Pagrindinės maisto medžiagos – vitaminai
5 (100%) 1 vote

Pagrindinės maisto medžiagos – vitaminai

Tinkamas ir sveikas maistas ne tik palaiko sveikatą, ją stiprina, bet ir gali padėti išvengti įvairių ligų bei jas išgydyti. Sveikai maitintis reikia valios. Rūkytas, marinuotas, sūdytas, su aštriais prieskoniais, per karštas ar per šaltas maistas nepalankiai veikia pirmiausia virškinimo trakto epitelį ir ruošia dirvą ikivėžinėms ligoms ir vėžiui. Maistas turi būti kuo natūralesnis, atitikti žmogaus klimatinį ir geografinį rajoną, kuriame gyvena. Natūralūs su maistu gaunami vitaminai vertingiausi. Sintetiniai būtini susirgus, tačiau profilaktiškai vi-

sų pirma reikėtų laikytis sveikos mitybos principo.

Netgi jei jūsų maistas ir subalansuotas, nepamirškite vartoti vitamų ir mineralinių medziagų preparatų:

o Vitaminas C apsaugo nuo nuovargio, stiprina imuninę sistemą, kovoja su infekcijomis;

o Vitaminai B6 , E ir beta karotinas – tai patys veiksmingiausi komponentai imuninei sistemai palaikyti;

o Cinkas aktyvina smegenų veiklą, padeda gamintis baltiesiems kraujo kū –

neliams, saugantiems mus nuo bakterijų ir virusų dauginimosi. Beje, įsi –

dėmėkite, kad cinko negalima vartoti su geležimi, nes nei vienas, nei kitas elementas organizmo nebus įsisavintas;

o Geležis padeda kraujui įsisavinti deguonį, stiprina rauduonuosius kraujo kūnelius, didina atsparumą ligoms. Tik nepradėkite vartoti geležies table –

čių prieš tai nepasitarus su gydytoju (geležies trūkumas nustatomas pada –

rius kraujo analizę). Mat geležies perteklius gali stimuliuoti bakterijų dau-

ginimasi.

Daug vitaminu galime rasti košėse, todėl į valgiaraštį būtinai įtraukite įvairių grūdų ko –

šės. Kruopose esanti ląsteliena valo virškinimo sistemą ir greitina medžiagų apykaitą, todėl greičiau krinta svoris. Kruopose daug įtampa slopinančio magnio. Košės ilgam pa-

sotina, tad rečiau kamuoja alkio priepuoliai. Jų valgykite, jei užkietėjo viduriai, pučia pil-

vą, turite antsvorio. Įvairių grūdų košės mažina cukrinio diabeto ir žarnyno vėžio riziką, stiprina nervų sistemą, gerina virškinimą ir širdies veiklą. Taip pat teikia jėgų ir energijos.

Kruopose esanti ląteliena, slinkdama žarnynų, su savimi nusineša nusuvirškintus maisto likučius, kurie užsilaikę virškinamajame trakte virsta toksinais ir šlakais.

o Kukurūzai (100g – 339kcal). Kukurūzuose yra iki 2,8 proc. ląstelienos,

riebalų ir krakmolo. Nemažai vitaminų A, C, D, E ir B grupės.

o Kviečiai (100g – 302kcal). Kviečiuose yra apie 3 proc. ląstelienos, anglia-

vandenių, baltymų, fosforo, kalio,magnio ir fermentų. Nemažai vitaminų E ir B grupės.

o Ryžia (100g – 360kcal). Daugiausia ryžiuose yra angliavandenių ir orga –

nizmui reikalingų aminorugščių. Taip pat baltymų, riebalų ir ląstelienos (2,2proc.). Gausų vitaminų PP ir B grupės.

o Avižos (100g – apie 340kcal). Avižų dripsniai – ląstelienos ir B grupės vitaminų šaltinis. Taip pat juose yra cholino, kuris gerina atmintį, slopi-

na įtampą ir reguliuoja kepenų veiklą.

o Grikiai (100g – 340kcal). Grikiuose gausu baltymų, B grupės vitaminų, geležies, fosforo, kalcio ir vaisių rūgščių. Ląstelienos yra iki 2,2 proc.

o Miežiai (100g – 290kcal). Šiose kruopose yra daug angiliavandenių ir ląs-

telienos (iki 9,6 proc.). Taip pat nemažai baltymų, fosforo, magnio, vita –

minų A, D, E ir B grupės, šiek tiek riebalų. Iš skirtingų miežių veislių gaminamos perlinės ir kitos kruopos.

o Manai (100g – 312kcal). Manai iš visų kruopų turi mažiausiai maistinių medžiagų. Daugiausia juose raumenims reikalingų baltymų ir kraują stip-

rinančios geležies.

o Sorai (100g – 316kcal). Puikus vitaminų PP, B1 ir širdį stiprinančio kalio šaltinis. Sorai labai maistingi, tačiau juose daug krakmolo – nepiktnau –

džiaukite, jei norite sulieknėti.

o Rugiai (100g – 266kcal). Turi daug angliavandenių, 3,5 proc. ląstelienos, vitaminų E ir B grupės. Juose yra širdžiai reikalingų riebalų rugščių.

Vitaminai yra svarbi neturinti kalorijų maisto dalis, reikalinga nedideliais kiekiais kas –

dieninemia maiste. Vitaminai svarbūs įsisavinant kitas maisto medžiagas ir panaudojant jas energijai gauti bei kūno struktūrai formuoti. Vitaminai skirstomi į tirpius riebaluose (A, D, E, K) ir tirpius vandenyje (B grupės vitaminai ir vitaminas C).

Šiuo metu Jūs matote 50% šio straipsnio.
Matomi 669 žodžiai iš 1326 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.