Paskirstymo logistika ab rokiškio sūris
5 (100%) 1 vote

Paskirstymo logistika ab rokiškio sūris

TURINYS

ĮVADAS 3

1. PASKIRSTYMO LOGISTIKA AB „ROKIŠKIO SŪRIS“ 5

2. UAB „MINOLIS“ FUNKCIJOS AB „ROKIŠKIO SŪRIS“ PASKIRSTYMO LOGISTIKOJE 7

IŠVADOS 12

LITERATŪRA 13

ĮVADAS

Pastaruoju metu globaliniu mastu galima pastebėti suintensyvėjusią konkurenciją, rinkos augimą. Labai svarbus tapo strateginis planavimas, diferencijavimas, segmentavimas. Suintensyvėjo tarptautinis bendradarbiavimas, padažnėjo konjunktūriniai ryšiai, padaugėjo bedarbystės.

Rinkoje įsivyrauja netikrumas ir neapibrėžtumas, ekonominė padėtis nuolat kinta, todėl įmonės privalo greičiau reaguoti į rinkos pokyčius ir į nuolatos besikeičiančius klientų poreikius.

Šiam tikslui įmonės privalo perorientuoti visas savo veiklos sritis. Todėl jos susiduria su įvairiais sunkumais:

 reikalaujama didesnio lankstumo;

 efektyvi reakcija į paklausą;

 geras paskirstymo organizavimas;

 produkcijos gamyba turi būti nuolat veikiama kaštų mažinimo;

 reikalinga koncentruota, aktuali, tiksli, sisteminga informacinė sistema.

Daugelyje įmonių galima pastebėti daug silpnų vietų informacijos srityje. O tai lemia įmonių vidaus ir išorės problemas. Įvairias konfliktines situacijas reikia efektyviai ir greitai išsiaiškinti. Būtent didžiąją dalį šių situacijų ir sudaro medžiagų, materialinių vertybių ir informacijos srautai, kuriuos būtina optimaliai planuoti, organizuoti, valdyti ir kontroliuoti, todėl į pagalbą verslo įmonėms ateina logistika.

Logistika – tai su įmonės tikslais susijusios planavimo ir vykdymo priemonės optimaliam medžiagų, lėšų ir informacijos srautui užtikrinti vykdant produkcijos gamybą, kuri prasideda gamybos veiksnių ir informacijos rinkimu, apdorojimu, perdavimu ir baigiasi pagamintos produkcijos paskirstymu. (Minalga, 2001, p.21)

Būtina pastebėti, kad logistika nėra viena šalia kitos išdėstytos priemonės. Logistika yra nuosava įmonės funkcija.

Paskirstymo strategijos kūrimas nėra pirmaeilis logistikos uždavinys. Tačiau produkcijos paskirstymas, jos pristatymas tampa daug intensyvesnis, be to, tai artimai susiję su klientų poreikių optimaliu patenkinimu. Todėl paskirstymo funkcija tampa vis svarbesnė įmonės veikloje.

Darbo tikslas Šio darbo tikslas – išanalizuoti paskirstymo logistikos funkciją įmonių veikloje.

Darbo uždaviniai 1) išanalizuoti paskirstymo logistiką AB „Rokiškio sūris“;

2) atskleisti UAB „Minolis“ vietą šioje veikloje;

3) pateikti darbo išvadas.

Darbo metodai Nagrinėta įvairių autorių literatūra ir lygintas jų požiūris paskirstymo logistikos klausimu. Prie šių šaltinių analizės prigretinta praktinė informacija ir žinios iš UAB „Minolis“. Naudotasi kompiuterinėmis programomis.

Darbo svarba Šis darbas visų pirma aktualus ir svarbus man pačiam. Rašydamas referatą, galėjau labiau įsigilinti į savo darbovietės teigiamus ir neigiamus aspektus. Tai padėjo suvokti logistikos svarbą verslo pasaulyje. Darbas taip pat gali būti aktualus ir kitiems studentams, besidomintiems viena iš logistikos funkcijų – paskirstymu.

1. PASKIRSTYMO LOGISTIKA AB „ROKIŠKIO SŪRIS“

Paskirstymo logistika yra viena iš marketingo logistikos sudedamųjų dalių ir apima tokias sritis, kaip:

 paskirstymo kanalų nustatymas;

 sprendimas dėl tiesioginio ar netiesioginio realizavimo;

 sandėlių išdėstymo vietų nustatymas;

 užsakymų įvykdymas;

 prekių gabenimas, įskaitant maršrutų planavimą. (Minalga, 2001, p.353)

AB „Rokiškio sūris“ užsiima pieno produktų gamyba. Tai viena iš didžiausių pieno perdirbimo įmonių Lietuvoje. Šiuo metu AB „Rokiškio sūris“ priklauso ir Utenos, Ukmergės, Varėnos ir Ignalinos pieninės. Gaminama produkcija realizuojama visoje Lietuvos teritorijoje, taip pat ir užsienio rinkose. Klientų aptarnavimui ir efektyviai veiklai vystyti AB „Rokiškio sūris“ yra įsteigęs logistikos skyrių. Šios srities specialistai žino, kad produkcija klientams turi būti pristatyta:

1) atitinkamo kiekio;

2) į atitinkamą vietą;

3) atitinkamu laiku;

4) atitinkamos kokybės;

5) atitinkamais kaštais.

Įvertinus visus šiuos kriterijus, AB „Rokiškio sūris“ buvo suformuota atitinkama realizavimo ir paskirstymo strategija. Tarptautiniams maršrutams įmonė pasirinko tiesioginį realizavimą, vidaus klientų aprūpinimui pasirinktas tiesioginio ir netiesioginio realizavimo derinys.

Įmonė yra suformavusi pakankamai optimalų ir naują vilkikų – šaldytuvų parką. Tarptautiniams maršrutams yra pasirinktas savas transportas. Lietuvos rinkos aprūpinimui, įvertinusi įvairius kaštus, kokybės garantiją, aptarnavimo kokybę, įmonė pasitelkė tarpininkų pagalbą. Buvo nuspręsta į regionus, kurių yra keturi (Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Klaipėdos), produkciją pristatyti savo transportu, o tolesnio paskirstymo funkcijas perduoti tarpininkams.

Tarpininkai pasirinkti dėl to, kad:

1) jie sukuria laiko, vietos ir turėjimo naudingumą;

2) tarpininkai panaikina asortimento neatitikimus;

3) jie perima visas su paskirstymu susijusias funkcijas;

4) taip klientams lengviau gauti produkciją. (Židonis, 2002, p.135)

Kadangi AB „Rokiškio sūris“ priklauso ne viena pieno perdirbimo

įmonė, o keletas, atitinkamos dienos užsakymams reikalinga produkcija tiek iš Rokiškio, Utenos, tiek ir iš Ignalinos keliauja į bazę Kaune. Čia produkcija surūšiuojama pagal užsakymus regionams ir iškeliauja į regionus. Ukmergės ir Varėnos produkcija pristatoma iš Ukmergės.

Regionuose tolesnio paskirstymo funkcijos atitenka tarpininkams. Klaipėdos regione tarpininko funkcijas atlieka UAB „Minolis“, kurioje dirbu aš pats.

2. UAB „MINOLIS“ FUNKCIJOS AB „ROKIŠKIO SŪRIS“ PASKIRSTYMO LOGISTIKOJE

Pasirinkdama tarpininkus regionuose, AB „Rokiškio sūris“ iš karto išsprendė keletą problemų: galutinio sisteminių taškų aptarnavimo, mažų, taip vadinamų „balkoninių“ taškų aptarnavimo, kurių kiekviename mieste yra be galo daug.

UAB „Minolis“ užsiima AB „Rokiškio sūris“ produkcijos paskirstymu sisteminiams taškams Klaipėdos ir Kauno regionuose bei atlieka didmenininko funkciją „balkoniniams“

Sisteminiais taškais yra vadinamos parduotuvės, priklausančios prekybos sistemoms, tokioms kaip Vilniaus prekyba (Maxima, Media, Minima, T – Market), IKI, RIMI, NORFA, Vikonda. Paskirstydama produkciją šiems taškams, firma už tai gauna komisinius. Taipogi UAB „Minolis“ atlieka ir didmenininko funkciją. Firma perka produkciją iš AB „Rokiškio sūris“ ir didmeninėmis kainomis parduoda ją taip vadinamoms „balkoninėms“ parduotuvėms. Kadangi UAB „Minolis“ yra AB „Rokiškio sūris“ tarpininkas, perkamai iš AB „Rokiškio sūris“ produkcijai taikomos didelės nuolaidos. Taip aprūpinamas ir mažųjų parduotuvių tinklas. Iš šios veiklos gaunamas pelnas naudojamas firmos sąnaudų padengimui (administracinėms, transporto, darbo užmokesčio ir kitoms sąnaudoms).

Šiuo metu Jūs matote 33% šio straipsnio.
Matomi 926 žodžiai iš 2795 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.