Kieti riesuto ataiskaita
5 (100%) 1 vote

Kieti riesuto ataiskaita

ĮMONĖS STRATEGIJA

Mūsų įmonė „3 riešutėliai“ siekė įgyvendinti šiuos tikslus gaminant centrinio šildymo katilus „Kaitra-150“ ir „Kaitra-200“:

Parduoti kuo didesnį produkcijos kiekį ir tuo pačiu gauti maksimalų pelną.

Pasiūlyti rinkai kokybišką prekę už priimtiną kainą.

Užimti kuo didesnę rinkos dalį.

Didinti akcinį kapitalą.

Mes rinkai pateikėme šiuos gaminius:

„Kaitra-150“ – kūrenamas malkomis, durpėmis, anglimis. Jis apšildo iki 150 kv.m. ploto patalpas, galia – 20 kw. Naudingumo koeficientas – 80%.

„Kaitra-200“ – kūrenamas malkomis, durpėmis arba anglimis. Yra galimybė įdėti elektrinius šildymo elementus, greitaveikį vandens šildytuvą, automatiškai reguliuoti temperatūrą. Apšildo iki 200 kv.m. ploto patalpas.

Kad galėtume sėkmingai pradėti veiklą kaip akcinė bendrovė, reikėjo įstatinio kapitalo 100000 Lt. Kadangi įmonės veiklos vystymui įstatinio kapitalo neužteko, teko iš pagrindinės įmonės paprašyti 120000 Lt paskolos, kurią privalėjome grąžinti 5 metų laikotarpyje (24000Lt/m). Nuo antrųjų metų turėjome galimybę imti papildomą paskolą su 10% palūkanų įmonės veiklos plėtrai, t.y. naujų įrengimų pirkimui, siekiant padidinti gamybos apimtį.

Abiejų rūšių centrinio šildymo katilai buvo pardavinėjami tokiu pat būdu: pasitelkus prekybos atstovus, skiriant lėšų reklamai. „Kaitra-150“ buvo skirti vidutines pajamas gaunantiems asmenims, o „Kaitra-200“ – labiau pasiturintiems asmenims, individualių namų savininkams.

Siekdami pritraukti kuo didesnį pirkėjų skaičių, suteikėme kreditą dienomis perkant katilus. Klientas nemokėdamas už katilus iš karto, privalo mokėti 0,025% nuo katilo kainos už kiekvieną uždelstą dieną.

ĮMONĖS PAJĖGUMAS IR JO VEIKSNIAI

Įmonė „3 riešutėliai“ veiklos pradžioje turėjo 15 darbininkų ir 4 įrengimus. Už kiekvieną įrengimų komplektą reikėjo sumokėti po 40000 Lt, o jo eksplotavimo laikas 5 metai. Todėl, iš viso sumokėjome 160000 Lt.

Vienam įrengimui aptarnauti reikalingi 5 darbuotojai, todėl norėdami pilnai išnaudoti turimus įrengimus 1 metais pasamdėme dar 25 nuolatinius darbininkus ir 20 laikinųjų darbininkų. Todėl gamyba įmonėje vyko trimis pamainomis (vienai pamainai pilnai užpildyti reikia 20 darbininkų). Norėdami pagerinti savo gamybos rodiklius nusipirkome dar vieną įrengimą (reikia paminėti, kad naujai nupirkti įrenginiai pradeda gaminti produkciją tik nuo kitų metų, nors už juos reikia sumokėti iš karto).

Norint pilnai išnaudoti įrengimus turime skatinti darbuotojus, kad šie pilnai atliktų savo darbą. Tai priklauso nuo darbininkams mokamo atlyginimo ir nuo socialinio biudžeto, kuris įtakoja darbininkų darbo našumo lygį. Šie veiksniai įtakoja ir įrengimų našumo indeksą, kuris priklauso nuo įrenginių nusidėvėjimo laipsnio (kasmet sumažėja apie 7%). (1 pav.)

1 pav. (Įrengimų našumo indeksas)

Gamybos pajėgumas nusako, kiek vienetų tam tikros produkcijos įmonė gali pateikti pardavimui per tam tikrą laikotarpį. Per penkis mūsų įmonės egzistavimo metus mes neapsiribojome vienos rūšies produkcijos gamyba. Nuo trečiųjų metų pradėjome gaminti katilus „Kaitra-200“. Todėl teko perskirstyti gamybinius pajėgumus siekiant užtikrinti abiejų rūšių katilų gamybos pastovumą. (1 lentelė)

1 lentelė, Produkcijos kiekiai kiekvienais metais

Pagaminta produkcijos

Metai 1 2 3 4 5

„Kaitra-150“ 4339 1144 0 1 0

„Kaitra-200“ 0 0 889 1000 737

2 paveikslėlyje galite matyti kaip kasmet kinta įmonės gamybos apimtys. Nuo trečiųjų metų pradėti gaminti katilai „Kaitra-200“, kurie palaipsniui tapo pagrindine įmonės gaminama produkcija. O 3 paveikslėlyje gamybos apimtys pavaizduotos procentais.

3 pav. (Produkcijos gamybos dinamika procentais)

Gamybos procese svarbūs ir darbo užmokesčio indekso ir socialinio biudžeto veiksniai. Socialinis biudžetas – tai lėšos, skirtos darbuotojų skatinimui, o jų dydis tiesiogiai nesusietas su atlikto darbo kiekiu. Socialinis biudžetas gali būti skirtas:

materialiai paremti darbuotojus;

gyvybės draudimams, priedams prie pensijų už ilgą tarnybą įmonėje;

dvasinių ar fizinių poreikių tenkinimams.

Nuo socialinio biudžeto neatsiejamai priklauso ir gamybos apimtys. 4 paveikslėlyje pavaizduota socialinio biudžeto paskirstymas kiekvienais metais.

4 pav. Socialinio biudžeto paskirstymas

Didelę įtaką turi faktinis ir planinis pajėgumas įmonės prekybos strategijai. Faktinis pajėgumas rodo, kiek produkcijos buvo pagaminta konkrečiais metais. Planinis pajėgumas – tai produkcijos kiekis, kurį galėtume pagaminti, iki galo išnaudodami turimus įrengimus, darbo jėgą ir gerai organizuodami gamybą. Mūsų įmonė gamindama katilus stengėsi atsižvelgti į faktinio ir planinio pajėgumo santykį ir pagal tai nustatyti ar mes pilnai išnaudojome savo turimus įrengimus.

5 pav. (faktinio pajėgumo ir įrengimų rodikliai)

5 paveikslėlyje atsispindi faktinis įmonės pajėgumas kiekvienais finansiniais metais. Vėlesniais metais mažėja dėl įrengimų nusidėvėjimo.

PRODUKCIJOS GAMYBOS DINAMIKA

Produkcijos gamybos dinamika parodo,

kaip keitėsi produkcijos atsargos sandėlyje per metus. Gamindami savo produkciją mes supratome, kad atsargos sandėlyje nėra didelė problema tiesiog reikia apgalvotai nustatyti kitų metų gaminimo kvotą. Pirmaisiais metais mūsų įmonė stengėsi rinkai pateikti didelį kiekį gaminių už priimtiną kainą. Nors įrengimai buvo išnaudoti idealiai, tačiau netinkamai vykdyta marketingo politika sutrukdė realizuoti gaminius. Antraisiais metais gaminant kur kas mažiau nei pirmaisiais ir tinkamai suderinus marketingo politiką pavyko žymiai sumažinti atsargas sandėliuose. Trečiaisiais metais sumažinus kainą ir priėmus daugiau prekybos atstovų gaminių „Kaitra-150“ sandėlyje nebeliko. Ketvirtaisiais metais gaminant beveik vien „Kaitra-200“ buvo suderinta viskas, tačiau gamybos skaičius buvo truputį per mažas. Penktaisiais metais visai atsisakėme gaminti „Kaitra-150“ ir visas jėgas sutelkią gaminome kuo daugiau „Kaitra-200“ katilų.

Visų penkių metų pardavimus, atsargas bei pilnąją savikainą galite matyti 2 lentelėje.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 863 žodžiai iš 2864 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.