Formali ir neformali komunikacija
5 (100%) 1 vote

Formali ir neformali komunikacija

TURINYS

I Įvadas……………………………………………………………………………………………….3

II Komunikacija……………………………………………………………………………………4

1. Komunikacijos procesai……………………………………………………………………4

2. Komunikacijos tipai organizacijoje……………………………………………………4

2.1. Formali komunikacija………………………………………………………………5

2.2. Neformali komunikacija…………………………………………………………..6

III Išvados……………………………………………………………………………………………9

IV Literatūros sąrašas………………………………………………………………………….10

ĮVADAS

Komunikacijos kokybė XXI amžiuje tampa vis aktualesnė. Šiandien daugelio specialybių atstovai, o ypač versilininkai, valstybės tarnautojai, medikai, pedagogai ir kt., intensyviai bendrauja su įvairių organizacijų darbuotojais, užsienio partneriais.

Kiekvienas mūsų norėtume, kad kontaktai su kitais žmonėmis būtų visapusiškai naudingi ir darnūs.

Plėtojant verslą, kuriant organizacijų filialus, tampa gana sudėtinga formuoti ir išlaikyti visaverčius santykius kolektyvuose. Palankus mikroklimatas organizacijose, kaip efektyvios komunikacijos rezultatas, yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių sėkmę.

Spartėjant globalizacijos procesui, kiekvienam mūsų reikia sugebėti tinkamai orientuotis multikultūrinėje erdvėje. Tai ypač svarbu verslo žmonėms, kurie plėtoja ryšius su užsienio kompanijomis ir dalyvauja bendruose projektuose su užsienio partneriais. Todėl taip pat svarbūs veiksniai, lemiantys tarpkultūrinės komunikacijos sėkmę.

Tik gimęs žmogus iš karto patenka į organizaciją – šeimą. Toliau – visas žmogaus gyvenimas – tai nuolatinė kelionė per įvairiausias organizacijas: pradedant vaikų darželio grupe, mokyklos klase, sporto ar kokio kito laisvalaikio pomėgio būreliu, politine partija, klubu ar draugija pagal interesus bei baigiant darboviete. Šioms organizacijoms žmogus priklauso tėvų valia arba dalyvauja jose jau pats sąmoningai apsisprendęs.

Organizacijos – tai žmonių bendrijos, sąmoningai ir kryptingai derinančios pastangas siekti bendro tikslo. Visų organizacijų didžiausias ir vertingiausias turtas yra jos žmonės (nariai). Ne organizacija ko nors pasiekia, viską padaro jos vardu veikiantys žmonės.

Kiekvienos organizacijos egzistavimui bei efektyviam valdymui reikalinga savalaikė, tiksli, kokybiška informacija bei nenutrūkstamas keitimasis ja, t.y. efektyvi dalykinė komunikacija, kurioje dalyvauja kiekvienas organizacijos narys.

Komunikacija pagyvina organizacijos struktūrą, prasiskverbia į visas organizacijos veiklos sritis. Ji – žmonių tarpusavio sąveikos ir organizacijos funkcionavimo pagrindas. Jeigu žmonės negalės ar nesugebės pasikeisti informacija, aišku, jog jie negalės ir dirbti drauge, numatyti tikslus bei jų siekti – organizacija nustos gyvavusi. Santykiai tarp organizacijos narių yra labai svarbūs. Tik struktūrinis stabilumas leidžia organizacijai efektyviai veikti, siekiant užsibrėžtų tikslų.

Organizacinė struktūra suteikia žmonių komunikacijai nuspėjamumą ir pastovumą, kartu padeda atlikti administracines užduotis. Iš to seka išvada, kad organizacija ir komunikacija yra neatskiriami veiksniai: be organizacijos nebus komunikacijos ir atvirkščiai – organizacija negali egzistuoti be komunikacijos.

Kasdieniniame gyvenime mes dažnai susiduriame su sąvoka „komunikacija“. Tai vienas iš ryšių su visuomene labai svarbių aspektų. Komunikacija tai šiuolaikinės organizacijos veiklos esmė. Komunikacija – tai yra nenutrūkstamas, nebaigtinis ir integralus procesas. Komunikacija reiškia dalijimąsi (lot. communicatio – pranešimas, suteikimas; communico – darau bendrą, bendrauju). Šiame savo darbe aptarsiu, kas tai yra komunikacija, kokie vyksta komunikacijos procesai organizacijoje ir organizacijų komunikacijų tipus.

KOMUNIKACIJA

1. Komunikacijos procesai

Komunikacijos procesas – tai dviejų ar daugiau žmonių pasikeitimas informacija. Šio pasikeitimo metu vieni informaciją siunčia, kiti gauna, interpretuoja, daro išvadas ir t.t. Informacija perduodama simboliais, kurie gali būti žodiniai, dar kitaip vadinami verbaliniais, kai perduodama žodžiu ar raštu arba nežodiniai (neverbaliniai), tai piešiniai, mimika, gestai.

Kiekvienoje organizacijoje kasdien keičiamasi informacija. Ji perduodama tiesioginiais ir netiesioginiais kanalais; vyksta nenutrūkstamas komunikacijos procesas, kuriame dalyvauja kiekvienas organizacijos narys. Beveik viskas, kas daroma norint palengvinti organizacijos tikslų įgyvendinimą reikalauja efektyvaus bei intensyvaus
pasikeitimo informacija. Jeigu žmonės negalės, nesugebės pasikeisti informacija, tada jie negalės drauge dirbti, numatyti tikslus ir jų siekti. Taigi komunikacija organizacijoje yra žmonių tarpusavio sąveikos bei organizacijos funkcionavimo pagrindas. Jeigu organizacijoje išnyktų informacijos srautai, ji nustotų gyvavusi. Komunikacija prasiskverbia į visas organizacijos sritis.

Organizacijoje bendradarbiavimas priklauso nuo komunikacijos efektyvumo, kuris padeda organizacijos nariams suprasti vienas kitą, koordinuoja savo veiksmus, numatant veiklos strategiją, taktiką ir t.t.

Organizacijose labai dažnai egzistuoja Vienpusė Komunikacija. Kuri atrodo taip:

pranešimas

Komunikatorius ———————> Gavėjas

(K) (G)

Ji vyksta tada, kai informacija iš komunikatoriaus sklinda gavėjui, tačiau jis nerealizuoja grįžtamojo ryšio. Tai nėra labai efektyvu.

Daug efektyvesnė komunikacija yra Dvipusė Komunikacija:

pranešimas

—————————->

Komunikatorius <————————— Gavėjas

(Grįžtamasis ryšys)

Grįžtamasis ryšys – tai patikrinimas, ar mums pavyko perduoti savo pranešimus taip, kaip norėjome. Jis pasako, ar pavyko pasiekti tai, kad pranešimas būtų suprastas.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 715 žodžiai iš 2277 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.