Investicinio projekto vertinimas
5 (100%) 1 vote

Investicinio projekto vertinimas

Investicinis projektas

SP UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“.

Dvidešimt penkių priemiestinio tipo autobusų įsigijimas.

1998 m. – 2008 m.

1.Įvadas.

Idėja.

Transportas yra svarbi Lietuvos Respublikos ekonominės ir socialinės infrastruktūros dalis, kurios funkcija yra tenkinti visuomenės ir ūkio subjektų poreikius. Jis tiesiogiai daro įtaką šalies ekonominiam augimui, prisideda įgyvendinant pamatinius bendrosios rinkos principus – laisvą žmonių, prekių, paslaugų judėjimą.

Transportui tenka svarbus vaidmuo kuriant materialines vertybes, racionaliai išdėstant gyventojų susisiekimo poreikius, atliekant vežimus tarp įmonių, rajonų, šalių. Lietuvos Respublikos Vyriausybė transporto sistemos vystymąsi laiko prioritetiniu, reikalaujančiu daug pastangų, milžiniškų investicijų ir laiko. Pirmas žingsnis šia kryptimi yra Lietuvos transporto integravimas į bendrą Europos transporto sistemą.

Susisiekimo poreikis yra vienas iš svarbesniųjų poreikių tiek asmens, tiek įmonės gyvenime. Transporto paslaugų vartotojai faktiškai yra visi žmonės bei visų rūšių verslai. Esant transporto sutrikimams patiriami ekonominiai nuostoliai pačiose įvairiausiose veiklos sferose. Kai transporto sistemos sutrikimai tampa nuolatiniais, tai sudaro kliūtis racionaliam išteklių panaudojimui, mažina darbo pasidalinimą, neigiamai įtakoja aplinką, mažina žmonių ekonominę gerovę bei gyvenimo kokybę. Sėkmingas transporto sistemos funkcionavimas yra būtinas sparčiai ekonomikos raidai bei žmonių gerovei.

Šiuo metu miestų ir priemiestinio keleivinio transporto reikalai yra vieni aktualiausių iš visų savivaldos lygyje sprendžiamų reikalų. Dauguma valstybės bei savivaldybių keleivinio transporto įmonių turi didžiules skolas, jų veikla neefektyvi, o paslaugų lygis netenkina keleivių. Kylant kuro kainai, vidutiniam darbo užmokesčiui bei senstant transporto priemonių parkui, keleivių vežimo savikaina didėja, paslaugų kokybė krinta ir vis daugiau žmonių ja nepatenkinti.

Kaip rodo pasaulinė praktika, netgi ekonomiškai išsivysčiusiose šalyse keleivių vežimas priemiestiniais maršrutais subsidijuojamas, nes maršrutų rentabilumas yra žemas, o priemiestiniai pervežimai atlieka reikšmingą socialinį-ekonominį vaidmenį ir yra valstybės reguliuojami. Lietuvoje keleivių vežimas priemiestiniais maršrutais subsidijuojamas dėl tarifo nepakankamumo ir dėl lengvatų taikymo. Nerentabilumą rodo ir statistiniai duomenys:1997 metų antrą pusmetį SP UAB Tolimojo keleivinio transporto kompanija priemiestiniais maršrutais pervežė 772,4 tūkstančius keleivių (nuo 50% įmonėje pervežtų keleivių uždirbo tik 14% nuo visų įmonės pajamų). Užtikrintas reguliarus eismas Vilniaus priemiestyje – svarbi Lietuvos Respublikos transporto infrastruktūros sudedamoji dalis. Dauguma priemiesčių gyventojų dirba Vilniuje, o jų vaikai lanko Vilniaus miesto mokyklas taip pat Vilniaus gyventojai, turintys sodo sklypus Vilniaus rajone – dažnai naudojasi priemiestiniu transportu nuo gegužės iki rugsėjo mėnesio (didelę šių keleivių dalį sudaro pensijinio amžiaus žmonės), o taip pat Vilniaus miesto gyventojai, vasaros metu važiuojantys poilsiauti į rajoną. Tai rodo, kad būtinas reguliarus eismas, vykdomas patikimos įmonės ( turinčios didelę patirtį, pajėgumus ir užtikrinančios reguliarumą). Vis didesnė Vilniaus gyventojų migracija į priemiestį pastoviai gyventi dar pabrėžia šio projekto reikšmę. Vilniaus rajono savivaldybės bandymas įtraukti į priemiesčio keleivių vežimą mažas įmones neišsprendė šios problemos ir nedavė teigiamų rezultatų, o tik pažeidė eismo reguliarumą, o dėl reisų nesuderinamumo padidino nuostolį.

2.Projekto aprašymas.

SP UAB Tolimojo keleivinio transporto kompanija pateikia savo darbo pasiekimus:

 atsiskaitymas laiku su biudžetu, soc.draudimo fondu, kredito įstaigomis, darbuotojais, o taip skolų jiems neturėjimas;

 finansinės ir buhalterinės apskaitos tvarkymas, griežtai laikantis LR įstatymų ir kitų normatyvinių aktų, ką konstatuoja ir audito įmonė „Arthur Andersen“;

 apskaitos kompiuterinės programos „Scala“ įdiegimas, kuri tiksliai, išsamiai, įvairiapusiškai ir greitai formuoja informaciją analizei ir kontrolei, o taip pat naujos programos autobusų stoties valdymui ir bilietų pardavimui kūrimas;

 efektyvi valdymo ir kontrolės struktūra, darbuotojų ugdymas ir skatinimas ;

 11 autobusų Karosa įsigijimas ir 10 autobusų Setra įsigijimas lizingo būdu;

 autobusų remonto komplekso įrengimas (sumažino remonto išlaidas);

 sutarties pasirašymas dalies autobusų stoties nuomai su UAB „Baltisches Haus“, pagal kurią į stoties rekonstrukciją bus investuota 4,5 mln. litų (avansinis mokėjimas už nuomą);

 bendradarbiavimas su „EvoBus“ ir „Mercedes Daimler Benz“ įmonėmis;

 leidimas naudotis „Eurolines“ ženklu Talino ir Rygos maršrutu;

 reguliaraus eismo užtikrinimas;

 efektyvi marketingo politika (nuolaidos, malonus aptarnavimas ir gaivieji gėrimai, įskaičiuojant į bilietų kainą), dėl ko padidėjo keleivių skaičius;

 užsienio įmonių suinteresuotumas investuoti į SP UAB „Toks“, didinant įstatinį kapitalą 30%.

Priemiestinių autobusų struktūra pagal

pagaminimo metus:

Pagaminimo metai

Autobusų

markės 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 Iš viso:

IK250 1 1 2

IK250-59 1 1 1 3

IK260 1 1

IK260-27 6 2 5 4 2 2 21

IK260-37 7 1 4 4 6 1 23

IK263 3 3

Iš viso: 1 7 4 13 6 6 6 9 1 53

Netinkami

naudojimui 1 7 4 13 6 6 6 43

Akivaizdu, kad priemiestiniai autobusai reikalauja pilno atnaujinimo (81 procentas priemiestinių autobusų yra netinkami naudojimui).

Įmonės finansinė būklė.

Įmonės veikla detaliai planuojama ir sudaromi pajamų-sąnaudų, išlaidų-pajamų biudžetai. Toks planavimas ir jo vykdymas stabilizavo įmonės finansinę būklę. Tai neleidžia panaudoti daugiau pinigų, negu tai leidžia biudžetas. Taip pat įmonė sėkmingai įgyvendina rinkodaros politiką, pritraukdama vis daugiau keleivių besinaudojančių kompanijos paslaugomis (10% nuolaida perkant bilietą autobusų stoties kasose į SP UAB „Toks“ autobusą, teikiamos papildomos paslaugos). Ilgalaikis ir veiksmingas bendradarbiavimas su AB Bankas Hermis suteikė galimybę atidaryti naują kredito liniją, jeigu bus poreikis apyvartinėms lėšoms. SP UAB „Toks“ per 1997 metus uždirbo 294850 Lt. grynojo pelno ir investavo į transporto priemones bei statybą 2206880 Lt. Įmonės veiklos rezultatų našumo rodikliai geresni negu kitų Lietuvoje veikiančių keleivinio transporto įmonių, o tai patvirtina, kad SP UAB „Toks“ jau per pirmus veiklos metus po reorganizavimo tapo efektyviausiai dirbančia įmone šioje srityje. Audito įmonė „Arthur Andersen“ patikrino SP UAB Tolimojo keleivinio transporto kompanijos finansines ataskaitas nuo 1996 m. gruodžio 17 d. (įkūrimo dienos) iki 1997 m. gruodžio 31d. didžiausios tarptautinės audito firmos finansinių ataskaitų patikrinimas užtikrina, kad SP UAB „Toks“ sudarė finansines ataskaitas, laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų.

Šiuo metu Jūs matote 36% šio straipsnio.
Matomi 931 žodžiai iš 2560 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.