Dainavimo mokymas muzikos pamokoje
5 (100%) 1 vote

Dainavimo mokymas muzikos pamokoje

Referatas

“ Dainavimo mokymas muzikos pamokoje “.

Mūsų liaudis dainuoja nuo senų senovės. Muzika mokyklose dėstoma nuo seniausių laikų. Žmonės muzika išreikšdavo savo džiaugsmus, vargus, liūdesį. Jie tikėjo, kad muzika galima nuraminti ne tik pavargusią nuo darbų ir rūpesčių žmogaus sielą , bet ir iššaukti lietų, nutolinti nuo laukų audras. Muzika sukelia teigiamus jausmus, o jie žadina teigiamas mintis, darbus.

Dainavimas atspindi žmogaus ir tautos kultūrą. Mokykla turi išmokyti žmones elementariai, tačiau gražiai ir meniškai dainuoti. Tačiau dainavimo reikšmė neapsiriboja vien tik meniniais tikslais. Dainavimas turi didelės įtakos žmogaus protinei veiklai. Jei mokinys moka daug dainų, žino daug melodijų, jos nuolatos skamba jo mintyse, ypač , kai jis būna vienas. Dainavimas pranašesnis už kitas auklėjimo formas tuo, kad jis tiesiogiai veikdamas balso stygas formuoja muzikinę klausą, atmintį, vaizduotę, muzikos suvokimą.Dainuojant dalyvauja visos žmogaus kūnas ( kvėpavimas, laikysena, rankų galvos judesiai ).Dainavimą sudaro :

I Intonavimo ir balso lavinimas.

II Dainavimas ir klausymas.

III Dainos melodijos analizavimas.

IV Dainos mokymas.

V Dvibalsių dainelių mokymas.

VI Dainų kartojimas ir įtvirtinimas.I

Vaiko intonavimą apsprendžia aplinka, šeima, miestas, darželis, mokykla. Intonavimo mokykloje daugiausiai mokoma kolektyviai per pamokas specialiomis pratybomis. Tomis pratybomis mokoma ir kvėpavimo pagrindų, plečiame balso diapazoną, mokome dainuoti lygiai, tęsiamais tonais. Geriausiai intonavimą lavinti yra mažiems dviejų – ketverių metų vaikams. Vyresnius vaikus mokant intonavimo reikia daugiau pastangų. Ir jeigu vaikai ankstyvojoje vaikystėje netinkamai mokomi intonuoti, tai vėliau atrodo, kad tie vaikai neturi klausos. Tačiau taip nėra. Iš viso nėra vaikų, kurie neturėtų klausos. Tik klausa būna neišlavinta. Nesugebėjimo intonuoti įspūdį dažniausiai sudaro vaikų, ypač žemo registro berniukų, nemokėjimas formuoti garsą arba siauras balso diapazonas. Žemo registro berniukų klasėje būna nemažai. Jiems labai sunku intonuoti tuo registru, kuriuo dainuoja didelė dalis klasės vaikų. Tada tie berniukai atrodo, kad neturi klausos, nes jų balsas yra neišlavintas. Mokytojo užduotis – išplėsti žemo registro berniukų balsų diapazoną iki dainų diapazono lygio. Vaikų intonavimas ir balsas lavinami per specialias pratybas, taip pat ilgo tęsiamo garso dainavimo metu, atsikvėpiant, kada reikia ir atsargiai įstojant. Pradinėse klasėse vaikams lengviausia yra tęsti rė, mi garsus, o vėliau, vyresnėse klasėse , sol, la. Vaikams tęsiant, mokytojas turėtų vaikščioti po klasę, klausyti, kaip vaikai intonuoja ir neintonuojantiems padėti. Su tokiais vaikais reikėtų padirbėti atskirai per pertraukas ar po pamokų. Likus vieniems, mokytojas turėtų liepti vaikui padainuoti žinomiausią dainelę ( pvz. “ Jurgeli meistreli “) taip , kaip jam išeina. Jei vaikas padainuos nors šiek tiek taisyklingai, kad ir labai žemu registru, reiškia , jis intonuoja. Problema yra balso diapazonas. Tada mokytojas turi groti instrumentu tuos pačius garsus, kaip vaikas dainuoja. Dainelė turi būti kartojama daug kartų, tačiau vis pakeliama pustoniu. Jei vaikas dainuoja tame pačiame aukštyje, kaip mokytojas groja instrumentu, vadinasi, jis klausą turi. Per trumpą laiką vaiko intonavimą galima pakelti net iki reikiamo aukštumo .Norint, kad daina skambėtų gražiai, balso diapazonas turi būti platesnis už dainos diapazoną. Balso diapazono lavinimo pratimų yra labai įvairių, tačiau patogiausias ir lengviausias yra penkių tonų garsiaeilis ( do, rė, mi, fa, sol). Šis garsiaeilis dainuojamas aukštyn ir žemyn.Didelis dėmesys dainuojant turi būti skiriamas išsižiojimui, lūpų formavimui. Vaikai gražiau, meniškiau dainuos, jei mokytojas daug dėmesio skirs dinaminiam dainavimo lankstumui ugdyti. Vaikams reikėtų paaiškinti ir apie balso saugojimą. Pasakyti, kad garsiai nereikėtų dainuoti, nes balsas užkims ir pasidarys šiurkštus.

Viena iš svarbiausių gero dainavimo sąlygų yra kvėpavimas (taisyklingas ). Atsikvėpti reikia staigiai, giliai, ir pro nosį , ir pro burną, įkvėpti kuo daugiau oro į apatinę krūtinės ląstos dalį. Oras

( įkvėptas) truputį sulaikomas , o po to dainuojama. Reikia duoti įvairių kvėpavimo pratimų, taip pat sekti, kad sėdėtų ar stovėtų taisyklingai. Vaikai dainuos daug meniškiau, jei mokytojas pakankamai dėmesio skirs dinamikai.Dinaminė klausa lavinama mokantis meninių kūrinėlių, dainų, bet reikia ir specialių pratybų. Toną tęsti reikia išmokyti ir tyliai , ir garsiai bei vidutinišku stiprumu.

Šiuo metu Jūs matote 52% šio straipsnio.
Matomi 717 žodžiai iš 1382 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.