Prekiu asortimentas
5 (100%) 1 vote

Prekiu asortimentas

Turinys

1. PREKIŲ ASORTIMENTAS

2. PREKIŲ ASORTIMENTO POLITIKĄ LEMIANTYS VEIKSNIAI

3. PREKIŲ ASORTIMENTĄ LEMIANTYS KRITERIJAI

4. ASORTIMENTO POLITIKOS STRATEGINĖS ORIENTACIJOS

ĮVADAS

Kiekviena firma siekia gauti kuo didesnį pelną. Pelną padidinti galima

didinant prekiu pardavimo pajamas arba mažinant prekių savikainą. Vienas iš

savikainos mažinimo būdų – siaura gamybos specializacija. Šis būdas

naudojamas tada, kai kurios nors prekės paklausa yra didelė ir stabili,

arba kai gamintojas negali plėsti asortimento (kas būdinga smulkioms

firmoms).

Šiuo metu palyginti nedaug stiprių firmų gamina ir parduoda tik vieną

prekę. Dažniausiai gaminamos ir parduodamos viena ar kelios prekių

linijos(firmos siūlomų giminingų prekių grupė).

PREKIŲ ASORTIMENTAS

Prekių asortmentas – tai skirtingų prekių visuma visose prekių

linijose. Gaminamos produkcijos asortimentą daugiausia sąlygoja firmos

galimybės.

Tenka nuolat analizuoti, kokioje gyvenimo ciklo stadijoje yra kiekviena

firmos gaminama prekė. Asortimento požiūriu palankiausia tokia situacija,

kai skirtingos prekės (ar prekių grupės) gyvenimo ciklo kreivėje išsidėsto

maždaug vienodais tarpais. Šito siekiama nuolat kuriant ir diegiant į

gamybą naujas prekes. Tačiau čia visada reikia atsižvelgti į

kanibalizacijos galimybę.

Kanibalizacija – tai reiškinys, kai pradėta pardavinėti nauja prekė

sumažina kitų tos pačios linijos prekių pardavimo apimtis.

Dažniausiai kanibalizacija laikoma neigiamu reiškiniu. Ji nekenksminga

tik tada, kai nauja prekė pritraukia gyvenimo ciklo pabaigoje esančios

prekės pirkėjus. Tai sudaro galimybes nutraukti pastarosios gamybą,

neprarandant nuolatinių firmos klientų.

Gana paprasta įvertinti asortimentą pagal atskirų prekių ilgius.

Daugeliu atveju ilgesnė linija yra vertingesnė, nes firmos prekės jos dėka

paprastai žino daugiau vartotojų. Be to ilgesnė linija dažnai duoda didesnį

pelną.

Asortimentas dažniausiai tobulinamas šiomis kryptimis:

1. Prekių linijos modifikavimas.

2. Prekių linijos plėtimas ( rinkos modifikavimas ).

3. Diversifkacija.

1. PREKIŲ ASORTIMENTO POLITIKĄ LEMIANTYS VEIKSNIAI

Prekybos įmonės asortimento politikos sprendimus veikia daugybė įvairių

veiksnių. Tokiais veiksniais reikėtų laikyti bet kokias sąlygas, kurios bet

kokiu būdu ( kiekybiškai ar kokybiškai, skatinamai arba ribojimai ) veikia

asortimento politiką. Apibendrintai juos galima skirstyti į tokius

veiksnius:

1. Išorės

2. Vidaus

3. Rinkos

4. Asortimento ryšio

Išorės veiksniai. Asortimento politiką veikia daugybė išorės veiksnių,

kurių svarba gali būti labai skirtinga tam tikram prekybos objektų tipui ar

prekės šakai. Tam tikrai prekybos įmonei jie yra tarsi bendrosios sąlygos,

kurioms ji iš esmės negali daryti įtakos. Pvz. prekybos įmonės prekių

apyvarta labai priklauso nuo bendros ūkio raidos, ypač nuo konjunktūrinių

svyravimų, politinės ir teisinės aplinkos (verslo politikos). Labai didelę

įtaką turi technikos bei technologijų plėtra. Dėl jos rinkoje atsirado

daugybė naujų prekių ir prekių grupių (pvz., kompiuteriai ir su jų

naudojimu susiję gaminiai). Visuomenei vis jautriau reaguojant į aplinkos

problemas didėja ekologijos įtaka.

Vidaus veiksniai. Asortimento politikai labai didelę įtaką turi vidaus

veiksniai, kuriems ir pati įmonė gali daryti poveikį. Asortimento politikos

sprendimų laisvė labai priklauso nuo prekybos įmonės išteklių (apsirūpinimo

kapitalu, daiktinėmis gamybos priemonėmis, personalu). Esminį poveikį

asortimento politikai turi prekybos objekto tipas, kuris iš esmės nulemia

veiklos pobūdį, taip pat prekybos įmonės valdymo bei organizacinė

struktūra, ypač atsakomybė už prekių pirkimą ir pardavimą.

Rinkos veiksniai. Asortimento politikai labai didelę įtaką daro rinkos

būklė, konkurencinė situacija. Oligopolinėse rinkose po savų asortimento

politikos akcijų visada reikia atsižvelgti į galimus konkurentų

atsakomuosius veiksmus. Antra vertus, asortimento politikoje visada reikia

vadovautis pirkėjų pageidavimais. Su vartotojais ir jų paklausa susiję

veiksniai turi lemti asortimento politiką. Be veiksnių, darančių poveikį

pardavimui, svarbūs yra ir pirkimo rinką veikiantys veiksniai. Iš jų

paminėtini pirkimo rinkos struktūra (mažai ar daug gamintojų/tiekėjų) ir

šios rinkos dalyvių marketingo veiksmai. Pavyzdziui, esminį poveikį

asortimento politikai turi gamintojų sprendimai savo prekes parduoti tik

tam tikroms prekybos įmonėms (vadinamasis atrankinis bei išskirtinis

paskirstymas).

Asortimento rysio (sąsajų veiksniai). Terminas “asortimento ryšys”

literatūroje gana skirtingai interpretuojamas, tačiau paprastai juo

apibūdinami įvairūs spinduliavimo (radiacijos) efektai, kylantys dėl

sąveikos tarp dviejų ar daugiau asortimento dalių ar prekių. Dėl
prekių

substitucijos ar kitokio pobūdžio santykių, iš asortimento išėmus vieną ar

kelias prekes arba įtraukus naujų prekių, pasireiškia tam tikras poveikis

(teigiamas arba neigiamas) kitoms asortimento dalims ar atskiroms prekėms,

jų pardavimui. Prekybos praktikos požiūriu, labai svarbu žinoti, kokio

pobūdžio yra tie ryšiai. Tai gali parodyti tik speciali analizė, kurios

uždavinys – atskleisti galimus atskirų prekių ir prekių grupių radiacijos

efektus. Tai labai svarbu įgyvendinant konkrečias marketingo priemones.

Asortimento politikai svarbios tokios asortimento ryšio formos:

1. Poreikio

2. Pasirinkimo

3. Paklausos

4. Pritraukimo (akvizicijos) ryšys.

Poreikio ryšys skatina komplementariai vartojamas prekes. Jis susijęs

su asortimento

pločio matmeniu. Asortimente pateikiant įvairios paskirties, tačiau kartu

vartojamas prekes, pirkėjui sudaromos papildomos pirkimo galimybės, todėl

galima tikėtis didesnio pirkėjų dėmesio. Atskiros asortimento dalys turi

būti taip suderintos, kad pirkejas vieno apsilankymo metu turėtų galimybę

Šiuo metu Jūs matote 51% šio straipsnio.
Matomi 819 žodžiai iš 1619 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.