Praktikos ataskaita
5 (100%) 1 vote

Praktikos ataskaita

TURINYS

ĮVADAS 3

1. BENDROS ŽINIOS APIE ĮMONĘ 4

1.1. Įmonės kūrimosi istorija 4

1.2. Įmonės valdymas 7

1.2.1. Veiklos sričių planavimas 8

1.2.2. Personalo skatinimas 8

1.2.3. Kontrolės priemonės 12

1.3.Veiklos sritys 14

1.4. Marketingas 16

1.4.1. Vartotojas ir konkurentai 16

1.4.2. Pagrindinės prekių grupės 16

1.4.3. Rėmimo priemonės 17

1.4.4. Kainų politika 18

1.5. Logistikos sistema 19

1.6. Finansai 20

2. RINKODAROS SKYRIAUS VEIKSMŲ ANALIZĖ 21

IŠVADOS 26ĮVADAS

Šiuolaikiniame pasaulyje įmonės ir organizacijos užima vis didesnę reikšmę. Kiekviena jų yra skirtinga ir unikali savo siūlomų gaminių, paslaugų kokybe, ypatybėmis bei savo veiklos būdu.

Mokomąją praktika atlikau UAB „Senukų prekybos centre“. UAB „Senukų prekybos centras”- didžiausias statybinių medžiagų ir namų apyvokos reikmenų tinklas Baltijos šalyse, didmenomis ir mažmenomis prekiaujantis statybos, remonto ir buities prekėmis bei teikiantis įvairias paslaugas: stiklo, medienos drožlių ir plaušo plokščių pjaustymo, jų laminavimo, statybinio glaisto, raktų gamybos, įrankių nuomos, kiliminės dangos apsiuvimo ir kt. Šiuo metu SENUKAI pirmauja Lietuvos statybos ir buities prekių rinkoje, siūlydami didžiausią prekių pasirinkimą vienoje vietoje. Didžiuosiuose prekybos centruose prekiaujama daugiau kaip 110000 pavadinimų prekėmis. Jų asortimentas nuolat atnaujinamas ir plečiamas.

Praktikos metu daugiausia teko susipažinti su Rinkodaros ir rinkotyros skyriaus darbu, todėl antrajai daliai pasirinkau šio skyriaus darbų analizę.

Pagrindinis praktikos tikslas –susipažinti su įmonės veikla, administravimu ir valdymu.

Šios ataskaitos uždaviniai:

• Charakterizuoti įmonę bei veiklos sritis, apžvelgti jos kūrimosi istoriją, viziją, misiją bei tikslus;

• Apžvelgti bendrąjį įmonės valdymą, pateikiant organizacinę struktūrą, pagrindinių valdymo funkcijų pasiskirstymą, veiklos sričių planavimą, personalo skatinimo priemones, kontrolės priemones;

• Aptarti marketingo kompleksą (vartotojai, konkurentai, produktas/paslauga, rėmimo priemonės, kainų politika) bei logistiką;

• Išanalizuoti Rinkodaros skyriaus veiksmus.1. BENROS ŽINIOS APIE ĮMONĘ

1.1. Įmonės kūrimosi istorija

UAB „ Senukų prekybos centras“ ( toliau UAB „SPC“ ) yra įsikūrusi Kaune 1992 metais, šiuo metu yra pagrindinė „Senukų“ įmonių asociacijos bendrovė. „Senukų“ įmonių asociaciją sudaro UAB „SPC“, UAB „Senukai“, UAB „Statida“. Pagrindinė UAB „SPC“ veiklos sritis – mažmeninė ir didmeninė prekyba statybos, remonto ir buities prekėmis. UAB „Senukai“ užsiima transporto paslaugomis bei apsaugos organizavimu. UAB „Statida“ veikla – įvairios statybos paslaugos (langų, durų, baldų ir kt. gamyba).

Savo veiklos pradžioje „UAB „SPC“ užsiėmė statybinių medžiagų ir žaliavų tiekimu Lietuvos įmonėms. Viena pirmųjų tiekiamų žaliavų buvo druska. 1993 metais buvo atidaryta pirmoji parduotuvė Jonavos gatvėje Kaune, užėmusi 300 kv.m. prekybos ploto. Joje buvo pradėta prekiauti statybos ir remonto medžiagomis ( santechnikos prekės, apdailos medžiagos, dažai bei įrankiai). Vėliau asortimentas buvo plečiamas bei toje pačioje vietoje buvo atidarytos dar dvi parduotuvės.

1994 metais buvo pradėta vystyti didmeninė prekyba: Lietuvos gamybos, prekybos bei statybos įmonėms buvo tiekiamos statybos bei remonto medžiagos ir žaliavos. 1997 metais Pramonės pr. – 6, Kaune, buvo pastatytas didmeninės prekybos terminalas, skirtas aptarnauti urminės prekybos pirkėjus. Šiuo metu UAB „SPC“ turi daugiau kaip 2000 nuolatinių urmo klientų. UAB“SPC“ savo prekes taip pat tiekia į NVS šalis bei Latviją.

Taip pat 1994 metais įkurtas transporto ūkis, skirtas prekių parvežimui iš tiekėjų bei jų pristatymui į parduotuves bei urmo pirkėjams.

2001 metais atidarytas naujas 16000 kv.m. prekybos centras Draugystės gatvėje Kaune, kuris tuo metu buvo didžiausias statybos remonto ir buities prekių prekybos centras Baltijos šalyse. 2002 prekybos plotas buvo praplėstas iki 28000 kv.m. prekybos ploto, pastačius antrąjį prekybos centro korpusą. Prekybos centro privalumai ir techninės sąlygos:

• Platus įvairios kokybės prekių ir paslaugų asortimentas vienoje vietoje.

• Esančio prekybos centro suformuota pirkėjų trauka.

• Didėjantis ir perspektyvus komercinis rajonas.

• Patogus privažiavimas (iki 700 vietų automobilių stovėjimo aikštelė).

• Modernaus dizaino dviejų aukštų prekybos centras sujungtas su jau esančiu prekybos centru ir žiemos sodu.

• Kavinė, vaikų žaidimo kambarys.

• Travelatorius, rampa prekių pakrovimui / iškrovimui, du krovininiai liftai. (www.senukai.lt)

2002 metais buvo atidarytas pirmasis UAB „SPC“ prekybos centras Vilniuje, Ukmergės g. 2004 metais Vilniuje buvo įkurtas dar vienas prekybos centras Lukšio g.(prekybos ir paslaugų centre „Banginis“). Šie prekybos centrai užima daugiau kaip po 20000 kv.m. prekybos ploto ir yra didžiausi statybos, remonto bei buities prekių tiekėjai Vilniuje.

2005 metais atidarytas dar vienas 22000 kv.m. prekybos ploto UAB „SPC“ prekybos centras Kaune Islandijos pl., prekybos ir paslaugų centre „ Mega“.

Nuo 2002 metų UAB „SPC“ parduotuvės pradėjo kurtis ir kituose Lietuvos miestuose. Šiuo metu jos
veikia Prienuose, Kaišiadoryse, Panevėžyje, Rokiškyje, Zarasuose, Utenoje bei Ukmergėje, viena parduotuvė veikia Rygoje, įkurta 2002 metais.

UAB „SPC“ prekybos tinklą sudaro: 15 nuosavo kapitalo parduotuvių bei 74 parduotuvės visoje Lietuvoje, veikiančios „frančizės“ pagrindais. Tokiu būdu UAB „SPC“ tiekiamos prekės yra prieinamos ir didžiųjų Lietuvos miestų bei mažųjų regionų gyventojams.

Prekybos tinklas „Statybų duona“ – specializuotas statybinių medžiagų prekybos tinklas įkurtas 2001 m., atsiliepiant į aktualius klientų poreikius, sparčiai augant statybų mastams. Veiklos koncepciją geriausiai nusako šūkis „Statybos be rūpesčių!“- kaip įsipareigojimas būti daugiau nei statybinių medžiagų prekybos centru, o teikti klientams įvairiapusę pagalbą sudėtingame statybų procese.

„Namų technika“ – tai specializuotos buitinės technikos bei elektronikos salonų tinklas, prekiaujantis smulkiąja bei stambiąja buities technika. Pagrindinis tikslas išsiskirti iš konkurentų, sukurti vartotojams patrauklų įvaizdį, išskiriant prekės kokybės bei kainos santykį.

„Senukų“ prekybos centruose Vilniuje ir Kaune veikia „Sodo centrai“ – tai specializuoti sodui, daržui ir namų aplinkai skirtų prekių skyriai. Čia prekiaujama kambario augalais, floristikos prekėmis, sėklomis, augalų priežiūros priemonėmis, sodo daržo technika, laistymo prekėmis, sodo baldais, dekoratyviniais medienos gaminiais, darbo rūbais. Kiekvieną pavasarį klientų patogumui atidaromos lauko prekybos aikštelės, kuriose galima išsirinkti įvairiausių lauko augalų ir sodinukų bei ų priežiūros priemonių.

Bendrovės valdyba net nesiruošia sustoti, darbuotojai nuolat skatinami žvelgti į priekį, ieškoti naujų būdų įmonei plėsti.

UAB „SPC“ vizija

Būti pirmaujančia prekybos kompanija pasirinktose rinkose. (www.senukai.lt)

UAB „SPC“ misija

Patikima ir geriausiai klientų poreikius tenkinanti statybinių medžiagų, ūkinių ir buities apyvokos reikmenų prekybos sistema, nuolat kylantis darbuotojų sąmoningumas ir didėjanti jų materialinė gerovė. (www.senukai.lt)

UAB „SPC“ tikslai

• Prekybos sistemos „Viskas Jūsų namams“ plėtra.

• Visiškai patenkinti klientai.

• Kompetentingi darbuotojai.

• Efektyvi ir lanksti valdymo sistema.

• Geri rezultatai: veiklos pelno didėjimas, prekių atsargų apyvartumo augimas, išlaidų mažėjimas.(www.senukai.lt)

UAB „SPC“ vertybės

• Pagrindinė vertybė – klientų pasitenkinimas. Jį garantuoja kokybiškos prekės, dėmesingi ir kompetentingi darbuotojai: klientas turi būti aptarnaujamas taip, kad visuomet su malonumu naudotųsi firmos paslaugomis.

• Verslo dvasia – tai kiekvieno firmos darbuotojo pasitikėjimas verslininkyste, kaip varomąja jėga, skatinančia jo nuolatinį atsinaujinimą, asmenybės tobulėjimą, darbo kompetencijos augimą ir norą dirbti pelningai.

• Mokymasis ir tobulėjimas – tai nuolatinis žinių atnaujinimas, gilinimasis ir pažangiausių idėjų panaudojimas darbe.

• Pasitikėjimas ir atsakingumas – tai kiekvieno darbuotojo pastangos dirbti taip, kad vadovai galėtų nedvejodami prisiimti atsakomybę už klientui duotus įsipareigojimus.

• Pagarbus bendravimas – tai pagarba sau, kolegoms, klientams, partneriams ir konkurentams, sukurianti darbui palankią aplinką.

• Sugebėjimas dirbti komandoje – tai kiekvieno darbuotojo stengimasis panaudoti savo asmeninius privalumus bendram tikslui pasiekti. (www.senukai.lt) 1.2. Įmonės valdymas

Kontrolinis akcijų paketas priklauso įmonės įkūrėjams – Rakauskų šeimai. Aukščiausias valdymo organas – bendrovės valdyba, kuriai vadovauja bendrovės savininkai. Bendrovei vadovauja prezidentas, vienas iš savininkų Artūras Rakauskas. Visi bendrovės padaliniai yra atskaitingi bendrovės vykdančiajam direktoriui. Po jo valdymo struktūroje veikia du svarbiausi padaliniai – pirkimo ir pardavimo, kuriems vadovauja pirkimo direktorius ir pardavimo direktorius, jiems priklausantys padaliniai atlieka svarbiausias funkcijas – organizuoja prekių pirkimą (pagal prekių grupes) ir jų pardavimą. (pagal pardavimo kanalus: mažmeninė prekyba, didmeninė prekyba bei eksportas).

Šaltinis: sukurta autoriaus, remiantis įmonės vidiniais duomenimis.

1 pav. Bendrovės valdymo schemaŠaltinis: sukurta autoriaus, remiantis įmonės vidiniais duomenimis

2 pav. Įmonės padalinio valdymo schema

Vadybininkai atsakingi už prekių tiekimą, pardavimų planavimą, naujų partnerių paieškas, sutarčių sudarymą, atsiskaitymų už prekes organizavimą. Vyr. vadybininkai atsakingi už tam tikrų prekių grupių vadybininkų darbo organizavimą ir kontrolę.

1.2.1. Veiklos sričių planavimas

Pagrindinė UAB „SPC“ veiklos sritis yra mažmeninė ir didmeninė prekyba. Šių sričių planavimas vykdomas metams, ketvirčiams ir mėnesiams. Kiekvienas padalinys (pvz.: pardavimo padalinys) suplanuoja ir pasitvirtina savo darbo tikslus sekantiems metams, t.y. kokius pardavimus pasieks sekančiais metais ir kokio dydžio gaus pelną. Pagal planų įvykdymą yra vertinama padalinio veikla.

1.2.2. Personalo skatinimas

Labai svarbu, kad kiekvienas darbuotojas žinotų kokiais principais ir nuostatomis vadovaujasi įmonė, siekdama savo tikslų ir priimdama sprendimus personalo srityje.
politika įmonėje suderinta ir patvirtinta įmonės savininkų (akcininkų) ir vadovų (direkcijos). Personalo politika sudaryta atsižvelgiant į LR įstatymų ir norminių aktų reikalavimus. Šia personalo politika turi vadovautis visi įmonės darbuotojai, nepriklausomai nuo užimamų pareigų.

Vadovybės požiūriu labai svarbu tinkamai motyvuoti darbuotoją, kadangi tik taip galima priversti žmogų sutelkti visas savo jėgas darbui atlikti. Kiekvienoje įmonėje motyvavimas turi būti gerai organizuotas, kad nei vienas darbuotojas nepasijustų nuskriaustas. Tokioje didelėje įmonėje kaip ši tai padaryti labai sunku, nes darbuotojų skaičius labai didelis, todėl labai sunku pritaikyti tokią motyvacijos sistemą, kuri atitiktų reikalavimus skirtingiems darbams, bei profesijoms.

Kiekvienas įmonės darbuotojas gauna atlyginimą, atitinkantį jo padarytą darbą. Naudojamos skatinimo sistemos labai paprastos: kiek padarei, tiek ir turi. Darbuotojas yra suinteresuotas gauti didesnį atlyginimą, norėdamas patenkinti savo poreikius. Taigi kiekvienas stengiasi pakelti pardavimų lygį, kad gautų didesnį atlyginimą.

Materialinis skatinimas naudojamas kaip pagrindinis veiksnys išlaikyti darbuotoją darbo vietoje. Žinoma, mūsų valstybėje, kur ekonominė situacija dar nėra tokia stabili, ekonominis skatinimas yra svarbiausias. Žmogus gali dirbti kolektyve, kuris jam nepatinka, tačiau gaudamas itin mažą atlyginimą, jis anksčiau ar vėliau ieškos darbo, kuriame jo pastangos bus įvertintos geriau. Materialinis skatinimas yra nukreiptas į žemesnio rango darbuotojus (krovėjai, pardavėjai ir pan.), moralinis skatinimas orientuotas aukštesnes pareigas užimantį personalą. Yra organizuojamos bendros šventės.

Motyvacijos sistema:

1. Materialinis skatinimas

a) pastovus koeficientas – atlyginimo minimumas;

b) nustatytas koeficientas – premijos, kurios mokamas iki tam tikro nustatyto atlyginimo dydžio ( tai irgi pastovi atlyginimo dalis, kuri kiekviena mėnesį išmokama, jei neįvyko pokyčiai, dėl kurių ši dalis turėtų būti keičiama – darbuotojo pareigų pasikeitimas, jei darbuotojas nepadarė pražangų, už kurias turėtų būti mažinamas atlyginimas arba nepasikeitė jo pareigos ar atliekamos funkcijos);

c) vienkartinės premijos, kurios išmokamos darbuotojui už labai gerai atliktą darbą arba, kai jis atliko darbą, kuris pagal jo tiesiogines pareigas jam nepriklauso (ekstremalioje firmai situacijoje);

d) metinės premijos, kurios išmokamos tam tikrai daliai darbuotojų, daugiausia vadovų, labiausiai įtakojusių teigiamus praėjusių metų veiklos rezultatus (jei jie yra teigiami);

e) vienkartinės premijos, kurios išmokamos darbuotojams pateikusiems racionalių pasiūlymų, kaip sumažinti bendrovės kaštus ir padidinti pelną;

darbuotojai skatinami pagal konkurso rezultatus, yra sudaryta komisija, kuri vertina pateiktus darbuotojų pasiūlymus, ar jis yra įgyvendinamas ir ekonomiškai naudingas, jei taip ši komisija yra įgaliota pasiūlyti premijuoti idėjos autorių;

2. Netiesioginis materialinis skatinimas:

a) išduodami mobilūs telefonai (darbuotojams, kuriems jie reikalingi) ir padengiama dalis mokesčių už juos priklausomai nuo pareigų; darbuotojai tarp savęs kalba nemokamai;

b) vadovaujantiems darbuotojams – direkcijos nariams bei svarbiausiųjų skyrių vadovams skiriamas tarnybinis automobilis (apmokant kuro išlaidas);

c) yra transporto ūkis (lengvųjų automobilių), kuris skirtas darbuotojų tarnybinėms pareigoms atlikti – užsisakomas automobilis, kuriuo darbuotojas gali atlikti savo tiesiogines užduotis įvairiose Lietuvos vietose ar užsienyje;

d) tam tikrai daliai darbuotojų apmokamos kuro išlaidos už savo automobilį (pagal sutartį);

e) sandėlių darbuotojams – vienkartinis maitinimas per pamainą;

f) visiems darbuotojams – spec. kainos perkant prekes;

g) darbuotojų apmokymas (už įmonės ribų arba kviečiami lektoriai į įmonę) vyksta pagal metų pradžioje personalo tarnybos sudarytus planus ir patvirtintą biudžetą. Kiekvienas darbuotojas, pradėjęs dirbti bendrovėje yra mokomas – bandomajam laikotarpiui jam priskiriamas mokytojas, turintis patirtį toje srityje, kur naujas darbuotojas dirbs, kuris atakingas už tai, kad naujasis darbuotojas susipažintų su įmonėje veikiančiomis tvarkomis, nuostatomis, reikalavimais, tiesioginėmis savo pareigybėmis bei išmoktų jas atlikti. Gerai atlikę savo darbą mokytojai – gerai išmokę darbuotoją dirbti savarankiškai – taip pat yra materialiai skatinami;

Šiuo metu Jūs matote 31% šio straipsnio.
Matomi 2028 žodžiai iš 6490 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.