Kaimo turizmas
5 (100%) 1 vote

Kaimo turizmas

1121

1.SITUACIJOS VERTINIMAS

Norint teisingai nustatyti kainas ir sėkmingai dirbti, būtina turėti informacijos apie klijentų perkamają galią, apie pasiūlą, kitų viešbučių kainas, numatomus renginius ir t.t. Papraščiou tariant, norint sėkmingai dirbti, būtina įvertinti visą gaunamą informaciją. Viešbučiai nuolat konkuruoja tarpusavyje, todėl būtina studijuoti rinką ir klijentų poreikius. Rinkodaros skyriaus darbuotojai turi labai intensyviai dirbti, kad užkariautų pakankamą dalį rinkos. Jie turi užmegzti rysius su verslininkais. Daugelis įmonių rengia konferencijas, seminarus, ataskaitinius susirinkimus. Svarbu žinoti, kas vyksta įmonėse ir laiku pasiulyti savo paslaugas. Viešbučiui naudingi geri santykiai su tarptautinų konferencijų organizatoriais ir kelionių ir kelionių agentūromis.

Viešbutis “Vilniaus Europolis” įsikūręs pagrindinėje gatvėje, vedančioja iš oro uosto į vilnious miesto centrą. Taigi visi Vilniaus miesto viešbučiai ir yra “Vilniaus Europolio” konkurentai, su keliatais iš jų viešbutis bendradarbiauja. “Vilniaus Europolio” konkurentai, tai viešbutis “Radisson SAS Astoria” randantis Didzioji 35/2

Gatvėje, tai yra vienas iš seniausiujų viešbučių Vilniuje (prieš II pasaulinį karą “Italia”); pilies gatvėje randasi viešbutis “Karutis”, XVI amžiuje tai buvo Gotiko stiliaus pastatas perstatytas XIX a. Klasiacizmo atiliumi; Gedimino prospekte – viešbutis ir kavinė “Neringa” (kavinės architektai: Algimantas ir Vytautas Masvytisiai); įsikūręs Vilniaus centre “Ecotel Vilnius” – tai didziausias ekonominės klasės viešbutis Lietuvoje.

Norint pritraukti kuo daugiau klientų ir padidinti, reikia žinoti, kaip tai padaryti. Kiekvienos įmonės sėkmė priklauso nuo pasiūlos ir paklausos derinima. Jeigu nors vienai nakčiai visi ar dauguma kambarių bus išnuomoti už mažesnę kaina, tai pelnas bus menkas tačiou nesutikus išnuomoti pigiau, galima prarasti klientus. Abi situacijos sudėtingos ir sunku nuspręsti, kiek kambarių išnuomoti pigiou, o kiek brangiau. Tik patyrę vadybininkai gali nuspręsti, kelioms naktims ir už kokią kainą išnuomoti kambarius. Sutikti rezervuoti kambarius, kurių reikės po mėnesio ar net šešių, visada rizikinga. Jeigu sprendimą priima jauni ir nepatirę viešbučio darbuotojai, rizika dar padidėja.

Sėkmė lydės tik tada, kai viskas bus įvertinta ir gerai apgalvuota. Pelno reikėtų siekti tik atsižvelgus į rinkos pokyčius ir įvertinus tą aplinkybę, kad kuo daugiau sviečių turi būti apgyventinti už optimalią kainą. Pastaraisiais metais finansinių tinkšiek tiek pasikeitė. Dabar stengiamasi nustatyti efektyviausiais kainas. Priimant kiekvieno tipo kambarių užsakymus, vadovaujamasi planuojamu pelno augimu. Daug kambarių užsakančioms turizmo agentūroms taikomos nuolaidos. Klijento poreikius stengiamasi patenkinti už jam priimtiną kainą.

Norint sėkmingai dirbti, būtina analizuoti veiklos rezultatus. Tai padeda geriau pažinti rinką ir prognozuoti veiksmus. Svarbiausia nustatyti grupėms nuomojamų kambarių kainaą, kokią pinigų dalį skirti apgyvendinimui, maistui. Ne mažiau svarbu analizuoti, kiek pinigų maistui, barams, poilsuisi, kitoms viešbučio siūlomoms paslaugoms išleidžia viešbučio gyventojai.

Nereikėtų vengti priimti užsakymų daugiau, negu galima įvykdyti. Visada atsiras klientų, kurie anuliuos užsakymus ar neatvyks. Priešingų atvėjų bendradarbiaujams su kitais viešbučiais ar turizmo organizacijas ne norint prarasti klijentų galima jiems pasiūliti bendradarbių paslaugas. Panašiai praktikuojasi “Vilniaus Europolis”, neturint tiek vietu kiek reikia klijentams siūlp paslaugas savo bendradarbių. Šiuo atvėju jis ne nutraukia ryšio su pastoviais klijentais ir gauna didelį pliusą santikiaujant su kitais viešbučiais.

Kainas reikėtų nustatyti pagal rinkos reikalavimus. Skirtingos kainos turėtų būti taikomos sezono metu, savaitkaliais, sutartinės kainos nustatomos stambiems klientams. Taip pat būtina rinkti duomenis apie konkurentų kainas. Paslanki kainų politika nėra naujas dalykas. Tačiau norint padidinti pelną, reikia žinoti, kaip dirbti sėkmingai. Penkis laisvus kambarius ne visada geriausia išnomoti mažiausiomis kainomis. Svarbiausia, kad darbuotojai susigaudytų, kada šiuos kambarius išnomoti pigiau, kada parduoti už aukštesnę kainą.

Besilaikant šių darbo taisyklių viešbučio “Vilniaus Europolis” pasiekiamumas yra labai geras.

Įmonės pasiekiamumas priklauso ir nuo to, kaip sukurtas viešbučio įvaizdis. Norint išlaikyti įvaizdį, kartais tenka imtis visų galimų būdų

Reikia nuspręsti, kaip atrodys darbuotojų apranga, kaip bus keičiama patalynė, kaip atrodys valgiaraščiai, kiek kainuos patiekalai, kokias teikti transporto paslaugas, kokiomis valandomis dirbs baras, restoranas, baseinas, kiek pinigų bus skiriama reklamai, kokios kreditinės kortelės bus priimamos atsiskaitant ir t.t.

Formuojant viešbučio įvaizdį, administracijai turėtų būti svarbūs geri santykiai su visuomene ir vietos valdžia

Administracija atsako už organizavimą ir privalo užtikrinti, kad būtų laikomasi nustatytų elgesio taisyklių. Is administracijos tikimasi, kad ji išmano viešbučio darbo specifiką ir yra atsakinga už viską, kas vyksta viešbutije, ir reikalauti
esant gali suteikti kvalifikuotą pagalbą.

Vadovas privalo būti kantrus, supratingas, sugebėti mokyti personalą arba bent patarti. Viešbučio direktoriaus pareiga – organizuoti, vadovauti ir kontroliuoti. Kad šie uždaviniai būtų sėkmingai vykdomi, jis privalo turėti tam tikrų sugebėjimų. Valdymas arba vadyba – tai menas pasiekti rezultatų, pasitelkus kitus žmones. Sklandžiai dirbti galima tik tada, jei nebus nuolat primygtiniai vadovaujama.

Viešbučio darbo sėkmė dideke dalimi priklausys nuo vadovo, tačiau nereikia tiketis, kad jis asmeniškai prižiurės kiekvieną skyrių. Vadybininkai turi sugebėti patys skatinti kolektyvą gerai dirbti ir pasirinkti tinkamus darbuotojus.

Administracija nustato personalo elgesio taisykles. Nurodymai turi būti suprantami viesiems darbuotojams, skyriai turi gauti specifinius, tik su jų veikla susijusius nurodymus. Darbuotojai turi žinoti, ko jų tikimasi, kokio elgesio bus reikalaujama. Tai padeda užtikrinti tokią pačią paslaugų kokybę visame viešbutyje, išvengti nesusipratimu ir tokių pasiteisinimų, kai aš “nežinojau”, “niekas man nesakė”. Personalui būtina paaiškinti, kodėl reikalingos šios taisyklės. Taip pat kiekvieną naują darbuotoją būtina informuoti apie tai, kaip bus apskaičiuojamas atliginimas, kaip dažnai jis bus mokamas, kaip atlyginimas priklausys nuo darbo stažo, kokybės, atsakomybės jausmo. Būtina paaškinti, kas lems premijas ir nuobaudas.

Kad nekiltų nesusipratimų dėl arbatpinigų, būtina paaiškinti, kaip su jais elgtis. Nesvarbu, kokius metodus šiuo klausymus taiko viešbutis, svarbu, kad darbuotojai tai suprastų.

Darbuotojams turi būti paaiškinta, nuo kada ir kiek valandų per dieną jie turi dirbti, kada gali pietauti, ilsėtis, kurios dienos išeiginės.

Turi vyrauti griežta nuostata dėl neatėjimo į darbą ir vėlavimo.

Darbuotojas turi žinoti, ar gaus uniformą, kaip turi ja prižiūrėti, kokį maistą ar pinigų sumą skiria viešbutis, kaip dažnai ir dėl kokių priežasčiu vyks darbuotojų susirinkimas.

Visi darbuotojai turi žinoti, ką galima daryti ir ko negalima. (Turi būti leidžiama naudotis telefonu, baseinais, įrengimais.)

Viešbučio pasiekiamumas priklauso ir nuo pačių darbuotojų, nuo to kaip jie aptarnauja ir elgesi su svečiais

Aptarnavimo sferos kompanijų personalo tarnyba vaidina vaidmenį. Pastebėta, jok “gana nemažam skaičiui darbuotojų trūksta energijos, brandumo, gebejimo bendrauti ir tolerantiškumo” – savybių, būtinų aptarnaujant klientus, todėl pirmasis žinksnis stengiantis išvengti šios problemos – protingai pasirinkti darbuotojus. Pastorojo laikotarpio aptarnavimo sferos firmų tyrimas atskleidė tiesioginį personalo tarnybos ir paslaugų kokybės ryšį. Mokslininkai pastebėjo, kad pažangus personalo tarnybos veiklos metodai, tokie kaip sąlygų darbuotojų karjerai sudarymas, orientavimo, mokymo, bendravimo, programų kųrimas naujiems darbuotojams bei šalinimas sąlygų, kliudančių vykdyti užduotis padeda darbuotojams geriau teikti paslaugas bei pagerina pačios paslaugos kokybę. Šią idėja galbut geriausiai apibendrino Fredas Smithas, kurjerių tarnybos “Fedex” vadovas ir įkūrėjas, kurio filosofija yra tokia: “Žmonės – paslauga – pelnas.” Kitaip tariant, reikia taikyti pažangius personalo valdymo metodus, skatinančius darbuotojų darbštumą bei keliančius jų dvasią; tada darbuotojai puikiai aptarnaus klijentus, o tai duos pelną.

Kultūros paveldo vertybių gausa apylinkėse yra tiesiog puiki, nes senamiesčio centra – Rotušės Aikštę – “Vilniaus Eropolio” lankytojai lengvai pasieks pėsčiomis per 10 min. O unikalus, įvairialypisVilniaus senamiestis yra vienas didžiausių Vidurio ir Rytų Europoje; net ir naujamiestis iš jo paveldėjo netvarkingą organišką planavimo principą.

Tačiau klojojant po senamiestį ir naujamiestį neverta pasikliauti vien knygomis. Čia dera vaikščioti neskubant, pasiduodant atsitiktinumui ir inoriui, gilinantis į detales bei fragmentus, nuolat ieškant naujų dar nieko nepastebėtų žiūros taškų.

Vilniaus pietietiška architektūra po šiaurės dangumi, vilnius amfiteatras taip skardingų kalvų, į kurį įsibrauna giraitės ir dykvietės, kamuoliniai vasaros debesys ir rudens rūkas, susiklosto į stebėtinai vientisa, kad ir specialiai neplanuotą ansamblį. Jis alsuoja laisvės ir individualumo dvasia, būdinga visam Europos žemynui.

2. ŪKIO TĖRITORIJOS IR PRIEIGŲ VERTINIMAS

Vertinant ir nagrinėjant viešbučio tinkamumą iš pradžių reikėtų susipažint su viešbučio tipo apgyvendinimo paslaugų minimalais reikalavimais. Štai kas rašoma Turizmo įstatyme 5 skirstije 14 straipnyje:

1. Įmonė, norint teikti viešbučio tipo apgyvendinimo paslaugas, registruojama turizmo paslaugų registre. Jai išduodamas pažymėjimas, jeigu ji atitinka šius minimalius reikalavimus:

1. Specialei įrengta mažiausiai 10 viešbučių (mažiausias plotas 10 kv.m.) ir dviviečių (mažiausias plotas 12 kv.m.) kambarių viešbutyje.

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 1504 žodžiai iš 2995 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.