Logistika
5 (100%) 1 vote

Logistika

TURINYS

1. Prekybos logistikos ryšys su kitomis mokslo ir praktikos sritimis 3

1.1. Logistikos ryšys su marketingu 4

2. Mažmeninių prekybos įmonių tipai 4

3. Veiksniai įtakojantys prekių asortimento formavimą 7

3.1. Asortimento politiką lemiantys veiksniai 8

3.2. Veiksniai turintys įtakos asortimento formavimui parduotuvėje „Norfos mažmena“ 9

4. Situacija 10

5. Literatūros sąrašas 12

1. Prekybos logistikos ryšys su kitomis mokslo ir praktikos sritimis

Logistika artimai susijusi su įvairiomis mokslo ir praktikos sritimis, naudojasi jų patyrimu, konkrečiais būdais ir metodine baze. Pirmiausiai reikia skirti teorinę logistiką, kuri yra mokslinis prekybos, kaip tam tikros praktinės veiklos srities pagrindas. Yra atlikta daug teorinės logistikos tyrimų ir apibendrinimų, jais naudojasi visos ūkio šakos, kur tik susiduriama su materialinių srautų judėjimu, krovinių perkėlimu ir vežimu įvairiausiais nuotoliais.

Prekybos logistika naudojasi ir kitų logistikos sričių pvz. pramonės, transporto, paslaugų, teoriniais ir praktiniais laimėjimais, nes materialinių ir prekinių srautų judėjimas turi daug bendrų tarpusavyje derinamų klausimų ir sprendimų. Patogią pirkėjams skirtą plataus vartojimo prekių pakuotę galima sukurti tik bendromis prekybos ir pramonės pastangomis, derinant abipusius interesus. Taip buvo sukurti daugelis maisto produktų taros matmenys, leidžiantys kompaktiškai sudėti prekes ant europadėklo.

Elektroninės technikos naudojimas parduotuvėse reikalauja tam tikrų pakuotės matmenų ir ženklinimo, kuris tenkintų ne tik prekės judėjimo, bet ir kontrolės, bei apsaugos poreikius.

Kitas prekybos logistikos sritis galima skirstyti į dvi dalis:

• Bendroji mokslo sritis

• Specialioji mokslo sritis

Prie bendrosios mokslo srities priskiriamos moksliniams tyrimams naudojamos mokslo šakos informatika, kibernetika, sistemų analizė, modelių teorija, prognoztika ir tt. Be jų negalima rasti teisingų teorinių ir praktinių sprendimų, numatyti geriausią reguliuojamos srities valdymą, jo taktiką ir strategiją. Ypatingas vaidmuo tenka prognozavimui, kuris padeda rasti teisingus plėtotės būdus ateityje, nes be jų kasdieninė veikla neperspektyvi.

Bendrų mokslo sričių metodologija naudinga prekybai tuo, kad kad leidžia ištirti ir pažinti šakos vidię struktūrą, funkcinius jos ypatumus. Šiuo požiūriu ypač svarbi kibernetika ir sisteminė analizė, jų pagrindu galima sudaryti ir atitinkamus prekybos logistikos modelius. Tai tam tikra ir metodologinė prekybos logistikos analizės kryptis.

Kibernetikos teorijos esmė – įvairių objektų, procesų ir sistemos valdymas per išorinius ryšius su aplinka. Tik per ryšius ir sąveiką su aplinka išryškėja atitinkamo objekto paskirtis, jo kokybinės savybės.

Specialioji mokslo sritis apima tas mokslo ir praktikos sritis su kuriomis prekybos logistika nuolat sąveikauja ir naudojasi jų laimėjimais, tai architektūra, geografija, elektronika, marketingas ir pan.

Specialios mokslo sritys labai susijusios su prekybos logistika. Atskirų įmonių architektoniką, jų statybinę konstrukciją, diktuoja bendri prekių judėjimo reikalavimai. Pavyzdžiui parduotuvių plotas turi būti griežtai suskirstytas į zonas, kurios skirtos prekėms gauti ir realizuoti. Prekių sandėliai suskirstyti į prekių gavimo, laikymo, komplektavimo ir išsiuntimo patalpas. Parduotuvių išorinė aplinka turi būti suskirstyta į pirkėjų ir transportui su prekėmis važiuoti zonas. Ypač aukštų sandėlių konstrukcija priklauso nuo stelažų montavimo, jų techninių matmenų.

Architektūra, kaip meno sritis artimai susijusi su estetika, jos kriterijais. Tai ypač svarbu baigiamosiose plataus prekių vartojimo operacijose, kai jos pateikiamos pirkėjams. Šiandieniniai prekybos salių interjerai, taip pat prekių pateikimo estetiniai kriterijai yra labai aukšti, reikalauja gero darbuotojų pasirengimo ir meninės išmonės. Be setetinio prekių išdėstymo yra labai svarbūs, patrauklūs ir informaciją teikiantys pranešimai: rodyklės, manekenai, reklaminiai stendai ir tt. Šiuo požiūriu labai išsiskiria stambūs prekybos centrai, kur pastatų viduje įrengiamos automobilių stovėjimo aikštelės, poilsio ir informacijos vietos, vandens baseinai, fontanai, gėlių oranžerijos, visa tai sudaro harmoniją su prekėmis, jų pasiūla pirkėjams.

1.1. Logistikos ryšys su marketingu

Marketingo logistika – tai sprendimai ir veiksmai, susiję su fiziniu prekių judėjimu nuo gamintojo iki vartotojo.

Logistika glaudžiai susijusi su geografija ir prekybos objektų išdėstymu. Sudarant prekių vežimo maršrutus visada reikia apskaičiuoti nuotolį. Be jo neįmanoma įvertinti logistikos kaštų.

Marketingas skirtas tirti rinką, pateikti prekę, gamybinėje srityje jis kuria prekes ar paslaugas, o logistila suteikia produktui ar paslaugai, laiko ir vietos vertę.

2. Mažmeninių prekybos įmonių tipai

Mažmeninei prekybai būdinga didžiulė įmonių rūšių įvairovė. Įmonės skiriasi viena nuo kitos dydžiu, realizuojamų prekių asortimentu, pirkėjų aptarnavimu ir kt. Labai dažnai įmonės, vienodos pagal vieną požymį, pavyzdžiui, asortimentą, skiriasi kitais požymiais, pavyzdžiui, pirkėjų aptarnavimo forma. Todėl prekybos įmonėms apibūdinti ir nagrinėti neretai taikomas ne klasifikavimo (kai
įmonės grupuojamos pagal vieną požymį), o tipologijos (kai įmonės skirstomos remiantis dviem ar daugiau požymių) metodas, vienas ar keli pagrindiniai požymiai derinami su keliais papildomais požymiais. Prekybos įmonių tipai skirstomi remiantis įvairiais požymiais, net antraeiliais. Dažniausi yra šie: prekių asortimentas (papildomi – jo platumas, gilumas), įmonės vieta, aptarnavimo forma, dydis, kainų lygis. Taigi prekybos įmonės tipas apibūdinamas ne tik kiekybiniais (kuriuos galima tiksliai apibrėžti), bet ir kokybiniais požymiais. Nepaisant didžiulės mažmeninės prekybos įmonių rūšių įvairovės, taip pat ir atskirų šalių specifikos, mažmeninės prekybos tinklo struktūra daug kuo panaši, yra bendrų plėtojimosi tendencijų.

Labiausiai paplitę mažmeninių prekybos įmonių tipai yra šie:

• Prekybos centrai – tai paslaugų įmonių kompleksai išdėstyti viename sklype. Prie šio tipo įmonių dažnai įrengiamos nemokamos automobilių stovėjimo aikštelės, nes jų aptarnaujamų pirkėjų srautai būna tikrai dideli. Tokiame centre vartotojas gali įsigyti reikalingų prekių, patenkinti paslaugų poreikius, praleisti laisvalaikį. Tai planinga mažmeninės prekybos ir paslaugų įmonių koncentravimo forma.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 941 žodžiai iš 3012 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.