Pradedanciojo kavines steigejo gidas
5 (100%) 1 vote

Pradedanciojo kavines steigejo gidas

Pradedančiojo kavinės savininko gidas: pradžių pradžia

Ne vieną, norintį pradėti savo verslą, vilioja galimybė atidaryti kavinę. Verslo populiarumą byloja tai, kad vien Vilniuje galima suskaičiuoti net 400 kavinių. O kur dar kurortų barai, kavinukės ir užkandinės prie ežerų ar pakelėje!

Žinoma, kavinių verslas, kaip ir visos kitos verslo rūšys, turi ir pliusų, ir minusų. Tad prieš imantis verslo būtina pagalvoti, ką reikia daryti, kad jis būtų sėkmingas.

Savo verslo paslaptimis sutiko pasidalinti vienos iš Vilniuje esančių kavinių savininkas Artūras Kochauskas.

Anot jo, prieš atidarant kavinę reikėtų atlikti keletą būtinų verslo kūrimui dalykų, be kurių neįmanoma sėkminga kavinės veikla.

Taigi jūs sugalvojote atidaryti kavinę. Apie ką vertėtų pagalvoti? Pirmiausia turite atsakyti pats sau į kelis klausimus:

1. Ar turite galimybių suformuoti veiklai reikalingą pradinį kapitalą?

Pavyzdžiui, jeigu norite steigti uždarąją akcinę bendrovę, turėsite įnešti ne mažesnį kaip 10 tūkst. litų pradinį kapitalą. Keli variantai, iš kur jūs paimsite šiuos pinigus:

 reikiamą pinigų sumą jūs turite pats;

 reikiamą pinigų sumą surinksite, padedamas draugų bei giminaičių;

 ieškosite papildomo finansavimo, partnerių arba banko paskolos. Tam tikslui jums reikės parengti verslo planą.

Pasak A. Kochausko, daugelis pradedančių verslininkų pamiršta, jog šitos (10.000 Lt) pinigų sumos toli gražu neužteks atidaryti kavinei. Verslininko teigimu, kurdamas savo kavinę jis išleido maždaug 60 tūkst. litų. Šie pinigai buvo panaudoti 50 kv. metrų patalpos apdailai bei virtuvės ir kitai įrangai pirkti.

2. Kokie bus jūsų veiksmai, kuriant šį verslą?

Sudarykite konkrečių savo veiksmų planą konkrečiam laikui, kad niekuomet nenukryptumėte nuo kurso ir žinotumėte, kokį žingsnį žengti. Taip pat pamėginkite apskaičiuoti šių veiksmų kainą. Taip pamatysite, ar jūsų norai nesikerta su jūsų galimybėmis.

Pabandykite numatyti būsimas įmonės pajamas ir sąnaudas, kad ateityje patirtumėte kuo mažiau netikėtumų.

3. Ar jūs įsivaizduojate, kokia tai bus kavinė?

Tarkime, kad kavinę turi jūsų draugas ar giminaitis, jis yra labai patenkintas savo verslu, reikalai klostosi sėkmingai, ir dėl to jūs nutariate, jog galite tą patį daryti ne prasčiau nei jis. Visų pirma įsitikinkite, jog sugebėsite ne tik kavinę atidaryti, bet ir sėkmingai verslą vystyti:

 tiksliai suformuluokite, kokia tai bus kavinė – greito maisto, užkandinė, prekiausite alkoholiu ir t.t.;

 pagalvokite, ką išskirtinio galėsite pasiūlyti būsimiems lankytojams, kad jie rinktųsi jūsų, o ne jūsų konkurentų kavines;

 surinkite kiek įmanoma daugiau informacijos apie konkurentus, kad galėtumėte, atsižvelgdami į tai, sukurti savo paslaugas bei produktus ir nustatyti jų kainą.

4. Kokioje vietoje kavinė bus atidaryta?

Galbūt jūs norite turėti kavinę miesto centre ar senamiestyje? O gal manote, jog geriausia kavinę atidaryti gyvenamajame rajone?

Verslininkas A. Kochauskas siūlo gerai apsvarstyti visus galimus variantus. Jis pasakojo, jog pirmiausia jam buvo kilusi mintis įkurti kavinę Vilniaus senamiestyje, tačiau atlikęs keletą stebėjimų jis suprato, jog tam bene geriausiai tinka vienas iš gyvenamųjų rajonų.

„Pirmiausia, ką pastebėjau, pasivaikščiojęs po kavines, jog senamiestyje kavinių ir taip yra beveik daugiau, negu jose lankosi žmonių. O mano pasirinktame gyvenamajame rajone pradėjo kurtis įvairios įmonės, atsirado nemažai potencialių klientų, o vietų, kuriose jie galėtų papietauti ar po darbo išgerti kavos, beveik nėra“, – teigė kavinės savininkas.

Štai keletas jo patarimų, kaip išsirinkti tinkamą vietą kavinei:

 jei turite galimybių, pasidomėkite, kaip sekasi būtent tokiose vietose įsikūrusioms kavinėms;

 pagalvokite, kokie žmonės galėtų lankytis jūsų kavinėje;

 jei jau turite patalpas būsimam verslui gyvenamajame name, įsitikinkite, jog gausite visų namo gyventojų sutikimą.

5. Kaip užmegsite ryšius su tiekėjais?

Pagalvokite, kas bus jūsų tiekėjai, kiek jų reikės. Iš potencialių tiekėjų rinkite komercinius pasiūlymus, nagrinėkite juos, pradėkite derėtis dėl sąlygų.

Kavinės savininkas A. Kochauskas prisiminė, jog verslo pradžioje jo vieninteliai tiekėjai buvo Vilniaus rajono ūkininkai. „Kavinė buvo ką tik atsidariusi, lankytojų buvo ne itin daug, todėl ir produktų reikėjo ne kažin kiek. Todėl tiesiog pavažinėjau po aplinkinius kaimus ir pasidomėjau, kuris ūkininkas augina kiaules, kuris kepa duoną, kuris užsiima daržininkyste“, – pasakojo verslininkas.

Vėliau, didėjant klientų skaičiui, A. Kochauskas sudarė sutartis ir su keliomis maisto produktus gaminančiomis bei perdirbančiomis įmonėmis.

6. Kaip pritrauksite lankytojus?

Jei norite greitai pritraukti į kavinę kuo daugiau lankytojų, labai svarbu tinkama reklama. Galite pasitelkti į pagalbą (žinoma, už tam tikrą pinigų sumą) visuomenės informavimo priemones.

Iš anksto pagalvokite apie tai, kad atidarymo proga galbūt rengsite tam tikras akcijas, jau pradėjus veiklą, darysite įvairias nuolaidas ir pan.

Tačiau, anot A.Kochausko, svarbiausia, jog siūloma prekė ar paslauga būtų tikrai kokybiška, nes nusivylusių klientų nebepritrauks net ir pati
įtikinamiausia reklama.

Po tokių pradinių verslo planavimo žingsnių ateis eilė ir įmonės steigimui.

Tinkamiausia – personalinė įmonė

Pirmiausia reikėtų pasirinkti, kokios rūšies įmonę ketinate steigti. Nuo to priklauso ir steigimo procedūros bei kaina. Paprasčiausia ir pigiausia yra steigti individualią (personalinę) įmonę. Juo labiau, kad, kaip teigė A. Kochauskas, individualios įmonės visiškai užtenka, norint turėti kavinę.

Patalpos

Jūs jau įregistravote savo įmonę ir galite pradėti verslą. Kitas žingsnis turėtų būti patalpų paieška ir jų įrengimas. Anot Artūro Kochausko, prieš kelerius metus įsirengusio nedidukę kavinę Vilniuje, būtent patalpų problema jam buvo opiausia.

Kaip išsirinkti tinkamas patalpas?

Turite keletą galimų pasirinkimo variantų. Galite patalpas pirkti arba nuomotis. Tai priklauso ir nuo jūsų materialinių galimybių, ir nuo tolimesnių verslo planų.

Dažnai pradedantys verslininkai iš pradžių nutaria patalpas nuomotis, o vėliau, verslui suklestėjus, pradeda galvoti ir apie jų įsigijimą.

Ką darė kavinės savininkas A. Kochauskas?

 Išsiaiškino, kiek kainuoja 50 kv. metrų patalpa kavinei, ją perkant. Jam pasiūlyta patalpų kaina buvo apie 80 tūkst. litų.

 Išsiaiškino, kiek kainuoja tokia patalpa, ją nuomojant. Jam pasiūlyta nuomos kaina buvo apie 1.000 litų per mėnesį.

 Paskaičiavo savo galimybes ir nutarė, jog jam labiau tinka antrasis variantas, kadangi visiems kavinės įrengimo darbams jis galėjo skirti tik iki 70 tūkst. litų. Bandymas pirkti būtų reiškęs lindimą į skolas, ko jis norėjo kol kas būtinai išvengti.

Ar verta rinktis jau įrengtas kavinės patalpas?

Jei neturite originalių idėjų, kaip įrengti kavinę, arba norite jau sutvarkytų patalpų, galite rinktis jau įrengtas patalpas, skirtas kavinėms, kurias gali pasiūlyti beveik visos nekilnojamojo turto agentūros. A. Kochauskas prisipažino, jog jį labiausiai traukė būtent šis variantas, kadangi:

 patalpų savininkai, norėdami kuo greičiau surasti pirkėją ar nuomininką, dažnai jau iš anksto būna pasirūpinę visais kavinės verslui reikalingais leidimais bei licencijomis;

 patalpos jau būna visiškai įrengtos ir pritaikytos darbui, todėl nebereikia papildomų išlaidų kavinės įrengimui.

Tačiau kavinės savininkas teigė, jog yra ir kita medalio pusė:

 tokių patalpų pirkimo arba nuomos kaina būna keletą kartų didesnė negu neįrengtų patalpų;

 kavinės interjeras gali nepatikti naujam savininkui;

 patalpos gali būti kiek nuniokotos, todėl dažnai būna reikalingas bent jau „kosmetinis“ remontas.

Kavinė gyvenamajame name: už ir prieš

Pastaruoju metu galima vis dažniau pastebėti tokį reiškinį, kai kavinės atidaromos gyvenamuosiuose namuose, buvusiuose butuose. Ar verta atidarinėti kavinę gyvenamajame name? Ir taip, ir ne, bet labiau ne, kadangi:

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1268 žodžiai iš 4211 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.