Fizinis aktyvumas4
5 (100%) 1 vote

Fizinis aktyvumas4

Fizinio aktyvumo stoka bei prasta sveikatos būklė padidina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Epidemiologijos tyrimai taip pat rodo aukšto kraujospūdžio ir nuo insulino nepriklausančio diabeto plitimo tendenciją tarp fiziškai neaktyvių žmonių. Fiziniai pratimai gali daryti poveikį sportuotojų kraujospūdžiui, insulino pokyčiams, riebalinių ir baltyminių medžiagų apykaitai organizme. Ilga adaptacija reguliariems fiziniams pratimams didina jautrumą insulinui bei cholesterolio kiekį, kas iš dalies padeda sportuotojui reguliuoti kūno svorį. Vis dėlto net ir kartkartėmis atliekamų pratimų poveikis gali būti reikšmingas, tokie pratimai didina sportuotojo funkcinį pajėgumą. Intensyvesnių fizinių pratybų nauda neabejotina, bet jos gali sukelti ir širdies priepuolį arba padidinti ortopedinių traumų riziką. Energijos išeikvojimas atliekant fizinius pratimus yra pagrindinis faktorius, leidžiantis pagerinti medžiagų apykaitą, tačiau yra ir kitų faktorių, veikiančių raumenų būklę. Reikėtų išskirti pratimus, kurių metu sportuotojo kaulai trumpą laiką gauna didelį krūvį, kas sukelia optimalią osteogeninę reakciją. Todėl visuomenės sveikatos apsaugos politika turėtų siekti tikslo įtraukti kuo daugiau visuomenės narių į įvairiopą nedidelio intensyvumo fizinę veiklą.

Kūno svorio neįmanoma sumažinti vien fiziniu krūviu. Jeigu bandytume sumažinti kūno svorį tik fizinio krūvio, tai yra energetinių substratų deginimo būdu, susidurtume su keletu neįveikiamų problemų.

Pirma, energiją galima deginti aerobiniu būdu, tiek, kiek leidžia deguonies transporto sistema. Deja, netreniruoto organizmo aerobinis galingumas nėra didelis, todėl ir galimybė sudeginti energiją ribota (iki 300 – 500 kcal per treniruotę). Sportininkai profesionalai gali sudeginti iki 10 kartų daugiau.

Antra, sudeginti angliavandeniai turi būti kompensuojami, todėl, kad pastovus gliukozės koncentracijos palaikymas kraujyje yra viena iš organizmo egzistavimo sąlygų, todėl lieka galimybė be žalos organizmui deginti riebalus. Ląstelėje ramybės sąlygomis riebalų gali būti sukaupta iki 40 % (energijos substratų poreikio) – tiek ir galime sudeginti nežalodami organizmo.

Reguliuojant kūno svorį, fizinės treniruotės metu didinamas anaerobinis slenkstis (deguonies riba, kai nereikia skolintis energijos fizinei veiklai iš anaerobinio energijos šaltinio), o tai sudaro reikšmingą įtaką žmogaus organizmui: gerėja kūno kompozicija, raumenų tonusas, lankstumas, savijauta ir nuotaika, mažėja streso įtaka gyvenimo kokybei ir sveikatai.Judėjimo aktyvumo poveikis žmogaus sveikatai

1) Stiprina širdies raumenį, gerėja jo susitraukimo ir atsipalaidavimo greitis, dėl to padidėja sistolinis ir minutinis širdies tūris;

2) gerina širdies ir griaučių raumenų kraujotaką, darbo ištvermę bei ekonomiškumą (mažėja nuovargio tempai);

3) didina jonų pernašą ląstelėse;

4) padidėja eritrocitų bei kraujo kiekis;

5) mažėja širdies susitraukimo dažnis (ŠSD) bei kraujospūdis (sistolinis bei diastolinis) esant ramiai būsenai bei submaksimalaus intensyvumo darbo metu;

6) mažina cholesterolio kiekį kraujyje;

7) mažėja aterosklerozės plokštelių kiekis arterijose;

8) mažėja sočiųjų riebiųjų rūgščių kiekis kraujyje;

9) mažėja trombocitų kiekis;

10) mažina tikimybę susirgti diabetu, nes gerėja angliavandenių apykaita;

11) sumažina riebalinio audinio kiekį kūne (nutukimą) bei gliukozės kiekį kraujyje;

12) sumažina stresą, depresiją (didina atsparumą stresui);

13) mažina norą rūkyti;

14) reguliuoja mitybą;

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 512 žodžiai iš 1020 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.