Individas ir visuomene
5 (100%) 1 vote

Individas ir visuomene

Individas yra visuomenės dalis, nori jis to ar ne. Jis yra priklausomas nuo visuomenės. Kaip individas susigyvena su visuomene, tai jau kitas klausimas. Kai kurie maištauja, kai kurie plaukia, kai kurie laikosi taisyklių ir įstatymų, kai kurie stengiasi iš taisyklių ir įstatymų gauti kuo daugiau naudos. Sakyčiau, kad iš esmės individo santykis su visuomene yra pulsuojantis, jis nėra stabilus, priklausomai nuo aplinkybių, kuriose individas atsiduria ir nuo jo požiūrio į visuomenės normas.

Bronius Kuzmickas: Dažnas žmogus gyvenime pasisgenda to, ką vadiname nelabai apibrėžtadvasingumo sąvoka. Priežastis įžvelgti nesunku, žmonėms dažnai nejauku dėl to, kad jų pačių gyevnime yra tiek savanaudiškumo, moralinio apribojimo.

Dvasingumo poreikis kyla dėl noro gyventi turtingiau ir harmoningiau siekiant ne vien geros visuomeninės padėties ir gerovės, bet ir suprantant šių dalykų santykinumą, pažeidžiamumą, trapuma ir nykimą.

Kentėjimas apsaugo žmogų nuo apatijos, nuo dvasinio sąstingio. Kentėdami mes išliekame dvasiškai gyvi.

Didysis žmogaus išbandymas įvyksta tamsybės valandomis. Mums jis-geto laikas. Į jį atsigręžus, gerai matyti, kas yra kas: ištvirkęs ar pabūgęs, doringas ar amoralus, dvasingas ar bedvasis, individualybė ar vidutinybė.

Individas ir visuomenė KAFKA

Asmens atžvilgiu visuomenė yra bevardė ir beveidė, ji iškyla kaip svetima, abejinga baudžianti jėga. Žmogus jaučiasi esąs bejėgis visuomenės sraigtelis, žlugdomas žmogaus sukurtų, bet prieš jį patį, jo asmenybę atsisukusių jos desnių. Žmogus silpnas jis norėtų priešintis sistemai, bet nepajėgia ir priima žaidimo taisykles.

Žmogus žmogui yra svetimas iš esmės, nepažystamas, nesuprantamas, nepriimtinas. Niekas nesupranta žmogaus kančių, jo vienišumo, baimių.

Kierkegoro

Be konkretaus žmogaus nėra egzistencijos. Kiekvieno ji kitokia. Svarbiausias dalykas yra sąmoningas žmogaus dalyvavimas savo gyvenime ir savęs kurime. Save suprasti ir kurti žmogus gali tik pats. Žmogus (individas) privalo savo gyvenimą suvokti kaip autentišką, niekieno nepakartojamą. Asmuo privalo suvokti savo būties laikinumą ir juo labiau ją vertinti.

Jaspersas kalba apie kiekvieno žmogaus egzistencija; kančią, mirtį. Nuo jų negalime pabėgti, reikia išdidžiai priimti jas. Svarbiausia čia- individo pasisprendimas ir valia.

Žmogus yra atsakingas visuomenės narys, pasirinkimo, apsisprendimo svarba.

A, KAMIU pabrėžeė absurdiškumą: neįveikiamas būties prieštaringumas, su jo pavidalais susiduria kiekvienas mąstantis žmogus. Nemąstant absurdo nematyti, jis susilieja su vaiksmais, situacijomis, jį užgožia kasdienybė.

Žmonija siekė laimės ir laisvės, dėl jų kovojo, liejo kraują, o patekdavo į vis sunkesnes ir vis painesnes situacijas.

Nėra tokios tamsos, kurioje nebūtų šviesos, bet reikia ją gebėti pamatyti.

Žmogus gali pasikliauti tik pats savimi. Net ribinėje egzistencijos situacijoje žmogus gali pamatyti ramybę, artimą laimės pojučiui.

VYTAUTAS MAČERNIS

Kad taptum dvasiniu tautos vedliu, reikia nuolatos pačiam augti. Žmogus turi mokėti susikaupti rodyti save, trokšti tobulumo.

Individas turi mokėti gyventi nors ir dūžtančiuose formuose. Esame patys šviesa, esame patys saulė, todėl neturime jokios teisės aimanuoti, kad aplinkui tamsu, mes nemokame sau kelio nušviesti. Kiekvienas nešam sielą lyg žibintą. Vienatvė, kančia, nerimas, skausmas-būdingi kiekvieno žmogaus gyvenimui.

INDIVIDAS IR VISUOMENĖ

Igoris Kalinauskas „Taip‘‘

Šiuolaikinėje humanistinėje psichologijoje egzistuoja nuostabus žmogiškosios esybės išraiškos įvaizdis: Žmogus yra žmonijos atvaizdas. Žmogaus esybinis pradas yra jo priklausymas žmonijai, galime pamėginti suvokti, kodėl žmonės, paskyrę savo gyvenimą dvasiniams ieškojimams, dvasinei veiklai, taip pat yra žmonijos atvaizdas.

Visos problemos egzistuoja. Mes gyvename šiurpiame pasaulyje. Mes- balaus laiko ir bailios kultūros vaikai. Stulbina, bet tai fakatas: nors mūsų vakarietiškoji civilizacija proto srityje pasiekė iš tiesų labai daug, nors pažinimas atsiskelidė slapčiausias Pasaulio ir žmogaus sritis, pats žmogus nenustojo bijoti Pasaulio, žinios nepadarė jo drąsiu, žinios padarė jį bailiu, bijančiu savęs, valstybės, laiko, kuriame jis gyvena, bijančių netgi žinių, kurių jis negali nepaisyti. Ši nuolanki, vergiška psichologija realizmą pakeičia cinizmu, skepticizmu, savęs ieškojimą-vis didesne priklausomybe nuo išorinių mechaninių gyvenimo dalių, įstumia žmogų į pasaulį, kai aplinkui vien tik pasibaisėtinas absurdas. Žmogus mato šį absurdą savo blaivia esme, nes turi bendrąjį išsilavinimą, bet apsimeta, kad to nėra, nes susiduriama su fatališka, absurdiška gyvenimo logika.

„SAU IR PASAULIUI‘‘

Laimė kaip ir gyvenimas apskritai neįmaqnoma be pastangų, tačiau pastangos-tai įtampa, nerimas, neapibrežtumo ir sunkumų įvertinimas, tuo pačiu tai tam tikra asmenybės disharmonija, desintegracija, kančia.

Dialogas su kitais

R.Grigas

Pasaulis, kuriame mes gyevname, yra sukarpytas, suskaidytas į daygybę tarpusavyje susijusių, susipynusiu ląstelių-organizacijų.

Žmogus visada yra apsuptas kitų. Tie kiti-tai ne tik asmenys, su kuriais jis bendrauja, bet ir visas socialus pasaulis, su kuriuo sieja tam tikri
ryšiai, įsipareigojimai. Juos atligdamas, žmogus keičiasi, tobuleja, o kartais ir … degraduoja.

ANTANAS SUSLAVIČIUS „SOCIALINĖ PSICHOLOGIJA‘‘

Kiekvienas žmogus yra savo ir kitų žmoniu elgesio tyrejas, vadinasi, tarsi ir socialinis psichologas. Kai kas mano, kad daug patyręs žmogus yra netgi geras psichologas. Patirtis ne tik praturtina žmogaus mąstymą, bet ir iškraipo, ypač jai ta patirtis liūdna.

Mes nuolatos esame socialinėje aplinkoje, kur mažiausiai yra du asmenys. Mes įtakojame vienas kita, tai kokia mano nuotaika, ka aš darau ir ar iš vis ką nors darau, priklauso ir nuo manęs ir nuo kitų žmonių. Ir atvirkščiai- kitų žmonių elgesys priklauso nuo mano elgesio. Vadinasi, kitas žmogus yra dirgiklis, sukeliantis mumyse tam tikrą atsaką, o mes patys savo ruo-tu esame savotiški dirgikliai arba stimulai kitiems žmonems.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 933 žodžiai iš 3074 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.