Marketingas3
5 (100%) 1 vote

Marketingas3

TURINYS

Įvadas 3

1. Įmonės ir jos prekių charakteristika

4

2. Marketingo aplinkos analizė

2.1. Mikroaplinkos analizė 5

2.2. Makroaplinkos analizė 8

3. Tikslinių rinkos segmentų parinkimas bei jų aprėpimo strategijos

9

4. Marketingo tikslų nustatymas

10

5. Marketingo komplekso elementų apibūdinimas

5.1. Prekių charakteristika

11

5.2. Numatomos kainos 11

5.3. Rėmimo veiksmai 12

6. Marketingo veiksmų planas

13

7. ‘IKI’ prekybos centro sėkmė ir ateities strategija

15

TEORINĖ DALIS

PREKĖS GYVAVIMO CIKLAS

ĮVADAS

Siekiant ilgalaikės sėkmingos veiklos rinkoje, būtina sekti ir

stebėti konkurentų veiksmus, jų siūlomų prekių kainas ir kokybę bei

teikiamas papildomas paslaugas, vartotojų poreikius, analizuoti galimus

naujų prekių įvedimo bei asortimento praplėtimo veiksmus, marketingo

planus, kurie atitiktų prekybos centro galimybes ir resursus. Pirkėjas

sprendimą pirkti priima analizuodamas daugelio pardavėjų pateiktą

informaciją ir prekių bei jų kainų, kokybės charakteristikas. Taigi,

neužtenka pateikti į rinką tam tikrą prekę, – yra būtina atlikti tos prekės

marketinginį planavimą.

Gana ilgai vyravęs požiūris, kad pirkėjai vadovaujasi tik

racionaliais kainos ir prekės kokybės kriterijais, keičiasi. Esant didelei

aukštos kokybės prekių pasiūlai, pirkėjai, pasirinkdami prekybos tašką

vadovaujasi tokiais kriterijais, kurie nėra apčiuopiami ir gana subjektyvūs

– papildoma nauda, kurią galima gauti įsigyjant prekę, paslaugos, kurias

pardavėjas siūlo kartu su preke, įvaizdis rinkoje ir kt.

Praktinės veiklos pavyzdžiai rodo, kad aukščiau minėti kriterijai yra

būtinybė, bet dar negarantuojanti sėkmingos veiklos. Siekiant sėkmingai

vystyti prekybą būtina atlikti ne tik atskirų prekių marketinginį

planavimą, bet ir parengti detalų prekybinės įstaigos marketingo planą.

Šio darbo tikslas yra sudaryti prekybos centro marketingo planą

įvertinant marketingo aplinką, kuri turi įtakos marketingo galimybėms,

nustatyti marketingo tikslus. Darbe taip pat nustatomos prekybos centro

tikslinės rinkos, jų poreikiai ir interesai, tikslu priderinti atitinkamą

marketingą, rėmimą. Ryšium su tuo, jog prekybos centre prekiaujama įvairių

grupių prekėmis, plačiau charakterizuojami bus pieno produktai.

1. ĮMONĖS IR JOS PREKIŲ CHARAKTERISTIKA

‘IKI’ sistema Lietuvoje gyvuoja tik nepilnai ketverius metus. Tačiau

pirkėjai jau spėjo įvertinti ir pripažinti šios sistemos prekybos centrų

teikiamų paslaugų kokybę. ‘IKI’ sistema savo tinklais jau apraizgė visą

Lietuvą ir neketina sustoti. ‘IKI’ parduotuvės jau įkurtos didžiuosiuose

miestuose, t.y. Vilniuje, Marijampolėje, Klaipėdoje, Alytuje,

Druskininkuose, Panevėžyje, Jonavoje, Utenoje, Grigiškėse bei žinoma Kaune.

Kaune veikia net keturios šios sistemos parduotuvės. Pati pirmoji ‘IKI’

parduotuvė įsikūrė buvusios maisto parduotuvės ‘Vitebskas’ patalpose.

Sulaukus gana gerų prekybos rezultatų buvo atidaryta ir antroji parduotuvė.

Jai atidaryti nereikejo daug laiko. Kadangi ankstesnė ‘IKI’ sistemos

patirtis parodė, jog daug patogiau įsikurti jau įrengtose patalpose negu

pradėti viską nuo pamatų. Todėl antroji bei ketvirtoji parduotuvė buvo

įrengtos buvusių parduotuvių ‘Vėsuma’ bei “Madi plius” patalpose. Trečiają

‘IKI’ parduotuvę, o tiksliau ją reikėtų vadinti prekybos centru, buvo

nuspręsta atidaryti Šilainių mikrorajone. Jis buvo atidarytas 1998 metų

rugpjūčio 23 dieną.

‘IKI’sistema yra gyvas kruopštaus strateginio planavimo ir efektyvaus

strategijos įgyvendinimo pavyzdys. ‘IKI’sistema parodė, kaip į šaką atėjęs

naujokas dėl profesionalaus strategijos formulavimo ir įgyvendinimo greitai

užėmė lyderio poziciją.

‘IKI’ sistema derina gerų ir kokybiškų maisto produktų ir aukštos

kokybės pramoninių bei buitinių prekių parduotuvių principus su pirkimo

pajėgumu ir stambiu savitarnos parduotuvių dydžiu.

‘IKI’sistema į Lietuvą atkeliavo net iš Prancūzijos, kur šio tinklo

parduotuvių gausu kiekviename mieste. Priežastys, paskatinusios plėsti

parduotuvių tinklą buvo labai įvairios: būtinumas panaudoti atliekamus

aktyvus, noras padidinti įmonės prestižą, išplėsti brangių prancūziškų

prekių rinką. Įmonių dauginimosi metodas buvo pasirinktas ne
veltui. Toks

‘IKI’sistemos parduotuvių tinklo išplėtojimas bei suvienijimas padeda įgyti

ekonominį pranašumą, tapti veržlesnėms, aktyviai pasipriešinti

konkurentams. Dauginimosi metodas labai praverčia tada, kai įmonė susiduria

su finansiniais sunkumais, darbuotojų atleidimo ir perkvalifikavimo

reikalais. Metodas leidžia sušvelninti smūgį, o įmonei – išlaikyti padorų

socialinį veidą valdžios ir personalo akyse. Be to, įmonių dauginimas –

puiki strategija siekiant pagerinti įmonės įvaizdį. Šis metodas faktiškai

buvo pradėtas taikyti Prancūzijoje 1983 metais. Tai palyginti naujas ir

Lietuvai dar nebūdingas, įmonių kūrimo metodas. Tačiau šis metodas jau

parodė savo privalumus. Jis padeda žymiai sumažinti riziką, kurios negalima

išvengti kuriant naują įmonę. Tai paaiškinama tuo, kad atidarant kiekvieną

sekančią ‘IKI’ parduotuvę taikoma jau išbandyta ir pasitvirtinusi

strategija. Kadangi, strateginis planas jau būna sudarytas, kiekvienos

kuriamos parduotuvės vadovo svarbiausias rūpestis – visą organizaciją

sutelkti vykdyti strategiją ir užtikrinti, kad parinkto plano vykdymui

reikalingi ištekliai bus prieinami. Tai yra, atrinkti žmones, turinčius

svarbių strategijos įgyvendinimui įgūdžių; pasirinkti atitinkamą biudžeto

paskirstymą; pritaikyti deramą atlyginimo sistemą.

Kaip teko įsitikinti, ‘IKI’ sistemos kūrėjų pastangos pasitvirtino.

Jiems pavyko nustatyti pirkėjų poreikius ir sukurti bei įdiegti sistemą,

kuri juos visiškai patenkintų ir užtikrintų veiklos sėkmę.

‘IKI’ prekybos centras orientuojasi į gana įvairių pirkėjų

sluoksnius. Kiekvienoje ‘IKI’ parduotuvėje greta suaugusiųjų vežimėlių yra

ir vaikiškų vežimėlių, o tai rodo, kad parduotuvė traukia šeimas. Greta

įprastinių kasdieninių maisto, buitinių, pramoninių prekių, būtinų, tiek

mažesnes pajamas gaunančių klientų, tiek turtingesniųjų klientų išgyvenimui

palaikyti, šioje parduotuvėje galima rasti ir prabanga laikomų prekių.

Siekdama pritraukti daugiau stambių bei turtingesnių pirkėjų, gauti didesnį

pelną, išplėsti prancūziškų prekių rinką, parduotuvė prekiauja kokybiškomis

prancūziškomis prekėmis. Šios prekės yra gana brangios ir įperkamos tik

didesnes pajamas turinčių pirkėjų. Šio sluoksnio klientai, ištroškę

egzotikos bei naujovių, nepatirtų skonių ar genami jau susiformavusių

įpročių, juos gali patenkinti kaip tik ‘IKI’ parduotuvėse. Be to ‘IKI’

parduotuvės siūlo savo klientams labai platų šių prekių asortimentą.

‘IKI’ parduotuvės pastangos bei išlaidos, patiriamos dėl šių brangių

prekių transportavimo ir sandėliavimo, pritraukiant turtingus pirkėjus,

atsimoka su kaupu. Šio tipo pirkėjai mėgdžioja vakarietiškas tradicijas.

Ten žmonės apsipirkti vyksta į didelius prekybos centrus, kur galima rasti

visas reikiamas prekes vienoje vietoje. Be to ten perkama dažniausiai vieną

kartą per savaitę ir perkama daug. Šių bei kasdienių lankytojų patogumui

parduotuvė dirba kiekvieną dieną, net ir sekmadieniais, švenčių dienomis.

‘IKI’ parduotuvėje atlikus tyrimus, norint nustatyti gausiausios prekybos

valandas, buvo nustatyta, kad didžiausias pirkėjų srautas būna pasibaigus

darbo valandoms bei poilsio dienų rytais ir vakarais. Be to rezultatai

parodė, jog turtingesni pirkėjai, kurie čia atvyksta apsipirkti prancūziškų

prekių, lankosi šeštadienių bei sekmadienių vakarais. Todėl parduotuvė

norėdama įtikti klientams dirba iki vėlyvo vakaro.

Klientų patogumui, prie ‘IKI’ prekybos centro pastato įrengta puiki

mašinų stovėjimo aikštelė, kuri gali sutalpinti ne mažą kiekį transporto

priemonių kiekį. Be to įrengtas lauko aikštelės apšvietimas, kuris veikia

ištisą parą. Reikėtų paminėti, kad parduotuvė įrengta prie pat pagrindinės

autobusų sustojimo stotelės ir žmonėms, vykstantiems į darbus ar

grįžtantiems iš jų, patogu užsukti apsiprekinti. Taip ‘IKI’ parduotuvė

sutaupo klientų brangų laiką, o šie atsimoka tuo, jog patogumo sumetimais,

renkasi ‘IKI’ parduotuvę.

Kadangi rinka pastoviai kinta, ‘IKI’ parduotuvė stengiasi pastoviai

stebėti tuos pasikeitimus, teisingai įvertinti ir operatyviai keisti savo

elgseną, taikydamasi prie besikeičiančių sąlygų ir garantuoti savo

išlikimą.

2. MARKETINGO APLINKOS ANALIZĖ

2.1. Mikroaplinkos analizė

Konkurentai

Naujos ‘IKI’ parduotuvės atidarymas Šilainiuose sukėlė paniką ir

grėsmę netoliese veikusioms parduotuvėms. Pavojus iškilo tokioms

parduotuvėms, kaip “Jotautė”, “Žiemga”, “Taubučiai”, “Kuršiai”, “Taupyk”.

Šalia “Jotautės” įsikūrus ‘IKI’ parduotuvei, šią privertė pakeisti veiklos

šaką. Anksčiau “Jotautėje” buvo prekiaujama maisto bei pramoninėmis

prekėmis, o kadangi ‘IKI’ atėjo į rinką su tos pačios grupės prekėmis, tai

“Jotautei” teliko dvi
išeitys: likti toje pačioje šakoje ir laukti bankroto

arba mesti verslą šioje šakoje ir patyrus nemažai išlaidų imtis kitos

verslo šakos. Taigi “Jotautė” pasirinko pastarąjį variantą ir pradėjo

prekiauti avalyne, kadangi šioje šakoje stiprių konkurentų kol kas nėra.

Taip pat joje atsidarė “Šatrijos” drabužių skyrius.

Parduotuvė “Taupyk” pagrindo nerimauti taip pat nekelia, kadangi ji

yra labai nedidelė, negali pasiūlyti pirkėjui plataus prekių asortimento.

Joje prekiaujama būtiniausiais produktais. Ji orientuota į mažesnių ir

vidutinių pajamų pirkėją. Joje apsipirkti patogu šalia gyvenantiems

pirkėjams. Šios parduotuvės privalumas – tai organizuojami prakių

išpardavimai mžesnėmis kainomis.

Ryšium su “IKI” atsidarymu, ne mažų nuostolių patyrė parduotuvė

“Taubučiai”. Pirmomis ‘IKI’ atsidarymo dienomis “Taubučių” prekybinė salė

buvo visiškai tuščia. Užklysdavo apsipirkti tik vienas kitas arčiausiai

parduotuvės gyvenantis pirkėjas. “IKI” prekybos centro atsidarymas

paskatino “Taubučių” parduotuvę atsinaujinti, padidinta prekybos salė,

praplėstas prekių asortimentas, tačiau parduodamų produktų kokybė išliko ta

pati. Čia dažnai galima nusipirkti pasenusių, pasibaigusių galiojimo

terminų produktų.

‘IKI’ prekybos centrui pavyko įsibrauti į rinką su tikimybe gauti

puikius pelnus,nes senieji rinkos dalyviai nebuvo pakankamai agresyvūs ir

nesutrukdė įeiti į rinką. Jos nepajėgė sustiprinti savo pozicijų, siekdamos

įėjimą į rinką naujai parduotuvei padaryti brangesnį ir sunkesnį. Siekdami

neprarasti savo pirkėjų bei išlaikyti savo pozicijas esami konkurentai

bandė šakoje sumažinti kainas, plėsti reklamą, skatinti pardavimą. Tačiau

norint, kad šios priemonės atneštų efektyvų rezultatą reikia šios taktikos

laikytis atkakliai ir ilgesnį laikotarpį. Vienkartinis kainų sumažinimas

tikrai neduos laukiamo efekto. Norint išlaikyti spaudimą naujam konkurentui

reikia didelių pajamų, o esami ‘IKI’ parduotuvės konkurentai jų neturėjo.

Aptariant konkurentus reikėtų paminėti šalia “IKI” prekybos centro

veikiantį turgų. Turguje gausu įvairių maisto produktų, buitinių bei

pramoninių prekių, kai kurias galima įsigyti žymiai mažesnėmis kainomis,

nei parduotuvėje. Tai pritraukia klientus. Tačiau daugumai pirkėjų

nepatogumų sukelia trumpas turgaus darbo laikas. Į turgų apsipirkti žmonės

dažniausiai užsuka šeštadieniais ar sekmadieniais.

Pats stipriausias konkurentas – neseniai atsidaręs prekybos centras

“Maxima”. Šis prekybos centras įsibraudamas į rinką pasiūlė daug platesnį

produktų asortimentą, to paties kokybės lygio produktus, panašias

paslaugas, panašias kainas, patrauklų prekybos salių dizainą, daug

nuolaidų, malonų aptarnavimą. Dėl to “IKI” prekybos centras prarado dalį

rinkos. “Maximos” atėjimas sukėlė didelį susirūpinimą “IKI” prekybos centro

administracijai. Akivaizdu, jog reikia imtis gynybos taktikos – mažinti

kainas, skatinti pardavimą, pirkėjui pasiūlyti naujovių ir imtis kitų

priemonių siekiant išlaikyti savo pozicijas.

“IKI” prekybos centre veikia logiška ir gerai organizuota atsargų

kontrolės sistema, kurią ateityje numatyta kompiuterizuoti. Jos pagalba bus

galima padidinti prekių užsakymo, laikymo bei naujų užsakymų sistemos

veiksmingumą. Labai svarbu turėti tokią sistemą, kuri rodytų, kokios prekės

yra parduotuvėje, kur jos yra ir kaip prekės bus naujai užsakomos, jų

kiekiui mažėjant. Sistema, kurioje nuolat yra vienų medžiagų perteklius, o

kitų trūkumas, yra neveiksminga. Taip pat šios sistemos įdiegimas žymiai

palengvins įmonėje atliekamas prekių inventorizacijas bei lanksčiai

reguliuoti produkto kiekį. Šią sistemą kompiuterizavus, bus galima

kontroliuoti atvežamų prekių kiekį bei kokybę. Prekių priėmėjas, turėdamas

savo kabinete kompiuterį ir gaudamas visą tiesioginę informaciją apie

užsakytų prekių rūšis bei kiekius, galės patikrinti, ar tiekėjai pristatė

tinkamą produkciją. O suradęs neatitikimą tarp gautų ir užsakytų prekių

galės tuojau pat išspręsti problemą bei grąžinti tiekėjams prekes,

neatitinkančias užsakymo turinio. Nes nesąžiningi tiekėjai, naudodamiesi

netobula sistema bei prekių priėmėjo neinformuotumu, dažnai savavališkai į

važtaraščius įtraukia prekes, kurios nebuvo užsakytos, o priėmėjas, to

nežinodamas, jas priima. Dėl didelės darbų apkrovos skyrių vedėjai nespėja

bei negali patys dalyvauti kiekvienų prekių priėmime. Todėl, kai prekės jau

būna iškrautos sandėliuose ir vedėjai aptinka apgaulę, ištaisyti tiekėjų

tyčinę klaidą jau būna per vėlu. Taigi nauja sistema padės prekybos centrui

kontroliuoti tiekėjų darbą bei atsikratyti nereikiamų prekių ir išvengti

nereikalingų išlaidų.

Šios sistemos įdiegimas yra gana brangus, todėl ne kiekviena smulki

parduotuvė turi lėšų ją įsirengti. Todėl
centrui tai bus

didelis pranašumas prieš konkurentus.

‘IKI’ parduotuvė nuo pat pirmų atsidarymo dienų užsibrėžė tikslą,

pirkėjui siūlyti tik aukštos kokybės, geros išvaizdos, plataus asortimento

prekes, didesnę kainos nuolaidą. Šis tikslas nuginklavo parduotuvę

“Taubučiai’’, kadangi šioje parduotuvėje pasirinkimas tikrai skurdus,

kokybė prasta. Dažnai pirkėjams tenka nusivilti joje įsigytų prekių kokybe,

ypatingai konditerijos gaminiais. Tuo tarpu ‘IKI’ parduotuvė garantuoja

puikia gaminių kokybę, labai platų gaminių asortimentą. Nors ‘IKI’ prekybos

centras taip pat turi savą konditerijos cechą, tačiau siekdamas patenkinti

kiekvieno kliento norus bei skirtingus skonius taip pat prekiauja ir

įvairių tiekėjų siūloma produkcija.

Dar vieną privalumą prekybos centras išsikovojo prieš konkurentus,

intensyviai derėdamasis su tiekėjais dėl palankių kainų bei nuolaidų. ‘IKI’

prekybos centras, dėka kompetetingų ir profesionalių administratorių

gabumų, sugeba išsikovoti tokias trumpalaikes bei pastovias nuolaidas,

kokių nepavyksta gauti nė vienam konkurentui.

‘IKI’ sistemos prekybos centrai pasižymi pakankamai dideliu

organizuotumu, todėl yra pajėgūs vykdyti visas verslo operacijas. Siekiant

palaikyti konkurencingumą, taiko patikimiausias ir efektyviausias prekybos

priemones, išnaudoja visus savo veiklos pajėgumus.

Reikia paminėti žymų privalumą prieš konkurentus, kuriuo naudojasi

visos ‘IKI’ tinklo parduotuvės. Tai ilgus metus brandintas ir išpuoselėtas

šių parduotuvių įvaizdis. Įvaizdis yra svarbus dalykas, nes geras vardas

skatina pirkėjus rinktis įmonės produktus, o konkurentų gaminami ar

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 2241 žodžiai iš 7441 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.