Monės x kainodaros strategiją įtakojantys veiksniai
5 (100%) 1 vote

Monės x kainodaros strategiją įtakojantys veiksniai

TURINYS

ĮVADAS 2

1. UAB „X“ KAINODAROS STRATEGIJĄ ĮTAKOJANTYS VEIKSNIAI 3

1.1. Įmonė ir bendroji rinkos informacijos analizė 3

1.2. Rinkos konkurentų ir konkuruojančių produktų kainų analizė 3

1.3. Gamybos kaštų ir pelningumo analizė 4

IŠVADOS 9

LITERATŪRA 10

ĮVADAS

Santykis, kuriuo prekės mainomos viena į kitą ir kuris išreikštas pinigais, yra kaina. Tarpininkaujant kainai, vyksta prekių mainai. Todėl kaina yra pagrindinis viso prekinio ūkio reguliatorius ir labai svarbus socialinių ir ekonominių santykių elementas. Prekių kainų svyravimai nulemia tai, kad gamyba vyktų remiantis paklausa. Rinkos kainos lygis rodo, ar prekės gamybą reikia padidinti, ar sumažinti. Kaina parodo prekės trūkumą ar jos perteklių, palyginti su visuomenės poreikiu rinkoje. Tai svarbus kiekvienos firmos rodiklis, nes pagrindinė jos funkcija – garantuoti įplaukas iš prekių pardavimo. Be to, kaina labai svarbi ir prekių vartotojams, todėl ji nulemia santykius tarp firmos bei prekių rinkos. Firmai dirbant rinkos sąlygomis, kaina yra vienas iš jos bendrosios politikos elementų.

Įmonėje kainodaros klausimai turėtų būti nagrinėjami jos bendrame marketingo veiklos kontekste. Tai reiškia, kad, prieš pradedant spręsti kainodaros klausimus, įmonė turi apsispręsti, kokios rinkos yra perspektyvios, kokiais išskirtinumais įmonė disponuoja, kas yra jos tikslinis vartotojas ir t.t. Tik išsisprendus šiuos klausimus galima pradėti galutinai formuoti kainų politiką įmonėje.

Konkretų kainų tam tikru momentu lygis priklauso nuo gamybinių jėgų, rinkos išsivystymo, jos segmentiškumo ir sektoriškumo; nuo tarpinio ir galutinio vartojimo; nuo to, kiek ir kokių agentų veikia rinkoje. Konkrečios prekės kaina gali priklausyti ir nuo neekonominių veiksnių, pavyzdžiui, nuo valstybės požiūrio į tam tikrų prekių gamybą bei realizavimą (dotacijų sistema, lengvatiniai mokesčiai, muitai ir t.t.). Taigi kainodara yra visų kainą formuojančių bei psichologinių, socialinių, politinių, rinkos ir kitų veiksnių sintezė. Tai gamybą veikiantis priemonių kompleksas, nustatant kainų lygį, dinamiką ir santykius, parenkant reikalingą kainodaros strategiją.

Kainų nustatymas – tai uždavinys, kurį sprendžia visos įmonės be išimties. Nuo to priklauso visi įmonės veiklos rezultatai.. Tad kiekvienai įmonei kyla būtinybė iš esmės pervertinti savąją kainodaros strategiją, siekiant užtikrinti gyvavimą stiprėjančios konkurencijos sąlygomis. Nuo to, kokios bus nustatytos įmonės produktų kainos, labai priklausys jos sėkmė: užimama rinkos dalis, pajamos, pelnas, vertė rinkoje.

Darbo tikslas : išsiaiškinti kainodaros strategiją įtakojančius veiksnius.

Darbo objektas : kainodaros analizė UAB“X‘

Darbo uždaviniai:

atlikti :

1. įmonės bendrosios rinkos informacijos analizę,

2. rinkos konkurentų ir konkuruojančių produktų analizę,

3. gamybos kaštų ir pelningumo analizę.

1. UAB „X“ KAINODAROS STRATEGIJĄ ĮTAKOJANTYS VEIKSNIAI

1.1. Įmonė ir bendroji rinkos informacijos analizė

Įmonė „“, priklausanti „Vičiūnų“ grupei ir kepanti duoną su “Viči” ženklu

yra seniausia miesto kepykla .

Įmonė „X“ perpina gilias tradicijas ir naujas technolgijas tam, kad būtų patikima į vartotoją orientuota įmonė konkurencinga visoje Lietuvoje. Įmonė užsiima gamyba bei didmenine ir mažmenine prekyba.

Didžiausi įmonės „X“ platintojai yra :

1. UAB „VP Market“ („Saulutė“ parduotuvės ),

2. UAB „Palink“ („Iki“ parduotuvės),

3. UAB „Sanitex“,

4. RIMI Lietuva,

5. UAB „Norfos mažmena “.

Bendrovės „X“ vadovai pabrėžia, kad jie gamina duonos ir pyragų produktus jau daug metų. Pirkėjų pasitikėjimas laimimas labai gera gaminių kokybe ir neaukštomis kainomis.

Įmonės „X“ rinka geografiniu požiūriu yra segmentuota į Vakarų Lietuvos

regioną, jo aplinkinius miestelius ir kaimus. Ši strategija pasirinkta atsižvelgiant į pardavimų apimtis, prognuozuojamus pelno dydžius ir konkurencijos dydį.

Kadangi įmonė gamina kasdienės asmeninio vartojimo prekes, tai demografiniu rinkos segmentavimo požiūriu apima visas vartotojų grupes, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus, šeimos bei pajamų dydžių, užsiėmimų rūšies, religinių įsitikinimų, išsilavinimo ir kitų požymių.

1.2. Rinkos konkurentų ir konkuruojančių produktų kainų analizė

UAB „X“ turi nemažai konkurentų. Vien šiame regione veikia keturios privačios kepyklos. Išlikimas rinkoje – įmonės pagrindinis tikslas. Todėl, norėdama išlaikyti užimamą rinkos dalį, turi taikyti tam tikras marketingo priemones. Iš konkurentų įmonė stengiasi išsiskirti siūlydama tik labai kokybiškus produktus ir taikydama kiek galima žemesnes kainas, t.y. laikosi skverbimosi strategijos. Kai sukuriamas visiškai naujas produktas, neturintis artimų pakaitalų, gali būti nustatomos gana aukštos kainos. Ši strategija tinka naujoms, ką tik pasirodžiusioms prekėms ir skirta pirkėjams, kuriuos domina prekių kokybė. Vierna iš naujovių yra tai, kad uždarosios akcinės bendrovės „X” malūnas gamina keturių rūšių ekologiškus kvietinius ir ruginius miltus, manų kruopas, kviečių ir
rugių sėlenas. Iš savo pasigamintų miltų kepa 5 rūšių duonos gaminius. Įmonė „X” yra viena iš didesnių ekologiškų grūdų perdirbėjų Lietuvoje. Ši strategija pasiteisina, nes yra garantija, kad artimiausiu metu didesnės konkurencijos užimamoje rinkos dalyje nebus, nes aplinkiniams smulkiems konkurentams yra riboti ištekliai šiai produkcijai gaminti.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 792 žodžiai iš 2613 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.