Kompiuterinės braižybos egzamino bilietas
5 (100%) 1 vote

Kompiuterinės braižybos egzamino bilietas

1. AutoCAD programos aplinka. Atsivėrusį AutoCAD pradinį langą sudaro šios dalys:Komandų meniu juosta (menu bar) kuriame pateikiamos visos programos komandos.Įrankių juostos (toolbars) kuriose išdėstytos pasirinktos AutoCAD komandų grupės piktogramos. Paspaudus daugumą mygtukų iškarto vykdoma jį atitinkanti komanda.Vienas arba keli dokumentų langai, kuriuose braižomi reikalingi brėžiniai. Teksto (command line) lange išvedami vykdomų komandų, jų parametrų ir atsirandančių klaidų pranešimai. Taip pat šiame lange atsispindi visi vartotojo atliekami veiksmai. Būsenos eilutėje (status bar) išvedamos braižymo žymeklio koordinatės ir jungikliai, valdantys braižymo ir brėžinio vaizdavimo rėžimus

2. Matavimo vienetai ir jų tikslumas. Parinktų matavimo vienetų tikslumas apibrėžiamas Format->Units komanda, kurioje galima nustatyti matavimo vienetų formatą ir jų tikslumą, o taip pat kampų matavimo vienetų formatą, tikslumą ir kryptį. Pagal nutylėjimą vartojami dešimtainiai matavimo vienetai su keturiais skaitmenimis po kablelio, kampams matuojami laipsniais prieš laikrodžio rodyklę.

3. Brėžinio apimties ir ribų nustatymas. Brėžinio ribos nustatomos Format->Drawing Limits komanda, kurioje stačiakampė sritis apibrėžiama dviem kampais: apatiniu kairiuoju ir viršutiniu dešiniuoju kampu. Pasirinkus komandos ON parametrą – objektų brėžimas už brėžinio ribų bus draudžiamas, o OFF – objektai brėžiami neatsižvelgiant į brėžinio ribas. Brėžinio apimtis (Extent) stačiakampė sritis tarp brėžinio ribų kur jau nubrėžti brėžinio esiniai.

4. Koordinačių sistemos. Atskiriems brėžinio taškams nurodyti AutoCAD programa naudoja Dekarto koordinačių sistemą, vadinamą pasauline koordinačių sistema. Šioje sistemoje X ašis žymi horizontalų atstumą, o Y ašis vertikalų. Koordinačių pora x ir y atskiriam kableliu (x,y) pasaulinės koordinačių pradžios taškas yra apatinėje kairiojoje braižymo srities dalyje. Pasaulinės koordinačių sistemos keisti negalima, tačiau leidžiama sudaryti vartotojo koordinačių sistemas (User Coordinate System) kurių skaičius brėžinyje nėra ribojamas.

5. Objektų savybės. Objektų savybes galima nustatyti objektų savybių įrankių juostoje (Object Properities) arba Format grupės komandomis: Layer… – sluoksnį, Color… – spalvą, Linetype… – linijos tipą, Lineweight… – linijos plotį ir Thicknes – objektų storį. Naujame brėžinyje jau yra nustatytos veikiamosios objektų savybės: nulinis sluoksnis, o spalvai linijos tipui ir pločiui – Bylayer reikšmė.pasirinkus šią reikšmę, atitinkama brėžiamo objekto savybė bus nustatyta pagal veikiamąjį sluoksnį.

6. Įrankių juostos ir jų vaizdavimas. Įrankių juostos (toolbars), kurioje išdėstytos pasirinktos AutoCAD komandų grupes piktogramos. Paspaudus daugumą mygtukų iškarto vykdoma jį attinkanti komanda. Įrankių juostos piktogramų sąrašą galima keisti pagal poreikius. Galima įjungti ir išjungti nereikalingas piktogramų grupes, arba jas papildyti naujomis. Piktogramų grupes galima pasirinkti iš Toolbars sąrašo View->Toolbars… arba nuspaudus pelės dešiniąjį klavišą ant piktogramų sąrašo ir iš ten pasirinkus norima grupę ar punktą Customize…

7. Absoliutinės ir santykinės koordinatės. Koordinatės gali būti nurodomos absoliutinėmis ir santykinėmis – prieš koordinates įrašomas @ ženklas. Absoliutinės koordinatės skaičiuojamos nuo veikiamosios koordinačių sistemos pradžios taško, o santykinės – nuo paskutinio įvesto taško.

8. Grafinių objektų charakteringi taškai. Jeigu neįvedama jokia redagavimo komanda ir žymimi objektai, tai pažymėtų objektų charakteringi taškai vaizduojami kvadratėliais, kurie vadinami „rankenėlėmis“ (handle). Norint atšaukti tokį žymėjimą, reikia spausti Esc klavišą. Bakstelėjus dar kartą ant vienos iš tokių rankenėlių, jos kvadratėlis tampa baziniu ir yra išryškinamas. Vykdoma komanda priklauso nuo pasirinkto bazinio taško padėties ir objekto tipo. Vykdomą komandą galima pakeisti kita, bakstelėjus dešiniuoju peles klavišu ir iš kontekstinio meniu pasirinkus kitą redagavimo komandą.

9. Grafinių objektų žymėjimas. Pažymėtų objektų linijos ekrane tampa brūkšninėmis, o jų būdingose vietos atsiranda apšviesti tuščiaviduriai kvadratėliai. Dažniausiai objektai pažymimi trim būdais: 1. Po vieną – spragtelti pele ties objektu; 2. Aprėminant langu (Window) – tempti pele iš kairės į dešinę nuo vieno lango kampo link priešingo įstrižainės kryptimi; pažymimi objektai, kurie visi patenka į šį langą; 3. Kertančiuoju langu (Crossing) – tempti pele iš dešinės į kairę nuo vieno lango kampo link priešingo įstrižainės kryptimi; pažymimi objektai kurie nevisi arba visi patenka į šį langą.

10. Darbas su brėžiniais. Brėžinius galima išsaugoti keisti jo vardą redaguoti, papildyti naujais objektais, trinti senus objektus, galima viena brėzini keisti kitu, galima keisti sluoksnius,liniju tipa

11. Darbas su blokais. Blokai keletas apjungtų į vieną grupę objektų. Kiekvienas blokas gali turėti savo vardą arba būti bevardis. Tokių blokų kopijas galima įterpti į brėžinį kelis kartus, juos pasukti ir keisti jų mastelį. Norint blokus redaguoti naudojama Modify->Explode komanda kuri išskaido bloką atskirus
objektus. Blokai yra patogūs tuo kad galima sukurti dažniausiai naudojamų simbolių, komponenčių ar standartų blokus ir juos paskui įterpti į naujus brėžinius, kada į brėžinį įterpiama bloko kopija, tai įterpiama tik nuoroda į tą bloką , todėl žymiai sumažėja brėžinio dydis. Bloką sudarantys objektai gali būti nubrėžti įvairiuose sluoksniuose, skirtingu linijos tipu ir pločiu, ši informacija bus išsaugoma todėl įterpiant bloką visi bloko objektai bus nubrėžti originaliame sluoksnyje ir originalia spalva bei linijos tipu, tai negalioja jei bloke yra objektų nubrėžtų nuliniame sluoksnyje ir jei jų spalva linijos tipas arba plotis yra – BYLAYER

12. Blokų saugojimas failuose. Klaviatūra surinkus wblock komandą ir atvėrus Write Block dialogo langą, galima išsaugoti atskirus brėžinio fragmentus kituose failuose 1. įjungus: Block: ir nurodžius jau sukurto brėžinio bloką, jis bus išsaugotas atskirame faile. Entire Drawing: visas brėžinys bus išsaugotas kaip atskiras blokas. Object: ir pažymėjus nubrėžtus objektus, jie bus išsaugoti faile. Šiuo atveju reikia nurodyti bloko įterpimo tašką (Base point) ir pažymėti bloką sudarančius objektus (Object). 2. File name įrašomas naujas failo vardas. 3. Location – nurodomas aplankas kuriame bus išsaugotas blokas. 4. Insert Units – pasirenkami įterpiant bloką matavimo vienetai.

13. Brėžinio vaizdavimo keitimas ekrane. View->Zoom komanda leidžia pakeisti vaizdo mastelį ir vietą ekrane. Extents – vaizduojama tik ta darbo sritis kurioje telpa visas brėžinys. All – vaizduojamas visas brėžinio vaizdas. Out – vaizdo mažinimas nustatytu masteliu. In – vaizdo didinimas nustatytu masteliu. Previous – grąžinami ankstesni brėžinio vaizdai.

14. Brėžinio stumdymas ekrane. Komanda Pan (View->Pan; Real time, Point, UP, Down , Right, Left) leidžia perkelti vaizdą į kitą ekrano vietą.

15. Perbraižyti brėžinio vaizdą. Komanda Redraw (View->Redraw) atnaujina ekrano vaizdą naikindama pagalbines žymes ir perbraižydama objektus, kurių vaizdo fragmentai ištinti redaguojant kitus objektus.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 1102 žodžiai iš 3597 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.