Lėktuvų heinkel istorija
5 (100%) 1 vote

Lėktuvų heinkel istorija

Ernst Heinkel

Vokiečių aviakonstruktorius Ernst Heinkel gimė 1888 metų sausio 24 dieną Grunbach mieste (Viurtembergo žemėje), 1907 – 1911 metais mokėsi Štutgarto Aukštojoje Technikos mokykloje. 1908 metais susižavėjo aviacija – jį įkvėpė pirmieji Zeppelin`o dirižablių skrydžiai. 1909 metais pradėjo savo pirmojo lėktuvo statybą – tai buvo Farmano tipo biplanas. 1911 metais skrisdamas tuo lėktuvu patyrė avariją ir rimtai susižalojo. Bet jis buvo vienas iš nedaugelio žmonių Vokietijoje, kurie patys pastatė ir skrido aeroplanu.

1922 metais Varnemiundėje įkūrė lėktuvų gamyklą, kuri veikė iki 1945 metų. Šioje gamykloje sukonstravo ir pagamino civilinių ( He64, He70-Blitz, He111 ), karo lėktuvų ( perdirbtas He111, He114, He117 ), pirmuosius lėktuvus su oro reaktyviniu varikliu ( He178, He280 ) ir raketiniu varikliu ( He176 ). Nuo 1950 metų vadovavo variklių firmai Štutgarte.

Ernst Heinkel mirė 1958 metų sausio 30 dieną Štutgarte. Jo kompanija dar gyvavo kelis metus ir 1965 metais susiliejo su didžiule VFW korporacija. Šis susijungimas ištrynė Heinkel vardą, kuris išsilaikė 42 metus. Tačiau jis klesti kaip VFW padalinys.

Heinkel He178

Likus vos savaitei iki Antrojo Pasaulinio karo pradžios, į Vokietijos dangų pakilo pirmasis pasaulyje reaktyvinis lėktuvas. Tai buvo „Heinkel“ He-178 ir jei jis būtų tobulinamas vėliau, galėjo pakeisti pasaulinę aviacijos istoriją.

Pirmasis sėkmingas reaktyvinio lėktuvo skrydis įvyko 1939 metų rugpjūčio 24 ir 27 dienomis virš Vokietijos miško. Lėktuvą pilotavo Luftwaffe kapitonas Erich Warsitz. Nedidelis „Heinkel“ HeS38 reaktyvinis variklis stūmė He-178 vos 450 kgs jėga. Be to, buvo pakankama, kad vienvietis monoplanas pasiektų 700 km/val. greitį. Antrojo skrydžio metu, rugpjūčio 27 dieną į oro įsiurbimo angą papuolė paukštis, dėl to variklis neteko traukos. Pirmuosiuose bandomuosiuose skrydžiuose šis lėktuvas parodė savo pranašumą prieš daugelį operatyvinių naikintuvų.

„Heinkel“ reaktyvinis variklis buvo jauno vokiečių mokslininko Pabst von Ohain kūrinys. Kai He-178 pradėjo reaktyvinės aviacijos istoriją, jam buvo tik 25 metai. 1937 metų rugpjūtį jau buvo pagamintas skystu vandeniliu varomas variklis HeS. 1938 metų kovą buvo pabaigtas galingesnis ir lengviau aptarnaujamas, įprastiniu kuru varomas variklis. Išbandžius jį lėktuve „Heinkel“ He 118, buvo sukonstruota pagerinta versija HeW 3B ir nuspręsta pastatyti bandomąjį lėktuvą, su kuriuo toliau bus tęsiami reaktyvinės traukos bandymai.

Tas lėktuvas buvo pavadintas „Heinkel“ HE 178. Jų sukūrė „HEINKEL“ inžinieriai, kuriems vadovavo pats „HEINKEL“ lėktuvų gamybos kompanijos vadovas Ernst Heinkel. Kompanija pati finansavo He-178 kūrimą be nacių valdžios pritarimo ir paramos.

1620 kg svorio „Heinkel“ He-178 buvo sukurtas Ohain varikliui. Dėl didelio variklio skersmens buvo sukonstruotas monoplanas su sparnais fiuzeliažo viršuje ir aukštai patalpinta piloto kabina. Tai pagerino fiuzeliažo aptakumą. Lėktuvas turėjo trijų atramų įtraukiamą važiuoklę.

Nepaisant įspūdingo He-178 pasirodymo, Vokietijos KOP nelabai domėjosi šiuo lėktuvu. Tai truko iki 1939 metų lapkričio 1 dienos, kol trys aukšti KOP karininkai iš Reichsluftfahrtministerium („Reich Aviation Ministry“ – RLM), tarp jų Ernst Udet ir Erhard Milch, atvyko pasižiūrėti lėktuvo skrydžio. Jie pripažino, kad lėktuvas turi nemažas galimybes, tačiau nepaisant to, jis niekada nebuvo gaminamas serijomis. V1 dar keletą kartų pakilo į orą ir buvo perduotas Deutsches Technikmuseum (Vokietijos Technikos Muziejų), kur jį sunaikino sąjungininkų aviacija antskrydžio metu. V2 turėjo ilgesnius sparnus, tačiau niekada nepakilo į orą.

Konstrukcija: mišri, fiuzeliažas metalinis, sparnai ir sąramos medinės.

Vienmotoris, vienvietis monoplanas su sparnais fiuzeliažo viršuje.

Važiuoklė įtraukiama.

Turboreaktyvinis 441kW(450kG) traukos variklis HeS 3B.

Techniniai duomenys:

Sparnų mojis 7,20 m

Lėktuvo ilgis 7,48 m

Lėktuvo aukštis 2,10 m

Sparnų plotas 9,1 m²

Maksimalus greitis 700 km/val.

Kreiserinis greitis 580 km/val.

Tuščio svoris 1620 kg

Pakrauto svoris 1998 kg

Variklis HeS.3B turbojet

Trauka (pirmojo) 450 kg

Trauka (antrojo) 500 kg

Ginkluotė nebuvo

Modeliai V1 ir V2

Pagaminti 2 vienetai

Pikiruojantis bombonešis Heinkel He118

Pikiruojančio bombonešio programą 1935 metų sausio mėnesį patvirtino Techninis departamentas. Jau po dviejų mėnesių buvo pateikti konkursiniai projektai. Visi trys projektai buvo visiškai nepanašūs. Vieninteliai bendri momentai buvo ištisai metalinė konstrukcija ir tandeminis pilotų susodinimas. Visais kitais aspektais trys bombonešiai skyrėsi iš esmės. „Arado“ apsisprendė likti biplano schemoje, „Junkers“ sukūrė kampuotą monoplaną su apverstu „žuvėdros“ tipo sparnu ir neįtraukiama važiuokle, kuri buvo dengta plačiomis „kelnėmis“. Tai buvo lėktuvas be jokių aerodinaminių pretenzijų. „Heinkel“ padarė atvirkščiai – jie sukūrė aerodinamiškai „švarų“ monoplaną su bombų skyriumi ir įtraukiama važiuokle. Visos trys firmos gavo užsakymus bandomiesiems lėktuvams. Walter ir Siegfried Gunter vadovaujami „Heinkel“ konstruktoriai pasirinko didesnio, sunkesnio ir galingesnio
lėktuvo variantą nei jų konkurentai.

Pikiriojantis „Heinkel“ buvo kuriamas kartu su naikintuvu He.112 ir pradžioje buvo žymimas He.113. Tačiau primygtiniu Ernst Heinkel prašymu buvo pervadintas į He.118, – konstruktorius buvo bijojo pilotų prietaringumo. Pagal savo konstrukciją bombonešis buvo panašus į naikintuvą. Jame puikiai derėjo geros aerodinaminės charakteristikos ir tvirta pikiruojančio bombonešio konstrukcija. Tačiau su „Daimler-Benz“DB-600 varikliu jis buvo kiek per sunkus ir gerokai per tvirtas.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 831 žodžiai iš 2653 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.