Konfliktų valdymas
5 (100%) 1 vote

Konfliktų valdymas

11

Turinys

Įvadas………………………………………………………………………………………………………………………………………. 03

1.Konflikto tipai………………………………………………………………………………………………………………………… 04

2. Konflikto valdymo modeliai…………………..………………………………………………………………………………. 05

3. Atsitraukimas nuo konflikto……….………………………………………………………………………………………….. 06

4. Konflikto vengimas………………….…………………………………………………………………………………………… 06

5. Ėjimas link kompromiso…………………………………………………………………………………………………………. 07

6. Prisitaikymas………………………………………………………………………………………………………………………… 07

7. Bendradarbiavimas………………….……………………………………………………………………………………………. 08

8. Dėl ko svarbu valdyti konfliktą……………….………………………………………………………………………………. 09

9.Išvados…….…………………………………………………………………….……………………………………………………10

10.Literatūra……………………………………………………………………………………………………………………………….11

Įvadas

Geriausias būdas išspręsti konfliktą – jo išvengti. Mes visi esame girdėję šį posakį, tačiau ne visada šio principo pavyksta laikytis: kai du žmonės vienu metu pretenduoja į vieną ir tą patį, konfliktas tampa neišvengiamas.[2;164]

Konfliktas – tai priešingų tikslų, interesų, pozicijų, nuomonių ar požiūrių susidūrimas, rimti nesutarimai, kurių metu žmogų užvaldo nemalonūs jausmai arba išgyvenimai konflikto terminas yra kilęs iš lotynų kalbos žodžio conflictus, kuris reiškia susidūrimą.[2;164]

Gyvenimas be konfliktų neįmanomas. Jų vengti, kovoti su jais nereikia. Konflikto misija – atkurti, normalizuoti, o idealiu atveju – pagerinti situaciją ar pašlijusius santykius. Konfliktą būtina valdyti, spręsti konfliktines situacijas. Konfliktą reikia vertinti, kaip atsiradusią galimybę ar kilusią problemą.[1;215]

Konfliktai – tai ne visada tai, kas yra „neteisinga“, agresyvu ar pan. Konfliktai gali atlikti ir teigiamą vaidmenį:

 konfliktas -santykių, procesų vystymosi šaltinis

 konfliktas – signalas asmenybei keistis

 konfliktas – galimybė suartėti

 konfliktas – galimybė „išelektrinti“ įtemptus santykius.[2;165]



I.Konfliktų tipai

Kaip jau minėjau konfliktą reikia vertinti, kaip atsiradusią galimybę ar kilusią problemą. Todėl išskiriami naudingi, teigiami ir kenksmingi, neigiami konfliktai.

Teigiami konfliktai pasireiškia tuo, kad jis atveria galimybes:

 pašalinti įvairiausius trūkumus;

 viską išsiaiškinti ir tuo pagerinti tarpasmeninius santykius;

 vystytis, pašalinti sąstingį.[1;216]

Kenksmingi, neigiami pasireiškia tuo, jog:

 problemos lieka neišspręstos;

 grupėje padidėja įtampa, priešiškumas;

 darbuotojai linkę išplėsti nesutarimus.[1;216]

M.Symons apibūdina konfliktus, remdamasis Kurt Lewin konfliktų klasifikacija:

 Norų, tai yra priimtinų alternatyvų, konfliktas;

 Priešingybių konfliktas;

 Vengimo konfliktas.[1;217]

Apibendrinant įvairių tyrimų duomenis, galima sudaryti konfliktų tipų ratą.[1;218]

[1;218]

II. Konflikto valdymo moduliai

Kiekvienas iš mūsų gali išvengti ar valdyti konfliktą, ypač tai labai svarbu norint išlaikyti gerus santykius. Pastebint, kad jau negalime išvengti konflikto, tada mes turime jį valdyti, aišku, tai padaryti labai sunku, nes kiekvienas iš mūsų esame tvirtų pozicijų ir galime apginti savo nuomonę, todėl yra išskiriami šie penki pagrindiniai konflikto valdymo moduliai, kaip galime valdyti konfliktą:

 Atsitraukimas;

 Vengimas;

 Ėjimas link kompromiso;

 Bendradarbiavimas;

 Prisitaikymas.

Norėdama sušvelninti konflikto pabaigą, mes turime laikytis ar bent vadovautis šiais valdymo moduliais. Jie yra veiksmingi, tik tada, kai mes norime išlaikyti gerus santykius su konfliktuojančiu asmeniu, taip ir norėdami išlaikyti savo ginamą poziciją arba ieškant „aukso viduriuko“.

Labai svarbu yra valdyti konfliktą, kad jis neperaugtų į muštynes ar kažką tokio, ko nebūtų galima paskui išspręsti taikiai, aišku ne visų pozicijos vienodos ir ne visi laikosi valdymo modulių ar net visai nevaldo konfliktinės situacijos. Jiems nėra svarbu kuo viskas baigsis, kokios laukia pasekmės.

Kiekvienas iš valdymo modulių veikia skirtingai ir kiekvienas kitaip gali padėti valdyti situaciją ir ją išspręsti, todėl kiekvienas iš mūsų renkamės geriausią variantą norėdami
užbaigti ar valdyti kuo geriau situaciją, norėdami konfliktą pakreipti į savo pusę.

Labai svarbu mums patiems žinoti, kaip mes norime užbaigti konfliktinę situaciją ir tada nesunku bus pasirinkti konflikto valdymo modulį. Konflikto valdymo moduliai padeda mums truputį geriau suprasti pačią situaciją ir padeda kaip lengviau mes galime ją užbaigti.

III. Atsitraukimas nuo konflikto

Konfliktuojantys asmenys visada nori įrodyti savo teisybę, net ir tuo atveju, jeigu yra neteisūs, tačiau labai svarbu, kad ne visad gali konfliktas baigtis geruoju ir žinoti kada reikia atsitraukti. Vieni tai pastebėdami tik numoja ranka ir pasitraukia į šalį, taip ir nepabaigę konfliktinės situacijos aiškintis, kiti tiesiog sutinka su konfliktuojančio žmogaus nuomone ir tada numoję ranka pasitraukia.

Atsitraukimas nuo konflikto tai nėra vienas iš geriausių konflikto valdymo modulių, kadangi iki galo ne visada būna išspręsta problema, ne visada konfliktas baigiasi geruoju ir neužbaigiama iki galo aiškintis.

Atsitraukimas nuo konflikto padeda tik tada, kai jau nėra jėgų toliau gilintis į konfliktą, kai tiesiog nėra laiko ar noro toliau aiškintis.

Mano nuomone, atsitraukimas nuo konflikto ne pati geriausia konflikto valdymo priemonė.

IV. Konflikto vengimas

Vengiantis konfliktą spręsti asmuo tikisi, kad kiti prisiims atsakomybę už ginčytino klausimo sprendimą, o pats stengiasi laikytis tokios pozicijos, kuri nesukeltų ginčo. Jis daro viską, kad išvengtų jam nenaudingos įtampos, nemalonumų. Dažnai atidėlioja ginčytino klausimo sprendimą, vildamasis, jog laikui bėgant pavyks jį išspręsti. Jis teigia, kad dėl iškylančių nesutarimų nebūtina jaudintis. [1;229]

Konflikto dalyviai nesiima jokių aktyvių veiksmų, kaip išspręsti konfliktą. Iš konflikto pasitraukia emociškai arba fiziškai pvz.: Išeina iš patalpos.[2;179]

Vengimo strategija niekada nenaudojama kaip bausmė oponentui. Konflikto vengimas pasiteisina tik tada, kai konfliktas neliečia tiesioginių mūsų interesų ir mes nenorime tuščiai eikvoti jėgų. Taip labai gerai naudoti tada, kai esame beviltiškoje situacijoje, kai jaučiamės neteisūs, o kitais atvejais šis valdymo modulis nepasiteisina.[2;179]

V.Ėjimas link kompromiso

Tai abipusės nuolaidos. Neretai „ dalijimasis pusiau“ laikomas teisingausiu konflikto sprendimu. Šis valdymo modulis taikytinas, kai oponentų interesai visiškai nesuderinami; kai sprendimą reikia rasti labai greitai, kai kiti bandymai spręsti konfliktą yra neveiksmingi.[2;179]

Šiuo metu Jūs matote 52% šio straipsnio.
Matomi 877 žodžiai iš 1691 žodžių.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA (kaina 0,87 €) ir įveskite gautą kodą į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.