Maistas ir sveikata
5 (100%) 1 vote

Maistas ir sveikata

Vilniaus paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras

MAISTAS IR SVEIKATA

Liucija Kvasko

A-4 gr.

Vilnius

2005m.



Svarbiausia yra vaiką maitinti sveikai. Tai žino visi. Tačiau kas yra sveikas maistas? Ir kaip jo įsiūlyti mažyliui? Specialistai rekomenduoja daugybę produktų, kuriais maitindami neapsiriksite.

Pradėkime nuo košių.

Jomis visais laikais buvo maitinami vaikai. Tačiau dar daugelis tėvų mano, kad be jų galima apsieiti, kad košės jau atgyveno, nes yra naudingesnių produktų. Kiti, priešingai, maitina jomis vaikus vos ne kasdien.

Kruopos turi visko: baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų ir mineralų. Tačiau jei vaiką nuolat maitinsite įkyrėjusią manų koše, nenuostabu, kad jis atsisakys jos. Beje, populiarioji manų košytė mažiausiai naudinga. Joje labai mažai vitaminų ir beveik nėra riebalų. Nepamiškite, kad košės verdamos ne tik iš manų, bet ir ryžių, grikių, sorų.

Pieno produktai.

Pino turi gerti visi maži vaikai, tačiau ne visi jį mėgsta. Prievartos taikyti nebūtina. Galbūt vaikui patiks kefyras, jogurtas, pasukos? Šie rauginto pieno produktai savo maistinėmis savybėmis netgi lenkia saldų pieną. Juose gausu rūgštaus pieno bakterijų, padedančių virškinti ir reguliuojančių žarnyno mikroflorą.

Tiek kefyras tiek jogurtas vienodai naudingi. Tik vaikams labiau patinka jogurtas ir jo gėrimai, nes gražiau įpakuoti ir yra saldūs. Iki 3 m. Labiau rekomenduotinas kefyras. Jogurto duokite ryte ir dieną, o kefyro – vakare, mat šių produktų bakterijos skiriasi. Jogurte gausu bulgariškųjų lazdelių, kefyre – grybelių. Dėl šios priežasties jis lengviau virškinamas ir vaiko skrandis nakčiai nebus apkraunamas.

Jei mažylis negeria pieno, keiskite jį grietinėle nėra gerai. Grietinėlė – labai riebus produktas, jį jaunam organizmui pasisavinti labai sunku. Verčiau šiuo produktu pagardinkite arbatą. Grietinėlė neturi būti riebesnė nei 15 proc. Nepersistenkite ir tepdami sviesto. Jo per parą užtenka 20-30 g.

Dar vienas naudingas pieno produktas yra varškė. Bėda ta, kad vaikai labai dažnai atsisako jos valgyti. Patarimas čia būtu toks – stenkitės gražiai patiekti. Kepkite apkepus, pagaminkite sūrelių su razinomis, pačią varškę skaninkite uogiene, medumi. Ją puikiai pakeičia sūris.

Kiaušiniai.

Kaip žinoma, šiame produkte gausu cholesterolio, todėl kai kurie gimdytojai jų vaikams visiškai neduoda. Be reikalo. Kiaušinyje labai daug baltymų, vitaminų A, E, D. Šio produkto nesiūlykite tik tuomet, jei mažylis alergiškas.

Mėsos produktai.

Ne visi tėvai vaikus maitina mėsa, nes abejoja jų nauda. Dešrelių mėsa nors ir šviežia, tačiau prastesnės kokybės. Antra, dešrelėse daug druskos. Trečia, kol jos pasiekia mūsų stalą, būna ne kartą termiškai apdorojamos. Ketvirta, jose, net ir tose, ant kurių etikečių parašyta „liesa“, riebalų labai daug.

Tikrai nieko neatsitiks, jei vaikutis suvalgys dešrelę, ypač jeigu ji jam labai skani. Tegu tik jos nepakeičia mėsos patiekalų. Jei mažasis gurmanas mėgsta jas, tikrai turėtų mėgti ir kitokią mėsytę, tik pasistenkite skaniai paruošti. Ne tik virkite, bet ir kepkite, troškinkite…

Sriubos.

Daugiausiai vaikas ožiuojasi, kai reikia valgyti sriubos. Sriuba tradiciškai laikoma būtinu patiekalu. Tai tiesa. Ji stimuliuoja skrandžio sekreciją. Jokiu būdu netaikykite prievartos. Svarbiausia , kad sriubytė būtu skani. Jei mažylis nemėgsta vienokios, išvirkite kitokios. Maitinkite iš vaiko mėgstamo indelio. Jei vis tiek rezultato nepasiekėte, duokite sulčių, kad mažylio organizmas nepritrūktų skysčių.

Daržovės – vaisiais.

Vaiko racione privalo būti daržovių – kuo daugiau, tuo geriau. Ikimokyklinukai mielai valgo pomidorų, agurkų, tačiau atsisako burokėlių, kopūstų, morkų. Čia galioja ta pati taisyklė : skaniai paruoškite. Vaisiai daržovių nepakeičia…

Žuvies produktai.

Žuvis – vertingas maisto produktas. Ji savo mitybine verte prilygsta mėsai, o kai kuriais atvejais ją lenkia, pvz., ji turi daugiau polinesočių riebalų rūgščių, itin reikalingų ir naudingų organizmui.

Žuvis- lengvai įsisavinamų baltymų šaltinis. Jūros žuvyje daugiau nei gėlavandenėje jodo, fluoro, vario. Žuvis geležies turi nedaug, tačiau ji lengvai įsisavinama.

Galima apsieiti ir be žuvies, tačiau žuvyje yra tai, ko neturi kitokie produktai, pvz., vadinamųjų omega – 3 riebiųjų rūgščių.

KĄ TURĖTŲ ŽINOTI MAMA

• Dienos patiekalai turi kartotis. Juos reikia derinti. Tarkim, jei sriuba – kruopų, tai prie antro patiekalo turi būti daržovės. Prie mėsos tinka daržovių garnyras, o prie žuvies – bulvės.

• Vaikams naudingos šviežių daržovių salotos su aliejumi, ne tik manų ir ryžių, bet ir miežinės, grikių, avižinės,
perlinės kruopos, nes jos turi įvairių mineralinių medžiagų.

• Jeigu dėl kokių nors priežasčių vaikas mokykloje negalės valgyti karšto maisto, tegu jis iš namų atsineštą rupios duonos, liesos mėsos sumuštinį su įprasta mums daržove arba paprasčiausiai reikia įdėti vaisių.

• Baltymų turinčius produktus – mėsą, žirnius, pupeles patartina vaikams pateikti pirmoje pusėje ( pusryčiams ir pietums ), mat produktai skatina medžiagų apykaitą ir nervų sistemos judrumą. Be to, šie produktai, ypač valgant juos su riebalais, ilgiau užsibūna skrandyje, jiems virškinti reikia daugiau skrandžio sulčių.

Šiuo metu Jūs matote 53% šio straipsnio.
Matomi 876 žodžiai iš 1663 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.