Informacinių technologijų taikymas logistikoje
5 (100%) 1 vote

Informacinių technologijų taikymas logistikoje

Turinys:

Įvadas 2

I DALIS

1. UAB “Transekspedicija” apžvalga, teikiamos paslaugos, bei teikiamų paslaugų kokybės įvertinimas 3

2. Krovinių vežime naudojama dokumentacija 11

2.1. Kontraktai 11

2.2. Išsiuntimo dokumentai 13

2.3. Draudimo dokumentai 16

2.4. Prekybiniai ir muitinės dokumentai 16

2.5. Sandėliavimo dokumentai 18

2.6. Kelių transporto priemonių vairuotojų kontrolės dokumentai 18

2.7. Vairuotojo dokumentacija 19

3. Informacinės technologijos, naudojamos krovinių vežime 20

4. Technologinis procesas logistikos ekspedicinėje įmonėje ir informacinės sistemos, naudojamos kiekvienoje proceso pakopoje 26

4.1. Užsakymas 28

4.2. Planavimas 29

4.3. Dokumentų ruošimas ir siuntimas reikiamoms įstaigoms 30

4.4. Vežimas 30

4.5. Apmokėjimas už suteiktas paslaugas 31

II DALIS

5. Planavimo informacinė sistema 32

6. Planavimo programos tobulinimo siūlymai 36

Išvados 37

Priedas 38

Literatūros sąrašas 39

Įvadas

Informacinės technologijos vis labiau tampa kiekvieno žmogaus gyvenimo dalimi. Taip pat jos vis labiau naudojamos gamyboje bei teikiant įvairias paslaugas. Teikiant vežimo paslaugas taip pat. Šiame darbe bus nagrinėjamos informacinės technologijos ekspedicinės įmonės technologiniame procese, taip pat vienos iš Lietuvos ekspedicinių įmonių – UAB “Transekpedicija” veikla, bei šios veiklos pavyzdžiu informacinių technologijų panaudojimas.

Kadangi vienas iš technologinio proceso dalių yra vežimo dokumentacijos rengimas bei siuntimas, be to vertinant UAB “Transekspedicija” veiklą yra minima vežimo dokumentacija, kurią rengia ši įmonė, tai atskiru skyriumi bus išnagrinėta ši dokumentacija.

I DALIS

1. UAB “Transekspedicija” apžvalga, teikiamos paslaugos, bei teikiamų paslaugų kokybės įvertinimas.

UAB “Transekspedicija”, įsteigta 1990 m., tai viena didžiausių transporto – ekspedicinių kompanijų Lietuvoje, vežanti mažus, dalinius ir didelius krovinius visų rūšių transportu. Ši įmonė kartu su savo filialais ir partneriais yra sukūrusi bendrą integruotą transporto tinklą, galintį patenkinti visus klientų poreikius, vežant krovinius visoje Rytų ir Vakarų Europoje bei Skandinavijos šalyse. Nepaisant to, kad įmonė turi savo filialų kituose Europos valstybėse, jos akcinis kapitalas priklauso tik Lietuvos akcininkams.

UAB “Transekspedicija” dirba 180 aukštos kvalifikacijos darbuotojų, bei jos metinę apyvartą sudaro daugiau kaip 20 mln. Eurų. Ši įmonė savo žinioje disponuoja 120 krovininių automobilių, atitinkančių TIR Konvencijos tranzito reikalavimus, iš kurių 16 nuosavų specializuotų automobilių, skirtų pakabinamiems drabužiams vežti. Visų automobilių vairuotojai taip pat turi sertifikatus pavojingiems (ADR) kroviniams vežti. Civilinė vežėjo atsakomybė apdrausta patikimoje užsienio bendrovėje pagal CMR konvencijos sąlygas.

Bendrovė turi 2000 m2 muitinės sandelius, kuriuose galima neribotą laiką sandėliuoti krovinius, nemokant mokesčių, o vėliau atlikti visas muitinės procedūras bei juos gabenti į visus Rytų Europos ir Lietuvos miestus. Taip pat įmonė turi virš 1000 m2 terminalą iš kurio kroviniai pristatomi į visus NVS, Baltijos šalių ir Lietuvos miestus.

UAB “Transekspedicija” yra šių asociacijų narė:

• Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava”;

• Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos “Lineka”;

• Nacionalinės muitinės sandėlių ir importo – eksporto terminalų asociacija;

• Muitinės tarpininkų asociacija.

Bendrovė, be pagrindinės būstinės Vilniuje turi keturis filialus (du iš kurių randasi užsienyje) bei vieną dukterinę įmonę, kuri užsiima tarptautiniais perkraustymais.

Filialai užsienyje:

1. “Transekspedicija GmbH”, kuri randasi Vokietijoje, Hamburge ir organizuoja:

· krovinių vežimą 20 pėdų, 40 pėdų (standartinis konteinerio ilgis) ir specializuotose konteineriuose;

· krovinių vežimą multimodaliniu būdu (derinami jūrų – automobilių – geležinkelių transportą);

· didelių, mažų ir dalinių krovinių vežimą tarptautiniais maršrutais automobilių transportu;

· priima atvežtus krovinius jūrų transportu į Hamburgo uostą, tvarko reikiamus dokumentus, atsiveža krovinius į savo terminalą , kuriame priimą krovinius iš siuntėjo, juos sandėliuoja, paruošia tolimesniam transportavimui, atlieka operacijas susijusias su krovinių reeksportu , saugo išmuitintus krovinius, atlieka muitinės tarpininkų funkcijas ir konsultuoja klientus krovinių importo-eksporto klausimais.

2. SIA “Transekspedicija LV”, kuri randasi Latvijoje, Rygoje. Atliekami darbai:

· vykdo multimodalinius importo, eksporto ir tranzito krovinių vežimus “nuo durų iki durų” visame pasaulyje derinant automobilių – geležinkelių – jūrų ir oro transportą;

· gabena didelius, mažus, dalinius krovinius bei krovinius konteineriuose;

· vykdo muitinės tarpininkų funkcijas;

· atlieka operacijas susietas su krovinių reeksportu;

· atlieka krovinių ekspedijavimą automobilių, jūrų ir geležinkelių transportu;

· organizuoja krovos darbus Rygos jūrų uoste ir nuosavame terminale;

· atlieka
krovinių sandėliavimą uosto arba savo turimuose muitinės sandeliuose arba terminaluose;

· savo terminaluose ruošia krovinius tolimesniam transportavimui,

atlieka krovinių distribuciją į visus Latvijos miestus, saugo išmuitintus krovinius.

Filialai Lietuvoje – UAB “Baltijos Transekspedicija” Klaipėda ir “Aukštaitijos Transekspedicija” Panevėžys. Šios įmonės veža didelius, mažus ir dalinius krovinius automobiliais, konteinerovežiais 20 ir 40 pėdų konteineriuose į Vakarų ir Rytų Europos bei Skandinavijos šalis ir iš jų, buksyruoja Vakarų partnerių puspriekabes į Baltijos ir NVS šalis ir iš jų, ekspedijuoja krovinius automobiliais.

Dukterinė įmonė – UAB “Krausita”. Ši įmonė turi savo verslo partnerius visame pasaulyje, su kurių pagalba atlieka kompleksinius tarptautinius ir vietinius perkraustymus visame pasaulyje, bei Lietuvoje. Šios įmonės teikiamos paslaugos:

· įvairaus dydžio medinių dėžių gamyba;

· specialių gofrokartono dėžių, taip pat ir specialių dėžių pakabinamiems drabužiams, pateikimas;

· krovinių draudimas;

· visos muitinės paslaugos;

· krovinių sandėliavimas neribotam laikui;

· daiktų, tame tarpe ir konteineriuose, pristatymas į bet kurį pasaulio šalies miestą, panaudojant automobilių, geležinkelių, jūrų ar oro transportą;

· kvalifikuotas ir profesionalus namų apyvokos daiktų, biuro įrangos, kitų krovinių supakavimas į kartonines ar medines dėžes ir jų pakrovimas į transporto priemones ar konteinerius;

· pakavimo medžiagų išvežimas;

· krovinių pristatymas “iki durų”;

· meno ir kitų parodų eksponatų kvalifikuotas supakavimas ir saugus pervežimas;

· parodų logistika (parodų eksponatų ir įrangos gabenimas, paslaugos parodų centruose);

· archyvų tvarkymas ir laikymas.

Taigi, aukščiau buvo bendrai aprašytos UAB “Transekspedicija” filialuose bei dukterinėje įmonėje teikiamos paslaugos. Žemiau išnagrinėsime bendrovės teikiamas paslaugas pagal transporto rūšis, terminaluose bei paslaugas, teikiamas įmonės, kaip muitinės tarpininko.

Geležinkelių transportas:

Šią veiklą kuruoja įmonės Geležinkelių departamentas, kuris organizuoja krovinių pervežimus geležinkeliais įvairių rūšių vagonais ir 3 tonų, 5 tonų, 20 pėdų, 40 pėdų konteineriais. Šie kroviniai vežami į įvairias Rytų ir Vakarų Europos, bei Azijos valstybes. UAB “Transekspedicija” yra sudariusi sutartis su Lietuvos, Lenkijos, Rusijos ir kitų valstybių geležinkeliais ir ekspeditoriais gabenti krovinius palankiomis sąlygomis, todėl gali be kliūčių, greitai ir saugiai ekspedijuoti bei gabenti krovinius Lietuvos, Rytų ir Vakarų Europos bei Azijos šalių geležinkeliais.

Gabenant krovinius geležinkeliais bendrovė garantuoja visą krovinių ekspedijavimo paslaugų kompleksą visame krovinio vežimo maršrute; vykdo multimodalinius vežimus; organizuoja krovinių pristatymą “nuo durų iki durų” , derinant krovinių gabenimą geležinkeliais su kitomis transporto rūšimis, bei organizuojant krovimo darbus arba vykdant multimodalinius vežimus; seka krovinio judėjimą visame jo gabenimo maršrute bei teikia klientui informaciją apie jo krovinio buvimo vietą, atlieką visas muitinės tarpininko paslaugas tranzitinėse šalyse; konsultuoja ir teikia rekomendacijas sudarant kontraktų transportines sąlygas, apiforminant dokumentaciją, parenkant transporto priemones bei krovinių vežimo maršrutus.

Oro transportas:

Bendrovė turi susikūrusi Oro krovinių agentūrą, kuri randasi Vilniaus tarptautinio oro uosto patalpose ir atlieka krovinių ekspedijavimą oro transportu. Kroviniai pristatomi klientui, be užsakovo dalyvavimo, pagal logistinę formulę JIT (Just-in-time – tiksliai laiku), atliekant visas su krovinio gabenimu susijusias procedūras. Agentūra bendradarbiauja su SAS, Lufhansa, Finnair, LOT, LAL, Aeroflot, Ukrainos avialinijomis ir kitomis kompanijomis, vykdančiomis krovinių gabenimą oro transportu.

Įmonė teikia krovinio pakrovimo ir iškrovimo; krovinių įpakavimo ir išpakavimo pagal galiojančius standartus; krovinių konsolidavimo; muitinės sandėliavimo Vilniuje, Hamburge ir Rygoje; muitinės procedūrų įforminimo; krovinių ekspedijavimo oro transportu į visas pasaulio šalis; išankstinio vietos rezervavimo kroviniui visų Vakarų Europos aviakompanijų lėktuvuose; skubaus krovinio pristatymo į Vilniaus oro uosto ir iš jo automobiliais visame Baltijos regione; krovinio pristatymo “nuo durų iki durų”, derinant oro ir automobilių transportą bei krovinio judėjimo kontrolės paslaugas. Be to įmonė teikia informaciją paslaugų užsakovui apie jo krovinio judėjimą.

Jūros transportas:

UAB “Transekspedicija” gabena krovinius į bet kurią pasaulio valstybę ir iš jų i Lietuvą per Klaipėdos, Rygos ir Hamburgo uostus. Savo laivų bendrovė neturi, tačiau krovinių gabenimui bendrovė frachtuoja įvairaus tipo laivus, bei derina krovinių gabenimą laivais su kitomis transporto rūšimis arba taikant krovinių gabenimo multimodaliniu būdu technologiją derinant jūrų, automobilių ir geležinkelio transportą, tam kad galėtų teikti krovinių gabenimo “nuo durų iki durų” paslaugą.

Dažniausiai kroviniai gabenami derinant jūrų – automobilių transportą gabenant krovinius Vakarų ir Rytų Europoje, o derinant jūrų – geležinkelių transportą
krovinius į atokesnes Europos, Azijos šalis bei tolimojo Sibiro regionus.

Jūrų transportu bendrovė gali gabenti visų rūšių krovinius 20 tonų, 40 tonų bei specializuotose konteineriuose.

Be to, bendrovė teikia krovinių krovos uostuose, krovinių trumpalaikio ir ilgalaikio sandėliavimo uostuose ir bendrovės filialų Rygoje ar Hamburge muitinės sandėliuose bei krovinius lydinčiųjų dokumentų paruošimo (muitinės procedūroms

atlikti) ir pasienio kontrolei teikiamų dokumentų tvarkymo paslaugas.

Kelių transportas:

UAB “Transekspedicija” yra labai didėlė įmonė, todėl tam, kad galima būtų teikti kokybiškesnes ir operatyvesnes paslaugas bei būtų paprasčiau apdoroti įmonės operatyvinę informaciją, bendrovėje buvo sukurti ne tik poskyriai užsiimantis tam tikromis transporto rūšimis bei tarpusavio paslaugų derinimu, bet ir 5 krovinių vežimo autotransportu specializuoti skyriai. Skyrių padalinimas vykdomas pagal krovinių gabenimo kryptis, tai Vakarų skyrius (krovinių gabenimas iš Lietuvos į Vakarų Europą), Rytų skyrius (krovinių gabenimas į Rytų Europą, Baltijos bei NVS šalis), Skandinavijos skyrius (atitinkamai), o taip pat Mažų krovinių skyrius bei Distribucijos skyrius.

Ir nors įmonė užsiima ir didelių ir dalinių ir mažų krovinių importu-eksportu bei tranzitiniais krovinių gabenimais visoje Vakarų ir Rytų Europoje bei Skandinavijos, Baltijos ir NVS šalyse, beveik puse krovinių vežimo automobiliais apyvartos sudaro pajamos, gautos už mažų ir dalinių krovinių pervežimus.

Bendrovė surenka rinktinius krovinius Vakaruose tiesiogiai iš siuntėjų bei savo partnerių ir filialų užsienyje ir per 3-4 dienas pristato juos į Vilniaus terminalą, kuriame atlieka visus muitinės formalumus. Atlikus šiuos formalumus, rinktiniai kroviniai yra išvežiojami po Lietuvos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos, Rusijos, Ukrainos miestus, o taip pat, pasitelkus geležinkelių transportą, į tolimojo Sibiro bei Vidurinės Azijos miestus. Taip pat kelių transportas naudojamas vežant krovinius “nuo durų iki durų” multimodalinių būdu. Siekiant teikti kokybiškesnes paslaugas bendrovė veža krovinius ne tik įprastiniu transportu, bet ir tentiniais krovininiais automobiliais, autofurgonais, konteinerovėžiais, daugiatūrėmis puspriekabėmis (pakabinamiems drabužiams vežti), be to turi kvalifikuotus vairuotojus pavojingiems (ADR) kroviniams vežti. Taip pat bendrovė teikia automobilinių puspriekabių buksyravimo iš Klaipėdos uosto į Baltijos ir NVS šalis ir iš jų į Lietuvą bei automobilių vietų rezervavimo keltuose, vykstančiose maršrutais Klaipėda (LT) – Ahus (S) – Klaipėda (LT) ir Klaipėda (LT) – Karlshamen (S) – Klaipėda (LT), paslaugas.

Krovinių distribucija:

Bendrovė kas savaitę vykdo reguliarius mažų krovinių vežimus iš Vakarų ir Rytų Europos bei Skandinavijos valstybių. Reisų paskirstymas per mėnesį gabenant mažus ir didelius krovinius:

· į Vakarų Europos valstybes – 150 reisų;

· į Skandinavijos Šalis – 80 reisų;

· į Baltijos ir NVS šalis – 70 reisų;

· į Vidurio Europos valstybes – 50 reisų.

Bendroje sumoje bendrovė kas mėnesį išsiunčią iš Vilniaus terminalo ir priima į jį beveik 900 tonų mažų ir dalinių importo bei tranzitinių krovinių iš Vakarų Europos ir Skandinavijos šalių. Nemažą kiekį šių rinktinių krovinių bendrovės Vakarų Europos partneriai siunčia tranzitu per Vilniaus terminalą ne tik į Lietuvos, bet ir į Latviją, Estiją, Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą, Kaliningradą, Moldovą, į tolimus Sibiro, Kazachstano ir Uzbekistano miestus.

Bendrovė rinktinius krovinius iš Vilniaus terminalo kiekvieną savaitę automobiliais vežama į:

• Rygą –2-3 kartus (tranzito terminas 1-2 dienos);

• Taliną – 2 kartus (tranzito terminas 2-3 dienos);

• Baltarusiją – 2-3 kartus (tranzito terminas 2 dienos);

• Peterburgą – 1-2 kartus (tranzito terminas 4-5 dienos);

• Maskvą – 3-5 kartus (tranzito terminas 5-6 dienos);

• Minską – 2-3 kartus (tranzito terminas 2-3 dienos);

• Kijevą – 1-2 kartus (tranzito terminas 5-6 dienos);

Bendrovės teikiamos paslaugos terminale:

Kaip jau buvo minėta, bendrovė turi 1000 m2 ploto nuosavą importo – eksporto terminalą ir 2000 m2 atvirus muitinės sandelius. Juose įmonė teikia tokias paslaugas:

· atviruose muitinės sandeliuose kroviniai gali neribotą laiką būti laikomi, nemokant mokesčių;

· tarpininkauja atliekant reeksporto operaciją;

· vykdo krovinių krovos darbus;

· ruošia krovinius distribucijai;

· vykdo krovinių rūšiavimo darbus;

· draudžia savo sandėliuose laikomus krovinius (šiuo metu kroviniai, patalpinti į bendrovės sandelius, yra apdrausti 1 mln. Lt sumai);

· suteikia galimybę krovinių savininkams importuoti krovinius į sandelius ir eksportuoti juos iš sandėlio dalimis, kas leidžia atitinkamai dalimis mokėti mokesčius);

· tvarko krovinio dokumentaciją bei leidžia krovinio savininkui pakeisti CMR, CARNET TIR, INVOICE ir kitus dokumentus .

Paslaugos teikiamos bendrovės – muitinės tarpininko

UAB “Transekspedicija” turi sudariusi sutartį su muitinę, pagal kurią gali atstovauti savo klientų interesus krovinių vežime ir gali teikti šias paslaugas:

· krovinio draudimo paslaugos;

· krovinių įforminimo, talpinant juos į atvirą muitinės sandėlį ar terminalą, o
pat ir išvežant iš jų, paslaugos;

· laidavimo muitinei paslaugos;

· importo, eksporto, tranzito, reeksporto dokumentų tvarkymas ir jų pateikimas muitinei;

· krovinio ir jį lydinčiųjų dokumentų pateikimas muitinės procedūrų įforminimui

2. Krovinių vežime naudojama dokumentacija.

Vežant krovinius, priklausomai nuo krovinių tipo, šalies – siuntėjo, šalies – gavėjo, gabenimo regione galiojančių įstatymų bei susitarimų ir daugelio kitų faktorių, gali būti ruošiama įvairi krovinių dokumentacija. Prekybos praktikoje dažnai naudojami universalūs tarptautinių organizacijų parengti dokumentai ir jų projektai. Tačiau nepaisant to, vis tiek išlieka labai daug įvairios dokumentacijos, kurią galimą būtų suskirstyti į tokias ūkines grupes:

1. Kontraktai (pirkimo ir pardavimo sutartys);

2. Išsiuntimo dokumentai;

3. Draudimo dokumentai;

4. Prekybiniai ir muitinės dokumentai;

5. Sandėliavimo dokumentai;

6. Kelių transporto priemonių vairuotojų kontrolės dokumentai;

7. Vairuotojo dokumentacija.

Tačiau toks skirstymas yra labai bendras, ir kiekvienoje grupėje yra labai daug įvairių dokumentų, kuriuos ir išnagrinėsime.

2.1. Kontraktai:

Kontraktas – tai sutarties dokumentas, kuriame nurodomi susitariančių pusių norai, teisės, pareigos, o taip pat įvykdymo terminai bei rizikos pasidalijimas tarp partnerių. Pagal daugumos Europos šalių teisę, kontraktai sudarinėjami laisvai, tačiau užsienio prekyboje plačiai naudojami tipiniai kontraktai, kuriuose nurodomi šie punktai:

Ų Kontrakto objektas;

Ų Kaina ir kokybė;

Ų Pateikimo sąlygos;

Ų Apmokėjimo sąlygos;

Ų Garantijos;

Ų Įpakavimas ir žymėjimas;

Ų Nenumatytos aplinkybės (force majeure);

Ų Konvencinės baudos;

Ų Šalių teisėtvarka ir teisėtumas;

Ų Kitos sąlygos;

Ų Šalių juridiniai adresai ir sąskaitos.

Sudarant kontraktą, dėl skirtingo kontrakto punktų traktavimo, dažnai kildavo nesutarimų tarp kontraktą sudarančių partnerių. Tam, kad šių nesutarimų išvengti, 1936 m. Tarptautiniai prekybos rūmai nustatė tarptautines taisykles – INCOTERMS sąlygas, kurios 1990 ir 2000 metais buvo patikslintos.

“INCOTERMS – tai tarptautinių prekybos taisyklių (sąlygų) nuostatos, kurių svarbiausias tikslas – vienareikšmiškai ir vienapusiškai pateikti abiejų sutarties šalių įsipareigojimus. Tai nėra normatyvinis dokumentas, kuriame įvardijamos visos be išimties tiekimo rūšių sąlygos, tačiau sandorio šalims INCOTERMS tampa įstatymu, kai tik pasirašomas kontraktas. INCOTERMS taisyklėse pardavėjo ir pirkėjo teisės ir pareigos yra tiksliai apibrėžtos, todėl prielaidos kilti konfliktinei situacijai – minimalios. Jos leidžia stebėti priimtų įsipareigojimų vykdymą, paskirsto tarp abiejų pusių išlaidas ir riziką, susijusią su kontrakto sudarymu ir jo realiu vykdymu. Taip komercinio sandorio šalims, gabenančioms prekes iš vienos valstybės į kitą, rizika sumažėja iki minimumo, išvengiama netiesioginio kontrakto punktų traktavimo bei teisinio ar arbitražinio nagrinėjimo.” (Garalis A. Logistikos terminų aiškinamasis žodynas. VšĮ Šiaulių universiteto leidykla, 2003).

Taip pat prie šios dokumentacijos grupės yra priskiriamos sutartys apie laivo frachtavimą, transekspedicijos sutartys bei vežimo sutartys.

Laivo frachtavimo sutartis – tai raštinis susitarimas apie laivo arba jo dalies nuomą, tam tikram kroviniui vežti. Laivą nuomojasi krovinio siuntėjas.

Transporto ekspedicijos sutartis – ta sutarties, kurioje yra apibrėžiamas ekspeditoriaus įsipareigojimas krovinio siuntėjo sąskaita ir jo arba savo vardu sudaryti vežimo sutartį atlikti arba organizuoti papildomus darbus su kroviniu (krovimas, draudimas ir t.t.) už tam tikrą atlyginimą.

Vežimo sutartis – tai raštiškas susitarimas, pagal kurį vežėjas įsipareigoja pristatyti užsakovo krovinį į paskyrimo vietą ir įteikti jį krovinio gavėjui arba jo įgaliotam asmeniui, o vežimo užsakovas įsipareigoja už paslaugas sumokėti atitinkamą mokestį.

Konsorciumas – laikina kelių pramonės įmonių ar bendrovių sutartis, siekiant gauti didžiausią pelną, kurio reikia atitinkamomis finansinėmis arba prekybinėmis operacijomis atlikt arba kelių savarankiškų įmonių sutartis, kai kartu naudojamasi turima įranga, bei, siekiant atsikratyti perteklinių pajėgumų, viena kitai nuomojamos konteinerių vietos. Konsorciumo dalyviai išlieka savarankiški, tik sutartis juos įpareigoja būti pavaldiems išrinktai vadovybei.

2.2. Išsiuntimo dokumentai:

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 2650 žodžiai iš 8626 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.