Darbo sauga
5 (100%) 1 vote

Darbo sauga

1.Krovimo darbų technologinių procesų optimizacija saugumo faktoriaus požiūriu

Krovimo darbų technologinis procesas sudaro sudėtingą sistemą- technologiniu, techninio aprūpinimo ir darbo proceso organizavimo požiūriu.

Kiekviena iš sudedamųjų dalių veikia bendrą uosto darbuotojų gamybos kultūrą ir darbo našumą, taip pat ir sąlygas, kuriose darbai yra atliekami, vadinasi ir darbo saugumą.

Priežasčių ir faktorių ryšio analizė rodo, kad svarbiausias gamybinių traumų veiksnys yra rankų darbo kiekis technologiniuose krovimo darbų procesuose.

Normalios krovimo darbų atlikimo technologinės sąlygos yra tada, kai užtikrinima:

– netrukdomas krovinio judėjimas, pakabinimas ir nuleidimas kranu ir galimybė darbuotojams saugiai pasislėpti nuo keliamo ar nuleidžiamo krovinio per 5m. į bet kurią pusę;

– laisvas ir netrukdomas auto ar elektros pakrovėjų manevravimas ir galimybė darbuotojus pašalinti mažiausiai per 2m. nuo dirbančių mašinų;

– netrukdomas dvipusis darbuotojų judėjimas su kroviniu ar be jo, kur praėjimo plotis turi siekti ne mažiau 90 cm. į vieną pusę ir darbuotojų keliai neturi susikirsti.

– aikštelė reikalinga darbuotojui triume sukrauti ar išbandyti krovinį turėtų siekti 20-50 m2 , sukrauti štabelį sandėlyje- 20-50 m2 , performuoti paketą- 5-7 m2 .

82% visų darbuotojų dalyvaujančių krovimo technologiniuose procesuose patyrė traumas operacijų metu, kai buvo atliekami krovinio perkrovimo, stropavimo darbai, t. y. tokie darbai, kur reikalingas rankų darbas.

Krovimo darbai, atliekami visiškai arba dalinai rankomis normaliose technologinėse sąlygose, esant pavojingiems ar kenksmingiems gamybos faktoriams, kurie gali būti traumų priežastimi, priskiriami pavojingų darbų kategorijai.

Visus pavojingus darbus galima sugrupuoti į 5 pagrindines grupes:

1.krovinio perkėlimo darbai atliekami rankomis;

2.darbai atliekami darbuotojams tiesiogiai kontaktuojant su kėlimo mechanizmų įrankiais;

3.darbai atliekami aukštyje;

4.darbai apribotos darbo vietos sąlygomis;

5.darbai kelintus tam tikrą pavojų dėl paties krovinio pavojingumo arba dėl atliekamos operacijos sudėtingumo.

Svarbiausia strategine darbo saugos vystymo kryptimi yra saugios technikos ir technologijos kūrimas, gamybinių procesų kompleksinė mechanizacija ir automatizacija. Tai padeda ženkliai sumažinti gamybinių traumų galimybę užtikrinti darbuotojų darbo saugumą bei leidžia iki minimumo palengvinti fizinį darbą atliekant krovos operacijas.

Atsižvelgiant į pervežamų krovinių rūšį, jų transportavimo charakteristikas, krovinių srauto apimtis pastaruoju metu naudojamos sekančios transportavimo sistemos:

– konteinerinė- generalinių krovinių daugiatonažiuose konteineriuose „ nuo durų iki durų“ pervežimui konteinveržiais.

– rolkerinė- konteinerių, treilerių, sunkiasvorių ir didžiagabaričių krovinių, technikos ant ratų ir vikšrų pervežimui.

– keltų- įvairių krovinių geležinkelio vagonuose, automobiliuose, treileriuose pervežimui greitaeigiais laivais- keltais.

– įvairių krovinių apdorojimo sistema.

– specializuotų kompleksų, skirtų krauti biriems kroviniams, sistema.

2. Darbų sauga naudojant specializuotas technologines transportavimo sistemas

2.1.Konteinerinė transportavimo sistema

Prieš pradedant konteinerių iškrovimą į sandėlį iš automobilių ir geležinkelio transporto arba laivų jieyra įdėmiai apžiūrimi uosto darbuotojųdėl tinkamo techninio stovio. Apžiūrint konteinerio dugną, kai jis yra pakeltas nuo žemės, darbuotojai, atliekantys apžiūrą, turi stovėti ne arčiau kaip 5m. nuo jo horizontaliai. Netinkami naudoti konteineriai pervežami į specialiai tam skirtą vietą uoste. Štabeliuoti juos kartu su kitais konteineriais draudžiama. Taip pat atliekant perkrovimo darbus turi būti imtąsi ypatingų saugumo priemonių.

Draudžiama žmonėms stovėti ant geležinkelio platformų ir automobilių priekabų tuo metu, kai kraunami konteineriai. Konteinerių tvirtinimas laivuose yra ypač sudėtinas procesas, todėl tie darbai atliekami prižiūrint darbų vykdytojo.

Antrosios ir sekančių eilių tvirtinimo darbai yra atliekami:

– nuo specialios krano aikštelės su 1,2m. aukščio aptvara;

– be aikštelių, aprūpinant darbuotojus apsaugos diržais, tvirtinamais prie konteinerių, spec. Atotampomis arba ant įtemptų laivo trosų;

– nuo kopėčių, aprūpintų spec. Apsauginėmis priemonėmis, kurios užtikrina saugų darbą.

Vienu metu atlikti krovimo ir tvirtinimo darbus toje pačioje ir gretimoje laivo vietose arba tiumuose draudžiama. Pereiti nuo vieno konteinerio ant kito galima tilteliais su aptvaromis iš abiejų pusių.

Konteinerio sandėliavimas atliekamas pagal patvirtintą uoste schemą, reglamentuojančią štabelių dydį, tarpus tarp jų ir atskirų štabelių. Sandėliavimas turi užtikrinti štabelio stovumą ir žmonių dalyvaujančių krovimo procese saugumą.

Numatant vėjo apkrovos poveikį tuštiems konteineriams be papildomų sujungimo priemonių draudžiama konteinerius krauti aukščiau nei dviem eilėmis.

Atliekant krovimo darbus viduje tranzitinio konteinerio laikomasi tolygaus krovimo reikalavimų tam, kad išvengti svorio centro pasislinkimo ašies atžvilgiu. Jei konteineris nepilnai pakraunamas, krovinys jo viduje patalpinamas tolygiai ant grindų, atskiriamas ir
užtvirtinamas.

Kraunant konteinerį ant priekabos sujungtis su vilkiku, jo vairuotojas privalo išlipti iš mašinos ir stovėti saugioje vietoje. Portaliniai kranai turi privažiuoti prie priekabos tik iš galo.

Atliekant darbus (krovimo, sandėliavimo) su konteineriais, kurių talpa iki 5t. reikia laikytis šių saugumo reikalavimų:

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 778 žodžiai iš 2571 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.