Kulturizmas
5 (100%) 1 vote

Kulturizmas

Apie kulturizma

TRUMPA ZMOGAUS GRIAUCIU IR RAUMENU APZVALGA

Judejimas – svarbiausias pozymis visiems gyvunams, tarp ju ir zmonems. Ji atlieka judamasis aparatas, kuris susideda is kaulu, jungciu tarp ju ir raumenu. Kaulai juda per ju sujungimo vietas, o raumenys, kuriu pagrindine savybe yra susitraukti, judina kaulu svertus. Todel kaulai priklauso pasyviajai, o raumenys aktyviajai judamojo aparato daliai. Judamaja svertu funkcija daugiausiai atlieka galuniu kaulai.

Zmogaus griaucius sudaro daugiau kaip 200 kaulu. Griauciai sveria apie 5 – 6 kg, sudarydami 10% vyru ir 8,5% moteru viso kuno svorio. Visi musu kuno griauciu raumenys sudaryti is skersaruozio raumeninio audinio. Siu raumenu abeji galai prasideda ir pasibaigia sausgyslemis, kurio raumenys pritvirtinti prie griauciu kaulu.

Suaugusio zmogaus raumenys sudaro 40% viso jo kuno svorio. Zmogaus kune is viso yra apie 600 griauciu raumenu. Raumenys, kaip aktyvus organai, gausiai aprupinti krauju, kuris kartu su maisto medziagomis atkeliauja arterijomis. Apykaitos produktus is raumenu venomis isnesa veninis kraujas.

Raumenys skirstomi i ilguosius raumenis (koju, ranku raumenys), placiuosius raumenis (krutines ,nugaros, pilvo raumenys) ir trumpuosius raumenis (tai gyliuose raumenu sluoksniuose esantys raumenys, pvz.: tarpsonkauliniai raumenys). Tai paprastieji raumenys. Sudetingieji – tai dvigalviai, trigalviai ir keturgalviai raumenys, taip pat dvilypiai bei dantytieji raumenys.

Raumenyse yra apie 4 bilijonai raumens skaidulu, kurios savo ruoztu susideda is trilijonu lasteliu. Jei raumenu nemankstintume sios skaidulos nieko neveikdamos perauga i riebalini audini, netenka zvalumo, grakstumo. Kuo didesni apkrovima duodame raumenims, tuo jie darosi storesni, grazesni. Taciau stengiantis didinti raumenu mase, jokiu budu negalima pamirsti ju kokybes. Raumenu vystymasis ir tokios jo savybes, kaip jega, greitis, istverme priklauso nuo zmogaus atliekamo darbo. Taciau ir darbas darbui nelygus. Ir cia geriausiai padetu specialiai pasirinkti pratimai su svoriais ar be ju.

Vitaminai ir mineralines medziagos

Mineralines medziagos

Plieniniai raumenys, geleziniai nervai, auksines rankos – kaip galvojate, is kur visa tai atsiranda? Vien baltymu, riebalu ir angliavandeniu tokiai konstrukcijai neuztenka, – bet kokiam zmogui reikia kartu su maistu gauti ir nemaza kieki metalu, o taip pat ir kitu mikroelementu bei mineraliniu medziagu.

Ko Jums truksta?

Gal but Jusu gyvenimo budas daznai lieka kaltas del to, kad organizme truksta vienu ar kitu mikroelementu ? Pasitikrinkite:.

Jeigu Jus:

Jums greiciausiai truksta:

Dazniausiai maitinates konservais ir pusiau fabrikatais

Mg, Ca, K, Co, Mn

Nemegstate darzoviu ir j.duonos, vaisius valgai retai

Kalio, Magnio

Visiskai nevalgote zuvies

Jodo

Megstate saldumynus ir nemegstatei ilgai valytis dantu

Floro

Vartojate daug alkoholio

Magnio ir Cinko

Dar nemetete rukyti

Seleno

Negalite gyvent be juodos kavos ar stiprios arbatos

Gelezies

Daznai vartojate antibiotikus

Kalio ir Magnio

Kelis kartus per savaite vartojate nuskausminanciuosius

Gelezies

Jums reguliarios problemos su skrandziu

Na, K, Fe, Zn, Cr

Jums amzinas stresas

Kalio, Magnio, Cinko

Laikotes dietos, per diena suvartojate maziau nei 1500kcal

Visu mikroelementu

O dabar smulkiau apie mineralus:

Kalis (K)

Paskirtis: kartu su Natriu reguliuoja vandens-druskos apsikeitima. Priziuri, kad sirdis taisyklingai “mustu” ir kad nervai bei raumenys dirbtu be priekaistu.

Kai truksta: Sirdies ritmo sutrikimai, raumenu silpnumas, pablogejas virskinimas. Stresas, antibiotikai, raminantys preparatai staigiai sumazina kalio skaiciu organizme.

Perdozavimas: Dazniausiai kalio perteklius iskeliauja is organizmo kartu su slapimu. Jei blogai dirba inkstai, kalis gali sukelti nervu ir kraujagysliu sistemu ligas.

Kur gauti: Soja, pupeles, avokadai, bananai, varske, dziovintos vynuoges, pomidoru sultys, keptos bulves.

Dienos doze: 2g

Gelezis (Fe)

Paskirtis: dalyvauja kvepavimo ir kraujo pakrovimo deguonimi procesuose. Gelezis – sudetinis hemoglobino komponentas. Hemoglobinas transportuoja deguoni is plauciu i krauja, pristato ji vidiniams organams ir pasiima CO2 „atgaliniame reise“ .

Kai truksta: Gelezies trukumas daug laiko gali buti nepastebimas iki to laiko, kol neissivystys anemija (mazakraujyste). Simptomai – isblyskes veidas, silpnumas, sukasi galva, uzdusimas ir pastovus nuovargis.

Perdozavimas: perdozuoti gelezies valgant daugybe jos turincius produktus praktiskai neimanoma.

Kur gauti: Pupeles, mesa, kepenys, grikiai, obuoliai, duona.

Dienos doze: 20mg

Fosforas (P)

Paskirtis: atsakingas uz energijos paskirstyma.

Kai truksta: fosforo mes suvartojame labai daug, todel pasiekti jo trukumo galima tik labai retais atvejais, kai susergama inkstu ligomis ir organizme truksta vitamino D. Tokiu atveju kaulai pradeda prarasti fosfora ir jie issikreivina.

Perdozavimas: Kai perdozuojama fosforu organizmas pradeda blogai skirstyti Magni ir Kalci.

Kur gauti: suris, jautiena, kepenys, zuvis, balta duona, kiausiniai, pienas, jogurtas.

Dienos doze: 1,2-1,4g

Manganas (Mn)

Paskirtis: Manganas aktyvuoja fermentus, atsakingus uz seksualius sugebejimus. Kita jo atsakomybe, tai kraujo gamyba, kurioje jis dalyvauja velgi kaip fermentas. Ir dar jis padeda kepenim atsikratyti visokiom pavojingom medziagom, kurios prisikaupia joje.

Kai truksta: Naturaliais budais niekaip nepritruksite mangano. Net mokslininkai tai
padarytu labai sunkiai ir tik laboratoriniu budu.

Perdozavimas: perdozuoti jo taip pat negalima.

Kur gauti: Juoda duona, rudi ryziai, bulves, soja, spinatas, inkstai, bananai.

Dienos doze: 2-10mg

Kalcis (Ca)

Paskirtis: normalus suauges zmogus savo organizme turi apie 1,2kg kalcio. Augant kalcis butinas – jis atsako uz kaulu ir dantu formavimasi. Be to jis sugeba pasipriesinti alerginems reakcijoms ir depresijoms.

Kai truksta: veda prie kaulu silpnejimo ir didina rizika susilauzyti kaulus.

Perdozavimas: kai kalcio perdaug organizmas pradeda daug blogiau priimti magni. Kai kalcio organizme labai daug, prasideda drusku nusistovejimas sanariuose.

Kur gauti: Pieno produktai, dziovinti vaisiai, brokoliai.

Dienos doze: 1,0-1,2g

Floras (F)

Paskirtis: Dalyvauja skeleto augime. Stiprina dantu emali, pastebimai pakelia dantu atsparuma kariesui. Kartu su kalciu padeda uzgydyti luzius.

Kai truksta: kai Floro maza, dantys pasidaro silpni, o kaulai trapus. Kartais Floro pasisavinimui trukdo labai didele magnio, aliuminio arba kalcio koncentracija organizme.

Perdozavimas: labai ryskios baltos demes ant dantu, kaulu islinkimai, drusku susikaupimai sanariuose.

Kur gauti: geriamas vanduo, graikiski riesutai, pienas, juoda arbata, spinatas, raudona zuvis.

Dienos doze: 2-3mg

Natris (Na)

Paskirtis: Natris dirba kartus su kaliu – jie yra atsakingi uz gera „vandentiekio“ veikima organizme. Nervu ir raumenu lasteles veikia tik elektrolitineje aplinkoje, kuria sukuria Natris ir Kalis. Taip pat Kalis priziuri kad i krauja savo laiku butu pristatytos aminorugstys ir cukrus.

Kai truksta: Galvos skausmai, nuovargis, traukuliai, mazas kraujo spaudimas.

Perdozavimas: Jeigu kepenys sveikos jos lengvai pasalina natrio pertekliu. Natrio perdozavimas, kai persudomas maistas, veda prie skysciu uzsilaikymo organizme, sirdies, kraujagysliu ir kepenu perkrovimo.

Kur gauti: virta druska, desra, konservai,minksti suriai, zuvis ir mesa.

Dienos doze: 3-6g

Varis (Cu)

Paskirtis: reikalingas tam, kad sintezuotu segmentus, kurie nudazo oda, akis, plaukus. Be to jis reikalingas vidinei sekrecijai ir baltymu apsikeitimui. Kartu su Vitaminu C ir gelezimi, varis gamina hemoglobina.

Kai truksta: nuosedos ant kraujagysliu sieneliu, pigmentu sutrikimai, nervu sistemos sutrikimai, kaulu augimo pablogejimas – visa tai rezultatas to, kad jusu organizmas gauna per mazai vario. Kartais organizmas negali priimti vario, nes kune per daug cinko.

Perdozavimas: priveda prie visos zarnu floros zuvimo. Blogiausiu atveju gali atsisakyti dirbti kepenys.

Kur gauti: juoda duona, bulves, sokoladas, soja, kokoso riesutai, kava, kepenys.

Magnis (Mg)

Paskirtis: kontroliuoja raumenys. Neleidzia vystytis aterosklerozei ir kraujagysliu ligoms. Saugo lasteles nuo zuvimo, organizma uzvaldzius stresui. Prideda elastingumo raumenims ir siek tiek padeda jiems augti.

Kai truksta: po truputi mazes galimybe susikoncentruoti, padideja susinervinimas, atsiras nedidelis raumenu skausmas.

Perdozavimas: sveikas zmogus lengvai atsikrato magnio pertekliaus – per kepenys, zarnyna ir prakaita. Bet nesveikos kepenys gali laikyti magni organizme ir privesti prie nervu sistemos ligu.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 1113 žodžiai iš 3640 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.