Konfucijus
5 (100%) 1 vote

Konfucijus

Konfucijus gimė apie 551 m.pr.Kr. Lu karalystėje.

Sulaukęs penkiolikos metų jis pradeda rimtai mokytis ir mokėsi iki gyvenimo pabaigos.

Propaguoja paprastą maistą,šaltinio vandenį,miegą pasidėjus po galva alkūnę.Anksti pradėjo pedagoginę veiklą,trisdešimtaisiais savo gyvenimo metais jis įkuria pirmąją iš mums žinomų pasaulyje privačių filosofijos mokyklų. Sulaukęs 50 m.,tapo išminties simboliu.Konfucijus paskiriamas sostinės valdančiuoju administratoriumi,vėliau eina vyriausiojo teisėjo ir aukštas valdovo pirmojo patarėjo pareigas.Šiuose valstybiniuose postuose vengdamas radikalių priemonių,jis siekia įgyvendinti svarbias socialines ir politines reformas.Dėl stiprėjančiu nesutarimų su valdovų,Konfucijus atsisako valstybės postų ir 13 metų klajoja po daugelį Kinijos karalysčių,siekdamas praktiškai įgyvendinti savo skalbiamus idealus.Po ilgų klajonių 484 m.pr.Kr. Konfucijus sugrįžta į tėvynę,kur paskutiniuosius metus daug dėmesio skiria senųjų rašytinių šaltinių –sisteminimui ir redagavimui.

Knygos.

Priskiriamų knygų pats nerašė.Mokiniai po jo mirties,siekdami išsaugoti vėlesnių kartų žmonėms didžiojo Mokytojo vaizdinį ir idėjas,palaipsniui pradėjo užrašinėti jo išsakytas mintis.

Konfucijaus filosofija-tai pirmiausia didingos idealizuotos praeities aukštinimo filosofija.Svarbiausia Konfucijaus nuostata,slypi ne naujo kūrime,o siekime perteikti ateities kartoms geriausias praeities tradicijas.Suformuoja stabilų išaukštintos praeities kultą,tačiau ir orientuoja idealios ateities kultūros,mąstysenos,etikos,politikos,estetikos,meno ir valstybės modelius į didingą praeitį.Konfucijaus mąstysenai,kaip ir vėlesniems jo siekėjams,budingas demonstratyvus savęs menkinimas ir praeities tradicinis aukštinimas.

Jį labiausiai domina žmogus kaip socialinė esybė,jo humanitarinė,estetinė kultūra,sąžinė,dorybė,trūkumai,elgesio motyvacija.Jis atkakliai diegia etinę gyvenimo filosofiją,paremtą nuolatinio žmogaus elgesio nuostata,naujų asmenybės būties perspektyvų atskleidimu;tai turėjo visuomeninį gyvenimą pakylėti iki kosminės harmonijos lygmens.

Ontologija.

Konfucijus nemėgo abstrakčiai samprotauti apie iracionalius,mistinius būties aspektus.Vienintelė metafizinė jo filosofijos kategorija yra Dangus ir su juo glaudžiai susijusios Dangaus valios.Dangus sąmoninga kūrybinės būties jėga,reguliuojanti ir kontroliuojanti visus gamtoje ir visuomenėje vykstančius procesus.Kiekvieno konkretaus žmogaus gyvenimą,lemia likimas,o turtus ir kilmę Dangaus valia.Mirtį jis laikė natūraliu vientiso ir nenutrūkstamo būties srauto pasireiškimu.

Antropologija.

Konfucijus filosofijoje daugiausia dėmesio kreipiama ne į visuomenės būties problemas,o į konkretaus žmogaus gyvenimą. Mokydamas kitus,niekada nesistengė atrodyti visažinis

“Aš žinau tik tai,kad nieko nežinau”

Humanizmas.

Svarbiausias Konfucijaus antropologinės filosofijos kategorija yra humaniškumas asmenybės santykiuose su kitais visuomeniniais subjektais. Žmogiškojo gyvenimo paskirtį Konfucijus sieja su dvasiniu asmenybės tobulėjimu,humanitarinės ir estetinės kultūros plėtojimu,žmogaus ir jį supančio pasaulio harmonijos įteisinimu. Kita svarbi jo filosofijos kategorija nusakanti teisinga elgesį ,gyvenseną,etiką,ritualus,atitinkančius visuomeninio gyvenimo normas.Šių gyvenimo normų sukūrimas-tai aukščiausio tipo žmonių-išminčių-veiklos ir gyvenimo rezultatas.

Epistemologija.

Kita svarbi Konfucijaus mokymo dalis susijusi su epistemologija,t.y.mokymu apie žinojimą,kuris vaidina svarbų vaidmenį formuojant humanistinės asmenybės idealą.Jis tapo pirmosios pasaulyje vientisos epistemologijos kūrėju. Jis mokė mylėti patį mokymosi ir pažinimo procesą dėl pažinimo džiaugsmo.Žmogus, neturi įgimto žinojimo,turi daug ir atkakliai dirbti,kritiškai vertinti savo laimėjimus.

Harmonijos,arba aukso vidurio,kategorija senovės kinų filosofijoje asocijuojasi ne tik su pažinimo džiaugsmu,gyvenimo išminties,būties vienatiškumo suvokimu,tačiau ir su wen kultūros principų pažinimu.

Pedagogika

Konfucijus-ne tik unikalios mokymo sistemos kūrėjas,bet ir pedagogikos mokslo pradininkas.Jis labai reikliai rinkosi mokinius į savąją mokyklą.Svarbiausias atrankos kriterijus jam buvo ne socialinė kilmė,o įgimti gabumai,aistringas žinių ir tiesos troškimas.Norėdamas mokyti efektyviai,Konfucijus įdėmiai stebėjo savo mokinius,siekė pažinti jų charakterius,polinkius ir kitus dvasinius savybių specifinius bruožus.Geriausiais mokiniais jis laikė tokius,kuriems pakanka tik užsiminti,ir jie jau supranta,apie ką bus kalbama.Konfucijus visuomet savikritiškai žvelgė į savo laimėjimus ir nuolatos stengėsi tobulėti,semtis naujų žinių.Savo mokymo sistemoje jis daugiausia dėmesio kreipia ne į griežtą programos įgyvendinimą,o į tiesioginį bendravimą su mokiniais,jų asmenybės,mąstysenos,dvasinės kultūros ugdymą.

Jis teigė-jei išsilavinimas užgožia natūralia žmogaus prigimtį,tai jis virsta raštininko siela.Tik tada žmogus yra kilnus,kai jo išprusimas ir prigimtis sudaro pusiausvyrą.

Mokytojas mokė keturių dalykų:suprasti senuosius raštus,teisingai elgtis,būti ištikimiems ir nepalaužiamiems,būti nuoširdiems ir teisingiems.

Mokytojas buvo išsivadavęs nuo
keturių dalykų:išankstinio nusistatymo,visažinystės,kuri neleidžia abejoti,užsispyrimo ir savanaudiškumo.

Konfucijus kalbėjo:”Kas pirmiau susipažįsta su ritualais,elgesio normomis,muzika,o po to pasidaro valdininku,tas yra tikras žmogus,Kas pirmiau įgyja tarnybą,o po to pradeda mokytis,tas jos neteks,Aš pritariu tam.kuris mokosi iš anksto”.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 840 žodžiai iš 2707 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.