Krepšinio trenerio profesija
5 (100%) 1 vote

Krepšinio trenerio profesija

KĄ TURI ŽINOTI IR

MOKĖTI TRENERIS?

Technika

Pagrindinės žinios:

– technikos tobulinimas (pvz., įvairesni gabumai ir įgūdžiai, geriau pakeliama įtampa; asmeninis kūrybingumas ir sugebėjimai);

– sudėtingesni taktikos įgūdžiai (pvz., sudėtingesnės žaidimo sistemos) ir sportininkų sugebėjimas operatyviau priimti sprendimus (pvz., sugebėjimas reaguoti į įvairias varžybų situacijas, sunkumus ir įtampą);

– varžybų strategijos planavimas (pvz., oponento stipriųjų ir silpnųjų pusių analizė);

– sudėtingi analitiniai įgūddžiai (pvz., videoanalizė, visapusiška varžybų analizė);

– kiekybinė biomechaninė analizė techninėse sporto šakose.

Kompetencija. Treneriai turi sugebėti:

– nustatyti elitinių sportininkų technikos poreikius;

– vystyti ir tobulinti didelio meistriškumo sportininkų technikos ir taktikos įgūdžius bei taktiką;

– analizuoti naujas technikas ir kompleksiškesnes taktikas, ieškoti būdų, kaip su jomis supažindinti ir jas tobulinti;

– analizuoti techniką ir taktiką, remiantis atitinkamos sporto šakos principais ir metodais;

– interpretuoti ir įvertinti rezultatų analizės reikšmę;

– pagal analizės rezultatus spręsti, ar reikalingi technikos pakeitimai;

– parinkti ir pasiūlyti tinkamą techninio rengimo programą didelio meistriškumo sportininkams;

– aiškinti sporto šakos technikos ir taktikos reikalavimus didelio meistriškumo sportininkams;

– sudaryti sąlygas elitiniams sportininkams tobulėti, mokytis ir įvertinti savo tobulumą;

– sudaryti individualias elitinių sportininkų techninio rengimo programas, joms vadovauti ir įvertinti jų įvykdymą;

– vertinti įgūdžių testus pagal patikimumą, pagrįstumą ir objektyvumą;

– apžvelgti pagrindinę biomechanikos literatūrą ir atrinkti informaciją, susijusią su savo sporto šaka ir trenerio darbu.

Fiziologija

Pagrindinės žinios:

– energetinių sitemų biochemija (Krebso ciklas);

– treniruočių ir varžybų aukštikalnese bei įvairiomis klimato sąlygomis fiziologinis poveikis;

– kraujo dopingas, aukščiai ir eritropoeitinas;

– ryšys tarp pieno rūgšties kiekio kraujyje ir energijos apykaitos sistemos;

– persitreniravimo fiziologiniai pagrindai;

– nuovargio fiziologiniai pagrindai;

– treniruočių programų kontrolė ir jų pritaikymas prie įvairių situacijų;

– testavimo fiziologiniai pagrindai;

– laboratorinių ir lauko testų duomenų aiškinimas;

– pagrindinė sporto fiziologijos literatūra.

Kompetencija. Treneriai turi sugebėti:

– kontroliuoti ir pritaikyti fizinio rengimo programas prie naujų sąlygų;

– išaiškinti kraujo dopingo ir eritropoeitino (EPO) fiziologinį poveikį, keliamą pavojų ir antidopingo priemones;

– svarstyti teorijas ir tirti pieno rūgšties lygį kraujyje bei energijos apykaitos sistemas;

– įvertinti didžiausio meistriškumo sportininkų fizinio pasirengimo efektyvumą;

– charakterizuoti ir paaiškinti kiekvieno bendro fizinio pasirengimo aspekto testavimo laboratorijoje ir treniruotės metu metodiką;

– aiškinti duomenis, gautus testuojant laboratorijoje ir treniruotės metu bei konsultuoti sportininkus dėl jų fizinės būklės;

– taikyti sisteminį planavimą, siekiant optimaliai išnaudoti treniruočių laiką;

– sudaryti didelio meistriškumo sportininkų individualias treniruočių progrmas ketverių metų ciklui, jas kontroliuoti ir taikyti;

– susipažinti su pagrindine sporto fiziologijos literatūra ir atrinkti informaciją, susijusią su savo sporto šaka ir trenerio darbu.

Mityba

Pagrindinės žinios:

– biocheminė maisto medžiagų tarpusavio sąveika;

– mitybos sociologija;

– sugebėjimas atpažinti piktnaudžiavimo maistu, alkoholiu, vaistais pagrindines formas, poveikį ir simptomus;

– kūno struktūros irsveikatos įvertinimas;

– išsamesnės žinios apie gyventojų grupių (vaikų, moterų) poreikius.

Kompetencija. Treneriai turi sugebėti:

– paaiškinti angliavandenių svarbą visiems sportininkams;

– suprasti socialine įtaką maisto ir gėrimo vartojimo specifikai;

– įvertinti kūno struktūros ypatybes;

– vadovauti subalansuotai mitybai ir teikti patarimus, susijusius su gyvenimo būdu ir kt.;

– sudaryti subalansuotas dietas;

– atpažinti piktnaudžiavimo maistu, alkoholiu bei vaistais simptomus ir pasiųsti pas attinkamus specialistus.

Psichologija

Pagrindinės žinios:

– motorinės kontrolės informacijos apdorojimo modelis;

– sudėtingesnės atminties ir įgūdžių formavimo teorijos;

– gilesnės žinios apie įvairias protinių įgūdžių technikas: relaksaciją, vaizdinius, koncentraciją ir dėmesį, kognityvinį perstruktūravimą;

– pastiprinimo ir elgesio modifikacijos technikų teorija ir praktika;

– aukšto lygio varžybų psichologija;

– psichologinės pakraipos technikų stipriosios pusės ir trūkumai;

– pagrindinė sporto psichologijos literatūra.

Kompetencija. Treneriai turi sugebėti:

– naudoti motorinės kontrolės informacijos apdorojimo modelį praktikoje;

– apibūdinti atminties ir su trenerio darbu susijusių įgūdžių formavimosi teorijas;

– sudaryti treniravimosi ir trenerio darbo sistemas, leidžiančias optimizuoti įgūdžių formavimą ir perkėlimą;

– įvertinti psichologinius faktorius, turinčius įtakos treniravimuisi ir dalyvavimui varžybose;

– naudoti atitinkamas teorijas,
aiškinant nerimo, susijaudinimo ir dėmesio kontrolės technikas;

– taikyti protinių įgūdžių technikas kontrolės modeliui;

– paaiškinti teorines perspektyvas, pagrindžiančias tokių psichologinių įgūdžių, kaip atsipalaidavimas, vaizdiniai, dėmesio kontrolė ir kognityvinė elgesio intervencija, tobulinimo technikas;

– paaiškinti ir taikyti pagrindinius pastiprinimo ir elgesio modifikacijos technikų principus;

– daryti vaizdinių aprašymus, padėti sudarant pasirengimo varžyboms programas, išmokyti efektyvios saviįtaigos strategijos;

– žinoti pagalbos šaltinius sporto psichologijoje;

– artimai bendrauti su sporto psichologais;

– sudaryti psichologinio rengimo programą sportininkams, besirengiantiems aukščiausio lygio varžyboms, jai vadovauti ir kontroliuoti;

– kurti būdus,kaip įvertinti surinktą informaciją apie sportininko priešvaržybinį, varžybinį ir povaržybinį elgesį,;

– paaiškinti stipriąsias ir silpnąsias psichologinio profiliavimo technikų puses;

– susipažinti su pagrindine sporto psichologijos literatūra ir atrinkti informaciją, susijusią su savo sporto šaka ir trenerio darbu.

Planavimas ir valdymas

Pagrindinės žinios:

– uždaviniai ir reikalavimai (technikos, taktikos ir psichologijos) aukšto lygio varžyboms;

– atsitiktinumų numatymas ir problemų sprendimas;

– treniruočių vientisumo, balanso ir progreso principai, ketverių metų ciklo periodizacija;

– rezultatų fiksavimo varžybų metu sistemos;

– testai laboratorijose ir treniruočių metu:administravimas, tvarkaraščių sudarymas, protokolai, ekspertizė ir reikalavimai fiksuojamiems duomenims;

– testų duomenų (žodinių, rašytinių) interpretavimo, įvertinimo ir panaudojimo principai;

– konfidencialumo ir pagarbos asmenybei principai;

– testų rezultatų ir jų uždavinių fiksavimo, apdorojimo ir saugojimo metodai;

– treniravimo ir testavimo programų vykdymo savikontrolės, peržiūrejimo, analizės ir atsiskaitymo būdai.

Kompetencija. Treneris turi sugebeti:

– įvardinti ir įvertinti aukšto lygio varžybų reikalavimus, iškelti ir sugrupuoti tikslus pagal svarbą;

– sudaryti ketverių metų ciklo treniruočių ir varžybų programą, jai vadovauti, kontroliuoti ir įvertinti jos vykdymą;

– kontroliuoti ir derinti treniruočių programas ir varžybų tvarkaraščius prie kintančių reikalavimų ir aplinkybių;

– paruošti efektyvią rezultatų fiksavimo varžybų metu sistema;

– parinkti tinkamus laboratorinius ir lauko testus, planuoti ir vadovauti jų vykdymui;

– artarti, įvertinti ir panaudoti testų rezultatus; informuoti sportininkus ir naudoti gautą informaciją, planuojant didelio meistriškumo sportininkų treniruotes;

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1016 žodžiai iš 3366 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.