Pirmoji simfonija ir koncertas
5 (100%) 1 vote

Pirmoji simfonija ir koncertas

Niekas nežinojo, kas sukūrė pirmąją simfoniją ar pirmąjį koncertą. Ši muzika pamažu klostėsi XVII a. — XVIII a. Tačiau tikrai žinoma, kad pirmąją operą parašė italų kompozitorius Džakopas Peris. Ji vadinosi ,,Dafnė” ir pirmą kartą buvo atlikta Florencijoje 1579 metais. Tai buvo grupės italų menininkų, mokslininkų ir didikų mėginimas atgaivinti senovės graikų dramos paprastumą. Šie žmonės — Camerata (,,Draugija”) — juto, kad sunkios viduramžių bažnytinės muzikos ir pasaulietiškų madrigalų garsų pynės tapo pernelyg sudėtingos, o natų tankumyne pasiklysta jausmai.

Italija — klasikinės operos šalis. Šį žanrą italų kompozitoriai aktyviai puoselėja XIX amžiuje, ne mažesnį dėmesį skyrė jam ir vėliau. Kai D.Verdis kūrė paskutiniąją operą ,,Falstafas”, Italijoje ryškėjo nauja muzikinė kryptis — verizmas. Šio stiliaus pavadinimas kilo iš žodžio vero, kuris reiškia ,,tikras, teisingas”. Veristams būdingas paprastų žmonių kasdieninio gyvenimo vaizdavimas. Jie savo kūriniams parenka sceniškai efektingus, veiksmingus, dramatinius siužetus. Veristų muzika labai emocinga, melodijos glaudžiai susiję su žodžiais, stiprus deklamacinis pradas, nevengiama natūralistinių detalių. ,,Sudominti, nustebinti, sujaudinti ” — taip trumpai formuluojami muzikinio verizmo principai. Pirmoji šio stiliaus opera — Pjetro Maskanjo ,,Kaimiečio garbė” — pastatyta 1890 metais. Po dviejų metų pasirodė kitas šedevras — Rudžiero Leonkavalo ,,Pajacai”. Abi šios operos dažnai statomos ir mūsų dienomis. Tai meilės ir pavydo dramos su ryškiomis veikėjų muzikinėmis charakteristikomis.

Italų opera XVIII ir XIX a. be paliovos triumfavo visoje Europoje, net ligi pat Peterburgo ir Maskvos, jos stilius turėjo didžiausią tarptautinį populiarumą. (Patsai operos žanras atsirado Italijoje XVII a. pradžioje.)

Gioacchino Rossini (1792 — 1868) Jis gimė Pesare (šiaurės Italija). Kurį laiką padirbėjęs kalvio pameistriu, tikrąjį pašaukimą Rosinis rado operoje. Pirmą kartą sėkmės susilaukė 1812 m., sukūręs komiškąją operą ,,Prabavimo akmuo” ir šiaip jis rašė tokias populiarias operas, kad jų linksmą, labai raiškų vokalini stilių imta laikyti tiesiog ,,itališku”, panašiai kaip kad ,,vokišku” vėliau tapo Vagnerio stilius. Didžiausio pasisekimo sulaukė komiškos Rossinio operos ,,Sevilijos kirpėjas”, įsimylėjėlių poros, kuriai trukdo intrigantai, peripetijos( todel ir atsirado išraiškinga ir šmaikšti arija apie paskalas), ,,Šarka vagilė”, ,,Pelenė” ir jau nebe tokia ,,itališka”, tačiau romantiškesnė opera ,,Vilius Telis”, kurioje yra garsioji scena, kai Telis šauna į obuolį ant savo sūnaus galvos, buvo pastatyta Paryžiuje ir susilaikė didžiulės sėkmės. Tuomet Rosiniui buvo trisdešimt septyneri, ir jis jau buvo parašęs arti keturiasdešimties operų. O ateityje jo dar laukė ne mažiau svaiginanti karjera. Tačiau po ,,Viliaus Teliaus” nebe sukūrė nė vienos operos, ir iš viso kūrė vis mažiau. Ko gero Rosinis jautė, kad nebepajėgia varžytis su kitais kompozitoriais.

Šiuo metu Jūs matote 55% šio straipsnio.
Matomi 476 žodžiai iš 863 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.