Informacijos technologijų panaudojimo galimybės ir naujovės
5 (100%) 1 vote

Informacijos technologijų panaudojimo galimybės ir naujovės

KLAIPĖDOS UNIVERSITETAS

SOCIALINIŲ MOKSLŲ FAKULTATAS

LOGISTIKOS REFERATAS

TEMA

INFORMACIJOS TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO GALIMYBĖS IR NAUJOVĖS

Klaipėda 2004

ĮVADAS

Per paskutiniuosius 30 metų patyrėme milžiniškas permainas, kurios sukėlė informacijos technologijos. Nuo skaitliukų, primityvių įtaisų, rašomųjų mašinėlių, laiškų paštu, telegrafo ir laidinio analoginio telefono perėjome prie šiuolaikinių asmeninių kompiuterių, faksimilių aparatų, “Interneto” elektroninio pašto, elektroninės prekybos, atsiskaitymo kortelių, bevielių ir mobiliųjų telefonų, skaitmeninio ryšio.

Informacijos technologijų raida padidino konkurenciją, išplėtė rinkas ir suteikė verslui didžiulį pagreitį bei naujų galimybių. Efektyvus ir kompleksiškas visų verslo aspektų valdymas lemia įmonės veiklos sėkmę. Be automatizavimo įrankių ir tinkamos informacinės bazės neįmanoma efektyviai valdyti esminių verslo procesų.

Šiuolaikinio valdymo kompleksas technines ir ryšio priemones, programinę įrangą, metodikas ir mokymo, aptarnavimo bei konsultavimo paslaugas, galiausiai – visą naudojamą informaciją. Šis kompleksas nuolat kinta, plėtojasi drauge su pažangesne technika, naujomis programų versijomis, aukštesnio lygio paslaugomis, kai naudojamos elektroninės ir telekomunikacijos priemonės (Vadovo pasaulis, 2000, Nr.1,24p.).

Šiame darbe apžvelgiau informacinių sistemų galimybes bei naujoves, kurios palengvintų verslo valdymo, logistikos uždavinių sprendimą. Pasaulio spartus žengimas į priekį priverčia visus, norinčius suspėti koją kojom, taikytis prie vos ne kasdien atsirandančių naujovių.

VERSLO VALDYMO SPRENDIMAI

VIDINIS ĮMONĖS “INTERNETAS”

Sunku tiksliai nustatyti informacijos svarbą priimant verslo sprendimus. Teisingi lemia klientų palankumą, pajamų dydį, įmonės akcijų vertę. Taigi kiekvieno verslo sėkmė priklauso nuo to, ar vadovai ir įmonės darbuotojai efektyviai naudojasi sukaupta informacija. Ši mintis nenauja, jau daugelį metų verslo reikmėms taikomos įvairios informacijos tecnologijos.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad rasti reikiamą informaciją ne taip sudėtinga. Tačiau kiek didesnės įmonės darbuotojai tam sugaišta daug laiko, prireikia ir nemažai pastangų. Problema yra ta, kad informacija gali būti saugoma bet kur, todėl pagrindinė užduotis – išsiaiškinti, kur tai, ko mums reikia.

Tipiškas informacijos paieškos problemos sprendimas – diegti specialias taikomąsias programas, kurios aprūpina duomeninmis konkrečius įmonės padalinius. Tai gali būti buhalterinės apskaitos, verslo valdymo ir kitos programos. Taikomosios programos gerai atlieka joms pavestas funkcijas ir yra gana efekryvios. Tačiau greta tokio tipo programų praeina didžiulis srautas informacijos, kuri pasiekia vartotojus nestruktūrinių dokumentų pavidalu, nesusisteminta ir neparengta taip, kad vėliau būtų lengva ją rasti ir apdoroti. Čia ir yra dalyko esmė: įmonė turi sukaupusi labai daug informacijos, egzistuojančios šalia įdiegtų ir jau dirbančių taikomųjų programų.

Tarkime, pavyko rasti reikalingą informaciją, bet kaip įsitikinti, ar ji nepasenusi? Patikimiausia duomenų bazėse kaupiama informacija, nes turi griežtą struktūrą ir lengvai pasiekiama skaityti ir koreguoti. Tačiau dauguma duomenų, saugomų spausdintuose dokumentuose, yra pasenę: mat nuolatinis tokių dokumentų atnaujinimas, spausdinimas ir skleidimas reikalauja labai daug pastangų ir yra sunkiai įgyvendinamas.

Radus informaciją ir įsitikinus, kad ji nepasenusi, gali paaiškėti, jog pateikta patogia skaityti forma, bet negalima jos apdoroti ir paskleisti kitiems įmonės darbuotojams. Todėl patogiausia informaciją turėti sukauptą tokiame formate, kuriame galima toliau ją apdoroti. Pavyzdžiui, finansinę informaciją patogiausia saugoti ir skleisti elektroninių lentelių pavidalu, nes, taikant formules ir kai kurias duomenų apdorojimo funkcijas, galima analizuoti lentelėse esamus duomenys, sudaryti schemas ir kt.

Apklausų, kurias atliko didžiausios konsultavimo ir informacinių technologijų firmos, rezultatai rodo, kad nemažai įmonių norėtų skleisti kur kas daugiau informacijos savo darbuotojams. Tokio informacijos skleidimo tikslas – pateikti darbuotojams duomenų, padėsiančių geriau suprasti savo darbą įmonėje prasmę, įmonės darbo tikslus, neperkraunant jų nereikalinga, o kartais ir netikslia informacija. Tyrimų duomenimis, tik labai nedidelę informacijos dalį įmonės darbuotojai, ypač vadovai, gali rasti dabar įdiegtuose sistemose. Antra, informacija pateikiama tokia forma, kad ją sunku suvokti. Trečia, skelbiama labai daug nereikalingos informacijos.

Šių firmų specialistai mano, kad “Intraneto” tinklas yra kaip tik tas įrankis, kuriuo galima būtų organizuoti informacijos skleidimą įmonėje, nes ši technologija suteikia galimybę vienodais metodais pasiekti informaciją saugomą skirtingose vietose.

“Intranetas” – tai privatus, nuo išorinio pasaulio izoliuotas įmonės kompiuterių tinklas, kuriame duomenys rengti, saugoti ir skleisti naudojama “Interneto” technologija.

“Intranetas” taip sutvarko popierinius dokumentus, cirkuliuojančius tarp darbuotojų organizacijoje, kad juos galima būtų stebėti kompiuterių, kurie sujungti į įmonės vidaus tinklą, ekranuose.
Tai žingsnis į bepopierinę raštvedybą. Į tokią sistemą gali būti įtraukti darbuotojų darbo instrukcijos, darbo saugos reikalavimai ir instrukcijos, ataskaitos, įsakymai, nurodymai, kainynai, projektų vykdymo grafikai ir t.t. Taip nebūtų eikvojamos lėšos begaliniams dokumentų spausdinimams, kopijavimams, būtų didinamas informacijos skleidimo greitis, efektyviau naudojamos ryšių priemonės.

“Intranete” platinama informacija skiriama tik įmonės darbuotojams, o ne kitiems vartotojams. “Intranetas” visų pirma yra informacijos skleidimo priemonė, todėl kiekvienas įmonės darbuotojas turi turėti galimybę dėti į jį savo duomenis, kuriais naudotųsi ir bendradarbiai.

Kai sujungiamos kelių įmonių vidaus sistemos, pateikiama informacija tiekėjams ir pirkėjams, tai tokia sistema vadinama “Ekstranetu”. Tokių sistemų pasaulyje taip pat sparčiai daugėja, ypač tarp įmonių, kurių tiekimas ar produkcija sujungti į ištįsą grandinę. Šiose įmonėse planuoti ir prognozuoti gali būti patenkintas tik naudojantis dviejų ar daugiau įmonių, kurios priklauso kokiam nors susivienijimui, skelbiama informacija. Visiems žinotina informacija dedama į įmonės “Interneto” puslapius. Visus tris informacijos skleidimo variantus (“Intranetas”, “Ekstranetas”, “Internetas”) jungia tai, kad informacija rengiama, saugoma ir skleidžiama pasitelkus tą pačią technologiją.

Įmonės informacija dažniausia saugoma specialiai tam reikalui skirtame kompiuteryje, kuris vadinamas tarnybine stotimi. Šios stotys kietuose diskuose saugo informaciją ir apdoroja visus iš vartotojų kompiuterių gautus paklausimus dėl informacijos paieškos ir peržiūros. Įmonė gali turėti keletą tarnybinių stočių.

Bet kurią informaciją iš įmonės “Intraneto” tinklo kiekvienas jo vartotojas gali pasiimti naudodasis tą pačią informacijos peržiūros programą. Dabar populiariausios yra tam tikslui naudojamos Nestscape Navigator ir Microsoft Internet Explorer programos, kurios platinamos nemokamai. Jų vartojimo principai ir pagrindiniai bruožai yra šie:

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 991 žodžiai iš 3249 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.