Dietos
5 (100%) 1 vote

Dietos

Turinys:

1. Greitos dietos: mitai ir realybė

2. K. Lagerfeldo patarimai tiems, kurie nuolatos bando laikytis dietų

3. Pavojingi mitai

4. Dar šis tas apie dietas

5. Kodėl dieta neduoda naudos?

6. Šokinėjanti arbe „YO-YO“ dieta

7. Dieta ar mankšta?

8. Ar mankšta neskatins manęs daugiau valgyti?

9. Paprastesnis būdas

10. Paskutinė pastaba

11. Mirtinos pasekmės

12. Anoreksijos požymiai

Greitos dietos: mitai ir realybė

Beveik kiekviena moteris nenustoja tvirtinusi, kad norėtų numesti svorio „štai čia ir štai ten“, kad būtent „ši kūno vieta per stambi“ arba kad jai „reikia sublogti 3-4 kilogramus ir galbūt net daugiau“. Nieko nepadarysi, šis nebylaus priekaišto vaizdelis su nereikalingais kilogramais ją persekioja visą laiką, rodosi jai kiekviename veidrodyje, ji įžvelgia tai daug pasakančiuose aplinkinių žvilgsniuose. Ji jau ir nežino, kokios dietos griebtis, kokiu stebuklu tikėti.

Mėginsime trumpai apžvelgti pagrindinių dietų principus ir paaiškinti, kokia visos šios dietų gausybės esmė. Iš tikrųjų jų laikantis galima labai greitai netekti svorio, tačiau negalima pamiršti, kad jų trukmė turėtų būti ne ilgesnė kaip 3-4 savaitės (yra ir tokių, kurių maksimalus kursas tik 14 dienų).

Skarsdeilo dieta

14 dienų nevalgoma jokių riebalų, cukraus, pyragaičių, riebių pieno produktų ir negeriama alkoholio. Leidžiama: mėsos, žuvies, daržovių ir vaisių, tačiau per dieną – ne daugiau kaip 1000 kalorijų. Tokios dietos rezultatas – garantuotas suliesėjimas, pasiseka numesti iki 7 kg svorio.

Įspėjame – ši dieta sunki dėl visiško riebalų nebuvimo racione. Jos negalima laikytis diabetikams, nėščioms moterims, žmonėms, patyrusiems stresą ir nuovargį.

Atkinso dieta

Jos principas nevalgyti jokių saldžių produktų – kai kurių vaisių, daržovių ir, žinoma, konditerijos gaminių. Taip pat atsisakyti duonos, kepinių ir produktų, turinčių daug angliavandenių. Rekomenduojama: mėsa, dešros, žuvis, paukštiena, kiaušiniai – kiek norite. Kai dėl sūrio, gyvulinės ir augalinės kilmės riebalų, – būtina riboti jų kiekį. Ši dieta labai tinka mėgstantiems pavalgyti, nes leidžiamos puotos, vertos Gargantiua. Be to, patiekalus galima skaninti padažais, majonezais ir net grietine.

Svorį mesite regimai, tačiau būkite budrūs – galite labai greitai jį susigrąžinti. Per daug riebus maistas gali sukelti daug rūpesčių dėl odos, o plaukai taps sausi ir lūžinės, jei šitaip maitinsitės daugiau nei keturias savaites. Kitas šios dietos minusas – organizmas negauna reikiamo mineralinių druskų ir ląstelienos kiekio, reikalingo tam, kad normaliai dirbtų virškinamasis traktas.

„Mayo-Clinic“ dieta

15 dienų reikia vartoti: 6 kiaušinius per dieną, šviežias, termiškai neapdorotas daržoves ir vaisius, be jokių prieskonių. Kartą per dvi dienas leidžiama vakarienei keptas jautienos didkepsnis arba virta žuvis. Taip maitinantis svoris nukrenta labai greitai, tačiau norime įspėti – per šias 15 dienų teks atsisakyti bet kokio aukštuomenės gyvenimo su jo „drakoniškais“ įstatymais. Be to, reikia turėti minty, kad ši dieta labai apkrauna kepenis.

Atskirų produktų dieta

Šios dietos principas – kiekvieną dieną valgoma tik vienos rūšies produktų, mažai kaloringų ir ribotais kiekiais. Leidžiami: vaisiai, daržovės, neriebi žuvis, liesa mėsa ir kiaušiniai. Pavyzdžiui, pirmadienį valgomas tik baltyminis maistas, sakykim, mėsa ir sūris, antradienį – tik grūdų produktai, trečiadienį – vaisiai, ketvirtadienį – pieno produktai, ir taip toliau. Taip maitinantis per savaitę galima netekti 1-2 kg svorio. Tačiau ši dieta nėra lengva, nes vienodas maistas visą dieną ištveriamas gana sunkiai.

Visiškas badavimas

Tik vanduo, labai silpna arbata arba žolių nuoviras – ir daugiau nieko. Toks kursas gali tęstis ne daugiau kaip 1-2 dienas.

Bet žinokite, jog ir tai pavojinga, gali imti varginti sveikatai pavojingi negalavimai.

Holivudo dieta

Maistas – be baltymų ir kalcio. Taigi nevalgoma mėsos, sūrio, pieno produktų, kiaušinių ir žuvies. Leidžiami bet kokie angliavandeniai: grūdai, saulėgrąžos, duona, bulvės.

Tačiau įspėjame, kad dėl baltymų trūkumo ši dieta sendina odą, ji sudrimba. Pilvas, sėdmenys sumažėja, tačiau ir jie tampa suglebę. Vaizdas gana liūdnas!

Montinjako dieta

Tai panašu į atskirų produktų vartojimą. Rekomenduojama vengti vienu metu valgyti riebalų ir angliavandenių. Dieta pasirodys efektyvi jau pirmą savaitę, nes pirmenybę teiksite produktams, kurie savo gausia ląsteliena mažina apetitą. Nors daug produktų draudžiama, tačiau kas leidžiama – valgyti galima kiek norite. Tai šiek tiek sumažina kančias, kurias sukelia draudimas. Be to, toks racionas prisotintas baltymų.

Ši dieta gera tuo, kad puikiai suderinama su normaliu gyvenimo būdu. Tačiau negalima taip maitintis labai ilgai, nes juk aukojate organizmui labai naudingus riebalus.

Vegetariška dieta

Ji leidžia valgyti pieno, augalinių produktų ir kiaušinių, tik ne mėsos. Vieni šios dietos variantai rekomenduoja dar žuvies ir paukštienos, kiti – liepia atsisakyti net pieno ir kiaušinių.

Tačiau be gyvulinės kilmės produktų organizmui pradeda trūkti vitaminų D ir B12, kalcio, geležies, jodo ir

cinko. Todėl laikantis šios dietos būtina vartoti vitaminų. Yra ir kitas minusas – tai nepakeičiamos aminorūgštys. Jų pradeda trūkti ilgai vartojant tik augalinės kilmės maistą. O užpildyti šią spragą vėliau bus nelengva.

Išvados

Vien tik dieta norimo efekto pasiekti negalima. Kad svoris mažėtų sklandžiai, mitybos režimas turi atitikti keletą būtinų sąlygų. Ideali dieta turi atitikti šiuos reikalavimus:

• būti nepavojinga sveikatai ir nesukelti rimtų negalavimų;

• turėti visų maistingųjų medžiagų, reikalingų organizmo ląstelėms gyvuoti ir atsinaujinti (amino-, riebiųjų rūgščių, vitaminų ir mineralinių druskų);

• dietos produktai turi būti malonaus skonio, o asortimentas – gausus;

• svorio mažėjimo procesas turi vykti tik tam tikrą laiką;

• alkio jausmas turi išnykti po kelių dienų;

• baltymų kiekis turi būti pakankamas, kad organizmas gautų normalų kalio ir natrio kiekį ir kad kraujyje nedaugėtų šlapimo rūgšties;

• kad pasiektumėte norimų rezultatų, dietą reikia suderinti su visu kompleksu veiksnių, nukreiptų mažinti svorį, t. y. – adekvatus fizinis krūvis ir psichologinis pasirengimas.

K. Lagerfeldo patarimai tiems, kurie nuolatos bando laikytis dietų :

• Niekada nepradėkite laikytis dietos vien dėl to, kad trokštate gyvenimo permainų – ar dėl to, jog įsimylėjote. Iškelkite sau realų, konkretų uždavinį ir visą energiją skirkite jam įgyvendinti.

• Neskubėkite apie tai pranešti draugams ir artimiesiems – verčiau pats su savimi sudarykite slaptą sutartį. Mitybos pokyčiai pareikalaus iš jūsų tam tikros izoliacijos ir apribojimų – priimkite tai kaip naują, įdomią gyvenimo patirtį!

• Įsivaizduokite, kad jūs – aktorius, besimokantis naują laimingo, optimistiško žmogaus vaidmenį. Visa kita – antraeiliai dalykai.

• Atminkite: tapęs lieknesnis, netapsite geresnis – tiesiog būsite žmogus, kuris pakeitė savo gyvenimo būdą taip, kaip norėjo.

• Daug valgydami apkūnūs žmonės kovoja su stresu ir nesėkmėmis. Laikydamasis dietos pastebėjau, kad išsigelbėjimo nuo neigiamų emocijų verta ieškoti ne lėkštėje, o… slapčiausioje sielos kertelėje.

• Produktų pirkite patys! Rinkitės juos atidžiai ir pasimėgaudami – šis procesas turi teikti džiaugsmo. Rafinuotumas pažadins saiko jausmą.

• Gražiai serviruokite stalą: estetika – naujo jūsų gyvenimo būdo dalis. Galbūt ją seniai pamiršote, ir ši atkeršijo jums atliekamais kilogramais?

• Jei norite atsikratyti daugiau nei 5 kilogramų ar sulieknėti greitai, būtinai konsultuokitės su gydytoju. Išsitirkite kraują, pasitikrinkite širdies veiklą. Dietos metu svarbu stebėti, kad organizmui nepritrūktų azoto ir mineralinių medžiagų.

• Ganėtinai kvaila reikalauti sportuoti tą, kuris, ribodamas maistą, ir taip junta psichologinę įtampą. Prarasti kalorijas – sunkus darbas, o po treniruotės gali pagerėti apetitas. Kas kita – ilgi pasivaikščiojimai.

Pavojingi mitai

Mitas nr. 1

Per vasaros kaitrą reikia valgyti mažiau nei per žiemos speigus.

Netiesa! Kai karšta, apetitas iš tikrųjų sumažėja – organizmas praranda daug skysčių, pojūčiai atbunka. Nesinori ne tik valgyti – ir galvoti, judėti! Tai reiškia, kad netekome daug energijos ir ją reikia susigrąžinti. Priešingu atveju padariniai išryškės rudeniop: sutriks inkstų, skydliaukės veikla ir mėnesinių ciklas.

Ką daryti? Artėjant pietų metui, išgerkite porą stiklinių vandens – pajusite ir norą užkąsti. Prisikimšti neverta, bet daržovių, vaisių ir jogurto reikia valgyti keturis kartus per dieną.

Mitas nr.2, kilęs iš mito nr.1!

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 1371 žodžiai iš 2714 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 1,45 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.