Pavaros smagratinio momento g nustatymas laboratorinis darbas labaratorinis
5 (100%) 1 vote

Pavaros smagratinio momento g nustatymas laboratorinis darbas labaratorinis

Laboratorinis darbas Nr. 7

PAVAROS SMAGRATINIO MOMENTO GD2

NUSTATYMAS

• Darbo tikslas

Susipažinti su eksperimentiniais GD2 nustatymo būdais, praktiškai nustatyti GD2 ir apskaičiuoti pavaros elektromechaninę laiko pastoviąją Tm.

• Teorinė dalis

Elektros pavaros smagratinis momentas apibūdina jos dinamines savybes.

Daugiausia naudojami šie ekpermentiniai GD2 nustatymo būdai:

a) Įsibėgėjimo,

b) laisvo judesio,

c) krintančio svorio,

d) švytavimų.

Elektros variklio ar visos elektros pavaros su darbiniu mechanizmu suminis GD2 dažniausiai nustatomas įsibėgėjimo arba laisvo judesio būdais. Atskirų pavaros elementų GD2 nustatyti galima naudoti krintančio svorio ar švytavimų būdus. Šie būdai gali būti naudojami, jei pavaros elementų sukimosi trintis labai maža arba bent nekinta eksperimento metu.

• Įsibėgėjimo būdas

Šiuo būdu nustatant pavaros GD2 , naudojamasi energijos tvarumo dėsniu.

Varikliui dirbant, elektros energija sunaudojama: 1) naudingam darbui atlikti, 2) sukimosi nuostoliams padengti, 3) šiluminiams nuostoliams padengti inkaro grandinės varžose, 4)besisukančių pavaros dalių kinetinei energijai sukaupti. Kinetinės energijos kiekis besisukančioje pavaroje yra proporcingas pavaros inercijos arba smagratiniam momentui:

, čia: J – pavaros inercijos momentas;

Ω – pavaros kampinis greitis;

GD2 – pavaros smagratinis momentas;

AK – pavaros judančiose dalyse sukaupta kinetinė energija.

• Laisvo judesio metodas

Atjungus variklį nuo maitinančio tinklo, variklio greitis mažėja, nes judančiose dalyse sukaupta kinetinė energija sunaudojama sukimosi nuostoliams padengti. Nustatant GD2 šiuo būdu, atjungiamas variklio maitinimas ir leidžiama varikliui laisvai suktis nuo pradinio greičio atjungimo momentu n0 iki visiško sustojimo arba iki bet kokio greičio n1. Šio bandymo metu gaunama ir nubrėžiama kreivė n = f(t). Iš šios kreivės ir iš kreivės Ps = f(n) gaunama priklausomybė Ps = f(t) taip pat, kaip ir nustatant GD2 įsibėgėjimo būdu:



Pavaros elektromechaninė laiko pastovioji – tai laikas, per kurį neapkrauta pavara įsibėgėtų nuo nulio iki idealios tuščios eigos greičio ω0 , jei variklio išvystomas momentas būtų pastovus ir lygus trumpo jungimo momentui Mk . Pavaros elektromechaninė pastovioji priklauso nuo variklio kritinio momento ir pavaros smagratinio momento, bet nepriklauso nuo apkrovimo momento. Kadangi kritinis momentas priklauso nuo inkaro varžos, tai ir Tm , didinant inkaro varžą, didėja.

, čia: RΣ – G-V sistemos inkarų grandinės varža (įvertinant ir generatoriaus vidaus varžą);

MN – nominalus variklio momentas;

– variklio pastovioji, surandama iš vardinių dydžių;

Inkaro grandinės varža surandama eksperimentiškai iš variklio trumpo jungimo bandymo.

• Užduotis

Nustatyti pavaros smagratinį momentą GD2 įsibėgėjimo, laisvo judesio ir krintančio svorio metodais. Apskaičiuoti pavaros inercijos momentą ir elektromechaninę laiko pastoviąją kiekvienam momentui.

• Darbo eiga

Įjungus stendo maitinimą ~380 V , tuo pat metu per lygintuvus stendas maitinamas 110 V įtampa. G-V sistemos variklio žadinimo srovė reguliuojama reostatu R3, o generatoriaus – autotransformatoriumi T1, jei įjungtas žadinimo kontaktorius K1 arba K2.

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 462 žodžiai iš 910 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.