Geometrinių žinių gilinimas pradinėje mokykloje
5 (100%) 1 vote

Geometrinių žinių gilinimas pradinėje mokykloje

TURINYS

Turinys 2

Įvadas 3

Geometrijos mokymas 4

Geometrijos pradmenų mokymas 1 klasėje 6

Geomerijos žinių gilinimas 2 klasėje 7

Geometrijos pradmenų mokymas 3 klasėje 8

Geometrijos mokėjimų gilinimas 4 klasėje 9

Išvados 10

Naudota literatūra 11

ĮVADAS

Matematika – svarbus pradinės mokyklos mokomasis dalykas. Per matematikos pamokas 1-4 klasių mokiniai susipažįsta su skaičiais, aritmetiniais veiksmais iki milijono, pagrindinių dydžių matavimų, susipažįsta su paprasčiausiomis geometrinėmis figūromis, įgyja skaičiavimo, matavimo, elementariausių praktinio pobūdžio tipinių matematinių uždavinių sprendimo įgūdžių ( Pradinės mokyklos programos, 1992, psl. 69)

Svarbiausią matematikos programos dalį sudaro natūraliųjų skaičių aritmetika. Dydžių matai, geometrijos elementai, trupmenų skaičių aritmetikos pradmenys derinami su natūraliųjų skaičių aritmetika.

Matematika yra vienas svarbiausiai žadinančių vaizduotę ir ugdančių loginį mąstymą mokslų. Geometrijos turėtų būti mokoma ir mokomasi aiškinantis ir sprendžiant skaičiavimo, statistinius ar taikymo uždavinius, nes ši matematikos šaka geriausiai apčiuopiama, viena realiausių kasdienio pritaikymo sričių.

Darbo tikslas: aptarti geometrijos pradmenų mokymą pradinėje mokykloje.

Darbo uždaviniai:

– Patyrinėti metodinę literatūrą, matematikos vadovėlius.

– Aptarti geometrijos pradmenų mokymą pradinėje mokykloje.

– Pateikti išvadas.

GEOMETRIJOS MOKYMAS

Mes gyvename tokiu laiku, kai geometrinių kūnų, bei geometrinių figūrų aplink mus yra labai daug. Nuėję į parduotuvę matome daug stačiakampių,daugiakampių, piramidinių dėžužių, ritinių, skritulių ir t.t.

Pradinėje mokykloje geometrijos mokymas padedamas nuo susipažinimo su geometrinėmis figūromis.

Geometrinės figūros – tai abstraktūs žmogaus proto veiklos produktai. Vienas iš pagrindinių geometrinių figūrų yra taškas. Taškas neturi nei ilgio nei pločio, nei ploto, jis nesveria, yra bekvapis, o jo vaizdas popieriuje tas savybes turi. Taigi mokydami geometrijos atsiribojame nuo visų realių nagrinėjamo objekto savybių, išskyrus formą, orientaciją erdvėje ir dydį. Tačiau pradinėse klasėse vaikus mokant geometrijos iš pradžių vartojamos tik abstrakčios sąvokos, supažindinama su geometrinės figūros forma.

Demonstruodamas geometrinius objektus, mokytojas gali panaudoti aplinkoje sutinkamus daiktus kurie atitinka geometrinius kūnus. Tokiu būdu vaikams lengviau įsiminti geometrinio kūno savybes bei pavadinimą. Geras geometrinių figūrų žinojimas padeda gilinti žinias vyresnėse klasėse.

Mokant aritmetinių veiksmų, lyginant daiktų grupes, kaip didaktinė priemonė naudojami ne tik įvairūs žaislai, paveikslai, bet ir geometrinių figūrų rinkiniai. Naudojant erdvinius geometrinius kūnus: kubą, piramidę, rutulį, stačiakampį gretasienį, reikėtų, kad mokytojas vartotų tikruosius jų pavadinimus. Mokiniai geometrinius kūnus gali vadinti kaladėlėmis, bokšteliais, bet vertėtų pagirti tuos, kurie įsimena ir ima vartoti tikruosius geometrinių figūrų pavadinimus. 1 klasės vadovėlio 34 psl. Pateikiami geometriniai kūnai: kubas, piramidė, ritinys, stačiakampis gretasienis, tačiau tai visai nereiškia, kad vaikai jau turi žinoti šių daiktų pavadinimus.

Supažindinant su įvairiomis geometrinėmis figūromis mokinius geriau supažindinti su įvairių dydžių, spalvų trikampių bei keturkampių. Kad vaikai aiškiau suprastų pavadinimo esmę, galima pateikti ir penkiakampių bei šešiakampių.

Vaikams sunku suvokti geometrines figūras todėl, kad jos pateikiamos nesistemingai, be to jos dažnai trūksta. Dėl to figūros vaizdiniai dažnai būna statiški, neatspindi mokinius supančios realybės.

Vaikai į mokyklą ateina susiformavę pačius elemtariausius vaizdinius, dauguma jų atpažįsta trikampį, keturkampį, apskritimą, nustato daiktų padėtį savo paties ir kitų objektų atžvilgiu. Todėl jau pirmos klasės mokinius galima supažindinti su geometrija. (A. D. Kiseliovai mokytojo knyga 1 kl. psl., 27)

Supažindinant su geometrinėmis figūromis, svarbu ne tik plėsti mokinių matematinį žodyną, bet ir pateikti pakankamai informacijos, kad būtų išvengta formalaus, stereotipiško geometrinės figūros vaizdinio. Todėl su geometriniu objektu būtina supažindinti įvairiais aspektais: pagal didumą, spalvą, padėtį erdvėje ar plokštumoje, pagal medžiagą, iš kurios jis pagamintas ir kt.

Jau ikimokykliniame amžiuje mokiniai žaidžia su įvairių geometrinių figūrų rinkiniais, todėl plečiant mokinio matematinį žodyną, galima jo paprašyti, kad parodytų geltoną kubą ar žalią ritinį.

Pirmokams labai patinka žaisti dėliojimo uždavinius, kai iš geometrinių figūrų rinkinio reikia sudėti namelį, laivelį ir pan. Čia pasireiškia vaikų kūrybiškumas ir fantazija. . naudojantis geometrinėmis figūromis, galima dėlioti įvairius ornamentus ir mozaikas.

Supažindinant su erdvinėmis figūromis reikėtų vengti rodyti koks nors mokinio ar mokytojo padarytą darbą. Geriau rodyti paik reikia padaryti trikampį ar keturkampį, taip vaikams geriau susidaryti figūros vaizdinį. Taip gali pasireikši vaikų kūrybiškumas, nes vaikai gali sudėlioti patys geometrines figūras.

Geometrinė medžiaga
padeda:

– Atpažinti geometrines figūras nepriklausomai nuo jų padėties erdvėje, dydžio, spalvos, pagaminimo medžiagos.

– Konstruoti geometrines figūras.

– Turtinti mokinių matematinį (geometrinį) žodyną.

– Klasifikuoti geometrines figūras.

Kartais geometrijos galima mokyti per dailės ir darbelių pamokas. Pradinėse mokykloje įgytos geometrijos žinios praverčia vyresnėse klasėse.

Mokant geometrijos daug dėmesio reikia skirti ne pasyviam geometrinių figūrų stebėjimui , bet aktyviai fizinei veiklai. Geometrinė medžiaga yra patogi ne tik vaikų erdvinei vaizduotei, bet ir atminčiai bei pastabumui ugdyti.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 863 žodžiai iš 2835 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.