai buvo padaryti ties Italijos ir Prancūzijos sienos riba. Teritorija ties Triesto miestu buvo padalina į tris dalis, 1954 m. šios teritorijos, valdomos Jungtinių Valstijų bei Didžiosios Britanijos, buvo padalintos Italijai bei Jugoslavijai (vėliau Kroatija bei Slovakija). Osimo sutartis (dėl šių žemių) buvo pasirašyta 1977 m. Po taikos sutarties 1947 m. Italija atsisakė užjūrio valstybių: Libijos, Somalio, Etiopijos.

Krikščionys demokratai sąjungoje su socialistais 40 metų buvo valdžioje. Opozicijoje buvo didžiausia Europoje komunistų partija. 150-159 m. Italija tapo NATO aljanso nare bei Jungtinių tautų sąjungininke, kuri padėjo atgaivinti Italijos ekonomiką pagal Maršalo planą. 1957 m. Italija tapo Europos ekonomikos bendrijos nare. Dėstytoja, jei perskaitysite šį sakinį aš jums skolingas šokoladą. Romos katalikų bažnyčios vieta Italijoje buvo apspręsta bendru vyriausybės ir Bažnyčios sutarimu 1970 m. (pasaulietinė Bažnyčios valdžia šia sutartimi buvo baigta). Remiantis Leterano paktu (1929 m.) Vatikanas yra pripažįstama kaip nepriklausoma, suvereni ir vientisa valstybė. Ši sutartis tarp Italijos ir Vatikano buvo atnaujinta 1984 m. viena iš svarbesnių sutarties pataisų, jog katalikybė buvo nebelaikoma Italijos formalia valstybine religija.

Užsitęsęs teroristų “Raudonoji Brigada” aktyvumas bei veikla grėsė vidiniam šalies stabilumui 1970 m. Tačiau ankstyvaisiais 1980 m. teroristų grupuotės buvo numalšintos. “Apsisukančios durys” vyriausybė, politinis nestabilumas, skandalai, korupcija charakterizavo Italijos politiką 1980 –1990 m. 1999 m. sausio mėn. Italija priėmė eurą kaip šalies valiutą. Finansų sekretorius Carlo Ciampi kuris vykdydamas ekonomikos reformas sudarė sąlygas Italijai įstoti į Europos Valiutos Sąjungą ir buvo išrinktas jos prezidentu 1999 m. gegužės mėnesį. Silvio Berlusconi, konservatorius milijardierius, 2001 m. buvo išrinktas ministru pirmininku. Jis deklaravo mokesčių mažinimą, bedarbystės sumažinimą, žadėjo peržiūrėti švietimo sistemą
reformuoti biurokratiją. Šis žmogus valdė 90 % Italijos žiniasklaidos, buvo kaltinamas ryšiais su mafija, mokesčių sukčiavimais, kyšininkavimu. Jis buvo kaltinamas trejais punktais ir išteisintas. 2003 m. parlamentas išleido neliečiamumo įstatymą vyriausybės nariams, kuris lietė paskutinį korupcijos kaltinimą į kurį buvo įsivėlęs ir Berlusconi. Jis yra kaltinamas teisėjų papirkinėjimu 1985 m. 2003 m. Italija prezidentavo Europos Sąjungos parlamentui.

2.2. Italijos geografinė padėtis

Italijos Respublika valstybė Europos pietuose. Užima Alpių kalnų pietinius šlaitus. Ribojasi su Prancūzija Šveicarija, Austrija, Jugoslavija. Italijos teritorijoje yra dvi nykštukinės valstybės: Vatikanas ir San Marinas. Italijos krantus skalauja: šiaurės rytuose ir rytuose – Adrijos, pietryčiuose – Jonijos, pietvakariuose – Tyrėnų, š. vakaruose – Ligūrijos.

Bendras šalies plotas yra 301 225 kvadratiniai kilometrai. Italijos sostinė ir kartu didžiausias miestas – Roma, joje gyvena maždaug 2,7 mln. gyventojų. Aukščiausia vieta virš jūros – tnos ugnikalnis, 3340 m.. Žemiausia vieta – jūros lygis pagal pakrantę.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 2256 žodžiai iš 7413 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.