Protokolo pagrindai profesinėje veikloje
5 (100%) 1 vote

Protokolo pagrindai profesinėje veikloje

TURINYS

ĮVADAS 3

LITERATŪROS APŽVALGA 4

1. Protokolo pagrindai profesinėje veikloje 4

1.1. Pokalbiai telefonu 4

1.2. Vizitinės kortelės 5

2. Protokolinis elgesys automobilyje 5

3. Oficialūs priėmimai 7

INTERVIU 10

ANALIZĖ 14

IŠVADOS 15

LITERATŪRA 16

ĮVADAS

Šiandieniniame pasaulyje bendrauja daugelio įvairių šalių, skirtingų kultūrų žmonės. Tarpusavio santykiai gali būti vien tik dalykiški ir ne tokie oficialūs.Tačiau elgesys, kultūra šiuose žmonių santykiuose gali nulemti verslo sėkmę arba bendradarbiavimo baigtį.

Protokolas tapo ypatingai aktualus šiandienos visuomenėje. Jo išmanymas naudingas tiek verslo pasauly, tiek valstybiniu lygmeniu (tai privalu!). Žinodamas elementarias taisykles, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje bet kuris žmogus,- valstybės pareigūnas, verslininkas, įstaigos vadovas ar kitas darbuotojas gali lengviau orientuotis, laisviau ir natūraliau elgtis sutikdamas garbius svečius ar tiesiog bendraudamas su verslo partneriais, verslo klientais.

Šiame darbe ir apžvelgsiu protokolo pagrindus profesinėje veikloje, automobilyje bei oficialiuose priėmimuose. Naudingi patarimai, kuriuos atskleidžia A.Lydeka knygoje „Protokolo pagrindai“ jau keletą metų yra svarbi metodinė pagalba mūsų valstybės politikams, verslininkams ir, manau, labai įdomūs ir mums.

LITERATŪROS APŽVALGA

1. Protokolo pagrindai profesinėje veikloje

Kiekvieną dieną mums tenka spręsti įvairius klausimus, susijusius su kasdienine profesine veikla – svarstome, kaip parašyti dalykinį laišką, sutikti bei priimti svečius ir kaip su jais bendrauti, kalbame telefonu, teikiame informaciją ar patys jos teiraujamės, bendraujame su daugeliu žmonių, ir t. t.

1.1. Pokalbiai telefonu

Kalbėjimas telefonu padeda sutaupyti laiką, šiandien telefonu galime skambinti į bet kurį pasaulio kampelį. Bendraudami telefonu, keičiamės informacija, tariamės dėl būsimų vizitų. Tai bene laisviausia bendravimo forma, nes pašnekovas nemato nei mūsų, nei aplinkos, kurioje tuo metu esame, todėl galime mažiau varžytis. Tačiau labai svarbu atidžiai klausytis pašnekovo, rišliai reikšti mintis.

Darbiniai telefono pokalbiai labai dažnai padeda susidaryti nuomonę apie pašnekovą ir jo įstaigą, kuriai jis atstovauja. Reikalaujama kalbėti mandagiai, atsakingai, kompetetingai. Atsiliepiant į telefono skambutį ypatingai svarbu laikytis šių reikalavimų, nes nuo atsiliepiančiojo asmens prasideda pirmoji pažintis su įstaiga.

Suskambėjus telefonui, ragelį rekomenduojama pakelti po trečio skambučio, pasisveikinti ir prisistatyti pranešant įstaigos pavadinimą, savo pareigas, vardą ir pavardę. Kalbant telefonu nepatartina rodyti savo nepasitenkinimo, susierzinimo. Norėdami nutraukti pokalbį, privalome mandagiai atsiprašyti pašnekovo, pasakyti, kad skubame, vėluojame ir pan. Pasiteiraukime dėl kito laiko pokalbio pratęsimui.

Jeigu skambiname patys, palaukime bent šešių telefono skambučių, kad žmogus suspėtų atsiliepti. Paskambinę taip pat privalome pasisveikinti ir prisistatyti. Jeigu suklydome rinkdami numerį, būtinai atsiprašykime.

Vienas naujausių laimėjimų – mobiliojo ryšio telefono atsiradimas. Deja, dažnai pastebime, kad daugelis mūsų nežinome paprasčiausių etiketo reikalavimų (o gal nenorime jų laikytis?), kad tokiose vietose – bažnyčiose, teatruose ar koncertuose, konferencijų ar seminarų metu privalome savo mobiliuosius telefonus išjungti, kad garsiu skambėjimu netrikdytume tylos, tuo parodydami nepagarbą aplink mus esantiems žmonėms.

Bendraudami telefonu, kalbėkime aiškiai ir lėtai, kad informacija būtų išgirsta ir suprasta teisingai. Būkime dėmesingi savo pašnekovui: nešiurenkime popieriais, nesiblaškykime, nekramtykime gumos, nekosėkime į telefono ragelį, nesiklausykime garsiai įjungto televizoriaus ar radijo ir kt.

1.2. Vizitinės kortelės

XIX a. atsiradusios vizitinės kortelės, žymėjusios tam tikrą asmenų luomą visuomenėje, šiandieniniame gyvenime tapo labai patogiomis, kadangi pagelbsti mums atlikdamos kai kurias funkcijas norint prisistatyti, susipažinti. Šiandien jau neišsiverčiame be jų konferencijose, kituose dalykiniuose susitikimuose.

Vizitinės kortelės gali būti asmeninės ir tarnybinės. Mūsų apžvelgiamoje temoje aktualiau susipažinti su tarnybinėmis. Tarnybinių kortelių paskirtis – skelbti informaciją apie įmonę. Joje turėtų būti tik ši pažintinė informacija: įstaigos pavadinimas ir trumpai apibūdinta jos veikla.

Daugelis įmonių spausdina darbuotojų vizitines korteles. Pagal esamą informaciją vizitinės kortelės skirstomos į pažintines ir kontaktines. Pažintinėje kortelėje nurodomas įstaigos, kurioje dirbame, pavadinimas, mūsų vardas, pavardė bei pareigos. Patariama nurodyti ir konkrečią darbinę sritį. Kontaktinę informaciją – adresą, telefono numerius ir kitus duomenis įprasta nurodyti vizitinės kortelės apatinėje dalyje.

Labai gerai žinomų, aukšto rango pareigūnų vizitinėse kortelėse nurodoma informacija labai „kukli“ – dažniausiai tik pareigos, vardas ir pavardė. Keitimasis vizitinėmis kortelėmis taip pat vyksta griežtai pagal rangą – žemesnio rango asmuo įteikia kortelę
rangu aukštesniam pareigūnui.

Duodami vizitinę kortelę, įteikiame ją atsuktą tekstu į pašnekovą, pasakome savo pavardę.

Vizitinė kortelė turėtų būti maža – 6 x 9 cm ar 5 x 9 formato, rekomenduojama neryškių spalvų fono, įrašai viena spalva, šriftas aiškus ir estetiškas.

Vizitinė kortelė – tai žmogaus, įstaigos įvaizdžio dalis, todėl reikia gerai apgalvoti jos dizainą, kad ji atitiktų ir teisingai apibūdintų atstovaujamąjį.

2. Protokolinis elgesys automobilyje

Automobilis yra tapęs oficialių ceremonijų dalimi šiuolaikiniame pasaulyje ir vaidina didelį vaidmenį., nes gali būti siejamas su pagarba ir dėmesiu žmogui, organizacijai ir net šaliai.

Automobilis yra labai ribota erdvė, kurioje žmonės priversti bendrauti pagal tam tikrus reikalavimus. Tai privati teritorija, kurioje taip pat vyksta žmogaus asmeninis gyvenimas. Automobilį galime sieti ir su dideliais pavojais – eismo nelaimėmis, triukšmu, aplinkos teršimu.

Automobilio paskirtis tiek kasdieniniame gyvenime, tiek priimant garbius svečius yra ta pati, tačiau vaidmuo ir elgesio taisyklės skiriasi. Apžvelgsime nustatytas tam tikras visuotines automobilio naudojimo taisykles.

Svarbu prieš atvykstant svečiams žinoti reikiamą automobilių skaičių ir numatyti svečių susodinimo į juos tvarką. Jeigu atvyko didelė grupė žmonių, lengvaisiais automobiliais nebūtina vežti visus delegacijos narius – pakanka tik vadovus ir svarbiausius dalyvius.

Automobiliai turi atitikti sutinkamų svečių rangą bei sutinkančios svečius šalies ar firmos galimybes. Bet kokiu atveju tai turi būti techniškai tvarkingi, švarūs ir erdvūs automobiliai su nepriekaištinga tiek išorine, tiek vidine išvaizda.

Automobilyje būtina nustatyti garbingiausias vietas, kurios priklauso nuo konkrečių aplinkybių ir automobilio konstrukcijos. Kalbėsime apie tokį automobilį, kurio konstrukcija pritaikyta prie dešinės pusės eismo sąlygų.

Reikia įsidėmėti, kad gale nepriimtina sodinti tris žmones.

Jeigu mašina yra vairuojama vairuotojo, garbingiausia vieta – ant galinės sėdynės, dešinėje pusėje:

V 3

2 1

a) šiame piešinyje pavaizduota, kaip skirstomos vietos, kai automobilį vairuoja vairuotojas: V – vairuotojo, 1 – garbingiausia vieta, toliau – 2 ir 3 vietos.

Jeigu pasitinkantis svečią asmuo pats vairuoja automobilį, garbingiausia vieta – šalia vairuotojo:

Šiuo metu Jūs matote 30% šio straipsnio.
Matomi 1071 žodžiai iš 3532 žodžių.
Peržiūrėkite iki 100 straipsnių per 24 val. Pasirinkite apmokėjimo būdą:
El. bankininkyste - 1,45 Eur.
Įveskite savo el. paštą (juo išsiųsime atrakinimo kodą) ir spauskite Tęsti.
SMS žinute - 2,90 Eur.
Siųskite sms numeriu 1337 su tekstu INFO MEDIA ir įveskite gautą atrakinimo kodą.
Turite atrakinimo kodą?
Po mokėjimo iškart gausite atrakinimo kodą, kurį įveskite į laukelį žemiau:
Kodas suteikia galimybę atrakinti iki 100 straispnių svetainėje ir galioja 24 val.