Gydymas vandeniu – hidroterapija
5 (100%) 1 vote

Gydymas vandeniu – hidroterapija



Kai vasarą po sunkios darbo dienos sau nuo kaktos nupluname prakaitą, tuoj pat pasijuntame geriau: vanduo vėsina, sustiprina. Iš žaizdos tekantį kraują taip pat galime sustabdyti vandeniu, kaip ir rašalo dėmę nuptauti nuo odos vandeniu.

Taigi vanduo turi savybę gydyti. Sebastianas Kneipas netgi teigia, kad „Vanduo galiišgydyti visas ligas“.

Vanduo gydo visokios prigimties nusilpimą, nes vartojant jį gali būti sunaikinti ligą sukėlusios priežastys:

 Vanduo praskiedžia kraujyje esančius ligos pradus ir juos pašalina;

 Išvalytas kraujas vėl normaliai cirkuliuoja;

 Stiprina ir gaivina nusilpusį kūną.

Tačiau vien to neutenka. Reikia nuolat kūną prižiūrėti, grūdinti, valgyti saikingai ir subalansuotai, dėvėti patogiu ir nesintetinius drabužius ir t.t.

HIDROTERAPIJA. KAI KURIE PASTEBĖJIMA – NURODYMAI.

HIDROTERAPIJA – tai įvairios temperatūros gėlo vandens procedūrų naudojimas gydymui. Terminas hidroterapija kilęs iš Graikų kalbos: hydor – reiškia vandenį, therapeia – gydyti. Pirmieji gydyti vandeniu pradėjo graikai. Hipokratas gydė ligas šiltu ir šaltu vandeniu, dieta, režimu, o vaistų skirdavo tik būtiniausiu atveju. Graikų pavyzdžiu pasekė Romėnai, kurie statė vonias atstatomajai ir gydomajai veiklai. Viduramžiais gydymas vandeniu buvo pamirštas ir tik 1967m. Anglijoje po Džono Flajerio publikacijos apie vandens svarbą gydant skausmą vėl buvo prisiminta, kad vanduo turi gydomųjų savybių. Ypač aktyviai hidroterapija buvo taikoma Vokietijoje. Vonios, baseinai buvo naudojami raumenų atpalaidavimui. 19a. pabaigoje 20a. pradžioje Europoje ir JAV paplito mineralinės vonios.

Gydyti vandeniu galima keliais būdais:

1. Apgaubais;

2. Maudymu;

3. Garu;

4. Apipylimu;

5. Nuplovimu;

6. Apsiaustais;

7. Vandens gėrimu.

Gydymas vandeniu turi tik vieną tikslą – padėti apsirgusiam kūnui savarankiškai, nepriklausomai nuo aplinkybių, įveikti ligas. Aigi vanduo yra tik gydymo įrankis, bt ne tikslas. Svarbiausia – vandenį vartoti saikingai! Gydymui vanduo dažniausiai imamas iš šulinių, versmių, upių, kartais- iš vandentiekio.

Iš tikrųjų kuo vanduo šaltesnis – tuo geriau. Tačiau gydymo pradžioje silpniems, seniems, labai jaunims, bijantiems vandens, sergantiems mažakraujyste ir nerviniams ligoniams glima vartoti drunną vandenį, o ypač žiema, o gydytis patrtina pakūrentoje pirtelėje ar kambaryje, kur yra 14 – 15o C šilumos.

Negalima šlakstytis vandeniu, kai šalta ar krečia šaltis. Šlakstytis reikia greitai ir procedūros nebijoti. Nusirengti ir apsirengti reikia vikriai: nusirengimo, apsišlakstymo bei apsirengimo laikas neturi būti ilgesnis nei 4 – 5 minutės. Nė po vieno šlakstymo nereikia sausai nusisšluostyti (išskyrus galvą ir rankas iki alkūnių). Ant drėgno kūno reikia apsivilkti sausus drabužius taip, kad neperpūstų vėjas. Šluostymasis sausai – tai yra trynimas vienos kūno vietos, dėl ko pakyla tos vietos temperatūra, o kitoje vietoje ji yra mažesnė, nevienoda ji odoje ir kūo sąnariuose. Toks temperatūrų skirtumas ligoniams ir sirguliuojantiems žmonėms dažnai yra skausmingas. Taip pat po procedūros žmogus turi vaikščioti ar dirbti tol, kol nudžius ir sušils visas kūnas. Elgiantis priešingai, ligonis iškart ims sloguot.

GRŪDINIMAS

Grūdinimosi būdai yra tokie:

1. vaikščiojimas basomis kojomis ant šlapios žolės;

2. vaikščiojimas basomis kojomis ant šlapių akmenų;

3. vaikščiojimas basomis ant šviežiai iškritusio sniego;

4. braidymas basomis kojomis šaltame vandenyje;

5. rankų ir kojų apipylimas šaltu vandeniu;

6. kelių apipilstymas.

Vaikščiojimas basomis kojomis ant šlapios žolės. Kuo šlapesnė žolė- tuo geriau. Kuo ilgiau vaikštinėsite, tuo geresnės bus pasėkmės. Pasivaikščiojimas dažniausiai trunka 15 – 45 minutes. Pasivaikščiojus reikia kojas apauti sausomis kojinėmis ir batais, bet nešluostyti. Paskui reikia vaikščioti, kad kojos sušiltų ir nudžiūtų. Toks kojų šlakstymas tinka ir šaltoms kojoms.

Vaikščiojimas ant šlapių akmenų taip pat yra geres grūdinimosi būdas ir labai panašus į vaikščiojimą ant šlapios žolės, tik šis būdas kaikuriems yra gerokai patogesnis, nes kiekvienoje sodyboje yr akmenų. Geriausia, kai ši prcedūra trunka 13- 15 minučių.

Vaikščiojimas ant šviežiai iškritusio sniego yra veiksmingesnis nei anksčiau išvardinti būdai. Senas, sukietėjęs sniegas per daug šaldo irn neduoda jokios naudos. Stovėti sniege yra griežtai draudžiama! Reikia vaikščioti 3 – 4 minutes.

Vaikščiojimas šaltame vandenyje teikia didelę naudą: a) grūdina žmogų, gaivina visą kūną ir stiprina jį; b) turi didelę įtaką inkstams: šalina šlapalą, teigiamai veikia kai kurias inkstų, pilvo pūslės ir pilvo ligas; c) palengvina kvėpavimą; d) labai padeda esant galvos skausmams. Didžaisia nauda bus, jei vandens bus iki kelių. Visas grūdinimas trunka 5 – 6 minutes.

Šaltas rankų ir kojų maudymas ypač grūdina. Geriausia yra tuo pačiu metu atlikti abu veiksmus. Kojas reikia panardinti iki pusės šlaunų, o rankas – beveik ligi pažastų. Panėrimas trunka ne ilgiau kaip minutę. Toks maudymas pagerina kraujo tekėjimą į rankas ir kojas.

Kelių appipilstymas yra paskutinis grūdinimosi būdas. Šis apipilstymas ypač tinka kojoms, nes padidina kraujo tekėjimą į jas.

APGAUBAI

Viršutinis apgaubas. Storą
drobės gbalą reikia sulankstyti keturlinkai ar aštuonlinkai sulankstytas gabalas turi dengti kūną nuo kaklo iki pilvo. Apgaubą reikia panardinti į šaltą vandenį, nugręžti ir užkloti ligonį. Drėgną apgaubą reikia uždengti vilnone skara ar sausa drobe. Ligonį būtina užkloti atidžiai ir rūpestingai, nes jis lengvai gali persisaldyti. Apgaubą reika laikyti 45 minutes arba valandą. Viršutinis apgaubas pašalina nereikalingas dujas iš pilvo ir vidurių.

Apatinis apgaubas labai panašus į viršutinį. Jį dėti reikia gulint lovoje. Visa kita kaip ir vršutinio apgaubo, tik šis apgaubas dedamas ant lovos ir ant jo atsigulama. Šis apgaubas ypač stiprina stuburą, jo smegenis ir mlšina nugaros skausmą bei dieglius.

Viršutinis ir apatinis apgaubai kartu puikiai padeda karščiuojant, renkantis žarnyne dujoms, esant hipochondrijai. Nusirengus reikia atsigulti ant apatinio apgaubo ir užsikloti apatiniu. Būtinai reikia šiltai užsikloti ir užkamšyti paklodes. Visa kita- kaip ir viršutinis apgaubas.

Apgaubas pilvui. Ligonis turi gulėti lovoje. Keturlinkai ar šešialinkai sulankstytą storą drobę reikia pamerkti į vandenį, paskui rūpestingai išgręžti ir užkloti ligoniui pilvą. Po to uždėti flanelės gabalą, o ant viršaus- pūkinę koldrą. Apgaubą laikyti nuo 45 minučių iki 2 valandų. Šis apgaubas malšina vidurių ir mėšlungio skausmus, atitraukia kraują nuo širdies bei krūtinės.

MAUDYMAI

Šaltas kojų mirkymas. Į dubenį įpilti šiek tiek vandns, kad jame panirtų kojos iki blauzdų. Stovėti vandenyje reikia 1 – 3 minutes. Šis mirkymas atitraukia kraiją nuo galvos ir krūtinės. Ypač gerai jį naudoti vasarą, kaip po sunkių darbų nesimiega.

Šiltas kojų mirkymas – garinimas atliekamas keliais būdais:

a) Į šiltą vandenį reikia įberti saują druskos ir 2 saujas pelenų. Rūpestingai išmaišyti ir laikyti kojas 12 – 15 minučių. Šis garinimas vartojamas tuomet, kai kūnas būna nusilpęs ir suglebęs, nes tokiu atveju negalima naudoti šaltą kojų mirkymą.

b) Kojų garinimas salyko misoje. Į dubenį reikia įpilti šiltos salyko misos ir joje garinti kojas; procedūra trunka 15- 30 minučių ir gerai gydo reumatą, podagrą.

Maudymas iki pusės bus tada, kai vanduo sieks ligi pusės pilvo. Toks maudymas tinka ligoniams tada, kai kojų garinimas juos veikia per silpnai, o viso kūno maudymas – per stipriai. Toks maudymas atliekamas tiktai šaltame vandenyje ir yra skirtas tik sveikiems žmonės kaip grūdinimos būdas.

Šaltas maudymas sėdint. Į nedidelį dubenį reikia įpilti šalto vandens. Į tokį dubenį reikia atsisėsti, o vanduo turi apsemti viršutinę pusę šlaunų ir pusę pilvo, siekdamas ligi inkstų. Keliai ir blauzdos lieka išorėje. Maudymasis trunka iki 3 minučių. Šis maudymas, kaip ir maudymasisi iki pusės, yra geriausias būdas nuo vidurių skausmo. Ši procedūra iš vidurių išvaro nereikalingą orą, padeda virškinti, sustiprina ir reguliuoja kraujo apytaką. Taip pat gerai dažnai maudytis, nes tai padeda nuo peršalimų ir oro permainų.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 1302 žodžiai iš 4207 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.