Pakuotė jos rūšys ir savybės
5 (100%) 1 vote

Pakuotė jos rūšys ir savybės

Turinys

Įvadas 3

1. Pakavimas 4

1.1 Apibrėžimai ir terminai 4

1.2 Pakuotės funkcijos 4

1.3 Pakuočių ruošimo procesai 6

1.4 Spaudos produktai 7

1.5 Pakuotės klasifikacija 8

a) Pakavimo medžiagos 8

b) Pakuotės elementai 10

c) Fizinės savybės 10

d) Paskirtis 10

e) Maišai įpakavimui 11

f) Naudojimo apyvartoje trukmė 11

1.6 Gaminių savybės 11

a) Taisyklės ir standartizavimas 12

b) Paskyrimo vieta 12

c) Žymėjimai, išvaizda ir forma 13

1.7 Prekių ir pakuotės ženklinimas 13

Išvados 14

Naudota literatūra: 15

Įvadas

Visame pasaulyje gamyba nuolat kintanti ir tobulėjanti sritis, vykstanti visų ūlio šakų įmonėse: gaminamos žaliavos, gamybos priemonės, vartojimo prekės, energija. Gamintojai nuolatos stengiasi atnaujinti asortimentą, tobulinti prekes bei tinkamai jas pateikti šiuolaikinei rinkai. Taigi itin didelis dėmesys skiriamas produkto kokybei, jo įpakavimui.

Įpakavimas pagal savo funkcinę paskirtį dažnai yra neatsiejama produkto dalis. Jis apsaugo prekę nuo išorinio poveikio, be to, leidžia patekti reikiamos informacijos apie prekės savybes bei vartojimo ar naudojimo būdą. Gerai suprojektuotas įpakavimas naudojamas ir po to, kai produktas suvartotas. Todėl būtina išnagrinėti produkto savybes ir pritaikyti atitinkamas pakavimo medžiagas, atsižvelgiant į kriterijus susijusius su gaminio transportavimu, perkrovimu, saugojimu ir t.t. tik tokiu būdu galima užtikrinti produkto koklybę ir jo savybių efektyvumą vartotojo atžvilgiu.

Šiame referate bus nagrinėjama pakavimo reikšmė, jo savybės, funkcijos, privalumai bei trūkumai. Taigi šio darbo tikslas – išanalizuoti ir supažindinti su kai kuriais faktoriais, lemiančiais pakavimo ir sandėliavimo procesą. Darbo uždaviniai – įvardinti veiksnius, skatinančius pasirinkti vieną ar kitą prekių įpakavimo būdą, išsiaiškinti, kokios gaminio savybės ir tolesni tikslai lemia sandėliavimo tipo pasirinkimą, kaip pakavimo medžiaga gali daryti įtaką produkto kokybės įšlaikymui transportuojant, perkraunant prekes.

1. Pakavimas

1.1 Apibrėžimai ir terminai

Pakuotė – tara ar pakavimo medžiaga, kurioje gaminys parduodamas kaip atskira prekė.

Pakuotė – tai talpa arba kitas prekės apvalkalas, atliekantis prekės apsaugos, identifikavimo ir rėmimo bei papildomų patogumų suteikimo funkcijas.

Bendra pakuotė – bet kokia pakuotė, į kurią įdėtos kelios individualiai įpakuotos ar neįpakuotos prekės ir kurioje šios prekės pateikiamos pirkėjui.

Ženklinimas – ženklinimo rekvizitų pateikimas ant prekės ar prekės pakuotės ar bendros prekės pakuotės spausdinant, priklijuojant etiketę, naudojant pritvirtinamą ženklą, reljefu as kitokiu būdu.

Ženklinimo rekvizitai – spausdintinė, rašytinė ar grafinė informacija apie prekę: prekės pavadinimas, gamintojas, jo adresas, prekės ženklas, tinkamumo terminas, masė, tūris, pagaminimo data ir kt.

Yra skirtumas tarp vartotojo ir pardavimų įpakavimo ir pramoninio ar transportavimo įpakavimo. Teoriškai šios dvi įpakavimo kategorijos atspindi skirtingus tikslus.

Pardavimų įpakavimas turi komercinį tikslą, kurio pridėtinė vertė tarnauja kaip pardavimų skatinimas.

Transportavimo įpakavimas turi skirtingus tikslus. Du pagrindiniai yra produkto ir pardavimo įpakavimo apsauga, taip pat transportavimo, perkrovimo bei saugojimo patogumai. Visa tai turi užtikrinti, kad produktai pasiektų vartotoją efektyviai ir be jokių nuostolių.

Įpakavimo medžiagos tipas lemia transportavimo ir įpakavimo apsaugos lygmenį. Racionalumas yra pasiekiamas esant stipriam įpakavimui ir atitinkamai formai, taip pat dėl galimybės supakuoti vienos rūšies produktus į vieną pakuotę.

1.2 Pakuotės funkcijos

Pakuotė atlieka tris pagrindines funkcijas:

1. apsaugos;

2. identifikavimo ir rėmimo;

3. papildomo patogumo.

Apsaugos:

 Prekių kiekio, nes mažina natūralią netektį ir galimus grobstymus

 Prekių kokybės, nes apsaugo nuo kenkiančio jų savybėms išorinio poveikio ir prekės vidinių savybių pasireiškimo.

Identifikavimo ir rėmimo:

 Informavimo;

 Dalyvavimo reklaminiuose veiksmuose;

 Dalyvavimo pardavimo rėmimo veiksmuose.

Ant pakuotės specialiomis prekės identifikavimo priemonėmis (prekių vardais, ženklais, simboliais) pateikiama informacija. Taip pat nurodoma prekės paskirtis, kiekis, sudėtis ir kita prekės etiketei būdinga informacija. Be to vis didesnė prekių dalis žymima brūkšniniu – skaitmeniniu kodu. Šiuo atveju prekę tiksliai gali identifikuoti ne tik pirkėjas, bet ir specialūs įrenginiai su skaitliais. Įmonė stengiasi, kad prekę būtų galima atpažinti ne tik perskaičius ant pakuotės atspausdintą informaciją, bet ir iš pačios pakuotės išvaizdos. Kiekviena įmonė stengiasi sukurti savitą jos pavidalą. Naudojamos specifinės medžiagos bei spalvos, savitas informacijos išdėstymas. Visos šios priemonės ne tik papildomai padeda identifikuoti prekę, bet dalyvauja ir rėmimo veiksmuose, padeda atkreipti pirkėjų dėmesį.

Pakuotė yra viena iš svarbių ir veiksmingų rėmimo, pirmiausia reklamos, priemonių. Pakuotės elementai gali perimti dalį reklamos funkcijų. Ant pakuotės gali būti spausdinami raklaminiai lozungai ir skatinantys pirkti tekstai. Gana dažnai nuo įpakavimo sprendimo išradingumo priklauso, ar tokios prekės
apskritai bus pastebėtos ir perkamos.

Papildomo patogumo:

 Tansportuojant;

 Sandėliuojant;

 Perkant ir vartojant.

Transporto organizacijoms visų pirma svarbu, kad pakuotė apsaugotų prekes nuo transportavimo metu pasireiškiančio neigiamo aplinkos poveikio. Be to, ne kiekvienu būdu supakuotos prekės patogiai užpildo standartines transporto priemonių talpas: priekabas, konteinerius. Kuo prekės telpa kompaktiškiau, tuo patogiau jas transportuoti ir tuo pigiau transpotravimas kainuoja. Todėl dauguma dėžių ir paketų yra stačiakampiai – tokius patogiau talpiai sukraut vieną ant kito. Papildomų patogumų teikia ir įvairūs užrašai bei žymėjimai ant pakuotės.

Nemažai papildomų patogumų tinkama pakuotė gali teikti ir prekių pirkėjams, ir galutiniams vartotojams. Pirkėjams svarbu, kad prekę patogiai būtų galima parsigabenti, todėl labiau perkamos kompaktiškos, patogios formos, prekės su rankenėlėmis, pvz: skalbimo miltelių dėžutė patogesnė tada, kai ją vėl galima sandariai uždaryti; aliejų patogiau pilti iš butelio, kuris specialiai turi srovelę formuojantį įtaisą – tuomet butelio šonai lieka sausi ir švarūs. Daugybė produktų turi būti tinkamai dozuojami. Pakuotė gali padėti ir čia. Vis dažniau pageidaujama ekologiškai saugių pakuotės pavidalų.

Taigi kaip matome pakuotė turi labai daug naudingų funkcijų, tačiau tai dar ne visos. Taip pat išskiriamos ir kitokios prekių funkcijos:

 Įdėklas ir apsauga;

 Panaudojamas buityje;

 Komunikacija;

 Rinkos segmentacija;

 Bendradarbiavimas su rinkos kanalo dalyviais;

 Naujo produkto planavimas.

Pastaruoju metu naudonat įpakavimą ypatingai siekiama išskirti produktą iš kitų. Firmos deda daug pastangų tam, kad įpakavimas padėtų kuo ilgiau išsaugoti kokybišką produktą. Tai populiarina įmonės prekes, sustiprina jų įvaizdį vartotojų akyse.

1.3 Pakuočių ruošimo procesai

Kūrybinis ir techninis projektavimas. Dizainas yra pirmas žingsnis, kuriant produkto pakuotę. Jis yra ypatingai svarbus, kadangi šiame etape kuriamas įmonės ar produkto įvaizdis, dar kitaip vadinamas “brandu”. Nuo to kiek dėmesio ir lėšų skiriama šiam etapui, gali priklausyti produkto, o gal ir viso verslo sėkmė. Kuriant dizainą, reikia atminti esminį reikalavimą “brandui” – jis turi būti išskirtinis, kitaip net ir didžiausios išlaidos dizainui tebus veltui išmesti pinigai, jeigu pastaroji sąlyga nebus išpildyta.

Kitas etapas yra dizaino paruošimas spaudai arba techninis dizainas. Šiame etape elektroninė ar kitokia kūrybinio dizaino versija yra paverčiama į apdirbimui tinkamą formatą, kuriame yra daromi visi reikalingi techniniai dizaino pakeitimai – technologinės užlaidos, spalvų koregavimas, atspaudų išdėstymas formoje, spalvų skaidymas. Atlikus visus koregavimus, šiame etape gaunama elektroninė dizaino versija, skirta galutinio išvedimo įrenginiui – plėvelių procesoriui ar tiesioginiam formų eksportavimui.

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 1167 žodžiai iš 3802 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.