Automobilių uždegimo sistemos
5 (100%) 1 vote

Automobilių uždegimo sistemos

Variklio cilindre suslėgtas darbinis mišinys uždegamas elektros išlydžiu

kibirkštimi, susidarančia tarp už degimo žvakės elektrodų. Kad susidarytų

elektros išlydis, turi būti ne mažesnė kaip 12-14 kV įtampa.

Žemos įtampos srovei paversti aukštos įtampos srove ir jai paskirstyti

i variklio cilindrus skiriami baterinio už degimo prietaisai.

Baterinio uždegimo sistemą sudaro žemos įtampos srovės šaltiniai,

indukcinė ritė, pertraukiklis-skirstytuvas, kondensatorius, uždegimo

žvakės, uždegimo jungiklis ir aukštos bei žemos įtampos laidai (1 pav.).

Baterinio už degimo sistemoje yra dvi grandinės – žemos ir aukštos įtampos.

Į žemos įtampos grandinę srovė tiekiama iš akumuliatorių baterijos

arba iš generatoriaus. šioje grandinėje, be srovės šaltinių, dar papildomai

įjungti uždegimo jungiklis, pirminė indukcinės ritės apvija su papildomu

rezistoriumi ir pertraukiklis.

Aukštos įtampos grandinę sudaro antrinė indukcinės ritės apvija,

skirstytuvas, aukštos įtampos laidai, už degimo žvakės.

Aukštos įtampos srovė sukuriama pagal saviindukcijos principą (1pav.).

Kai išjungiklis įjungtas ir pertraukiklio kontaktai uždari, srovė iš

akumuliatorių baterijos arba iš generatoriaus teka į indukcinės ritės

pirminę apviją, todėl aplink ją susidaro magnetinis laukas. Atsidarius

pertraukiklio kontaktams, srovė pirminėje apvijoje ir aplink ją esantis

laukas išnyksta. Nykstantis magnetinis laukas kerta antrinės apvijos vijas

ir kiekvienoje iš jų atsiranda maža evj. Kadangi antrinės apvijos

nuosekliai sujungtų vijų yra gana daug, tai suminė įtampa apvijos galuose

siekia 20-24 kV. Nuo indukcinės ritės aukštos įtampos laidu, skirstytuvu ir

laidais aukšto dažnio srovė teka į už degimo žvakes, todėl tarp žvakių

elektrodų susidaro kibirkštinis išlydis, kuris uždega darbini mišinį.

[pic][pic]

1pav. baterinė uždegimo sistema

Uždegimo prietaisai, kad tarp uždegimo žvakės elektrodų įvyktų

kibirkštinis išlydis, kai atstumas tarp jų 0,5…0,7mm ir darbinio mišinio

slėgis cilindre 1,0-1,2 MPa. Prie elektrodų turi būti ne žemesne kaip

10000…12000 V įtampa.

Kibirkštis tarp žvakės elektrodų turi įvykti anksčiau, negu stūmoklis

pasiekia VGT suspaudimo pabaigoje – tai ir yra ankstinimas. To reikia, kad

stūmokliui pasiekus VGT, darbinis mišinys galėtų visas užsiliepsnoti.

gamybos automobilių karbiuratoriniuose varikliuose naudojama baterinio

uždegimo sistema. Uždegimo sistemą sudaro: Uždegimo ritė, skirstytuvas,

kondensatorius, uždegimo žvakės, uždegimo jungiklis bei laidai. Nurodyti

prietaisai sudaro dvi elektrines grandines-žemos ir aukštos įtampos.

Uždegimo ankstinimas matuojamas alkūninio veleno pasisukimo kampu nuo

kibirkšties pasirodymo iki to momento, kai stūmoklis pasiekia VGT. Sis

kampas keičiasi priklausomai nuo alkūninio veleno sukimosi greičio,

variklio apkrovos ir degalų oktaninio skaičiaus. Kai ankstinimo kampas yra

mažas (vėlyvas uždegimas), variklis neišvysto visos galios, sunaudoja daug

degalų ir perkaista;kartais pastebimi sutrikimai karbiuratoriaus darbe. Kai

ankstinimo kampas per didelis (ankstyvas uždegimas), girdisi detonaciniai

bildesiai, krinta variklio galia, 0 paleidžiant varikli, stūmoklis

stumiamas atgal. Tai ypač pavojinga, kai variklis paleidžiamas, naudojantis

rankena.

Kuo greičiau sukasi alkūninis velenas tuo didesnis turi būti uždegimo

ankstinimo kampas, nes per laiką (maždaug 0,002 s), reikalingą visam

darbinio mišinio tūriui cilindre užsiliepsnoti, greitai besisukantis

alkūninis velenas pasisuka didesniu kampu negu lėtai besisukdamas. Krintant

variklio alkūninio veleno sukimosi greičiui, už degimo ankstinimo kampą

automatiškai keičia išcentrinis reguliatorius naudojant didelio oktaninio

skaičiaus benziną, galima gauti dideli uždegimo ankstinimo kampą ir tuo

padidinti variklio galią, nesukeliant mišinio detonacijos. Kai naudojamas

mažo oktaninio skaičiaus benzinas, ~ ankstinimo kampą reikia sumažinti.

Atsižvelgiant į antidetonacines degalų ypatybes, kampas reguliuojamas ranka

pasukant oktaninį korektorių.

Pasukus raktą į padėtį „Išjungta“ plokštelės 1, nuolat sujungtos su

gnybtu AM, iškyšos neliečia gnybtų UR, ST ir PR kontaktų, 0 pasukus jį į

padėtį 11, Il1 ir IV, plokštelė sujungia nurodytus kontaktus su maitinimo

gnybtu AM schemoje nustatyta tvarka.ĮRENGINIAI RADIJO TRIGDŽIAMS SLOPINTI

Varikliui dirbant, uždegimo sistemos aukštos įtampos laidai

spinduliuoja elektromagnetines bangas, kurios trukdo veikti radijo

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 671 žodžiai iš 2226 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.