Bendravimo psichologija – analizė
5 (100%) 1 vote

Bendravimo psichologija – analizė

1. Stebėto asmens trumpa charakteristika:

Vyras, 36 metų, direktorius, dirba privačioje įmonėje. Labai sunkiai bendrauja su žmonėmis, nedemėsingas jų emocijoms. Visada nepatenkintas, sugebantis visiems sugadinti nuotaiką, bet tai pamatęs stengiantis atsilyginti uz padarytą “žalą” atlyginimų ar premijų padidinimu. Mėgstantis gąsdinti, kai mato kad su juo bandoma ginčytis. Nelinkęs pats dirbti, linkęs paskirstyti visus (ir savo) darbus darbuotojams. Mėgsta “pavaidinti” kad labai daug dirba. Mėgsta priekabiauti prie pačių mažiausių smulkmenų. Drabužiams skiria pakankamai dėmesio (o gal tuo rūpinasi žmona). Šukuosenai visiškai neskiria dėmesio. Labai bijo išsiskirti iš aplinkinių, kad apie jį nepradėtų šnekėti. Cholerikas. Visažinis.

2. Kada, kur vyko stebėtasis komunikacijos procesas, kiek žmonių jame dalyvavo, kokia tai buvo situacija:

Įprastinė darbo diena. Komunikacijos procesas įvyko darbuotojų kabinete. Dalyvavo 2 žmonės (kiti apsimetė kad dirba ir nieko negirdi, bet sėdėjo šalia). Stebimasis aptarinėjo seno projekto vykdymą.

3. Koks buvo stebimojo tikslas šioje situacijoje:

Tikslas išsiaiškinti kokie projekto etapai nebaigti ir kodėl nebaigti. Už tai buvo atsakingas stebimojo pašnekovas, kuriam nepavyko ne tik apsiginti, bet ir gintis. Jam tas leista nebuvo.

a. Ar stebimasis šioje situacijoje pasiekė tikslą kurį norėjo pasiekti?

Ne, stebimasis tik apsunkino jau suplanuotus darbus ir sumaišė pašnekovo darbų planą.

b. Kokių komunikacijos priemonių naudojimas jam labiausiai padėjo siekti tikslo?

Stebimasis nepažeidė socialinės zonos (labai gerai parinko pašnekesio atstumą 2m.). Jis nelietė pašnekovo, nes tokio pokalbio metu tai tik sutrukdytų sėkmingai bendrauti.

c. Kokių komunikacijos priemonių naudojimas jam labiausiai trukdė pasiekti norimą tikslą?

Per daug tyli kalba (murmėjimas sau panosėje). Manymas, kad kalba garsiai ir aiškiai, nepastebėjimas, kad jo pašnekovas pastoviai klausia “kaip sakėte?”, “neišgirdau”. Daug nereikalingų žodžių, kurie tik pailgina ir supainioja pokalbį. Daug priekabiavimo prie pašnekovo žodžių. Supimasis kėdėje (pats greičiausiai to nejautė). Nežiūrėjimas į akis. Neatsiskleidimas (stebimasis nerodė savojo tikrojo “aš”). Nesutikimas, kad jo sprendimas klaidingas. Pašnekovo idėjų niekinimas. Žmogaus “tankas” tipas, grubiai ir tiesmukiškai išdėstantis savo nuomonę, pašnekovo atžvilgiu elgiamasi labai agresyviai, vartoja grubius posakius, kalba labai tyliu bet pakeltu balsu, veido išraiška rodanti nusistebėjimą pašnekovu – kaip galima turėti tokių absurdiškų idėjų? Nenoras išklausyti pašnekovo argumentų (manymas iš anksto, kad jie klaidingi). Noras “įveikti”. Žiūrėjimas po kojom – keistas ir nesuprantamas.

d. Kaip jautėsi kiti šios komunikacijos dalyviai?

Kaip visada, vengiantis nemalonumų pašnekovas, įpratęs būti įžeidinėjamas ir nesuprastas. Linksėdamas galvą jis norėjo, kad pokalbis kuo greičiau baigtųsi, nors to nesitikėjo iš stebimojo sėdėsenos (įsitaisęs taip, lyg niekur šiandien nesuruoštų eiti).

Kolegos, sėdėdami ir nenoromis klausydami pokalbį norėjo juoktis iš stebimojo nesugebėjimo pateikti trumpai ir aiškiai suformuluotą mintį. Jie pastebėjo, kad stebimasis dažnai kartoja tą patį.

e. Ar jūsų nuomone, šią komunikacijos situaciją galima pavadinti sėkminga? Kodėl?

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 517 žodžiai iš 1012 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.