VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS
UNIVERSITETAS
Automobilių katedra
Transporto priemonių elektros įrenginių
namų darbas
Atliko:TMĮn
Priėmė: doc.
Vilnius, 2004
TURINYS
I. Įvadas…………………………………
II. Dyzelinio variklio degalų įpurškimo sistema…………………………………..
III. Skirstomojo tipo siurblys su elektroniniu reguliatoriumi………………………………
IV. EDC valdymo blokas……………
V. Literatūra…………………………
Įvadas
II. Dyzelinio variklio degalų įpurškimo
sistema
Dyzelinių variklių degalų įpurškimo sistemos turi tiksliai dozuotą
degalų kiekį įpurkšti:
• reikiamu momentu,
• per tam tikrą laiką,
• reikalingu slėgiu ir
• reikiamos formos čiurkšle.
Dyzelinių variklių degalų įpurškimo sistemos iš esmės skiriasi
įpurškimo siurblio tipu ir purkštukų sandara. Jei varikliui naudojami
įvairūs degalai, reikalinga keliems degalų tipams pritaikyti degalų
įpurškimo sistemą.
Dyzelinių variklių degalų įpurškimo sistemą (1 pav.) sudaro:
1. Degalų bakas,
2. Degalų tiekimo siurblys,
3. Rupaus ir smulkaus valymo filtrai,
4. Įpurškimo siurblys,
5. Purkštuvas su purkštuku,
6. Reguliatorius,
7. Ankstinimo mova,
8. EDC valdymo blokas,
9. Sistemos vamzdeliai.
Degalų tiekimo siurblys maždaug 1 bar pertekliniu slėgiu tiekia
degalus sekcijiniam įpurškimo siurbliui.
Tiekimo siurblys dažniausiai tiesiogiai prisukamas prie purškimo
siurblio. Jį varo įpurškimo siurblio kumštelinio veleno ekscentrikas. Kai
reikia ne didelio našumo, naudojamas vienpusio veikimo, o kai reikia
didelio našumo – dvipusio veikimo tiekimo siurblys.
Dyzelinio variklio degalų įpurškimo sistemoje filtrai būtini, kadangi
net mažiausios degalų teršalų dalelės gali pažeisti preciziškas įpurškimo
siurblio ir purkštukų detales.
Dyzelinių variklių degalų įpurškimo sistema
3
5
4
6
7
2
1
8 Į variklį
1 pav.
Dyzeliniams varikliams naudojamos įvairios filtrų kombinacijos. Rupiam
filtravimui naudojamas filtras su metaliniu arba plastmasiniu tinkleliu.
Jis statomas prieš degalų tiekimo siurblį. Pagrindinių degalų filtrų
filtravimo elementai yra iš popieriaus arba veltinio. Smulkaus valymo
filtruose dėl vienodesnio akučių pločio ir didesnio filtravimo paviršiaus
dažniau naudojami popieriniai filtravimo elementai (susukti spirale arba
žvaigždiniai).
Ankstinimo mova nustato laiko tarpą tarp įpurškimo į degimo kamerą
pradžios ir degimo pradžios, kuris yra beveik pastovus, t.y. nepriklauso
nuo sūkių dažnio. Jei visada pradedama purkšti esant tam pačiam alkūninio
veleno posūkio kampui, dėl didesnio judėjimo greičio stūmoklis, esant
didesniam sūkių dažniui, degimo pradžioje vis toliau būna nuo viršutinio
galinio taško. Dėl to labai sumažėja galia. Todėl įpurškimo pradžia
paankstinama pasukant pirmyn siurblio kumštelinį veleną variklio alkūninio
veleno atžvilgiu iki [pic][pic] kumštelinio veleno posūkio kampo.
Automatinis įpurškimo pradžios ankstinimas gali būti valdomas:
• Mechaniškai arba
• Elektronikos priemonėmis.
Purkštukai smulkiai išpurškia degalus norimos formos čiurkšle ir