Krovinių priėmimas ir pakrovimas operacijos kelyje pristatymo terminai krovinių išdavimas
5 (100%) 1 vote

Krovinių priėmimas ir pakrovimas operacijos kelyje pristatymo terminai krovinių išdavimas

[pic]

VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETAS

TRANSPORTO INŽINERIJOS FAKULTETAS

TRANSPORTO VADYBOS KATEDRA

KROVINIŲ PRIĖMIMAS IR PAKROVIMAS. OPERACIJOS KELYJE. PRISTATYMO TERMINAI.

KROVINIŲ IŠDAVIMAS

Referatas

Atliko: L. Kieraitė, VOV – 0 gr.

Tikrino: doc. I. Griškevičienė

Vilnius, 2003

KROVINIŲ PRIĖMIMAS IR PAKROVIMAS. OPERACIJOS KELYJE. PRISTATYMO TERMINAI.

KROVINIŲ IŠDAVIMAS

1. KROVINIŲ PRIĖMIMAS IR PAKROVIMAS

1. Dokumentacija ir kiti formalumai

2. Krovinių paruošimas vežimui

3. Krovinio masės nustatymas

4. Krovinių priėmimas vežimui

5. Krovinių pakrovimas ir išsiuntimas

6. Atsiskaitymai už krovinių vežimą

2. OPERACIJOS KELYJE. PRISTATYMO TERMINAI. KROVINIŲ IŠDAVIMAS

1. Operacijos kelyje

2. Pristatymo terminai

3. Krovinių iškrovimas ir išdavimas

Įvadas

Siekiant rinkos pagrindu pertvarkyti Lietuvos Respublikos ūkį,

integruotis į Europos rinką, intensyviai vykdoma esminė Lietuvos transporto

sistemos reforma ir rekonstrukcija tame tarpe ir geležinkelio transporto.

Krovinių vežimas – pastaruoju metu plačiai paplitęs terminas,

apibrėžiant didelį ratą operacijų, kurios atliekamos nuo produkcijos

pagaminimo ir iki gaunant ją vartotojams. Didelė dalis krovinių pervežama

geležinkeliu. Vežant krovinius geležinkeliu taip pat atliekama šias

oprecijas sudaro: medžiagų vežimas, sadėliavimas ir saugojimas,

komplektavimas ir įpakavimas, taip pat bet kuria tranporto rūšimi. Krovinių

vartotojas turi gauti ne tik būtiną kiekį, bet reikiamoje vietoje ir

reikalingu laiku už tinkamą kainą. Todėl pagrindinis uždavinys vežant

krovinius – operacijų ekonomiškumas.

Šiame referate aptarsiu kaip kroviniai priimani ir pakraunami, kokie

procesai vyksta iki tai įvykdant. Su kokiomis operacijomis susiduria tiek

krovinių priėmėjas, tiek išdavėjas. Kalbėsime kaip krovinį reikia paruošti,

kad jį būtų galima toliau realizuoti ir kiek veiksmų reikia atlikti, kad

krovinys atsidurtų pas gavėją tinkamos prekinės išvaizdos ir būtų tinkamas

naudoti.

1.Krovinių priėmimas ir pakrovimas

1.1.Dokumentacija ir kiti formalumai

Vežimo sutartis įforminama važtaraščiu. Ji įgalioja, kada krovinį

priėmė išsiuntimo stotis kartu su važtarščiu taip pat jis yra pagrindinis

vežimo dokumentas, kuris turi ir juridinę ir atsiskaitomąją reikšmę. Prie

važtaraščio turi būti pridėti dokumentai, kurie numatyti atskirų krovinių

vežimo taisyklėse taip pat muitinės ir kitose administracinėse

taisyklėse. Važtaraštis su kelio žiniaraščiu lydi krovinį iki paskirties

stoties, o vėliau atiduodami kartu su kroviniu gavėjui. Kelio žiniaraštis

– tai dokumentas, kuris atsiskaitant su gavėju turi finansinę reikšmę,

nes jame yra pateikti duomenys apie krovinio pristatymo terminą, apie

perėjimo punktų pervežimą nuo vieno kelio ant kito kelio.

Krovinio priėmimo kvitas – tai juridinis dokumentas, patvirtinantis,

kad krovinį priėmė geležinkelis vežti iš siuntėjo, kuriam jis išduodamas.

1.2. Krovinių paruošimas vežimui

Pagal tam tikras taisykles pramonės ir žemės ūkio firmos privalo

kruopščiai paruošti savo produkciją transportavimui ( įpakuoti, markiruoti,

pasverti ir t.t.). Krovinio siuntėjas privalo pašalinti taros pažeidimus,

nustatytus atliekant išorinę apžiūrą. Siuntėjas privalo markiruoti tarą ir

vienetinius kovinius, kur nurodomi manipuliaciniai ženklai bei

pagrindiniai, papildomi informaciniai užrašai.

Manipuliaciniai ženklai – tai vaizdai, rodantys ypatingas krovinių

savybes ir kaip su jais elgtis pakraunant, iškraunant.

Pagrindiniuose užrašuose nurodomi:

– krovinio gavėjo pilnas pavadinimas;

– siuntimo stoties pilnas pavadinimas;

– sutrumpintas kelio pavadinimas;

– trupmena: skaitiklyje – vietos eilės numeris, vardiklyje – krovinio

vietų skaičius siuntoje.

Šie duomenys nurodomi: kai įvairių rūšių krovinai vežami vieno tipo

taroje arba vienos rūšies kroviniai – įvairių tipų tarose.

Automatizuojant perkrovimo ir sandėlių operacijas krovinių adresai

ant taros užrašomi mašinų skaitomais sriftų kodais.

Papildomuose užrašuose nurodomi:

– krovinio gavėjo pilnas pavadinimas;

– siuntėjo punkto, stoties ir kelio pavadinimas;

– geležinkelio markiravimas, išreikštas trupmena, kurios skaitiklyje

rašomas eilės numeris iš krovinio priėmimo išsiuntimui knygos, o

per brūkšnį – vietų skaičius, vardiklyje rašomas – išsiuntimo

stoties kodas.

Jeigu siuntos priimamos bendro naudojimo vietose,
tai markiruotes

pažymi išsiuntimo stotys, o kitais atvejais jas pažymi siuntėjai.

Informaciniuose užrašuose nurodoma:

– krovinio vietos masė bruto ir neto, kg;

– krovinio vietos gabaritai, cm;

– kroviniovietos tūris, m³;

Transporto markiruotės pagrindiniai, papildomi ir informaciniai

užrašai ir manipuliaciniai ženklai užrašomi ant kiekvienos krovinio

vietos,tačiau vežant vienos rūšies krovinius vagoninėmis siuntomis

tiesioginiu geležinkelio susisiekimu, galima pažymėti pagrindinius,

papildomus ir informacinius užrašus ne ant visų, o tik ant keturių siuntos

vietų, kurios turi būti sudėtos markiruose į viršų. Suverstiniams ir

piltiniams kroviniams transporto markiruotė nereikalinga.

1.3. Krovinio masės nustatymas

Masė, t. y. krovinio kiekis, kurį geležinkelis priima iš siuntėjo ir

kuris turi būti pristatytas ir perduotas gavėjui, nustatomas iki krovinio

išsiuntimo iš stoties ir nurodomas važtaraštyje. Ją nustato geležinkelis

pakraudamas bendrojo naudojimo vietose ir siuntėjas pakraudamas ant

geležinkelio privažiuojamųjų kelių. Bendrą siuntos masę galima nustatyti:

sveriant, apskaičiuojant pagal trafaretą krovinių vietas, pagal standartą

(dauginant vietų skaičių iš vienos vietos standartinės masės),

skaičiuojant, matuojant arba salyginai. Visais atvėjais, išskyrus svėrimą,

tai daro siuntėjas.

Taroje vienetiniai kroviniai sveriami prieš atiduodant vežti bei

nurodoma bruto ir neto masė kiekvienos krovinio vietos.

Sąlyginiai nustatoma medienos, krovinių, automobilių, žemės ūkio

mašinų, gyvulių, paukščių ir kt. masė. Krovinių, vežamų pusvagoniais ir

bunkeriuose, masė nustatoma skaičiuojant.

Suvestinius ir piltinius krovinius, taip pat kitus krovinius, kurių

masės prekybinėmis svarstyklėmis nustatyti neįmanoma, sveria vagoninėmis

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 909 žodžiai iš 3015 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.