Lietuvos lengvoji pramonė
5 (100%) 1 vote

Lietuvos lengvoji pramonė

Turinys:

Įvadas 3

Istorija 4

Verslo filosofija 4

Darbuotojai 5

Aplinkosauga 5

Pardavimai 5

Stipriosios pusės 6

Silpnosios pusės 7

Galimybės 8

Grėsmės 8

Gamybos paruošimas ir gamybos ciklas 9

Gamybos paruošimo skyrius (GPS) 9

Mezgimo cechas 9

Dažymo cechas 10

Džiovinimo ir marginimo cechas 10

Sukirpimo cechas 11

Siuvimo cechas 11

LITERATŪROS SĄRAŠAS 12

Įvadas

Pramonės svarba Lietuvos ekonomikai pastaraisiais metais nesumenko – šis sektorius sukuria apie ketvirtadalį BVP, pramonės produkcija sudaro net 97 proc. visų išvežamų prekių , tuo tarpu paslaugų eksportas kol kas yra keturis kartus mažesnis nei prekių . Pramonės plėtra tiesiogiai skatina didmeninę prekybą, statybą, transporto veiklą, o maisto pramonės būklė turi didelės įtakos žemės ūkiui. Kadangi daugiau kaip pusė pramonės gaminių eksportuojama, šio sektoriaus rodikliai labai priklauso nuo aplinkinių rinkų situacijos bei Lietuvos įmonių lankstumo ir agresyvumo. Kintant tarptautinio ūkio konjunktūrai, pramonės raida pastaraisiais metais buvo banguota.

Lengvosios pramonės šakoje dirbo daugiausiai dirbančiųjų – pernai jų dalis visoje pramonėje išankstiniais duomenimis sudarė 21,4 proc., tuo tarpu sektorius sukurė tik 14,2 proc. pramonės pridėtinės vertės. Eksportuota beveik 90 proc. pagamintos produkcijos, didžioji jos dalis – i ES. Vis dėlto pastaraisiais metais lengvoji pramonė plėtojosi lėtai, o 2002 m., Statistikos departamento duomenimis, gamyba net sumažėjo. Sektoriaus įmonės pernai sukūrė 1,8 proc. mažiau pridėtinės vertės palyginamosiomis kainomis nei 2001 m., jų apyvarta ir produkcijos eksportas sumenko maždaug 7 proc. (žr. Diagramą 1), nors po kelerių metų pertraukos pagaliau gautas šioks toks pelnas. Materialinės investicijos i aprangos ir tekstilės pramonė pastaraisiais metais nebuvo įspūdingos. Pernai jos buvo maždaug tokios pat kaip vidutiniškai per metus 1997–2000 m. laikotarpiu ir sudarė tik 4,4 proc. atitinkamo pramonės rodiklio. Per pastaruosius dvejus metus TUI dydis net absoliučiai sumažėjo. Nors Lietuvos lengvoji pramonė turi gilias tradicijas, jos perspektyvos yra labai neaiškios. Nuo 2005 m. pasaulio rinkose liberalizuojama prekyba tekstile, o tai lems Kinijos ir kitų Azijos šalių prekių antplūdį ES. Mūsų įmonių gaminiams bus sunku konkuruoti su pigia ir palyginti kokybiška Rytų šalių produkcija. Kol kas Lietuvos tekstilės prekės turi neblogą reputaciją Vakarų Europoje, ypač auga eksportas i Didžiąją Britaniją. Užsienio bendrovės perkelia gamybą i Lietuvą, tačiau jau pastebimos ir kitokios tendencijos – mūsų šalies įmonės ieško subrangovų Rytuose, kur darbo jėga kur kas pigesnė. Augant vidutiniam darbo užmokesčiui Lietuvoje, ši tendencija dar labiau sustiprės. Sektoriaus lyderis tebėra Utenos trikotažas, kuris pernai pasiekė 130 mln. Lt apyvartą ir uždirbo 15,8 mln. Lt grynojo pelno

.

Istorija

Verslo filosofija

B “Utenos trikotažas” misija – trikotažo ir lengvų viršutinių aukštos kokybės rūbų gamyba prekybos tinklams trumpiausiais terminais ir konkurencine kaina.

AB “Utenos trikotažas” šūkis – nuolatinis tobulėjimas.

AB “Utenos trikotažas” deklaruoja:

 Būsime tekstilės verslo lyderiai Lietuvoje

 Konkuruosime su geriausiais Pietų Europos ir Turkijos gamintojais

 Parduosime prekes prekybos tinklams tiesiogiai

 Palaikysime gerus santykius su verslo partneriais

 Sparčiai įsisavinsime informacines technologijas

 Mokysimės iš konkurentų, verslo partnerių ir savo klaidų

 Bendradarbiausime ir tarsimės svarbiausiais bendrovės vystymo klausimais

 Skirsime lėšų ne tik bendrovės technologijoms ir informacinėms sistemoms vystyti, bet ir darbo aplinkai gerinti

 Saugosime savo sveikatą ir mus supančią aplinką

AB “Utenos trikotažas” pripažįstamos vertybės:

 Nuolatinis tobulėjimas

 Šeimininkiškumas

 Vieningumas

 Veržlumas

 Atsakomybė prieš bendruomenę ir aplinką

Darbuotojai

2005 m. sausio mėn. bendrovėje dirbo 1118 darbuotojų.

Per 2004 m. pasikeitė 17,58 proc.darbuotojų.

Kasmet bendrovėje sudaroma kolektyvinė sutartis, kurią darbdavio vardu pasirašo generalinė direktorė, o darbuotojų kolektyvo vardu – profsąjungos komiteto pirmininkė.

Pasak įmonės generalinės direktorės R.Sajienės, darbininkų ir specialistų mokymas ir mokymasis, investicijos į darbo kultūrą ir darbo sąlygas taip pat svarbios kaip ir investicijos į įrenginius. Mokslas brangus, tačiau nemokėjimas dar brangesnis. Toks yra mūsų kredo. Todėl skatindami darbuotojų tobulėjimą ir lankstumą kasmet organizuojame stažuotes Vakarų šalių lengvosios pramonės įmonėse, pristatome metodinę medžiagą, dalyvaujame už šalies ribų rengiamose parodose.

Noriai dirbanti komanda, sudarytos sąlygos idėjų ir inovacijų realizavimui, palaikomas aukštas darbuotojų lygis, nuolat keliama jų kvalifikacija, lankstumas, kiekvieno dirbančiojo atsokomybė už gaminių ir savo darbo kokybę – faktoriai, lėmę stambių užsienio kompanijų susidomėjimą mūsų įmone. Dirbdami pagal įdiegtus kokybės standartus, stengiamės pirmiausia patenkinti klientų lūkesčius, kurie ir yra pagrindinis mūsų darbo variklis.

Aplinkosauga

Aplinkos apsaugos klausimai rūpi vis didesniam žmonių ratui – vartotojams, akcininkams,
kontrolės institucijoms, draudimo kompanijoms, visuomenei.

Vartotojai vis dažniau renkasi ne tik kokybiškus, bet ir ekologiškus gaminius, todėl įmonės aplinkos apsaugos aspektų valdymas ir veiklos procesų neigiamo poveikio aplinkai mažinimas turi reikšmės konkuruojant tarptautinėje rinkoje.

Bendrovėje “Utenos trikotažas” sėkmingai veikia kokybės vadybos sistema, atitinkanti standarto ISO 9001 reikalavimus, o aplinkos apsaugos vadyba yra neatsiejama geros verslo vadybos dalis.

Be to, 2001 m. spalio mėn. įmonei įteiktas tarptautinis standarto ISO 14001:1996 aplinkos apsaugos vadybos sistemos (AVS) sertifikatas . Pasirengimą gauti AVS sertifikatą finansavo Danijos vyriausybė, sukūrimo projektą padėjo įgyvendinti Danijos technologijos instituto ir KTU Aplinkos inћinerijos instituto specialistai.

2005 metai „Utenos trikotažui“ prasidėjo gera žinia – sausio mėn. Danijos aplinkosauginio ženklinimo institucija „Ecolabelling Denmark“ bendrovės gaminamiems medvilnės ir elastano gaminiams suteikė Europos Sąjungos aplinkosauginį ženklą „Europos gėlė“ (EU flower“). Teisę produkciją žymėti šiuo ženklu „Utenos trikotažas“ gavo vienas pirmųjų tarp Pabaltijo šalių gamintojų: „Europos gėlės“ ženklu yra žymima tik vienos Estijos įmonės produkcija, tuo tarpu Lietuvoje – „Utenos trikotažas“ pirmasis ir vienintelis, turintis tokią teisę. „ES gėle“ pažymėta produkcija atitinka itin griežtus aplinkosauginius reikalavimus: šio ženklo suteikimas gaminiui parodo, kad tiek produkcijos gamyboje, tiek gamybai reikalingų žaliavų gamyboje nėra naudojamos medžiagos, galinčios turėti neigiamą poveikį aplinkai ir vartotojui.

Pardavimai

Šiuo metu Jūs matote 32% šio straipsnio.
Matomi 980 žodžiai iš 3077 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.