Paslaugų marketingas
5 (100%) 1 vote

Paslaugų marketingas

TURINYS

Įvadas 3

1. Įmonės ir jos prekių charakteristika 4

2. Marketingo aplinkos analizė

2.1. Mikroaplinkos analizė 7

2.2. Makroaplinkos analizė 15

3. Tikslinių rinkos segmentų parinkimas bei jų aprėpimo strategijos 18

4. Marketingo tikslų nustatymas 21

5. Marketingo komplekso elementų apibūdinimas

5.1. Patieklų charakteristika

5.2. Numatomos kainos 23

5.3. Rėmimo veiksmai 24

6. Marketingo veiksmų planas 25

7. Ateities strategija 26

8. Išvados 27

9.Literatūra 28

ĮVADAS

Siekiant ilgalaikės sėkmingos veiklos rinkoje, būtina sekti ir stebėti konkurentų veiksmus, jų siūlomų paslaugų kainas ir kokykę, vartotojų poreikius, analizuoti galimus naujų prekių įvedimo bei asortimento praplėtimo veiksmus, marketingo planus, kurie atitiktų maitinimo įmonės galimybes ir resursus. Vartotojas sprendimą pasinaudoti paslaugomis priima analizuodamas daugelio paslaugos tiekėjų pateiktą informaciją ir prekių bei jų kainų, kokybės charakteristikas. Taigi, neužtenka pateikti į rinką tam tikrą paslaugą, – yra būtina atlikti tos paslaugos marketinginį planavimą.

Gana ilgai vyravęs požiūris, kad pirkėjai vadovaujasi tik racionaliais kainos ir paslaugos kokybės kriterijais, keičiasi. Esant didelei pasiūlai, pirkėjai, pasirinkdami maitinimo įmonės tašką vadovaujasi tokiais kriterijais, kurie nėra apčiuopiami ir gana subjektyvūs – papildoma nauda, kurią galima gauti įsigyjant paslaugą, paslaugos, įvaizdis rinkoje ir kt.

Praktinės veiklos pavyzdžiai rodo, kad aukščiau minėti kriterijai yra būtinybė, bet dar negarantuojanti sėkmingos veiklos. Siekiant sėkmingai vystyti prekybą būtina atlikti ne tik atskirų paslaugų marketinginį planavimą, bet ir parengti detalų maitinimo įstaigos marketingo planą.

Šio darbo tikslas yra ištirti dvi Ukmergės maitinimo įmones, atlikti pirminių duomenų analizę ir gautos informacijos pagrindu pateikti išvadas, įvertinant marketingo aplinką, kuri turi įtakos marketingo galimybėms, nustatyti marketingo tikslus. Darbe taip pat nustatomos maitinimo įmonių tikslinės rinkos, jų poreikiai ir interesai, tikslu priderinti atitinkamą marketingą, rėmimą.

1. ĮMONĖS IR JOS PASLAUGŲ CHARAKTERISTIKA

Kavinė „Viešnagė“

Kavinė „Viešnagė“ yra individuali įmonė 1996 metais gegužės mėnesį.

Kavinė randasi Kauno g. 8, Ukmergėje. Jos savininkas – vietinis gyventojas V. Gaučas, kuris turi spec. išsilavinimą ir yra tos kavinės direktorius. Kavinė įsikūrė senose buvusios kirpyklos patalpose.

Kavinė teikia maitinimo paslaugas. Taip pat galima užsisakyti vakarėlių, gimtadienių, gedulingų pietų rengimo paslaugas.

Užsakant paslaugą klientui pateikiami keli variantai. Klientas gali išsakyti savo pageidavimus.

Kavinė „Viešnagė“ dirba nuo 10 val. iki 22 val. darbo dienomis ir nuo 10 val. iki 24 val. savaitgalio bei švenčių dienomis.Nors kavinė gyvuoja tik ketvirtus metus vartotojai jau spėjo įvertinti ir pripažinti šios maitinimo įmonės teikiamų paslaugų kokybę.



Tiek kavinė „Viešnagė“, tiek restoranas „Vilkmergė“ yra pačiame Ukmergės miesto centre. Šias abi įstaigas skiria tik Kauno gatvė. Prie pat jų yra didelė automobilių aikštelė. Prie iėjimo į restoraną „Vilkmergė‘ įrengtas įvažiavimas neigaliesiems.

Lankytojų salėje stovi šeši staliukai. Vienu metu čia gali pietauti apie 30 žmonių. Kavinė turi ir nedidelią salę skirtą užakymams. Joje gali tilpti apie 30 lankytojų.

Organizacinė „Viešnagės“ struktūra yra gan paprasta.Ją lemia:

veiklos pobūdis,

gamybos paslaugų teikimo apimtys,

atliekamos funkcijos ir sprendžiamų uždavinių skaičius,

gamybos ir paslaugų teikimo technologija,

darbo pasidalinimo ir specializacijos lygis.



Be žmonių, be kolektyvo, vadovai negali pasiekti reikiamų rezultatų. Todėl labai svarbu darbui sukurti darnią bendraminčių komandą. Į kavinę ‚Viešnagę darbuotojai renkami konkurso būdu, atsižvelgiant į jų sugebėjimą dirbti, gebėjimą bendrauti, priimti sprendimus. Šios įmonės vadovai vertina iniciatyvius darbuotojus. Kavinėje dirba jauni darbuotojai. Jie puikiai dirba su naujomis technologijomis, kupini idėjų ir etuziazmo.

Restoranas „Vilkmergė“

Restoranas „Vilkmergė“ priklauso Ukmergės rajono vartotojų kooperatyvui. Restoranas randasi Kauno g. 9. Pastatas pastatytas 1965 m. Nuo tada šiose patalpose ir veikia šis restoranas. Pagrindinė restorano veikla – švenčių, pristatymų, gedulingų pietų ruošimas.

Restoranas „Vilkmergė“ dirba nuo 11 val. iki 22 val. ir nuo 11 val. iki 24 val. savaitgalio bei švenčių dienomis. Restorano „Vilkmergė darbuotojai yra seni visomeninio maitinimo specialistai. Kaip ir vyresnės kartos atstovai jie nėra tokie lankstūs.

Restorano lankytojų salė yra 400 kv. metrų dydžio. Esant reikalui gali sutalpinti 200

lankytojų.

Organizacinė restorano „Vilkmergė“ struktūra

2. MARKETINGO APLINKOS ANALIZĖ

2.1. Mikroaplinkos analizė

Kavinės „Viešnagės“ mikroaplinka

Restorano „Vilkmergė“ mikroaplinka

Konkurentai

Kiekvienos įmonės verslo tikslas – gauti pelną, tenkinant vartotojų poreikius. Jei įmonė nepatenkins vartotojų poreikių geriau nei konkurentai – ji žlugs. Bet labai dažnai ne vartotojai, o konkurentai turi lemmiamą vaidmenį kainų ir asortimento parinkime. Konkurencinėje kovoje tenka kovoti ne vien dėl vartotojo, bet ir dėl gamybos išteklių, ar naujausių technoogijų.

Kavinės „Viešnagė“ atsidarimas sukėlė paniką ir grėsmę netoliese veikusioms kavinėms. Kavinė „Pasimatymas“ pakeitė veiklos rūšį ir pasivadino picerija . Greitai picerija pasivadino ir kita netuoliese buvusi kavinė „Pelėda“.

Kavinei „Viešnagė pavyko įsibrauti į rinką su tikimybe gauti puikius pelnus,nes senieji rinkos dalyviai nebuvo pakankamai agresyvūs ir nesutrukdė įeiti į rinką. Jos nepajėgė sustiprinti savo pozicijų, siekdamos įėjimą į rinką naujai kavinei padaryti brangesnį ir sunkesnį. Siekdami neprarasti savo klientų bei išlaikyti savo pozicijas esami konkurentai bandė šakoje sumažinti kainas, plėsti reklamą, skatinti pardavimą. Tačiau norint, kad šios priemonės atneštų efektyvų rezultatą reikia šios taktikos laikytis atkakliai ir ilgesnį laikotarpį. Vienkartinis kainų sumažinimas tikrai neduos laukiamo efekto. Norint išlaikyti spaudimą naujam konkurentui reikia didelių pajamų, o jų konkurentai ir neturėjo.

Pati stipriausia konkurentė kavinė – alaus baras „Du bokalai“. Ši kavinė – alaus baras įsikurė tuo pačiu pavadinimu anščiau čia veikusio alaus baro vietoje. „Du bokalai“ klientams siulo panašų produktų asortimentą, to paties kokybės lygio produktus, panašias paslaugas, panašias kainas, patrauklų prekybos salių dizainą, daug nuolaidų, malonų aptarnavimą. Dėl to „Viešnagė“ praranda dalį rinkos. Akivaizdu, jog reikia imtis gynybos taktikos – mažinti kainas, skatinti pardavimą, klientams pasiūlyti naujovių ir imtis kitų priemonių siekiant išlaikyti savo pozicijas.

„Viešnagė“ nuo pat pirmų atsidarymo dienų užsibrėžė tikslą, klientui siūlyti tik aukštos kokybės, geros išvaizdos, plataus asortimento patiekalus, didesnę kainos nuolaidą. Šis tikslas nuginklavo parduotuvę “Pelėdą’’, kadangi šioje picerijoje pasirinkimas tikrai skurdus, kokybė prasta. Dažnai klientams tenka nusivilti patiekalų kokybe. Tuo tarpu „Viešnagė“garantuoja puikia gaminių kokybę, labai platų patiekalų asortimentą. Nors „Viešnagė“ turi savą nedideli konditerijos cechą, tačiau siekdamas patenkinti kiekvieno kliento norus bei skirtingus skonius taip pat prekiauja ir įvairių tiekėjų siūloma produkcija.

Dar vieną privalumą „Viešnagė“ išsikovojo prieš konkurentus, intensyviai derėdamasis su tiekėjais dėl palankių kainų bei nuolaidų. „Viešnagė“ , dėka kompetetingo ir profesionalaus vadybininko gabumų, sugeba išsikovoti tokias trumpalaikes bei pastovias nuolaidas, kokių nepavyksta gauti nė vienam konkurentui.

„Viešnagė“ pasižymi pakankamai dideliu organizuotumu, todėl yra pajėgi vikdyti klientų įvairiausius norus.

. Siekiant palaikyti konkurencingumą, taiko patikimiausias ir efektyviausias prekybos priemones, išnaudoja visus savo veiklos pajėgumus.

Reikia paminėti žymų privalumą prieš konkurentus. Tai išpuoselėtas šios kavinės įvaizdis. Įvaizdis yra svarbus dalykas, nes geras vardas skatina klientus rinktis įmonės patiekalus, o konkurentų gaminami ar parduodami patiekalai tada vertinami kaip pakaitalai.

Restoranas „Vilkmergė“ vienintelis Ukmergėje turi restorano statusą todėl didelių konkurentų neturi. Dėl esamų didelių patalpų čia dažnai vyksta įvairiausi renginiai, pokyliai.

Vartotojai

Bet kurioje rinkoje paslaugos pardavėjas susiduria su daugeliu pirkėjų. Tarpusavyje jie skiriasi amžiumi, poreikias, pajamomis, įpročiais, išsilavinimu ir pan. Todėl kiekvieno iš jų reakcija į prekę yra individuali. Stengiantis parduoti kuo daugiau paslaugų, pageidautina kuo geriau prisitaikyti prie šios paslaugos vartotojų įvairovės. Vartotojai patys to nežinodami tampa pergalės ir didelio pelno arba bankroto pagrindine priežastimi. Vartotojų galia vis labiau stiprėja, kuo plačiau jie geba naudotis kainų, kokybės, paslaugų arba pardavimo sąlygų svertais.

Tiek kavinei „Viešnagė“, tiek restoranui „Vilkmergė“ užimti lyderio pozicijas buvo tikrai nesunku. Pirmiausia reikėtų paminėti palankią prekybinę teritoriją, iš kurios pritraukiami vartotojai.

Į kavinę „Viešnagę“ vidurdienį pietauti ateina aplinkinių įstaigų ir įmonių darbuotojai. Ypač vartotojams patinka, kad kavinėje nuo 12 val. iki 14 val. neleidžiama rūkyti. Ukmergė yra nedidelis miestas ir vyrauja vidutinių ir mažų pajamų vartotojai, didesnių pajamų vartotojai sudaro mažumą. Atsižvelgiant į tai meniu sudarytas taip, kad tenkintu įvairų vartotoją. Čia papietauti ir kuklus tarnautojas ir aukštas pareigas užimantis valdininkas.

Restoranas „Vilkmergė“ pavienių lankytojų sulaukia labai nedaug . Pagrinde patalpos yra iš anksto

Dažnai verslo pietus ir įvairius pristatymus užsako verslininkai. Yra ir konferencijų salė.

Netuoliese esantis Ukmergės viešbutis dažnai užsako pietus ar vakarienę turistinėms grupėms. Didijį pagrindą užsakymų sudaro įvairios šventės, koncertai, gedulingi pietūs.

Kainos ir patiekalų asortimentas pagal kliento norus. Pigiausi pietūs 10 Lt vienam žmogui.

Kavinės „Viešnagė“ vartotojai

Restorano „Vilkmergė vartotojai“

Tiekėjai

Kavinė „Viešnagė“daug dėmesio ir pastangų skiria pajėgių tiekėjų paieškoms bei deryboms su jais dėl kuo palankesnių kainų. Nes kiekvienai maitinimo įmonei labai svarbu turėti gerus ryšius su žaliavų ir prekių tiekėjais, gamybos priemones pirkti pagrįstomis kainomis. Gamybinių išteklių kaštai yra svarbi sąlyga, kuri gali būti galimybe, bet gali tapti ir grėsme.

Tiekėjai ūkio šakoje yra stiprus konkurencijos veiksnys, kai tik jie sugeba išlaikyti aukštą prekės kainą. Todėl ypatingų prekių tiekėjams kavinė skiria daugiausia laiko. Kadangi, kai pasiūla ribota, o kavinės klientus labai domina šio tiekėjo prekės, kavinei, bijant prarasti pirkėjus, belieka sutikti mokėti didesnes kainas tiekėjams, kurie jas vis didins. Stiprūs tiekėjai ūkio šakoje gali sukelti pelno mažėjimą, o tuo pačiu parduotuvės klientų nepasitenkinimą didėjančiomis prekių kainomis. Taigi kavinė „Viešnagė“ užsibrėžė tikslą – sutelkti visas pastangas tiekėjų, prekiaujančių analogiškomis žaliavomis paieškai, kad netektų tapti priklausomais nuo vieno tiekėjo. Tiekėjų derėjimosi pozicijos nusilpsta, kai atsiranda gerų pakaitų jų prekėms ir kai perėjimas prie šių žaliavų nėra brangus ar sunkus. Tiekėjų konkurencingumas labai sumažėja, kai jų tiekiamas produktas yra standartinė prekė, gaunama iš daugelio tiekėjų, kurie sugeba tik vykdyti užsakymus. Tokiais atvejais lengva nupirkti bet ką, kas tik reikalinga, ir kavinės vadovybė pasirenka tiekėjus, siūlančius geriausią sandorį.

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1677 žodžiai iš 5560 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.