Monės steigimas
5 (100%) 1 vote

Monės steigimas



VERSLO PLANAS

„Prancūziška duona“

TURINYS

1. ĮVADAS 2

2. VERSLO TIKSLAS 3

3. RINKA 3

4. MARKETINGAS 4

5. GAMYBOS PROCESAS 6

6. PERSONALAS 7

7. FINANSAI 9

8. VERSLO PLANO PRIELAIDOS 14

9. LITERATŪROS SĄRAŠAS 17

PRIEDAI (steigimo dokumentai)

1. ĮVADAS

Bendra ketinimų apžvalga

Ponas Jonas Petraitis gyvena Daugūnų miestelyje. Jis turi 100 m2 ūkinį pastatą ir neseniai gavo 60000 litų palikimą.

Projekto esmė

Jono Petraičio siūlomo projekto esmė:

1. J.Petraitis steigs uždarąją akcinę bendrovę „Prancūziška duona“, kur bus vienintelis akcininkas.

2. Įkurs nedidelę kepyklą, kuri aptarnaus aplinkinius miestelius, čia bus kepami batonai, pagal prancūzišką technologiją.

3. Ūkinį pastatą pritaikys gamybai.

4. Įsigis visą reikalingą kepimo įrangą.

5. Tikisi įgyvendinti savo projektą per pusę metų.

Įmonės apžvalga

UAB „Prancūziška duona“, Akacijų g.3, Daugūnai, Šiaulių raj. Tel. (41) 534429.

Įmonė įregistruota Šiaulių rajono savivaldybėje 2003-12-12 , identifikavimo kodas 3445993 AB 97 – 144.

Atsiskaitomoji sąskaita AB „Vilniaus“ banko Daugūnų skyriuje 44200, banko kodas 244000101.

Tel. (41) 534429, (686) 14141, faks. (41) 534430, el. paštas petrait@daugunai.lt.

Veiklos pobūdis: maisto produktų gamyba .

J.Petraitis steigs uždarąją akcinę bendrovę „Prancūziška duona“, kurioje bus vienintelis akcininkas. Bus parengtas bendrovės steigimo aktas. Daugūnai yra strategiškai geroje vietoje. Puikus susisiekimas su aplinkiniais miesteliais (Voriškiais, Čiškiais, Lukštais bei Gerviais) bei respublikinės svarbos kelių artumas padidina steigėjo verslo galimybes.

Tolimiausias miestelis Gerviai nutolęs nuo Daugūnų per 30 km, o Čiškiai ir Lukštai yra beveik pakeliui, Voriškiai yra už 15 km. Ponui J.Petraičiui kasdien teks nuvažiuoti apie 100 km, vežiojant produkciją į visus aplinkinius miestelius bei užeigas šalia respublikinio kelio.

Geografinė padėtis labai palanki projekto įgyvendinimui, jos analizė leidžia įvertinti gyventojų skaičių, prekybos taškų padėtį, apskaičiuoti transportavimo sąnaudas.

Veiklą numatoma pradėti 2004 m. sausį.

2. VERSLO TIKSLAS

– įkurti nedidelę kepyklą, kuri aptarnautų Daugūnų ir aplinkinius miestelius. Bus gaminamas kasdieninis maisto produktas – „prancūziškas“ batonas, kurio išskirtinė forma bei puikus skonis patrauks vartotojų dėmesį ir leis įsitvirtinti planuojamame rinkos segmente. Produkto kaina palaikoma apie 10 % žemesnė negu konkurentų, užtikrinta gaminio kokybė ir operatyvus pristatymas.

Batonus numatoma kepti p. Jonui Petraičiui priklausančiame pastate Daugūnų miestelyje.

Direktorius ir vienintelis akcininkas J.Petraitis yra baigęs VGTU Verslo vadybos specialybę ir turi ne vienerių metų prekybos darbo patirtį. Buhalterė irgi turi aukštąjį finansinį išsilavinimą bei penkių metų darbo patirtį gamybinėje įmonėje. Gamybos vadovai – aukštos kvalifikacijos, geri savo darbo meistrai.

Projekto finansavimo poreikis sudaro 200000 Lt, kurių didžioji dalis bus skirta technologinei įrangai bei automobiliui įsigyti, taip pat statybos bei remonto darbams atlikti, atsargoms sukaupti. Projektas bus finansuojamas iš vidinių ir išorinių šaltinių. 80000 Lt investuoja p. Jonas ir 120000 Lt numatoma paimti paskolą iš AB „Vilniaus“ banko.

3. RINKA

Rinkos tyrimai

Potenciali rinka, pagal rinkimų surašymo duomenis miesteliuose bei transporto intensyvumą šiame rajone, sudaro apie 12000 žmonių. UAB „Prancūziška duona“ steigėjas tikisi, kad per parduotuves bei maitinimo įmones pasiekiama rinka bus 9000 žmonių, o realiai pasiekiama – 6000 žmonių.

12000 žmonių

POTENCIALI RINKA

9000 žmonių

PASIEKIAMA RINKA

6000 žmonių

REALIAI PASIEKIAMA RINKA

Pav. Tikslinės rinkos pasirinkimas.

Pagal realiai pasiekiamą (6000 žmonių) rinką planuojamos labiausiai tikėtinos pardavimų apimtis. Riziką sumažinti, be labiausiai tikėtino varianto, verslininkas numato remdamasis optimistinėmis bei pesimistinėmis pardavimų prognozėmis.

Rinkos galimybių analizė

UAB „Prancūziška duona“ reikės išsikovoti vietą jau užimtoje rinkoje. Galimybės:

• Potencialus vartotojai. Jo gaminių potencialus vartotojai – visi asmenys, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus, pajamų, išsilavinimo, užsiėmimo, gyvenamosios vietos, būdo. Pyrago gaminių pasirinkimą riboja tik asmeniniai žmonių poreikiai, pomėgiai, sveikatos būklė, pasiūla. Pyrago gaminiai perkami kasdien, švieži, jų atsargos nekaupiamos, nes prastėja skonis, jie greitai sensta. Kita grupė potencialių vartotojų – maitinimo įmonės (kavinės, valgyklos), jos perka didesniais kiekiais. Šiame rinkos segmente aktuali nuolaidų sistema, savalaikis tiekimas, kokybė.

• Potencialūs konkurentai. Svarbiausi jų – didelės duonos kepyklos, esančios mieste ir aprūpinančios aplinkines gyvenvietes savo produkcija. Jų gaminiai paprastai į rajono parduotuves tiekiami kas antrą dieną, vartotojus pasiekia jau nešvieži, taigi, nėra labai kokybiški. Antra konkurentų grupė – smulkios privačios kepyklos, esančios Daugūnuose ar aplinkiniuose
miesteliuose.

Prieš abi konkurentų grupes turimi pranašumai:

1. Galima lengviau persiorientuoti į vartotojų poreikius, pakeisti asortimentą;

2. Geresnė produktų kokybė;

3. Mažesnė kaina;

4. Galimybė operatyviai tiekti šviežią (dar šiltą) produkciją.

4. MARKETINGAS

Produkto aprašymas.

UAB „Prancūziška duona“ keps „prancūziškus“ batonus, kurie yra kasdieninio vartojimo, pagrindinis maisto produktas. Iškeptas gaminys bus siauras ir apie 0,5 metro ilgio. Tokia produkto forma patrauks klientų dėmesį ir išskirs jį iš analogiškų gaminių srauto. Vieno batono svoris – 0,25 kg. Reikalingos medžiagos ir žaliavos pateikiamos 2 lentelėje. Gamino skonis, prekinė išvaizda ir kaina atitiks vartotojų reikalavimus, pyragai bus švieži, maistingi, firminiai receptai bei specialūs priedai suteiks jiems malonų ir subtilų skonį.

Paskirstymas.

Gaminiai realizuojami per mažmenines aplinkinių miestelių prekybos įmones, be to, pirkėjai galės nusipirkti gaminius tiesiog iš kepyklos. Prekybos įmonėms pageidaujant, produkcija bus pristatyta tiesiai į nurodytą vietą, klientui patogiu laiku.

Produkcijos paskirstymo kanalai:

Prekybos įmonės: Maitinimo įmonės:

(parduotuvės, kioskeliai)

Daugūnuose; šalikelės užeigos, užkandinės,

Voriškiuose; kavinės, restoranai,

Gerviuose; valgyklos

Čiškiuose;

LukštuoseGalutiniai vartotojai

Kiekviename miestelyje yra 1-2 parduotuvės ir maždaug tiek kavinių ir restoranų. Čiškiuose ir Gerviuose yra valgyklos, kuriose maitinasi vietinės žemės ūkio bendrovės darbininkai. Batonais prekiaus ir dvi užkandinės, esančios šalia respublikinės reikšmės kelio.

Kainos, jų nustatymas.

Kaina nustatoma atsižvelgiant į vieneto savikainą bei konkurentų kainas (kurios svyruoja nuo 1,10 Lt iki 1,20 Lt); ji numatoma 10 % žemesnė. Didmeninė gaminio kaina – 1,00 Lt.

Rėmimas

Siekiant paskatinti potencialius klientus, bus pasitelkta nuolaidų sistema, ypač maitinimo įmonėms, perkančioms didesniais kiekiais. Numatoma nuolaidų sistema:

• Perkantiems 2000 ir daugiau vienetų;

• Klientams, perkantiems pusę metų ir daugiau;

• Atsiskaitantiems grynaisiais iš karto;

• Nemokamai reklamuojantiems „prancūziškus“ batonus prekybos vietose (reklaminiai

plakatai, lipdukai).

Reklamai lėšų nenumatoma, nes tai maža įmonė, dirbanti su pastoviais klientais, su kuriais ryšiai jau užmegzti.

Pardavimų apimties prognozė

Numatoma įsigyti technologinė įranga leis iškepti iki 1 tonos, arba 4000 batonų per dieną. Esant potencialiai rinkai, 12000 žmonių ir turimiems gamybiniams pajėgumams, pardavimų numatoma prognozė pateikiama 1 lentelėje.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1033 žodžiai iš 3425 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.