Ikimokyklinio amžiaus vaikas
5 (100%) 1 vote

Ikimokyklinio amžiaus vaikas

TURINYS

ĮVADAS————————————————————————————- 3

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAS———————————————- 3

SOCIALIZACIJA————————————————————————– 3

AGRESIJA IR ANTISOCIALUS ELGESYS—————————————– 4

ŽAIDIMAS——————————————————————————— 4

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ VYSTIMOSI UžDAVINIAI———— 4

IŠVADOS———————————————————————————– 6

NAUDOTA LITERATŪRA————————————————————– 6

ĮVADAS

Kai vaikui sukanka vieneri metai, prasideda naujas jo gyvenimo laikotarpis – ankstyvoji vaikystė, trunkanti pirmuosius trejus vaiko gyvenimo metus. Vėliau – pirmoji vaikystė, trunkanati ketvirtaisiais šeštaisiais gyvenimo metais. Visas šis laikotarpis – ikimokykliniai vaiko gyvenimo metai.

Tokio amžiaus vaikas greitai auga ir bresta, šis laikotarpis be galo svarbus tolesniam vaiko gyvenimui. [1]

Šiuo laikotarpiu, kaip ir kiekviename vystimosi etape vaikas turi atlikti to meto vystimosi uždavinius, tai jam garantuoja sveiką ir sėkmingą gyvenimą visuomenėje. Tie uždavyniai yra tarpusavyje susiję, vieno uždavinio išsprendimas, padeda išspręsti kitus. Apskritai individas, neišsprendęs atitinkamo etapo uždavinių, jaučiasi nelaimingas, patiria visuomenės nepalankumą, sunkiai sprendžia vėlesnius uždavinius. [3]

Darbo tikslas – apžvelgti ir pristatyti literatūrą apie ikimokyklinio amžiaus vaiką.IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAS

Šis laikotarpis, be abejonės, turi lemiamą svarbą vaiko emocinei raidai. Pasak Eriksono, tai laikotarpis, kada turėtų atsirasti jausmas, kad esi atskiras individas. [1]

Pirmieji ir antrieji vaiko gyvenimo metai, o ypač tretieji – labai svarbūs asmenybės formavimuisi. Tėvai dažnai to neįvertina, nesupranta. Šiuo laikotarpiu svarbu, kad tėvai aktyviai bendrautų su vaiku. Šiuo laikotarpiu vaikai dažnai klausinėja suaugusiųjų, prašo paaiškinti. Šį smalsumą privalu nuolat tenkinti, atskleisti ryšius ir santykius. Tinkamas poreikių tenkinimas formuoja teigiamus vaiko ir suaugusiųjų emocinius santykius, simpatijos jausmus aplinkiniams žmonėms, o tai yra dorovinių santykių su aplinka brandos pagrindas. [2]

3-7 metų vaikas, palyginti su ankstyvesniu amžiaus tarpsniu, fiziškai vystosi lėčiau, bet dabar tobulėja nervinis aparatas, stiprėja slopinimo procesas, o tai padeda vaikams tvardytis, gerinti savikontrolę. [2]

SOCIALIZACIJA

Kiekvienas vaikas tampa pilnaverčiu visuomenės nariu per socializacijos procesą. Socializacija – tai visuminė aplinkos įtaka, kuri sudaro sąlygas vaikui dalyvauti visuomenės gyvenime, suprasti kultūrą ir atlikti tam tikrą socialinį vaidmenį.

Nė vienas negalime išvengti socializavimo, t.y. mokymo, tiesioginiais arba netiesioginiais metodais, laikytis savo šeimos, bendruomenės ir kultūros papročių. Galų gale išmokstame kalbos, ir kadangi ankstyvojoje vaikystėje mokomės labai noriai, šitokio mokymosi padariniai dažnai išlieka visam gyvenimui. [1]

AGRESIJA IR ANTISOCIALUS ELGESYS

Kai vaikui sukanka maždaug dveji, ima stiprėti smurtinis elgesys. Siaubingieji „dvimečiai“ garsėja tuo, kad daug šūkauja ir inkščia, bet tai normalus tokio amžiaus vaikų elgesys. Tačiau agresyvaus elgesio tendencijos gali įsitvirtinti. Ketvirtus metus bebaigiančio vaiko smurtinis elgesys turėtų gerokai susilpnėti. Yra tvirtų įrodymų, kad nors visi žmonės turi potencialą elgtis agresyviai, t.y. todėl, kad visi turime galimybių kitam žmogui suduoti, užpulti, visi išmokstame nustatyti, verta ar neverta tomis galimybėmis naudotis. [1]

ŽAIDIMAS

Socializacijos procese didelę reikšmę turi žaidimai.

Žaidžiama visą gyvenimą – nuo kudikystės iki senatvės, tačiau daugiausia žaidžia 2-6 metų vaikai, ir žaisdami jie įgyja naujų sugebėjimų, įgūdžių, socialinės patirties, vertybių, ugdo savo motorinius sugebėjimus, lavina protą, įsisamonina socialiai priimtinas elgesio normas ir moralės taisykles. [5]

Žaidimas daro veiklą patrauklią, malonią. Dirbdamas jis žaidžia, o žaisdamas dirba. Net tada, kai vaikas šeimos įpareigojamas atlikti tam tikras ūkines užduotis, jo veiksmuose persiveria žaidimo elementai. Vaikas pasirenka žaidimo tikslus ir priemones, kada nori, žaidimą pradeda, kada nori – baigia. Žaidimas nereikalauja iš jo atsiskaityti už veiklos rezultatus, kaip to reikalauja darbas, bet žaisdamas jis mokosi dirbti , pažinti ir jausti tikrovę. Tik vyresniame ikimokykliniame amžiuje atsiranda sąmoningesnė emocijų kontrolė, ypač tada, kai suaugusieji pamoko, kaip įveikti sunkumus, neutralizuoti skriaudą. [2]



IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ VYSTIMOSI UŽDAVINIAI:

1. Išmokti vaikščioti.

Tai labiausiai priklauso nuo vaiko biologinio subrendimo. Tarp šešių ir penkiolikos mėnesių jie tampa pajėgūs su suaugusiųjų parama ir paskatinimu mokytis vaikščioti. Tada jų kaulai, raumenys ir nervai yra tiek išsivystę, kad kūdikai pradeda patys rėplioti, stotis ir, laikydamiesi suaugusiųjų ar daiktų, žengti pirmuosius žingsnius. [3]

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 675 žodžiai iš 1344 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.