Barokas xvii a – xviii a vid europoje
5 (100%) 1 vote

Barokas xvii a – xviii a vid europoje

Žodis “barokas reiškia įmantrus, keistas,vingrus.” Šis terminas geriausiai apibūdina ponpaktišką, karališką, itin prabangų naujos epochos stilių. Baroko stilius išriškėjo operoje, gimusioje pačieme XVII a. priešaušryje. Opera formavosi Italijoje, todėl ir buvo dainuojama italų kalba. Pirmoji opera – Dž. Perio “Dafnė” – buvo pastatyta 1598 m. Pirmosios operos vaizdavo didingą dievų gyvenimą ir buvo vadinamos rimtosiomis. Ilgainiui šalia rimtosios operos atsirado komiškoji, linksmoji. Žymiausi baroko operos kūrėjai buvo italas K. Monteverdis, prancūzas Ž.B.Liuli, Ž.P.Ramo, anglas H. Perselis.

Operos atsiradimas lėmė netik vokalinės, bet ir instrumentinės muzikos plėtotę.

Bažnytinėje muzikoje taip pat ryškėjo didieji vokaliniai ir instrumentiniai žanrai: kontata, oratorija, pasija.Bažnytiniai muzikiniai kultūrai didelė įtaką daro protestantiųkasis choralas, išstūmęs grigališkąjį. Daugelis protestantiškojo choralo melodijų – liaudiškos kilmės.

Baroko stiliaus muzika vainikavo J.S.Bacho ir G.F.Hendelio kūryba.

Instrumentinės muzikos klestėjimas susijęs su muzikos instrumentų tobulėjimu. Europe išgarsėjo italų A.Stradivarijaus ir Gvarnerių šeimos meistrų sukurti smukai – Baroko epochoje italas B.Kristoforis sukonsravo ir pianofortę – fortepijono pirmtaką.

Muzikinės kalbos pobūdį ir ypatybes lėmė dvi muzikos komponavimo sistemos: polifoninė ir homofoninė. Čia visis balsai vienodai svarbūs ir vienu metu tolygiai posmiškai – variaciškai plėtojami. Griežtasis stilius buvo bendruomeninio prado išraiška muzikoje. Laisvais stilius, yra pirmiausia instrumentinės prigimties. Jo svarbiausiuoju elementu yra ne balsų visuma, o individuali, konkreti, išbaigta muzikinė tema. Ypač svarbų vaidmeni atlieka harmonianiai. Harmoninės sistemos esmė – aiškiai atskirtos trys balsų funkcijos: melodija, kaip muzikinės minties reiškėja; bosas, kaip harmoninio prado reiškėjas ir vuduriniai harmoniniai balsai, kaip pritariantys, susiejantys melodiją su bosu ir užpildantys faktūrą.Svarbiu jos formavomosi faktoriumi buvo vokalinių polifoninių kūrinių išpildymas klavesinu, liutne, vargonais, instrumentinis akomponimentas, atliekantis vieną iš kūrinio partijų. Taip polifoninė faktūra pamažu virto homofonine. Baroko epochoje kompozitorius buvo ir atlikėjas, ir improvizatorius.

Šiuo metu Jūs matote 67% šio straipsnio.
Matomi 348 žodžiai iš 518 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.