Automobilizmas
5 (100%) 1 vote

Automobilizmas

Visuose šiuolaikiniuose automobilių varikliuose, naudojamas dujų

skirstymo mechanizmas su viršutiniu vožtuvų išdėstymų.

Šį mechanizmą sudaro:

Skirstymo velenas ir jo pavara (krumpliaračiai arba žvaigždutės ir

grandinė);

Pavaros detalės – kėlikliai su kreipiamosiomis įvorėmis, strypeliai

ir svirtelės;

Vožtuvai, jų kreipiamosios įvorės ir spyruoklės, spyruoklių

atraminės poveržlės su jų tvirtinimo detalėmis.

Besisukančio skirstymo veleno kumštelis remiasi į kėliklį, kuris

kildamas iškelia aukštyn strypelį. Strypelis pakelia svirtelės vieną petį.

Tuo metu kitas petys paspaudžia vožtuvą ir jį atidaro. Kai kumštelis

nustoja veikęs kėliklį, spyruoklė uždaro vožtuvą ir grąžina jo pavaros

detales į pradinę padėtį.

Skirstymo velenas išliejamas iš ketaus arba štampuojamas iš plieno. Jis

turi atraminius kakliukus, kumštelius, alyvos siurblio ir uždegimo sistemos

skirstymo pavaros krumpliaratį, degalų siurblio pavaros ekscentriką.

Veleno kakliukai, kumšteliai ir ekscentrikai termiškai apdorojami ir

šlifuojami. Kad būtų lengviau įtvirtinti, veleno kakliukai gaminami

nevienodo skersmens. Jų skersmuo mažėja veleno užpakalinio galo link.

Kiekvienam variklio cilindrui velene yra po įsiurbimo ir išmetimo kumštelį.

Vienaeiliuose keturcilindriuose varikliuose įvairių cilindrų vienos

paskirties kumšteliai išdėstyti 90( kampu, V formos aštuoncilindriuose

varikliuose – 45( kampu.

Skirstymo velenas sukasi įvorėse, kurių vidinis paviršius išlietas

babitu. V formos variklių velenas įrengtas tarp cilindrų kairiųjų ir

dešiniųjų eilių.

Per keturtakčio variklio darbo ciklą, t.y. per du alkūninio veleno

apsisukimus, skirstymo velenas turi po vieną kartą atidaryti visus variklio

vožtuvus, apsisukdamas vieną kartą. Kad tai būtų įmanoma, skirstymo veleno

krumpliaračio arba žvaigždutės krumplių skaičius turi būti du kartus

didesnis už alkūninio veleno krumpliaračio krumplių skaičių.

Krumpliaračius reikia taip sujungti, kad sutaptų žymės ant jų krumplių.

Skirstymo velenui išilgai pasislinkti neleidžia flanšas, dviem varžtais

pritvirtintas prie cilindrų bloko priekinės sienelės.

Kėlikliai būna plieniniai arba ketiniai, termiškai apdoroti.

Strypeliai gaminami iš plieninių arba diuraliumininių vamzdelių, į

kuriuos iš abiejų galų įpresuojami plieniniai antgaliai. Sferiniais

paviršiais pastarieji apačioje remiasi į kėliklį, o viršuje – į svirtelės

peties įdubą. Kai alkūninis velenas ima suktis greičiau kaip 5000 min,

strypeliai pradeda vibruoti, dėl to pablogėja variklio darbas. Todėl

variklių, kurių alkūninių velenų sukimosi dažnis didesnis kaip 5000

min,skirstymo velenas įrengtas viršuje, ir jo kumšteliai veikia tiesiog

svirteles.

Į svirtelių angas įpresuotos bronzinės įvorės. Svirtelės užmaunamos ant

tuščiavidurės ašies, įtvirtintos stoveliuose prie cilindrų galvutės.

Cilindrinės spyruoklės, užmautos ant ašies tarp svirtelių, neleidžia

joms išilgai pasislinkti. Į vieną svirtelės petį įsuktas varžtas su

kontraveržle.

Vožtuvas, susidedantis iš galvutės ir strypelio, uždaro siurbimo arba

išmetimo kanalą cilindrų galvutėje. Siurbimo vožtuvo galvutės skersmuo

didesnis už išmetimo vožtuvo galvutės skersmenį, todėl cilindrai geriau

prisipildo naujo degiojo mišinio. Tuo tikslu variklio siurbimo vožtuvai

turi tulpės žiedo galvutę. Vožtuvo galvutės nuožula nupjauta 45( arba 30(

kampu ir glaudžiai prisispaudžia prie lizdo nuožulos.

Vožtuvų lizdai gaminami žiedų formos iš karščiui atsparaus plieno ir

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 548 žodžiai iš 1074 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.