Turinys:
1.Turinys——————————————————————————————2psl
2.Ugdymas—————————————————————————————-3psl
3.Ugdytojas—————————————————————————————4psl
4.Mokymas—————————————————————————————-5psl
5.Auklėjimas————————————————————————————–6psl
6.Švietimas—————————————————————————————-7psl
7.Literatūra—————————————————————————————-8psl
Ugdymas.
Ugdymas-svarbiausias žmogaus tapsmo veiksnys. Jo vaidmuo mūsų gyvenime tolydžio auga.
(V. Jakvičius. Žmogaus ugdymas)
Ugdymas tai mokslas ir kartu menas.Norint būti ugdymo menininku (t.y. gebėti prieiti prie žmogaus, įtaigiai jį paveikti), reikia išmanyti ugdymo mokslą.
(V. Jakvičius. Žmogaus ugdymas)
Ugdymas tai tobulinantis žmogų bendravimas su aplinka. Dvasingume glūdi tobulumas.
(L.Jovaiša.. Edukologijos pradmenys)
Ugdymas-asmenybę kuriantis žmonių bendravimas sąveikaujant su aplinka bei žmonijos kultūros vertybėmis. Ugdymo sąveikos apimtis didelė; ji apima auginimą, švietimą, mokymą, lavinimą, auklėjimą, formavimą. Ugdymas vyksta derinant veiklą, bendravimą, bendradarbiavimą, santykius ir sąveiką. Galima skirti dvi ugdymo puses : išorinę (pedagoginius ugdymo veiksmus) ir vidinę (ugdymo vyksmus)“
(L.Jovaiša. Pedagogikos terminai )
Ugdymas-mokslinė problema,spręsta šimtmečiais, bet iki šiol neišspręsta, nes gilintasi ne tik į ugdymo prigimtį, kiek į filosofinius idealus ir valstybės politiką. Todėl galima sakyti, kad iki šiol žmogus pagal tuos idealus politiką ne tiek buvo ugdomas,kiek dresuojamas šeimoje, mokykloje, kariuomenėje ir darbo įstaigose. Ši dresūra padarė jį politikos ir valstybės mašinos įrankiu jos tikslams siekti.
(L.Jovaiša Edukologijos įvadas)
Ugdymas-svarbiausias žmogaus tapsmo veiksnys, o jo šerdis-mokymas,suteikąs asmenybei mokslo žinių sistemą.
(V.Jakavičius.,A.Juška Mokyklos pedagogika)
Ugdytojas.
Ugdytojais tai iš esmės esame kiekvienas: sąveikaudami su kitais (žodžiu, raštu, veiksmais ir visa savo esybe) nesąmoningai ar sąmoningai kreipiame kito mintis, elgseną pageidaujama linkme.
Tą patį, tik sąmoningai ir kryptingai daro visuomeninių institucijų veikėjai (profesionalai ir neprofesionalai)- auklėtojai ir mokytojai,dėstytojai ir dvasininkai, žiniasklaidos ir kultūros veikėjai bei grupių vadovai.
(V. Jakavičius. Žmogaus ugdymas)
Ugdytojas tai ugdymo veikėjas (tėvas, motina, mokytojas, dėstytojas, auklėtojas), padedantis individo saviaktualizacijai.
(L.Jovaiša. Edukologijos pradmenys)
Ugdytojas tai asmuo, vykdantis ugdymo uždavinius. Ugdytojai yra visi ugdymo veikėjai.
(L.Jovaiša. Pedagogikos terminai.)
Mokymas.
Mokymas-pagalba individui mokantis, gilinant ir plečiant žinojimo ir mokėjimo sferas.
(L.Jovaiša. Edukologijos pradmenys)
Mokymas-svarbiausia viso mokymo proceso funkcija. Nuo mokymo priklauso mokymasis ir įsisavinimas.Tai informacijos teikimas ir sisteminimas.Mokymosi organizavimas.
(V. Jakavičius. Žmogaus ugdymas )
Mokymas-vadovavimas mokymuisi, t.y tikslingas, nuoseklus ir aktualus mokytojo ir mokinių veikimas ,stimuliuojantis ir organizuojantis mokinių veikimas, stimuliuojantis ir organizuojantis mokinių pažintinę ir praktinę veiklą. Mokymas- viena ugdymo funkcijų. Jis paprastai vyksta įvairiuose švietimo institucijose, tiesiogiai mokytojui bendraujant su mokiniais (pvz., per pamoką) arba tarpiškai-naudojantis knygomis ir kitomis mokymo priemonėmis.
(L.Jovaiša. Pedagogikos terminai.)
Mokymas – organizuota kryptinga, planinga ir sisteminga ugdytinių veikla, kuriai vadovauja pedagogas.
(V. Jakavičius .Įvadas į edukologijos studijas)
Mokymas – metodiška pagalbos sistema individui ar grupėms, siekiančios perimti kultūros ir sociumo vertybes, apimanti motyvacijos formavimą ir išmokimo veiksmų organizavimą.
(V. Savickytė.Bendrieji ugdymo klausimai)
Auklėjimas.
Auklėjimas-individo santykių su aplinka, veikla ir savimi tobulinimas.