Automobiio transmisija ir važiuoklė
5 (100%) 1 vote

Automobiio transmisija ir važiuoklė

Atomobilio transmisija ir važiuoklė

TRANSMISIJA. Transmisija sudaro: sankaba, pavarų dežė, kardaninė pavara, pagrindinė pavara, diferiancialas, pusašiai, stebulė Transmisija yra mechanizmas, kuris variklio sukimo jega atiduoda I ratus.Pagrindiniai jos komponentai yra sankaba, laipsninis perdavimu mechanizmas, arba greiciu deze, kardanas, diferencialas,pusasiai. Transmisija kuria mes pazystam kasdienybeje galima butu skirti I dvi rusis: automatine ir rankinę(paprasta).Automobilio sankaba leidžia atjungti variklį nuo transmisijos įjungiant ir perjungiant pavaras, taip pat leidžia sklandžiai pajudėti iš vietos. Variklio alkūninio veleno sukimo momentas yra perduodamas į pavarų dėžę, o iš jos į automobilio ratus. Taigi, pavarų dėžė leidžia ilgam laikui atjungti dirbantį variklį nuo transmisijos, keisti sukamąjį momentą, perduodamą ratams, ir judėti atbuline eiga. Automobiliai, kurių galiniai ratai yra varomieji, turi taip vadinamą kardaninę pavarą. Automobiliuose, kurių visi keturi ratai yra varomieji, yra įrengta skirstymo dėžė. Jei pradedant važiuoti automobiliu, kurio priekiniai ratai yra varomieji, ypač posūkyje, girdėti garsai, sausas spragsėjimas, tai greičiausiai yra susidėvėjęs pusašio kardaninis šarnyras. Kartais sankaba gali praslysti užsiteršus jos frikciniams antdėklams tepalu. Taip pat sankaba gali slysti visiškai sudilus sankabos diskatoriui. Kad sankaba praslysta, pastebėti nesunku: didinant variklio sūkius greitis didėja lėtai arba visai nedidėja

Diferencialinė pavara (arba diferencialas) – pavara, tolygiai paskirstanti sukamąją jėgą abiems automobilio (ar kitos transporto priemonės) ratams, net jei jie sukasi nevienodu greičiu. Jeigu jo nebūtų, ratai būtų sujungti tiesiogiai, sukibimas su keliu būtų idealus, bet posukyje neišvengiamai sulūžtų pusašiai. Šis mechanizmas reikalingas automobiliui sukant, kai vienas posūkio krypties pusėje esantis ratas juda lėčiau. Be jo ratai ima praslysti, genda padangos ir gadinami keliai. Keturis varomus ratus turintiems automobiliams paprastai reikalingas ir papildomas diferencialas sukimo jėgai tarp priekinės ir galinės ašių paskirstyti (nebent viena ašis būtų perjungiama kaip varomoji tik važiuojant bekele).Diferencialą paprastai sudaro keletas kombinuotų kūginių pavarų. Iliustracijoje parodytame diferenciale, variklis suka didįjį dantratį su prie jo pritvirtinta stačiakampe dėže. Kairiojo ir dešiniojo rato varomieji dantračiai šios dėžės atžvilgiu gali suktis laisvai. Dantratis paskirsto sukamąją jėgą. Jis irgi dėžės atžvilgiu gali suktis laisvai.Jei abu ratai sukasi tuo pačiu greičiu, jiems teikiama vienoda jėga ir paskirstantis dantratis nejuda. Jei vienas ratas dėl kokių nors priežasčių yra stabdomas, tai automatiškai padidina kito rato sukimosi greitį.Ši paprasta sistema turi rimtą trūkumą – jei vienas ratų praras sukibimą su keliu (atsidurs ant ledo, didelio purvo, pakils į orą), jam bus perduodama visa sukamoji jėga. Antrasis ratas, kuris galbūt išvežtų įklimpusį automobilį, sukamas nebus.Paprasčiausias problemos sprendimas – laikinai įjungiamas diferencialo blokavimo mechanizmas. Taip pat naudojami sudėtingesni diferencialai, kuriose maksimalus ratų sukimosi greičio skirtumas yra apribotas. Diferencialas yra montuojamas į kiekvieną dabartinį automobilį ir į daugelį keturiais ratais varomų automobilių. Šie keturiais ratais varomi automobilai turi turėti diferencialą tarp kiekvienos ratų poros ir dar vieną tarp galinių ir priekinių ratų, nes galiniai ratai posūkio metu nueina kitokio ilgio kelią nei priekiniai. Automobiliai su galimybe atjungti keturių varomų ratų pavarą neturi vidurinio diferencialo, todėl tokius automobilius sunku valdyti įjungus keturių ratų pavarą ypač važiuojant ne bekele

Važiuojant tiesiai, abiems ratams teikiama vienoda jėga. Paskirstantis dantratis nejuda

Sukant (į kairę), kairysis ratas sukasi lėčiau. Paskirstantis dantratis pradeda suktis, leisdamas greičiau suktis dešiniąjam (posūkiui išoriniam) ratui

Priekiniai varomieji ratai

Galiniai varomieji ratai

Visi keturi varomieji ratai:

Sankaba:

Sankaba yra mechanizmas susidedantis is smagračio, diskatoriaus, disko(arba kelių disku) ir išmynimo mechanizmo, kuris būna dažniausiai mechaninis arba hidraulinis.

Automobiliui reikia sankabos, nes variklis sukasi visą laik, o ratai – ne. Tam kad mašina sustotų ir variklis neužgestų, ratus reikia kažkokiu būdu atjungti nuo variklio. Sankaba leidžia sklandžiai prijungti besisukantį variklį prie nesisukančios pavarų dežės, kontroliuojant slydimą tarp jų. Sankaba perduoda sukimo momentą ratams ir sustabdo staigias trumpalaikes apkrovas. Kai sankabai nuo variklio darbo duodamas didelis apkrovimas, sankabos perdavimas automatiškai atsijungia, tokiu būdu apsaugodamas variklį nuo sužeidimų. Kai su koja išminame pedalą spyruokles prispaudžia sankabos diską prie smagračio ir taip sujungia variklį su pavarų dėže.Daugiadiskinės sankabos yra naudojamos sunkvežimiuose, tankuose ir drage. Jos brangios, tačiau nepalyginamai tvirtesnės ypač dideliems apkrovimams esant. Engine – variklis

Clutch (clutch disc, clutch cover) – sankaba (sankabos diskas, sankabos dangtelis)

Sankabos diskas pagamintas iš patvarios, karščiui atsparios organinės
medžiagos ir turi išpjautą griovelį priekinėje pusėje, kuris panaikina blogą pavaros įjungimą. Stebulė pagaminta taip, kad galėtų kontroliuoti dyzelinių variklių vibraciją. Sankabos diskatorius padengtas chromo danga. Jis pasižymi dideliu atsparumu. Diskatorius yra termiškai apdorojamas, kurio dėka užtikrinama pastovi apkrova, spaudžiant sankabos pedalą.

Pavarų dežė:

Automobilius su automatine transmisija daug kas vis dar žiūri su nepasitikėjimu, tačiau inžineriškai automatinė transmisija su hidrotransformatoriumi yra nors ir sudėtingas, tačiau labai patikimas agregatas. Specialistai tvirtina, kad tvarkingas ir teisingai eksploatuojamas “automatas” yra patikimas mechanizmas ir gali “pragyventi” net ir patį automobilį.

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 872 žodžiai iš 1642 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.