ELEKTROMECHANINIS, STACIONARUSIS KROVINIŲ KELTUVAS
1. Įvadas
1.1 Užduoties analizė
Pavara skirta perduoti variklio sukimosi judesį per elektromechaninę pavarą, su kuria per veleną sujungtas būgnas, kuriuo be praslydimo sukasi lynas. Kreipiantieji ritinėliai lyną nukreipia reikiama linkme. Čia lyno pagalba yra keliami kroviniai, o visas keltuvo mechanizmas yra įtvirtintas stacionariai. Darbe bus parenkami, reikalingi sukimosi dažniai, užsiduotojo linijinio greičio palaikymui, reikalingi sukimosi momentai, bus parinktas elektrovariklis, sliekinio tipo reduktorius. Pavaros gamybai bus panaudotos nebrangios, vidutinių mechaninių savybių m
1.2 Reikalavimų pagrindimas
Stacionarus keltuvas krovinius kelia pastoviu nustatytu greičiu, todėl turi būti pastovus varančiojo veleno sukimosi dažnis ir pastovi pasipriešinimo jėga. Perdavos mechanizmui naudojamas sliekinis reduktorius, nes jis turi pastovų velenų sukimosi dažnį, bei sliekiniai reduktoriai turi ypatingą savybe, jog yra savistabdžiai, tai užtikrina, kad keliamas krovinys nepradėtų slinkti atgal staiga dingus elektros energijai ar panašiai.
1.3 Techninė užduotis
Stacionarus krovinių keltuvas naudojamas, kroviniams į reikiamą aukštį pakelti, esant reikalui nuleisti.
Užduoties sąlygos:
Elektromechaninė pavara:
Elektros variklis
Sliekinė perdava
Pagrindinės techninės charakteristikos:
1. Lyno atšakų
– traukos jėgos:
-greitis:
-eiga:2. Pauzės tarp kėlimo – nuleidimo ciklų
3. Tarnavimo laikas 5 metai
4. Išnaudojimo koeficientai
– paros: 0,75
– metų: 0,8
5. Gamybos apimtis: serijinė.
Kiek pauzių per para darbo laiko valandomis?
6.3 hDirba per para valandų apskritai kartu su pauzėmis?
18 hKiek dirba naudingai per para darbo laiko valandomis?
11.7 hKiek 5 metai yra valandomis?
43800 hKiek vieni metai yra valandomis?
8760 hDirba per metus apskritai kartu su pauzėmis?
7008 hKiek pauzių per metus darbo laiko valandomis?
2452.8 hKiek dirba valandų naudingai per metus?
4555.2 hKiek laiko dirbant tokiu tempu užtruks kol išnaudos resursa 5 metus?
9.62 metus
1.4 Sprendimų pasiūlymas
I pasiūlymas:1. Elektros variklis
2. Sliekinis reduktorius
3. Movos
4. Būgnas
5. Kreipiantysis ritinėlis
6. Lynas
II pasiūlymas
1. Elektros variklis
2. Grandininė perdava
3. Mova
4. Būgnas
5. Kreipiantysis ritinėlis
6. Lynas
III pasiūlymas
1. Sliekinis motoreduktorius
2. Mova
3. Būgnas
4. Kreipiantysis ritinėlis
5. Lynas
Kadangi yra vykdoma serijinė gamyba, tai priimtinausias variantas yra III pasiūlymas.
Sliekine pavara yra lėta, bet ji yra saugiausias variantas, nes ji yra savistabdė, o keliant atsakingus krovinius tai turi labai didelę reikšmę.
2. Elektros variklio parinkimas
2.1 Naudingumo koeficiento nustatymas
Bendras pavaros naudingumo koeficientas:
;
Atsižvelgiant į energijos nuostolius pavaroje ir guoliuose, vidutinę mechaninės pavaros koeficiento reikšmę parenku iš lentelės ir priimu:
;
Pavaros tipas Varančiojo ir varomojo velenų numeriai
Sliekinė pavara